Første spæde forsøg dækkende juni-august. Skal nok knytte lidt flere kommentarer til fremover. Giv mig noget snor første gang, Impulze
King Arthur – Legend of the Sword
The Accountant
Hanz Zimmer – Live in Prague
Cargo (Netflix original)
The Lost City of Z
Looper (rewatch)
Serenity (rewatch)
Geostorm
IT
Seven Psychopaths
Kong: Skull Island
Spectral (Netflix original)
First they killed my father (Netflix original)
A Monster Calls
War for the Planet of the Apes
Nocturnal Animals
The Handmaiden
Assassins Creed
Ninja Assassin
El Bar
Ghost in the Shell
Fantastiske Skabninger
Benjamin Button (rewatch)
MI-4 Ghost Protocol (rewatch)
MI-6 Fall Out
Justice League (rewatch)
I don’t feel at home in this world anymore
Wind River
The Equalizer
Månedens overraskelse: The Big Sick
Havde ingen forventninger til denne pragtfulde og charmerende romantiske komedie om en ung Chicago komiker af pakistansk afstamning, der bliver forelsket i en amerikansk pige. Det følgende kultur-clash bliver morsomt rullet ud over en ret tragisk baggrundshistorie, hvor pigen pludselig bliver alvorligt syg og ryger i koma. Enter pigens out-of-town forældre anført af en forrygende Holly Hunter. Bygget på en virkelig historie og blev fortjent sidste års store sleeper-hit i USA.
Månedens skuffelse: (...havde på forhånd ingen forventninger til Guy Richie eller Geostorm)
Kvinden i toget
Får også et par ord med på vejen. Psykologisk thriller om en alkoholiseret, forladt og traumatiseret kvinde, der overværer noget utroskab i et villakvarter fra sin daglige pendlerrute i toget til og fra arbejde. Uskyldigt nok skulle man mene, men så er hun lige pludselig mordmistænkt i et rodet plot, der involverer eksmand, eksnabo, eksnaboens kæreste som også er en barnepige for eksmanden, barnepigens psykolog og hvad har vi. Jeg kan have glemt noget, men så er det nok fordi jeg så den over 3 omgange. Bogforlægget skulle efter sigende være ret godt, men det er filmen ikke og jeg elsker normalt denne type film.
Instruktøren smider hele køkkenvasken og værktøjskassen ind i projektet og prøver med flashbacks, skæve vinkler og cuts, slørede billeder og alle mulige andre tricks at vride noget spænding ud af manuskriptet. It doesn’t work. Summa summarum: Særdeles middelmådig thriller båret af Emily Blunts smalle skuldre. Men selv ikke en formidabel skuespillerinde kan redde en sløj rodebutik som denne.
Månedens "List of shame" film: On the Waterfront (1954)
Stærk og vidunderlig film med Marlon Brando og Eva Marie Saint. En blanding af neo-realisme og gritty noir om gangstere, mord, kærlighed og klassekamp i havnemiljøet. Skammer mig over at have gået rundt om den i så mange år