DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man jun 25, 2018 4:34

Alle tider er UTC+02:00

Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 97 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Sunny Hill
2018 | jan | feb | mar | april | maj | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

Maj
113 sete film (Lady Bird, Baby Driver, Deadpool 2)
Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:cmore: | :viaplay: | :filmstriben:

Efter en solrigt måned, kan vi konstaterer ud fra antallet af sete film, at der har været mindre tid til se film i den voldsomme varme. Samlet set blev det til 113 sete film i maj, hvor Lady Bird indtager solidt månedens første plads. Baby Driver svinger ind på 2. pladsen med en u-vending og højt musik i ørene - lige foran Reynolds, Brolin og tøjbamsen.

Månedens bundskraber, er faktisk en bundskraber med en fin månedlig gns. karakter på 4,15 (WR) -nemlig Black Panther.

Der er ingen VHS'er i denne omgang, men det kan dukke op, da Michael W. ikke endnu har indtastet sine sete film. Så det må betyde at de fysiske formater må lade sig slå af streaming med sine 43,37%, og biografen(+TV) repræsenterer med hele 15,66% i maj. Antal af anmeldelser er på det laveste niveau med 9 stykker.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.

Site Admin
Brugeravatar

Fornemt arbejde, som altid :D

ImpulzE skrev:
Antal af anmeldelser er på det laveste niveau med 9 stykker.

Come on, folkens, kort eller langt, lad os få et par ord på nogle af jeres film! Ikke mindst er Henrik24s skarpe pen savnet.

Hej jeg prøver også at byde ind for maj måned.

Maj (9 film):
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Coco (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Brawl in Cell Block 99 (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Cell 211 (2009)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Peter Kanin (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Game Night (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mordet i Orientexpressen (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: En Frygtelig Kvinde (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Glory (1989)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Star Trek Into Darkness (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Hateful Eight (2015)

Jeg var ret begejstret for Brawl in Cell Block 99. Vince Vaughn i en rå og ubarmhjertig rolle, der klær ham rigtig godt. De fleste film jeg har set med ham har været komedier, men i denne rolle rammer han plet. Denne type fængselsfilm er lige min genre og håber, der bliver lavet flere af den slags film, hvis de selvfølgelig har nogenlunde samme kvalitet.

Ellers var Glory også værd at nævne, da jeg var godt underholdt og elsker krigsfilm, specielt dog 2. verdenskrigsfilm, som jeg prøver at støve alt op hvad jeg kan og få set.

Største skuffelse må være The Hateful Eight. Var helt vild med Django, men denne var noget af et antiklimaks, selvom den var flot lavet og skuespillet fornuftigt, men den fangede bare ikke. Forventningerne var ret høje, kan måske være derfor.

Site Admin
Brugeravatar

Fedt, tak for vurderingerne :thumb:

Jeg var heller ikke specielt imponeret over Hateful Eight, men den havde vist en del fans herinde.

Brugeravatar

Geografisk sted: Sunny Hill
Bjur skrev:
Hej jeg prøver også at byde ind for maj måned.

Fedt, du er mere end velkommen :thumb: De er hermed røget med i den store talmaskine.

Celda 211 (Cell 211) er en fed fængselsfilm, især Luis Tosar er fremragende i filmen, ligesom han er i Mientras duermes (Sleep Tight) og El desconocido (Retribution).

Tak Buck og ImpulzE. Og Hateful Eight forstår jeg ikke er så populær, men det har som sagt også har noget med forventningerne at gøre, og ikke helt fair når overliggeren var Django Unchained.

Tænkte det kun var fair at give mit besyv med, efter at have læst "Hvad har du set" trådene igennem fra V og opefter. Der var mange 100 sider man skulle igennem, men det er dejligt med alle de anmeldelser der har været gennem tiden. Håber ikke det dør for meget ud, da der er meget inspiration at hente.

Og må lige kigge nærmere på Sleep Tight og Retribution:) Cell 211 var også tæt på en halv stjerne mere, men så den omkring samme tid som Brawl in Cell Block 99 som bare var lidt federe.

Er også næsten færdig med Money Heist den spanske serie, men det må blive i en anden tråd. PS. den er også gennemført.

Brugeravatar

Geografisk sted: Metro City
Jeg har indtil nu i denne måned set fire film, alle sammen rigtigt dårlige. Jeg skal vist have gang i iTunes og min amerikanske konto igen, så jeg kan se gode film og betale for dem på den måde i stedet. Der er i hvert fald ikke nogen tvivl om, at jeg trænger til bedre filmoplevelser end Independence Day 2, den latterlige War Machine med Brad Pitt og efterfølgeren til Skyline. Når man samtidigt sjældent investerer i film den dag i dag, ja, så bliver udvalget sgu lidt småt med streamingtjenesterne. :)

Film jeg har set: 2018 | 2017 | 2016
TV-serier jeg har set: 2018 | 2017

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 97 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7

Alle tider er UTC+02:00