Oktober - 7 stk.
Tales of the Night (2011)
The Awful Truth (1937)
John Wick: Chapter 2 (2017)
*anmeldelse* Ocean's Eight (2018)
First Man (2018)
*anmeldelse* Venom (2018)
Beirut (2018)
Måneden bar præg af tre uger i USA uden ret mange film. Jeg nåede dog at se
First Man (ingen andre, der har set den?) og den rædderlige
Venom. Lige så pinagtigt pivringe og ligegyldig var
Ocean's Eight, men så gik der da lidt af en lang, kedelig flyvetur med det (jeg nåede også halvdelen af den seneste
Tomb Raider og har intet større behov for at se resten).
The Awful Truth med Cary Grant og Irene Dunn var en aldeles glimrende screwball-komedie. Største positive overraskelse var dog endnu en flyfilm, nemlig Brad Andersons (The Machinist, Transsiberian)
Beirut med Jon Hamm, som jeg ikke kan forstå ikke har fået et større gennembrud. Jo, hans karakter her minder lidt om Don Draper, men filmen er en fin politisk thriller i bedste 70'er-stil, og han fylder hovedrollen fint ud. Det ser ikke ud til, at den kommer herhjemme, og det er synd. Den kørte ikke godt i USA, så det er formodentlig derfor.
_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're
bloody bad-mannered, or just
half-witted."
Sete film