DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 13:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons dec 13, 2017 18:31 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
I lighed med årets bedste film tænkte jeg, at vi igen i år kunne oplyse andre om de bedste bluray (og dvd) udgivelser, vi købte i løbet af året.
Det kan både være fordi, der er tale om en fantastisk film og/eller en imponerende udgivelse i form af indpakning, restaurering, filmhistorisk betydning, ekstramateriale, artwork, eller hvad vi nu hver i sær ligger mærke til ved de film vi køber...

Mine 10-12 favoritudgivelser fra 2017 er i nogenlunde prioriteret rækkefølge:

The Taisho Trilogy, Seijun Suzuki (Arrow)
The Life of Oharu, Kenji Mizoguchi (Criterion)
Buster Keaton: 3 Films box set (The General, Sherlock Jr., Steamboat BIll, Jr.) (Eureka Entertainment Ltd, Masters of Cinema)
Stalker, Andrei Tarkovsky (Criterion)
Brighter Summer Day, Edward Yang (Criterion)
Planet Earth II, (2entertain, BBC)
The Salesman, Asghar Farhadi (Curzon Artificial Eye)
Daughter of the Nile, Hou Hsiao-hsien (Eureka Entertainment Ltd, Masters of Cinema)
Tampopo, Juzo Itami (Criterion)
The Creeping Garden, Tim Grabham, Jasper Sharp (Arrow Academy)
Pieces, Juan Piquer Simón (Arrow limited edition with puzzle and lp)
The Handmaiden Special Edition, Park Chan-wook (Curzon Artificial Eye)


Top
   
Indlæg: søn dec 17, 2017 10:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
God idé!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn dec 17, 2017 17:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mit input hertil er:

Metropolis: 90th Anniversary Limited Edition Master of Cinema
Flot mini-boks indpakning af en af alletiders største science fiction film, indeholdende en 100-sides bog foruden den flotte film.

Wonder Woman Warner Brothers
Fordi den simpelthen står knivskarpt og er rigtig flot. Udgivelsen indeholder godt med ekstramateriale, bl.a. den morsomme kortfilm Etta's Mission samt diverse behind-the-scenes.

Jeg er generelt gået næsten all-in på streaming tjenester - kun meget få enkelte fysiske indkøb for tiden, bl.a. ovenstående (samt Disney klassikere til datteren).

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man dec 18, 2017 10:27 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Pjalte skrev:
Mit input hertil er:

Metropolis: 90th Anniversary Limited Edition Master of Cinema
Flot mini-boks indpakning af en af alletiders største science fiction film, indeholdende en 100-sides bog foruden den flotte film.

Wonder Woman Warner Brothers
Fordi den simpelthen står knivskarpt og er rigtig flot. Udgivelsen indeholder godt med ekstramateriale, bl.a. den morsomme kortfilm Etta's Mission samt diverse behind-the-scenes.

Jeg er generelt gået næsten all-in på streaming tjenester - kun meget få enkelte fysiske indkøb for tiden, bl.a. ovenstående (samt Disney klassikere til datteren).


Ja, Metropolisudgivelsen er super flot - havde måske glemt den lidt i trods, fordi det er fjerde gang jeg køber Metropolis :?

Wonder Woman har jeg ikke fået set endnu, og er blevet noget fed-up med superheltefilm. Har dog hørt godt om den så mon ikke den skal ses - og måske hjem i samlingen, hvis den dukker billigt op på bd.


Top
   
Indlæg: man dec 18, 2017 12:02 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mortenbruun skrev:
Wonder Woman har jeg ikke fået set endnu, og er blevet noget fed-up med superheltefilm. Har dog hørt godt om den så mon ikke den skal ses - og måske hjem i samlingen, hvis den dukker billigt op på bd.

Jeg har haft det på samme måde, men jeg må sige, at Wonder Woman ruskede godt op i en ellers noget mættet genre.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man dec 18, 2017 12:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Jeg køber næsten aldrig blurays længere, men har gjort en undtagelse for den superfine The Thing fra Arrow.
En på alle måder imponerende udgivelse.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man dec 18, 2017 17:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Den ser lækker ud, DP! Og det er jo en fænomenal film. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs dec 19, 2017 11:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Jeg vil starte med at fremhæve 4K UHD udgivelserne af klassikkerne Dracula (1992) og Blade Runner. De er helt fantastisk flotte og har man setuppet, så skal man altså nappe dem. Her er snak om REAL HD og det kan ses. Jeg vil også lige nævne en nyere film, en film som netop er udkommet på 4K. Dunkirk var i min optik den bedste film i 2017 og 4K versionen skuffer heldigvis ikke. Det hele står snurre skarpt og lyden af proje

BilledeBilledeBillede

Derudover kommer vi ikke uden om Arrow - min favorit distributør. De har udgivet deres sidste box i Woody Allen føljetonen; Woody Allen: Seven Films 1986-1991 og den er som de to foregående rigtig lækker. Derudover kom de med en smuk udgivelse af en af de bedste horror-sequals nogensinde; Psycho II. Vi kommer heller uden om deres forrygende udgivelse af The Thing - deres limited edition blev udsolgt på ingen tid og det var der god grund til. Den er pakket med alt hvad der findes omkring filmen og den tilblivelse. Prisen for mest vanvittig udgivelse går til Arrow's udgivelse af den obskure slasher Pieces fra 1982. Den fik the royal treatment med en meget limited edition (1000 stk) - blandet andet med puslespil og soundtracket på blodrød vinyl. En virkelig tosset men også super lækker udgivelse. Den udkom også i en mere "fornuftig" og prisbillig version (se det sidste billede). Alt i alt et fint år for filmsamlere, men uden de helt store overraskelser..

BilledeBillede
BilledeBillede

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: ons dec 20, 2017 11:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg er enig med "The Thing", men jeg bliver også nødt til at fremhæve Blade Runner på UHD! :shock:

Billede

Og Unforgiven på UHD
Billede

Samt alle Nolan filmene, men dem har jeg ikke fået endnu selvom The Dark Knight Trilogy er i posten!

CC collections Stalker og Mildred Pierce var også begge fantastiske udgivelser.
Billede

Billede

Det samme gælder for en af mine yndlingsfilm som endelig fik en remaster i år i EU
Billede


Næste år ser jeg frem til Blade Runner 2049 UHD, Night of the living dead CC UK og forhåbentlig flere US titler i UK.
Desuden håber jeg også på flere Star Wars UHD skiver næste år...

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons dec 20, 2017 18:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Jeg er træt af udgivelser af enkeltfilm når et bokssæt havde været mere ønskeligt. F.eks. Psycho 2 nævnt her i tråden. Alle krydsede fingre for at hele molevitten kom i en stor pæn pakke og så bliver man spist af med 2'eren :( Jaja, der er noget med rettigheder etc. etc. som åbenbart er blevet meget vanskeligere at håndtere siden dvd-tiden. Nå men, derfor vil jeg gerne slå et slag for genre-udgivelser der rent faktisk har gjort det rigtigt i år:

House: The Collection (Arrow Video)
Wishmaster Collection (Vestron)
Warlock Collection (Vestron)
Paul Naschy Collection 1+2 (Scream Factory)


Billede Billede Billede Billede Billede

Vestron-udgivelserne er de amerikanske. Wishmaster kommer vist snart på UK blu-ray også fra Vestron, men kun den første, og ikke hele samlingen som US-udgaven. Suk.


Top
   
Indlæg: lør dec 30, 2017 22:22 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Tak for gode inputs indtil videre!

Bæveren har lister ude: http://www.dvdbeaver.com/Blu-ray_and_DVD_of_the_Year_2017.htm

Og BFI: http://www.bfi.org.uk/sight-sound-magazine/best-dvds-blu-rays-2017


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team