DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 13:24

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: CPH PIX 2017
Indlæg: ons sep 13, 2017 11:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg var til lancering af årets PIX-program i går, sammen med visningen af Sofia Coppolas Cannes-vinder, The Beguiled.
Den skriver jeg om senere.

Vi var nogle stykker, der mildest talt ikke var helt glade for festivalens ændring af filmpasset sidste år, hvilket førte til nogle småskænderier med festivalledelsen online.

I år er de så kommet os i møde (synes de i alt fald) med et nyt filmpas, som man nu igen kan bruge til et ubegrænset antal film. Det store aberdabei er, at man først kan reservere billetter på visningsdagen, hvilket selvsagt gør det svært at planlægge ret meget. Så det er ikke lige noget for mig, men måske nogle andre. Programmet ser i alt fald spændende ud.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs sep 19, 2017 13:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Det store aberdabei er, at man først kan reservere billetter på visningsdagen, hvilket selvsagt gør det svært at planlægge ret meget.


Hvad er argumentet for denne ændring?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs sep 19, 2017 16:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg fik et lidt ukonstruktivt svar, da jeg spurgte - en anden spurgte og fik dette svar:
"Vi har gennem årene haft mange udgaver af rabatordninger på PIX, filmpasset var bare én af dem. Populariteten har været svingende, men dem de købte det så rigtig mange film med kortet. Det betød at indtægten på de enkelte billetter blev meget lav, mens arbejdet/ressourcerne med at have kortet var større for os og biograferne end vindingen. Det er ikke enkelt at tilbyde/forhandle et sådant tilbud på tværs af billetsystemer og biografer, men vi har ønsket at finde en løsning som alle kan synes er rimelig. Derfor prøver vi en justeret model, som imødekommer den kritik vi fik sidste år, nemlig at man ikke kunne se så mange film man ville. Vi evaluerer selvfølgelig om 2017 versionen af filmpasset giver mening for alle partner."

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons sep 20, 2017 9:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Jeg fik et lidt ukonstruktivt svar, da jeg spurgte - en anden spurgte og fik dette svar:
"Vi har gennem årene haft mange udgaver af rabatordninger på PIX, filmpasset var bare én af dem. Populariteten har været svingende, men dem de købte det så rigtig mange film med kortet. Det betød at indtægten på de enkelte billetter blev meget lav, mens arbejdet/ressourcerne med at have kortet var større for os og biograferne end vindingen. Det er ikke enkelt at tilbyde/forhandle et sådant tilbud på tværs af billetsystemer og biografer, men vi har ønsket at finde en løsning som alle kan synes er rimelig. Derfor prøver vi en justeret model, som imødekommer den kritik vi fik sidste år, nemlig at man ikke kunne se så mange film man ville. Vi evaluerer selvfølgelig om 2017 versionen af filmpasset giver mening for alle partner."


Haha, det forklarer da overhovedet ikke, hvorfor man først kan booke på selve dagen for visningen?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 20, 2017 10:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Næh, ikke rigtig. Man kan læse det derhen, at man med den nye model sikrer, at filmpas-indehaverne ikke køber billetter til forestillinger, hvor der kunne have været udsolgt på alm. vis. På den måde får de måske solgt nogle ekstra billetter til fuld pris. En mindre positiv læsning vil være, at man gør det så bøvlet at købe billetter, at der ikke bliver hamstret helt så mange.

Ret skal være ret - jeg kender folk, der har fået set 50 film på deres filmpas. Det gør det klart til en dårlig forretning. Men jeg tænker, at der må være andre måder at håndtere det på.

Og for lige at fuldende, her var mit indlæg fra før det var klart, hvad det nye filmpas gik ud på:
Citat:
Jeg kan sagtens forstå udfordringerne med et komplet fripas, men hvis det bliver noget med, at man som filmpas-indehaver først kan få evt. resterende billetter på dagen, bliver det et logistisk og planlægningsmæssigt mareridt...


Da det blev bekræftet med den nye ordning skrev jeg:
Citat:
Jeg må desværre sige, at filmpasset er absolut no-go for mit vedkommende. Det ærgrer mig i den grad, at I ikke kan finde en løsning, der minder lidt mere om det gamle filmpas. Det her er næsten værre end filmpas-ordningen fra sidste år. Trist.


Og hr. festivaldirektørens svar:
Citat:
Vi er selv glade for igen at kunne tilbyde et filmpas som giver jer mulighed for at se lige så mange film som I har lyst til. Det var det jeres tilbagemeldinger gik på sidste år var det 'værste' ved 2016 modellen, faktisk gik mange af jer så langt at I skrev at I var villige til at betale langt over 1000 kr for et sådant pas. Det vi kan tilbyde nu løser således jeres største anke ved det andet, men vi påstår ikke at det er som i de goe gamle dage. Uden at jeg vil gentage mig selv fra sidste år (I kan selv genlæse jeres kommentarer og mine) så synes vi at det tilbud I får giver jer mulighed at gøre det I helst vil, nemlig at se film, mange film. Så mange udsolgte forestillinger havde vi da heller ikke sidste år. Men som med så meget andet er det et tilbud, så det er helt op til jer om I vil tage imod det.


Det kan godt være, at jeg skulle have formuleret mig mere høfligt, men jeg synes, at hans modsvar virker lidt... fornærmet. Og hvad sammenhængen mellem "I ville gerne give flere penge" og "Nu får I det til samme pris, bare I dårligere form" er... det ved jeg ikke.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons sep 20, 2017 10:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Haha, han er vist trængt op i en krog. Det er da også irriterende, at du tillader dig, at pille hans argumenter fra hinanden, når han nu "har løst problemet"

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team