DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 11:21

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre dec 07, 2018 11:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Som det har været traditionen i efterhånden mange år i træk (2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 og 2017) er det blevet tid til, at kigge tilbage og lave listen over årets film.

[...indsæt den sædvanlige rant om, at jeg ikke har tid til, at se så mange film som jeg gerne ville...]

** ÅRETS FILM 2018**
...Film der havde (eller burde have fået) dansk biograf- eller streaming-premiere i kalenderåret 2018.

Billede

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: A Quiet Place (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: You Were Never Really Here (2017) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Wind River (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Black Mirror: Bandersnatch (2018) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)

Billede

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Leave No Trace (2018) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Call Me By Your Name (2017) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Florida Project (2017) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Vanishing Of Sidney Hall (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Roma (2018) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Shape of Water (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: First Man (2018) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Upgrade (2018) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Bird Box (2018) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Cargo (2017) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Ritual (2017) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Bad Times at the El Royale (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Annihilation (2018) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Der Hauptmann (2017) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Ballad of Buster Scruggs (2018)


Årets 'ok-men-jeg-havde-forventet-noget-mere':

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Solo: A Star Wars Story (2018) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: BlacKkKlansman (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Phantom Thread (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hold The Dark (2018) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: I, Tonya (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Red Sparrow (2018)

Årets skuffelser:

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Fahrenheit 451 (2018)

IKKE SET: The House That Jack Built, Burning, A Star Is Born, Molly’s Game, The Meg, Ready Player One, Mandy, Hereditary, Gräns, Ternet Ninja, First Reformed, Beast, Darkest Hour, Isle Of Dogs, Lady Bird, Eight Grade, Loving Vincent, Den Skyldige, Bohemian Rhapsody, etc

Animation:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Coco (2017) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Incredibles 2 (2018)


Dansk:

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Sankt Bernhard Syndikatet (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Så Længe Jeg Lever (2018)

Bedste TV-serie (fiktion):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Black Mirror: Sæson 4 (2018 *teknisk set kom den 29/12-17*) *anmeldelse* :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Escape at Dannemora: Sæson 1 (2018) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sharp Objects: Sæson 1 (2018) :hbo: *anmeldelse* :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Bodyguard: Sæson 1 (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Greyzone: Sæson 1 (2018) :tv2play:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Vikings: Sæson 5 (Part 1) (2018) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Mayans MC: Sæson 1 (2018) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Broen: Sæson 4 (2018) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: 29: Sæson 1 (2018) :yousee:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 29: Sæson 2 (2018) :yousee:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Semester: Sæson 1 (2018) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Kriger: Sæson 1 (2018) :tv2play:


Bedste dokumentar-serie / film:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Hip-Hop Evolution: Sæson 2 (docu) (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Hitler's Circle Of Evil: Sæson 1 (docu) (2018) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Wild Wild Country: Sæson 1 (docu) (2018) :netflix: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Mændene Der Plyndrede Europa (docu) (2018) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Staircase: Sæson 1 (docu) (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Evil Genius: The True Story of America's Most Diabolical Bank Heist: Sæson 1 (docu) (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Who Is America?: Sæson 1 (2018) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Making a Murderer: Sæson 2 (docu) (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Fourth Estate: Sæson 1 (docu) (2018) :drtv:

Bedste ældre film set for første gang i 2018:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Shoah (docu) (1985) *anmeldelse* :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Saul fia (Son of Saul) (2015) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Broken Circle Breakdown (2012) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Mononoke-hime (Princess Mononoke) (1997) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Wicker Man (1973) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Breadwinner (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Thing (2011) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Mommy Dead and Dearest (docu) (2017) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dying Young (1991) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: De rouille et d'os (Rust And Bone) (2012) :cmore:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tors jan 31, 2019 17:22, rettet i alt 17 gange.

Top
   
Indlæg: fre dec 07, 2018 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
** ÅRETS FILM 2018 **
Der hammers og saves på årets liste, som indeholder de samme kategorier fra sidste år.

ÅRETS FILM


ÅRETS UDMÆRKEDE OG MINDEVÆRDIGE FILM


ÅRETS HORROR FILM


ÅRETS KORTFILM


ÅRETS PIS-FILM



ÅRETS DOKUMENTAR FILM


BEDSTE GAMLE FILM SET FOR FØRSTE GANG I 2018


Ikke set endnu:kommer ...

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre dec 07, 2018 14:57, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre dec 07, 2018 12:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Årets Top 10 (af sete film pr. dags dato)

Bobler: Bad Times at the El Royale
Drew Goddard’s kammerspil, Bad Times at the El Royale, er egentlig en meget fed historie, og meget velspillet, men i sidste ende er den nok også lidt nem at glemme igen, da dens historie måske i realiteten ikke er en, der hænger ved.

10. A Quiet Place
John Krasinskis monster-gyser om familien, der er nødt til at leve i kronisk stilhed, er smukt fortalt, eksekveret og ikke mindst en spændende og anderledes historie. Jeg er stor fan og glæder mig til opfølgeren. Blunt, Krasinki og børnene spiller mesterligt i denne stille ære, hvor stilhed er altoverskyggende vigtig for overlevelse. Monstrene er ret genialt lavet og er bestemt ikke nogle, man kunne have lyst til at støde på.

9. Avengers: Infinity War
Avengers: Infinity War blev filmen, hvor den onde skurk, Thanos, blev en nuanceret og relatérbar figur i MCU-universet, der skulle op mod hele det kendte Marvel-ensemble. Den første film af to om kulminationen på ti års heltefortællinger var sprængfyldt med fede scener, sjove jokes og en historie, der rent faktisk giver rigtigt god mening, også for dem, der hader Marvel og superheltegeneren. Desuden var det genialt at se næsten alle heltene sammen at last, da alle figurer mere eller mindre får nok tid på skærmen sammen. Det er ret godt ramt. Det skal blive godt med Avengers: Endgame her til foråret. Jeg glæder mig MEGET!

8. Molly’s Game
Jessica Chastain er en satans god skuespiller som spiller røven ud af kjolen i rollen som skisportsstjernen Molly Bloom, der efter en skade og et karrierestop i stedet bliver vært for high-stakes poker-arrangementer blandt de kendte mennesker rundt omkring i USA. Molly’s Game er en forbløffende historie, der både evner at være sjov og alvorlig uden at tabe handling eller sin energi.

7. The Ballad of Buster Scruggs
Coensk-brødrenes Western-antologi er fandens godt lavet og går fra det Looney Toons-agtige falden-på-halen-sjov til det dystre, mørke og triste. Tom Waits’ ihærdige guldgraver eller Dudley Dursly som levende marionetdukke er så pokkers Coensk, at man sagtens kunne tage sig selv i at tænke: Gider I godt lave en til?

6. Coco
Det mexicanske tema i Pixars Coco er blændende og med stor respekt for den mexicanske kultur. Da min kæreste, der har boet i Mexico, udtalte at det lignede der, hvor hun havde boet, blev jeg glad, for Pixars Coco er virkelig en kælen for sanserne i det absurde dødeunivers i Mexico. Absurd sjov, velfortalt og ikke mindst en historie, man godt vil kunne se igen og igen og igen.

5. You Were Never Really There
Joaquin Phoenix' underlige film om den dybt traumatiserede håndlanger, der brutalt slår sine fjender ihjel samtidig med, at han redder en ung pige fra grusomheder, får i et intenst tempo og i en ond, barsk og traumatisk verden. Allermest spiller Phoenix endnu en gang helt vildt godt og efterlader ingen tvivl om sine evner som skuespiller.

4. Leave No Trace
Ben Foster i en mesterrolle som seriøst PTSD-ramt soldat, der sammen med sin datter bor i skovene, så de kan være trygge. Interaktionen mellem Foster og hans datter samt deres møder med forskellige mennesker ude i den rigtige verden er med til at fortælle historien om, hvor svære krigstraumer kan være, men også hvilken effekt den slags kan have på familielivet. Mesterlig.

3. Wind River
Mesterlig kold thriller med en vigtigt budskab bæres af en stærk Jeremy Renner som jæger og en fornuftig Elizabeth Olsen som FBI Agent, der er meget uden for sit element. Blottet for humor formår Wind River at fortælle en stærk historie i bidende kulde og at fortælle en historie, der sætter sig fast med den rå og barske format. Og så formåede jeg jo at få en god flok af DAHF’erne til at se Wind River efter jeg selv gik i promoveringsmode!

2. The Shape of Water
Guillermo del Toros mesterlige film om kvinden, der forelsker sig i et vildt og utæmmet rumvæsen, der bor under vandet, er på alle måder en særlig oplevelse. Musikken, stemningen, handlingen er fremragende og ikke mindst er den fantastiske hovedperson bare rigtigt god. Visuelt og historiefortællingsmæssigt en helt særlig oplevelse.

1. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Filmen med den mest irriterende titel nogensinde er for mig årets film i kraft af dens fantastiske præstation af Frances McDormand, der spiller en desperat mor, der ønsker at politiet og samfundet opklarer det tragiske mor på hendes datter. Filmens bæres oppe af en stor portion humor, som er med til at fortælle en tragisk historie på en lidt anden måde, end den måske ellers kunne være fortalt. Sam Rockwells uduelige bonderøvsbetjent, der er et rigtigt røvhul, men som alligevel udvikler sig i løbet af historien medfører endnu mere kredit til denne ganske enkelt gode film, der fortjent gav både Rockwell og McDormand en Oscar.

Årets guilty pleasure

The Meg
Filmatiseringen af Steve Altens efterhånden aldrende bogserie om Jonas og de store Megalodon-hajer er for mig klart årets bedste guilty pleasure.
Hajen er mesterligt lavet, skuespillet til tider tåkrummende elendigt, men historien tager ikke sig selv for seriøst og på den måde bliver monsterfilmen helt spiseligt og en glimrende moderne monsterhajsfilm, der dog ikke på nogen måde truer Jaws som den bedste hajfilm nogensinde.

Årets skuffelse

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
Film to i JK Rowlings forhistorieunivers har både meget travlt med at fortælle os ca. otte historier på én gang, mens den samtidig både føles som om den går for hurtigt OG at den er for lang. Fantastic Beasts nr. 2 fungerer bedst, når den forsøger at være sjov, men da Rowling har valgt at være MEGET seriøs, formår den ikke rigtigt at skabe nogle følelser som seeren, bedst eksemplificeret ved slutningen, som forsøger at gøre ondt, men slet, slet ikke gør det. Og så hjælper det altså ikke noget, at Johnny Depp ser ud som om, at han storkeder sig i rollen som den onde Grindelwald. Eddie Redmayne og Dan Fogler er filmens formildende figurer, der som sjove modsætninger heldigvis redder Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald fra at være fuldstændig uduelig.

Årets lort

Ready Player One
Gider næsten ikke sige noget om det skrammel, som Sten Spejlæg fik lavet, men der er i hvert fald hverken energi, lyst eller vilje til at lave en god film om dette nostalgiunivers. Resultatet er træt og ualmindeligt forglemmeligt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar fre jan 11, 2019 16:00, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: fre dec 07, 2018 13:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Reserveret :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør dec 08, 2018 1:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Reservado.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: lør dec 08, 2018 12:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Min foreløbige liste.

De 10 bedste:

1: The House that Jack built
Hvad kan jeg sige.. Trier i topform er altid højt på listen hos mig :D

2: Avengers: Infinity War
Endelig - ENDELIG - en superheltefilm med en ordentlig nuanceret skurk. TAK Marvel.

3: You were never really here
Mørk, grusom, rørende og fantastik skuespil af Joaquin Phoenix. En af årtiets bedste.

4: The night eats the world
En dejligt anderledes zombiefilm. Nok ikke alles kop te, men jeg kunne godt lide det langsomme tempo og den snigende uhygge.

5: Mandy
Nick Cage i rablende skør topform i en totalt syret film. What's not to like :D

6: Hereditary
Årest bedste gyser. 'nuff said!

7: Beast
En sjælden kærlighedsfilm med sjæl. Virkelig velfortalt med en god historie.

8: Wildling
Endnu en film der vel dybest set handler om overgangen fra ung til voksen. Men, her er det pakket ind i en suveræn gyserfortælling.

9: Forgotten
En thriller med et twist som kun koreanerne kan lave det.

10: Annihilation
En positiv overraskelse. Gennemført old-school Sci-Fi.


Årets film, som jeg forventede meget af, men som skuffede:

1: Black Panther
Mjahhh, den er fint vævet ind i Marvel universet, men den fangede mig slet ikke. Har faktisk lidt svært ved at huske den...

2: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
En film om en sur gammel kælling. Andet fik jeg ikke ud af den. Og slutningen.... totalt latterlig! Jeg elsker "skæve" film, men den her er skæv bare for at være skæv.

3: Ready Player One
Masser af bling, men intet indhold..

4: The Endless
Hypet af mange, men et rod uden substans. Kunne godt lide deres tidligere film 'Spring' og 'Resolution', men den her var ikke god.

5: Mission Impossible: Fallout
Har vi ikke set det hele før? Nok på tide at Hunt bliver aflivet..


Top
   
Indlæg: man dec 10, 2018 9:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Stærk liste, Palle! Jeg skal godt nok have set The House That Jack Built ASAP. Mandy og Hereditary har jeg også taget tilløb til, men ikke haft rette mindset... endnu.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man dec 10, 2018 14:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Efter at have set nøgternt på listen over 2018-titler og hvad jeg så har nået, vil jeg afholde mig fra at stemme.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man dec 10, 2018 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Det er virkelig ikke mange "2018" film jeg har fået set, selvom der faktisk kom rigtig mange fede ting. Men her de 10 bedste "2018" film jeg så i....ja....2018.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Hereditary
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Der Hauptmann
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The House That Jack Built
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: They Shall Not Grow Old
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Ballad of Buster Scruggs
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Upgrade
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Hold the Dark
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Mandy
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: You Were Never Really Here
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Darkest Hour

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Senest rettet af rammy man jan 07, 2019 14:18, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: man dec 10, 2018 16:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Ok da ;)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man dec 10, 2018 16:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
Så reserverer jeg også. Tror min top 10 kommer tæt på Dødsstillingens liste. Kan dog se tre film på DPs liste, som jeg absolut ikke ville placere helt deroppe.

*HOST* Hold the What-the-Faark? *HOST*

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man dec 17, 2018 16:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Direkte ind på top 10 over årets film:

Billede

Call Me By Your Name (2017)

Hold nu kæft mand... Fortærsket genre, ja, men DAMN hvor den bare nailer (undskyld ordvalget :naughty: ) de der følelser af ulykkelig kærlighed som vi alle oplevede da vi var teeenagere. Umulig kærlighed er i den grad en universel følelse, på tværs af seksualitet, landegrænser og tidsperioder.

Og så er der scenen i sofaen med faderens "tale" til sønnen... Fuldstændig outstanding øjeblik!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre dec 21, 2018 12:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
To meget forskellige sort/hvid film har sneget sig ind på min liste over årets film 2018:

Billede

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Roma (2018) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Der Hauptmann (2017) *anmeldelse*

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn dec 23, 2018 17:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Bedste film fra i år og bedste oplevelse med en film i år samt bedste soundtrack. For mig bliver det:

Bedste film fra 2018: “Annihilation”

Bedste oplevelse: “The Phantom Thread” eller “The Florida Project” (Jeg kan simpelthen ikke vælge!)

Bedste soundtrack: Thom Yorke “Suspiria”

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man jan 07, 2019 20:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Jeg har smidt mit bud lidt længere oppe i tråden.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team