DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 13:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3
Forfatter besked
Indlæg: ons aug 08, 2018 8:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Så den i aftes og er meget enig i det meste, der er skrevet. Man bliver ikke skuffet og får hvad man kommer for...Vild action og fede stunts som altid.

Udover sine imponerende fysiske udfoldelser synes jeg, at Cruise er set bedre rent skuespilmæssigt i nogle af de andre film. Det er i hvert fald hverken ham eller Cavill, der bærer den følelsesmæssige tyngde i filmen. Det gør pigerne til gengæld og de er rigtig gode. Især Ferguson, som nu føles som en vigtig del af franchisen i modsætning til Jeremy Renners agent Brandt fra tidligere. Også håber jeg, at The Crowns Vanessa Kirby får nogle flere roller, for hun ret dygtig (i The Crown ;) ).

Få ankepunkter, men kunne godt tænke mig, actionsekvenserne bliver klippet lidt strammere, for det føltes et par gange som at, at det trak ud i det uendelige.

[Vis Spoiler]
Slutscenen med Hunts og Walkers helikopterjagt, styrt, rullende ned at bjergside, ned i klippesprække, ud på bjerside, osv. bliver lidt for meget. Det er sådan noget med at smide en dobbelt chokomousse med Valrhona drys og kirsebær ovenpå en i forvejen alt for stor kæmpevaffel med 7 kugler, flødeskum, guf og hele svineriet.


Et andet punkt, hvor MI lidt har tabt sutten, er Hunts fysiske holdbarhed. De ting han bliver udsat for bør koste lidt mere end en skramme og et ømt ribben. Vi taler jo Wolverine niveau her. Ja, jeg ved godt, det er en film :D

MI1 og MI3 er stadig kings of the hill

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons aug 08, 2018 8:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Shiva skrev:
Et andet punkt, hvor MI lidt har tabt sutten, er Hunts fysiske holdbarhed. De ting han bliver udsat for bør koste lidt mere end en skramme og et ømt ribben. Vi taler jo Wolverine niveau her. Ja, jeg ved godt, det er en film :D


Ethan Hunt har også et Adamantium skelet.. ;)


Top
   
Indlæg: ons aug 08, 2018 10:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^ :laugh:

Ja, slutningen kan ikke finde et sted at stoppe, så det er klart et minus - den mindede mig i øvrigt meget om finalen i Cliffhanger, og når man sådan kan namedroppe Sly's mesterværk, giver det trods alt lidt ekstra point :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons aug 08, 2018 11:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
pallec skrev:
Shiva skrev:
Et andet punkt, hvor MI lidt har tabt sutten, er Hunts fysiske holdbarhed. De ting han bliver udsat for bør koste lidt mere end en skramme og et ømt ribben. Vi taler jo Wolverine niveau her. Ja, jeg ved godt, det er en film :D


Ethan Hunt har også et Adamantium skelet.. ;)


Selvfølgelig...Vi må have en MI Origins...Brian Cox er sikkert klar :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons aug 08, 2018 17:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Den var fed - rigtig fed!
Super underholdende og imponerende action og en lydkulisse, som retfærdiggør biografen som miljøet, denne film skal opleves i.
Historien a la hvem-snører-hvem fungerer rigtig godt med små indlagte overraskelser, hvoraf nogle kan gættes og andre er lidt mindre til højrebenet ;)

Castet et fint og femme fatale er niiiice :thumb:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :biograf:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons aug 08, 2018 21:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har stadig samtlige MI-film til gode, men har flere gange overvejet at se den seneste her i biffen. Er det et ufravigeligt krav, at man har set de foregående film, for at få noget ud af den?


Top
   
Indlæg: ons aug 08, 2018 21:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det er en direkte opfølger til femmeren, og der er mange små nik til de øvrige film. Men de er nu ret flinke til at forklare undervejs - og actionscenerne i sig selv er billetprisen værd :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors aug 09, 2018 9:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
CFN skrev:
Jeg har stadig samtlige MI-film til gode, men har flere gange overvejet at se den seneste her i biffen. Er det et ufravigeligt krav, at man har set de foregående film, for at få noget ud af den?


Det synes jeg ikke, du skal snyde dig selv for. Man kan uden problemer springe 2'eren over, men ellers er der en form for kontinuitet over filmene.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team