DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:53

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jun 14, 2017 13:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Trailer til Kathryn Bigelows nye film, Detroit, med bl.a. John Boyega, Will Poulter, Anthony Mackie og Joseph Krasinski i hovedrollerne.

Jeg tror, at vi er ude i noget Oscarscontender her.

Citat:
Directed by Kathryn Bigelow, Detroit offers a crime drama set against the backdrop of Detroit’s 1967 riots, a gripping story of one of the darkest moments during the civil unrest that rocked Detroit during that summer. The August 4 release date will coincide with the 50th anniversary of the riots.


Citat:
A police raid in Detroit in 1967 results in one of the largest and most intense riots in United States history, leading to the federalization of the Michigan National Guard and the involvement of two Airborne Divisons of the United States Army.




Billede


Senest rettet af Fritte tors jun 15, 2017 19:58, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors jun 15, 2017 19:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ny trailer til Detroit. Den ser altså fed ud!



Top
   
Indlæg: tors jun 15, 2017 21:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Glæder mig helt vildt til dette spændende stykke US historie i hænderne på Bigelow. Hun laver ikke andet en gode film.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons jul 26, 2017 9:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Det lader til at Bigelow har gjort det igen igen. Bare ærgeligt at hun ikke er en smule mere aktiv, når hun nu ikke formår at lave andet end knaldgode film.

http://www.empireonline.com/movies/detroit/review/

Den skal helt sikkert ses i biffen...måske endda på et sølvlærred :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons jul 26, 2017 9:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
100% på RottenTomatoes. 17 anmeldelser, alle friske. Sådan skal den ged barberes!

https://www.rottentomatoes.com/m/detroit_2017


Top
   
Indlæg: ons jul 26, 2017 10:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Shiva skrev:
Den skal helt sikkert ses i biffen...måske endda på et sølvlærred :D

Pas på, det kan skade dit helbred permanent!!!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jul 26, 2017 11:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Ak ja, det er næsten tragisk at I ikke kan se problemet. :(


Top
   
Indlæg: ons jul 26, 2017 11:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Steen, jeg kan godt se problemet. Men måske er jeg bare for pragmatisk eller fokuseret på andre dele af filmoplevelsen. Jeg kan også godt abstrahere fra dårlige sæder, knitrende slikposer og urolige biografgængere indtil et vist punkt, lige som slidte 35mm kopier også slipper gennem nåleøjet.

Det er som da du indledte din vurdering af Dunkirk med ordene "Et mærkeligt sygeligt grønt look". Ja, jeg er også pænt træt af colour grading, og ja, jeg ville gerne have været det foruden. Men det var så langt fra noget af det primære, jeg tog med mig efter at have set filmen.

Jeg må bare anerkende, at jeg godt vil have ting på velproducerede BD i velrestaurerede kopier - men jeg er ikke teknikhaj, og min aldrende JVC-projektor skulle nok have været kalibreret ordentligt for flere år siden :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jul 26, 2017 12:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Buck Rogers skrev:
Jeg kan også godt abstrahere fra [..] knitrende slikposer

:shock: Du må være udlænding! Selv en gal ville ikke være så vanvittig. Den eneste fornuftige og rationelle reaktion er at tæve dem til en blodig, mudret pøl med et baseballbat.

Citat:
og min aldrende JVC-projektor skulle nok have været kalibreret ordentligt for flere år siden :D

Nå, har du også sådan en? Det kunne jeg ikke huske. Hvilken model har du?

Jeg ville egentlig gerne skifte min ud (den har fået en mindre skavank), men deres billigste modeller er jo blevet en del dyrere end de var da jeg købte min. 38K er bare lige i overkanten af hvad jeg vil smide.


Top
   
Indlæg: ons jul 26, 2017 12:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
I know... jeg er en Dalai Lama-agtig fontæne af overbærenhed, grænsende til det blødsødne. Parret med det faktum, at jeg er stokdøv. Og blind. Det hjælper faktisk på det med knitrende poser og grøn-tintede billeder. Godt tip hermed givet videre :)

Min projektor er en af de helt gamle, en HD1. Købt let brugt for 9.000 kr, hvilket må siges at være et godt tilbud. Jeg kan ikke lige overskue udskrivningen til en ny D-ILA, og jeg er ret følsom over for regnbue-effekt, så nul DLP til mig - muligheden er derfor enten en LCD eller at vente. Så jeg venter og har lige købt ny pære. Kontrast og sortniveau ville være bedre med en nyere model, men min stue er alligevel ikke optimalt indrettet, så det er... godt nok.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jul 26, 2017 12:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Man kunne selvfølgelig også bare tage et stort lån eller røve en bank, og smide en kvart million efter JVCs laserprojektor...


Top
   
Indlæg: ons jul 26, 2017 12:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Nu vi alligevel ryger off-topic (beklager, Bigelow!)...er der noget godt alternativ til D-ILA? Sony har deres SXRD, men jeg ved ikke, om det er billigere og i øvrigt lige så godt. Er LED-projektorer en mulighed?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jul 26, 2017 14:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Så vidt jeg ved er der ikke nogen der kan konkurrere med JVC når det gælder sortniveau, og det er det jeg prioriterer højest. Sonys er lidt billigere, men vist også det ringere - især hvad angår sort.

Laserteknologi er nok fremtiden, men de er stadig alle sammen pænt dyre (50K+).


Top
   
Indlæg: tors jul 27, 2017 9:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Steen T skrev:
Ak ja, det er næsten tragisk at I ikke kan se problemet. :(


Vi troller bare, fordi du kan klare det ;)

1. Kan sagtens se forskellen/problemet (selvom jeg, ret skal være ret, først skulle instrueres i instrueret, hvad jeg skulle kigge efter)
2. Men det generer mig ikke ift. oplevelsen. Det må være mine udenlandske forfædres DNA, der slår igennem her.

Det gør til gengæld de ting, Buck beskriver, men jeg ved ikke, om jeg bare har været heldig de sidste par år eller om biografkulturen i Aalborg har taget et ryk til det bedre. Jeg kan i hvert fald ikke huske, hvornår jeg sidst har siddet i en biografsal (til en voksenfilm) og er blevet generet voldsomt af publikum.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Senest rettet af Shiva tors jul 27, 2017 9:59, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors jul 27, 2017 9:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Jeg ved ikke lige om jeg vil bruge ordet 'voldsomt'. Problemet er når jeg først bemærker det, så begynder jeg at sidde og spekulere over, hvad fanden der foregår inden i hovedet på folk og om de reelt er døve. Jeg mener, kan de da for helvede ikke SELV høre at deres slikpose knitrer helt sindssygt? :?

Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team