DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:58

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3
Forfatter besked
Indlæg: tors feb 22, 2018 7:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det var en god film. CGen var lidt shoddy nogle steder og jeg skulle lige bruge 20 minutter på at tilpasse mig Wakanda. Det lignede en højteknologisk Zamunda. :D King Jaffe Joffer kigger misundeligt på, mens Wankadanerne flyver rundt i fede flyvere. Black Panthers kulturelle indflydelse bliver enorm, ligesom Wonder Woman. Der er elementer af James Bond. Shakespeare. Black Panther er social commentary. Black Panther er political commentary. Et suvrænt afrikansk inspireret soundtrack og godt skuespil hele vejen. Hypet er voldsomt omkring denne film, men jeg synes at den leverer varen. Jeg foretrækker dog stadig Wonder Woman ;)


Top
   
Indlæg: tors feb 22, 2018 11:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Så den også igår og er enig i mange betragninger. Det er en solid film med et par gode set pieces (Busan), flotte billeder, en habil skrevet dialog og en rigtig god bad guy i Michael B Jordan. Jeg har dog endog meget svært ved at se, hvorfor dette skulle være den bedste Marvelfilm til dato. Thor - Ragnarok er f.eks. meget bedre, sjovere og en mere original vinkel på en Marvelfilm.

Historien er sådan set fin nok og holder et godt tempo. Meeen...Wakanda er et skønmaleri af et paradis og lidt for lækkert efter min smag. Hvis man vil lave en socialt bevidst Marvel film med kultur- og racemæssigt historiske undertoner, burde den også have lidt mere kant. Også er filmen enormt CGI-tung og flere gange kammer det over og bliver alt for meget. Slutopgøret ligner et computerspil.
[Vis Spoiler]
Og jeg hadede de pansrede næsehorn :evil:

Der er derfor ikke det store incitament til at Mike Haggar iler i biffen for at få reboot'et sin indre Marvel generator :D . Kan lige svinge mig op på :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


Top
   
Indlæg: ons mar 14, 2018 12:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg ilede ikke i biografen, men da jeg havde en fri eftermiddag i går og min Marvel-makker just har fået sig sit første stykke afkom, har jeg været overladt til mig selv og så gik jeg ind og så Black Panther i smukke, fantastiske Palads, som er smukkere end de grimme nye Axel Tower-tårne over for Tivoli. Den fornøjelse fik jeg i selskab med maksimalt ti andre. Det var dejligt - så stille i bio. Det må jeg prøve igen.

Nå, men filmen... Black Panther fungerer fremragende, når den handler om de mennesker, der er med. Michael B. Jordan gør det super godt som Erik Killmonger, og det samme gør de andre det også. Lupita Nyong'o, Danai Gurira, Letita Wright er et fremragende trekløver, som viser kvindelig kickassery, og ærligt talt er jeg faktisk vild med, at kvinderne i Wakanda kan banke alle de andre. Chadwick Boseman som King T'Challa ender dog ofte som lidt en bifigur over for de andre figurer, som faktisk er meget mere interessante. Jeg elskede også The Mountain Tribe og den store gorilla M'Baku. De var seje.

Wakanda er fantastisk og et vanvittigt utopi, som jo først og fremmest fremstilles som om, at alle er glade for. En pantergud har bestemt, at T'Challas familie er eneherskere, og sådan er det bare. Den er lidt svær at forstå. Her er et problem. Vi laver en film om afrikanere, der kan sparke røv og kvinder, der kan sparke endnu mere røv, men det der med at fremstille et afrikansk land som demokratisk eller med indre problemer - dét gør man ikke. En lille fejl ved filmen.

Selvom jeg synes, at folk, der rider på CGI-næsehorn er meget sjove, så kammer kampscenerne over i cgi-bræk, der til tider er så latterligt, at jeg ærgrer mig over, at man ikke kan holde mere gang i den menneskelige historie, for kampen mellem T'Challa og Erik Killmonger kommer sent i filmen og deres opgør føles forhastet.

Alt i alt en god film, og en fed film, men mest, når vi ser de forskellige figurer være sig selv og ikke så meget, når der går computerspil i filmen. Der er masser at hente i Black Panther-universet, hvis de isolerer ham ellers fra Marvel-universet. Ligesom Ant Man er der noget sjovt ved de figurer, der er lidt i deres egen verden - og det er dem, der måske er lidt mere langtidsholdbare.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

... men den var underholdende og jeg skal se den igen en dag.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons mar 14, 2018 12:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Tak drenge, jeg tror, at I har sparet mig for 100 kroner :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons mar 14, 2018 13:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeps, du kan sagtens spare de penge. Bag Hollywood-glansen med historien om en film med (sorte?... hvad må man sige nu om dage, de er ikke alle "African American") skuespillere og kvinder, der er sejere end de mandlige roller, er der en ganske standard Marvel-film. Den er bestemt underholdende, men ikke mere end at en solid skærm derhjemme sagtens kan give dig en god oplevelse. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons mar 21, 2018 13:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
:D :thumb:

Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team