DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 12:20

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs jun 06, 2017 21:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
20th Century Fox har fast tracked Steven Spielbergs The Papers, der altså vil være med i Oscarskapløbet i 2018. Den får premiere den 22. december 2017 og åbner wide den 12. januar 2018.

Det er et pænt cast den gode hr. Spielberg har banket sammen. På rollelisten finder vi bl.a. Tom Hanks, Meryl Streep, Sarah Paulsen (People v OJ), Bob Odenkirk (Breaking Bad, Better Call Saul), Jesse Plemons (Fargo S2) og Bruce Greenwood.

Citat:
The Papers will follow the 1971 scandal after the decision of The Washington Post editor Ben Bradlee (Hanks) and publisher Katharine Graham (Streep) to publish The Pentagon Papers. Written and leaked by military analyst Daniel Ellsberg, the Pentagon Papers established that the Johnson Administration had lied to the public and congress about US military involvement in the Vietnam War, and revealed that the Nixon administration had secretly escalated the war. The Nixon administration tried to stop The Post from publishing them, and Assistant U.S. Attorney General William Rehnquist took the case to the Supreme Court, which ruled in favor of the paper.


Umiddelbart ligner det en "snakkefilm", men de er også gode. Tom Hanks og Steven Spielberg collabs plejer at være garanti for god underholdning. :thumb:


Senest rettet af Fritte ons nov 08, 2017 9:57, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons jul 26, 2017 21:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Mesteren på arbejde!

Billede


Top
   
Indlæg: fre jul 28, 2017 11:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
På nær BFG har jeg ikke misset en Spielberg i biffen siden Indy 3, så jeg skal da også se denne her. Jeg er lidt splittet omkring hans forkærlighed for politiske dramaer i de senere år. På den ene side er de altid upåklageligt skruet sammen og velspillede. På den anden side har de det med at være lidt gumpetunge og smage af pligtaflevering. På den tredje side ville jeg sådan ønske, at han ville vende tilbage til sine popcornfilm ind imellem. På den fjerde side virker det lidt som om, han har tabt gejsten for at lave den type film her på sine gamle dage.

Men jeg kunne fanme godt bruge en ny Minority Report - den havde i det mindste både popcorn og stof til eftertanke.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre jul 28, 2017 12:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Helt enig. Jeg mangler virkelig også en ny Minority Report eller noget der er mere end godt solidt håndværk. Siden MR:

2016 The BFG
2015 Bridge of Spies
2012 Lincoln
2011 War Horse
2011 The Adventures of Tintin
2008 Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
2005 München
2005 War of the Worlds
2004 The Terminal
2002 Catch Me If You Can

Der er ikke mange popcorn øjeblikke her, selvom jeg godt kan lide flere af dem. Der er noget Ron Howard-agtigt arbejdsmand over de fleste på listen. Godt håndværk, men de mangler det gamle Spielberg touch, som gjorde klassikerne magiske. Jeg tror, vi skal vænne os til det triste faktum, at skægget, i lighed med andre mesterinstruktører som f.eks. Ridley Scott, bare er ved at blive gammel og har mistet sin cinematiske mojo. :cry:

Måske Ready Player One er genopstandelsen, selvom traileren ikke umiddelbart ligner Spielberg, men noget man ser alle de yngre actioninstruktører disker op med i en lind strøm. En gammel Spielbergfan håber...

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre jul 28, 2017 12:24 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Shiva skrev:
Jeg tror, vi skal vænne os til det triste faktum, at skægget, i lighed med andre mesterinstruktører som f.eks. Ridley Scott, bare er ved at blive gammel og har mistet sin cinematiske mojo. :cry:

For fem år siden ville jeg have sagt, at folk var blevet brændt på bålet for mindre. Men jeg er sgu bange for, at du har ret. Især ti-året efter München har været slemt. Adventures of Tintin var da ok, men det lignede også bare en film, der kunne have været lavet af dødelige af mindre statur. Og derefter stod den på tre omgange "Onkel Steffen bladrer i 8. klasses historiebog".

Giv os The Spielberg Face tilbage, skægfjæs!
Billede

Og for os i København holder Cinemateket Spielberg/Williams-kalvakade med Raiders, Jurassic, nyrestaureret Close Encounters og andet godt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre jul 28, 2017 13:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Ja München er rigtig fin, men også tungsindig og rigtig lang. Det er svært at sætte ord på, hvor det er filmen knækker for det legendariske skæg. Manglende gensynsværdi er nok det, der bedst kendetegner de senere år. Der er simpelthen ingen af filmene på listen, man bare kan se igen og igen, uden at man bliver træt af dem. Hvem sidder lige og kommer til at trippe spontant for at komme hjem og kaste The Terminal eller Warhorse i afspilleren? Det forhold er jo utænkeligt i forhold til størstedelen filmene fra Spielbergs golden age 1975-2002.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons nov 08, 2017 9:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Trailer til The Post. Så kan vi godt forberede os på en Meryl Streep-Oscar-nominering.



Top
   
Indlæg: ons nov 08, 2017 11:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Ser spændende ud. Jeg var vild med Bridge of Spies - den første Spielbergfilm jeg har været vild med i årevis. Denne her kunne godt blive god. Men hvad sker der lige for Hanks' stemme?

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: lør nov 11, 2017 18:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Synes den ser ret kedelig ud?


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør nov 11, 2017 19:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Mills skrev:
Synes den ser ret kedelig ud?


Er tilbøjelig til at være enig...

Jeg har det generelt svært med disse meget amerikanske film, der tydeligt er lavet til et amerikansk marked og behandler emner som reelt kun er interessante i en specifik amerikansk historisk sammenhæng.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team