DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 7:09

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs sep 11, 2018 15:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
njhansen skrev:

Fedt! Godt at du også kunne lide den. Jeg synes, at den var en forrygende omgang sleaze med Woods, McIntire og Lenz.

Du har helt ret: nogle scener er meget underlige, men det medvirker til filmens helt specielle stemning, hvor man aldrig helt ved, hvad der vil ske.


Helt enig - hvis de scener IKKE var der, ville filmen nærmest være for ordinær. Tak igen for anbefalingen. Altid fedt at se/opdage film fra firserne, som man ikke anede eksisterede.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs sep 11, 2018 16:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Shoot to Kill
(Roger Spottiswoode, 1988)

Fremragende paced 80'er chase thriller, på tværs af spændende terræn, med mange medrivende og humoristiske øjeblikke fra den fremragende Poitier, i en alder af 61 år på det tidspunkt, som spiller den principfaste FBI agent Warren Stantin, der jagter en galning af en murder. Her skal vi ikke glemme Tom Berenger som spiller yderst professionelt ekspert i de høje bjerge, og har sammen med Poitier et fedt samspil løbet af filmen. En film der mangler en ordentlig blu-ray udgivelse, som jeg bestemt ville købe på stedet, hvis den udkom.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 11:34 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Sophie's Choice

Billede

Er Meryl Streep den største kvindelige skuespiller nogensinde? Efter at jeg den anden aften så Sophie’s Choice på Netflix (efter fælles aftale med Buck Rogers – se Shame List tråden) fortalte jeg min kone, at det var en smaddergod præstation af Meryl i denne film – hun vandt også en Oscar for bedste hovedrolle af et hunkøn det år. Min kone svarede med det samme, at Fru Streep er den bedste og største nogensinde. Nu kan jeg godt være lidt gammeldags og skulle til at sige ”ahhhr, er hun nu virkelig også deeeet…” og fik mumlet noget omkring Katherine Hepburn

Sophies Valg, som den danske titel hedder, viser en power præstation af den nu tredobbelte Oscar-statuetteindehaver – måske firsernes bedste præstation i en kvindelig hovedrolle endda? Altså selvfølgelig i følgeskab med Sigourney Weavers fortolkning af Ripley i Aliens – to præstationer som er meget svære at holde op mod hinanden, grundet de genre- og historiemæssige forskelligheder; så det vil jeg undlade at gøre mere lige her – nå, tilbage til filmen.

Fortællingen foregår efter anden verdenskrig i Brooklyn – her er en ung advokat John Cage - nej, hov, Peter MacNicol spiller ikke advokat men derimod forfatterspiren Stingo i denne film, som oven i købet af hans anden spillefilmsrolle (første var Dragonslayer) – søgt mod storbyen for at forfølge sine drømme. Han finder et værelse i en form for bofællesskab og støder her på det dysfunktionelle og dybt forelskede par, Sophie & Nathan.

Stingo bruges som historiens fortællevinkel og seeren højre hånd – det er parret Nathan & Sophie som virkelig er i centrum for fortællingen og udviklingen i plottet. Sophie har jeg været inde på; Nathan spilles af Kevin Kline i sin debutrolle – han er rigtig god; udfordrende, underholdende, charmerende, skræmmende og fyldt med tvetydighed. Har er en super pendant til Sophie og som seer stiller man det samme spørgsmål til dem begge – hvem er de egentlig og hvordan er de blevet dem de er?

For at opdage dette, vil jeg anbefale, at du streamer filmen fra Netflix og selv finder ud af det. Det er en rigtig god, betagende og spændende film. Den varer 2.30 time, men tiden bruges godt og korrekt til at komme længere ind under huden på både karakter og historie og opdage, hvad der er for at valg, at hende Sophie skal træffe…

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Streamet på DK :netflix:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 11:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg skal nok, jeg skal nok :D Håber at nå den i aften eller i morgen.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2018 12:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
Jeg skal nok, jeg skal nok :D Håber at nå den i aften eller i morgen.

:thumb: :beerchug: :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør sep 22, 2018 17:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Så fik jeg endelig set Sophie færdig. En interessant vinkel på et skræmmende emne, og også en spændende dobbelttydighed i hendes "valg". KZ-lejrdelen fylder noget mindre i filmen end jeg havde ventet. Men det gør intet, for det er trekantsdramaet i nutiden, der fungerer bedst. MacNicol og Kline gør det begge godt - sidstnævnte så over-the-top, at det virker som et forstudie til Otto i A Fish Called Wanda :)
Det er naturligvis Streep, der løber med filmen i en fantastisk præstation. Om den er blandt alle tiders 100 bedste amerikanske film er jeg ikke overbevist om, men den er absolut seværdig og en film af den type, vi ser alt for få af efterhånden.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør sep 22, 2018 17:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
Så fik jeg endelig set Sophie færdig. En interessant vinkel på et skræmmende emne, og også en spændende dobbelttydighed i hendes "valg". KZ-lejrdelen fylder noget mindre i filmen end jeg havde ventet. Men det gør intet, for det er trekantsdramaet i nutiden, der fungerer bedst. MacNicol og Kline gør det begge godt - sidstnævnte så over-the-top, at det virker som et forstudie til Otto i A Fish Called Wanda :)
Det er naturligvis Streep, der løber med filmen i en fantastisk præstation. Om den er blandt alle tiders 100 bedste amerikanske film er jeg ikke overbevist om, men den er absolut seværdig og en film af den type, vi ser alt for få af efterhånden.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

Tak for anmeldelse :thumb:
Må jeg spørge, hvad der gjorde at den "kun" fik 4½ og ikke 5 stjerner? Var Kline for meget i din betragtning?

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør sep 22, 2018 18:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ja, han er sjov, men også faretruende tæt på at kamme over. Og så ved er jeg ikke lige begejstret for alt krigsstoffet, hvor godt hun end spiller.
Men det er bestemt interessant at sætte nutid og krigstid i kontrast til hinanden.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør sep 22, 2018 19:26 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Det er fair argumenter - det er jo forskelligt hvordan både præstationer og historier påvirker os :)
Men godt, at vi begge kunne li' filmen :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør sep 22, 2018 19:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
P.S. Er du begyndt på din mentale opladning til Intolerance nu? ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2018 13:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Relentless
(William Lustig, 1989)

Film #12 fra årets Hoop-tober.

Judd Nelson i en meget anderledes rolle end man er vant til at se ham i. Judd Nelson giver en uforglemmelig præstation som Buck, en skræmmende og sadistisk morder, der ikke havde det nemt som ung knægt under farens strenge hårde "opdragelse". Leo Rossi er også fantastisk som den smarte politimand fra New York, der er flyttet til L.A., og den første opgave fører lige til morderens spor.

Jeg er overrasket over, at jeg ikke stødt på filmen før, når det er William Lustig (Maniac Cop) der er bag kameraet. Sikken en film. Simpel og godt. Og en film der måtte gerne komme på blu-ray snart!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2018 22:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Return of the Killer Tomatoes!
(John De Bello, 1988)

Film #4 af Hoop-tober.

I forhold til den første fra 70'erne, så foregår denne i 80'erne og er lige så åndsvag, men med større budget og meget 80'er agtigt og ind i mellem er der ekstremt morsom på så mange niveauer. Det er rent campy og cheesy med en tidlig rolle til George Clooney.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn dec 09, 2018 22:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Rocky III
Billede

"Så er vi ligesom i gang!", brølte min kammerat, da vi nåede til 3'eren i vores Rocky-maraton. Stilen i denne samt efterfølgeren er langt mere tempo- og actiondrevet end de to foregående, hvor mere persondrama og store tanker omkring indvidet og samfundet var i spil. Herfra kører den på benhård træning, vilde kampe mod en alt for sur og hidsig Mr. T, en spradebasse i Hulk Hogan og funky træning på L.A.'s strand med sin nu tidligere største rival.

Jep, der er skruet godt op for 80'er-charmen, de helt bredde kraver og EYE OF THE TIGER i rigtig mange replikker. Rocky kører med klatten og vinder kamp efter kamp efter kamp... Den unge sultne udfordrer Clubber Lang (fedt navn!) kalder på Rocky til titelkampen og nu er rollerne byttet rundt ift. de forrige film. Rocky Balboa er gået fra underdog til mainstream og er begyndt at være langt væk fra de rødder, som skabte hans succes. Mickey har luret dette og er derfor yderst loren ved at skulle lade sin protege gå i ringen mod den super aggressive Clubber Lang - hvem har nu alt og vinde og alt at tabe?

Sult, motivation, vilje, fight - EYE OF THE TIGER! Apollo Creed og trofaste Duke skal på banen for at bygge deres tidligere modstander op fra ny, for at kunne nå nye toppe og bekæmpe modstanden fra både de indre- og ydre omgivelser.
Man får lov til at se Rocky rigtig meget i ringen og med flere nye træningsscener, hvor body builder-hypen for alvor er begyndt at ramme Hollywood; for det er efterhånden en "hakket-makker" eller to, man får lov at se spille med musklerne heri.

Hvad filmen måske mangler i dybde og historie i dette indslag, kompenserer den så fuldt ud for med stil, ikonisk musik og masser at tju-bang og tempo.

Action Rocky er godt kørende :thumb:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: set på :bluray:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør dec 15, 2018 16:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Rocky IV
Billede

Hos den bredde (film)befolkning viser bl.a. en brugerafstemning hos IMDb, at Rocky IV er en ultimativ kultfavorit. Min kammerat, som jeg efterhånden har fået omtalt som Danmarks (måske) største Rocky-fan, er slet ikke i tvivl: 4’eren er KLART den bedste Rocky film.

Amerikansk patriotisme bliver blæst ud fra start til slut i kampen mod det onde, fremmede og mekaniske USSR! Den russiske stjernebokser, Ivan Drago, træder frem fra jerntæppet og ankommer til en turne i USA med sit farverige entourage. Sovjetterne vil vise deres pragteksemplar af et über-menneske frem for omverdenen og demonstrere dets nærmest umenneskelige styrke og overlegenhed.

Ivans enorme kræfter skal selvfølgelige bevises i en ”showkamp” – men ikke mod Rocky. Apollo Creed er nemlig mere end normal motiveret til at kick-some-ass og vise American greatness! Men ham Ivan Drago er slet ikke til at spøge med… En drabelig kamp, resulterer i en enorm tragedie – og for at rette op på det amerikanske image og vise omverdenen hvem der er foran i koldkrigsracet, må Rocky tage en tur til Sovjet Unionen for at repræsentere USA til revanchekampen.

Her bliver Rocky placeret midt ude i den russiske vildmark med sit sporadiske crew, bestående af sin legendariske træner Duke og ufrivillig morsomme sidekick, Paulie. Træningsmontagerne i dette indslag er super, super fede! Her giver Sly den total gas i forret læderjakke og sorte jeans i russisk sne, skov og bjerge med en omgang 80’er crossfit, mens at Dolph’en sideløbende smadrer løs i ”topmoderne” sportsfaciliteter med alverdens computere, måleredskaber og kanyler! Det mekaniske mod det naturlige…

Danske Birgitte Nielsen (senere Miss Stallone, endnu senere igen Nielsen), var 22 år på det tidspunkt, spiller Fru Ludmilla Drago overfor svenske Lundgren. Det er altså morsomt at se, dette skandinaviske par i deres respektive filmdebuter – Birgitte kom direkte ind som model og Lundgren, der var under uddannelse til kemiingeniør på MIT, ”vandt” castingen som filmens skurk i konkurrence med op mod 5.000 andre håbefulde ”skuespillere”.

Det var en kickstart for negge deres skuespilskarrierer, og de er begge tilbage i de samme roller her til Creed 2 – den glæder jeg mig til at se.

Rocky IV er simpelthen kult, mega kult! Historien er simpel, lige til og i et rapt tempo – masser af action, festfyrværkeri af firsernostalgi, koldkrigsretorik og amerikansk patriotisme. Enten sluger man det som seer råt og lader sig rive fuldstændig med (og se igennem til tider tvivlsomt skuespil og ikke kigge på antallet af Razzie awards) eller tænker, at den må blive et fjernt minde fra firserne…

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: set på :bluray:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør dec 15, 2018 17:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
@Pjalte: vi var også meget glade for Rocky IV hos De Gnavne Filmnørder.

http://dgfn.dk/2013/01/29-rocky-iv

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team