DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 7:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man sep 04, 2017 15:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^ :thumb: Er det Criterion-udgaven? Jeg havde egentlig afskrevet filmen lidt som blød mellemvare, men jeg vil da se nærmere på den.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man sep 04, 2017 15:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Buck Rogers skrev:
^ :thumb: Er det Criterion-udgaven? Jeg havde egentlig afskrevet filmen lidt som blød mellemvare, men jeg vil da se nærmere på den.
Ja, eller jeg så den på :amazonvideo: (US), som er samme udgave som Criterions. Filmen skal helt sikkert hjem til samlingen.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man sep 18, 2017 21:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Kiki's Delivery Service AKA Majo no takkyûbin (Miyazaki, 1989)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Det er ikke en film, hvor der sker voldsomt meget: noget, som den deler med "My Neighbor Totoro". Den er, ligesom f.eks. "Spirited Away" en dannelsesrejse, hvor en ung pige vokser op og lærer at eksistere i en anden verden end den, som hun kommer fra.

I "Kiki's Delivery Service" følger vi med den lille heks Kiki og hendes kat Jiji til en by, hvor hun forsøger at finde sin plads i livet som heks og finde et sted, som hun hører til. Hun starter en budservice, hvor hun flyver ud på sin kost og afleverer ting for folk. I byen møder hun også drengen Tombo, som hun til at starte med ikke er specielt glad for, men langsomt begynder at ændre mening om.

Miyazakis 1989-film er en film af vignetter, hvor Kiki hjælper folk, som hun møder på sin vej. Det er også en film, hvor stemningen og det langsomme tempo er medvirkende til, at man kommer langsomt ind i hendes univers og føler sig godt til rette. Luftscenerne er, som altid ved Miyazaki, flotte og giver ofte et sus i maven.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors jan 18, 2018 17:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Predator (1987)

Dillon, you son of a bitch!

Damn, dét der armlægnings-håndtryk oser bare med testosteron ud over det hele. Jeg har set Predator utallige gange og stadig elsker hvert sekund af filmen!

En testosteron-drevne hybrid af action, sci-fi genrer og et strejf af horror, der starter lige på og hårdt med Alan Silvestris fantastiske score, der virkelig giver en fed stemningen, der passer med junglen og virkelig tilføjer til atmosfæren med alt det testosteron, som filmen rummer.

Ægte 80'er klassiker action med masser af mindeværdige citater. Klassiske Arnold er altødelæggende på sin rute, sammen med Bill Duke og alle andre gutter, når de nedsaver junglen ned med deres maskingeværer. Smukt.

Jeg så filmen, som en del af filmens 30 års jubilæum, i biografen og sikken en oplevelse. Men jeg synes billedmæssigt i biografen (Cinemaxx Århus), specielt i starten, efter armlægnings-håndtrykket, var meget plastikagtig og mindede utroligt meget om Ultimate Hunter Edition. Lyden med dialogen, var heller ikke helt perfekt og skiftet noget i niveauet et par gange i scenerne i junglen.

Det ændrer ikke på filmen, som jeg sagtens kunne finde på se igen snart, og så glemme billedkvaliteten fra biografen. Men har lige Wind River, Brawl in Cell Block 99 og en fandens mange andre film først.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre feb 23, 2018 16:07, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: lør jan 20, 2018 13:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
I går var jeg i Baltoppen Bio i Ballerup. De viste First Blood og Rambo First Blood Part 2. Det var ubetinget en fornøjelse. God stemning og gode gensyn. I sær etteren holdt stadig.

_________________
Chenny!


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 8:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Billede

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Det er utroligt at Elem Klimov's mesterværk af et krigs-drama "Come and See" (1985) aldrig er udkommet på blu-ray. For hvis der er en film der fortjener at blive set af flere, så er det da denne. Det ville være helt oplagt at Criterion Collection røg på den. For Jer der ikke kender filmen, så kan jeg sige at det uden tvivl er den uhyggeligste film jeg nogensinde har set om WW2 og masseudryddelserne der fandt sted i hviderusland. De grusomme gerninger der blev begået der, de er helt ubeskrivelige. Giver du dig i kast med "Come and See" så vil højst sandsynligt aldrig nogensinde glemme den igen - for det er ikke kun et horror-show ud i umenneskelig ondskab, det er samtidig en velspillet og meget smuk (nærmest poetisk) film tilsat ambitiøse kamerature on location, et stærkt soundtrack og en høj production value. Den er udkommet på DVD herhjemme fra Another World Entertainment (officiel).

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 9:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
En film der har været længe på min watchlist, som jeg har læst meget godt om og gerne snart vil se.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 16:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Caligula et Messaline / Caligula and Messalina
(1981)

Jeg kan ikke huske en lignende situation, hvor jeg har valgt en film ved en fejltagelse. Så det var ikke som forventet, da jeg troede bogstaveligt talt, det var Tinto Brass' Caligula, jeg skulle til at se, og tænkte ikke nærmere på titlen eller coveren, da jeg sætte AWE dvden i maskinen. Det tog ikke mange sekunder før det gik op for mig, at der noget var lumsk med filmen.

Bruno Matteis formål med filmen var ene alene, at chokere og afsky alle med rigelig af hud med bizarre indsalg. Som han havde en stor erfaring i. Dybest set bare en snusket kopi af Caligola med bare én lang orgie af alle typer, og der er kun patter så langt øjet kan række med pinlige skuespil fra alle sider. Som ellers får det til at lyde som en ret seværdig film, hvilket ikke er tilfælde her. Det ender med at gå så langt ud, at det begynder at blive ganske komisk tid tider, men ak nej...

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre feb 23, 2018 16:17, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 17:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
rammy skrev:
Det er utroligt at Elem Klimov's mesterværk af et krigs-drama "Come and See" (1985) aldrig er udkommet på blu-ray.

Ork, det er den skam!



I Japan.


Top
   
Indlæg: tirs feb 13, 2018 10:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Steen T skrev:
rammy skrev:
Det er utroligt at Elem Klimov's mesterværk af et krigs-drama "Come and See" (1985) aldrig er udkommet på blu-ray.

Ork, det er den skam!



I Japan.


I Japan?! Hva' skal jeg bruge det til.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tirs feb 13, 2018 16:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Tja, ikke meget. Den ser ellers ok ud.

Der var vist noget snak om en nyrestaurering for nylig, så man kunne håbe på at f.eks. Arrow fik den.


Top
   
Indlæg: tors feb 15, 2018 11:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Steen T skrev:
Tja, ikke meget. Den ser ellers ok ud.

Der var vist noget snak om en nyrestaurering for nylig, så man kunne håbe på at f.eks. Arrow fik den.


Jo, men den snak har stået på i årevis. Jeg forstår ikke hvordan så stort et mesterværk, ikke kan få den behandling den fortjener.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tors feb 15, 2018 19:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Det er vist kun ca. et halvt år siden restaureringen havde premiere: http://www.blu-ray.com/news/?id=22056
Så med lidt held er der nogen der udgiver den inden for... den nærmest fremtid.

Man håber jo.


Top
   
Indlæg: tors mar 01, 2018 14:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jakob Stegelmann underholdt i Cinemateket i går med Tex Avery-foredrag, hvor vi så seks af hans kortfilm. Et par af de tidlige var mere bizarre end vellykkede, men så var der heldigvis også alle de virkeligt gennemarbejdede fra MGM, fx. Bad Luck Blackie.

Billede
Derefter stod den på Robert Zemeckis' uforlignelige Who Framed Roger Rabbit (1988), som don Stegelmann også gav en fin introduktion til. Det er en film, jeg aldrig bliver træt af. Ikke alene er den sindssygt imponerende på et rent teknisk plan, men Chinatown-plottet holder vand, bunkerne af (tegnefilms)referencer er virkelig godt indarbejdet, og stakkels Bob Hoskins har virkelig fortjent sin løn.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre mar 02, 2018 11:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Spændende arrangement - og dejligt at du stadig er glad for den film! Det arrangement burde jeg have været inde til - Stegelman og Roger Rabbit er en stærk kombination. Who Framed Roger Rabbit er en blændende film, og Bob Hoskins gjorde det så godt i den film. Jeg er så imponeret over, at man kunne lave en film af den kaliber tilbage for 30 år siden - og så håber jeg virkelig, at vi aldrig nogensinde får nogen efterfølger eller rebootquel af historien.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team