DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 4:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 83 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør mar 10, 2018 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2017
Billede
Death Machine (Stephen Norrington, 1994)

Hvem vidste det var en film med en kæmpe dræbermaskine på speed i en blanding af Alien, Aliens, Hardware og Robocop? Jeg gjorde hvert fald ikke. Selve stilen er én ting, men bare se på karakterernes navne i filmen. Dette var Stephen Norrington debut som instruktør, og der ingen tvivl om hvor hans inspiration kommer fra, fanboy og en person, der elsker film, og det er nemt at se i denne over-the-top sci-fi film.

Death Machine var langt ude, men overfed! Brad Dourif spiller en småskøre geni i en milliard dollars våben-imperium, hvis seneste ultimative skabelse sættes i aktion, når Dourif afskyr kollegaens forfremmelse og vil overtage magten. Sjovt at tænke på at Dourif var 44 år dengang, men med en paryk og lang læderjakke gjorde de ham lige 20 år yngre. Men sikken en fremragende præstation as usual! Fortjener mindst fire kæmpe stjerner!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør mar 10, 2018 17:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

The Peacemaker (Leder, 1997)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Jeg huskede den ikke som voldsomt vellykket, men som en film med nogle få gode scener. Da jeg fandt den til 5 kr. på DVD i min yndlings-genbrugsbutik tænkte jeg: det er tid til et gensyn. Jeg har ikke set den siden jeg lejede den på VHS tilbage i 1998, så måske er den blevet bedre med årene. Man ændrer jo lidt smag af og til.

Jeg synes faktisk, at det er en ret habil lille actionthriller med en veloplagt George Clooney som en cool action man og en lidt fejlcastet, men meget sød, Nicole Kidman som hans boss.

I 1997 var Clooneys karriere stadig på vej mod toppen. Han havde i 1996 medvirket i "From Dusk Till Dawn" og "One Fine Day", begge udmærkede eksempler på hver deres genrer.

I løbet af 1997 medvirkede Clooney i "Batman & Robin", lagde stemme til hunden i "South Park"-serien og fik også lige klemt denne actionfilm ind på sit CV. "Batman & Robin" er den film, som man husker fra det år - på godt og ondt, mest ondt. Det er en skrækkelig legetøjsreklame forklædt som Hollywood-film og både Clooney og Schumacher har undskyldt for den mange gange siden.

I "The Peacemaker" bliver Clooney genforenet med Mimi Leder, som havde instrueret ham i adskillige E.R.-afsnit. Leder var en af frontfigurerne i det dengang ret nye DreamWorks-studie, der var blevet skabt af Steven Spielberg, Jeffrey Katzenberg og David Geffen. "The Peacemaker" var den ene af de første tre film fra DreamWorks. De andre to var Spielbergs "Amistad" og Gore Verbinskis "MouseHunt".

"The Peacemaker" er en vellavet 90er-actionfilm med alt hvad dertil hører. En cool actionhelt, helikoptere, biljagter, en sød heltinde, en led skurk (med en forhistorie) og masser af eksplosioner. Den er desuden flot filmet og har et meget passende 90er-actionscore af Hans Zimmer, der virker som en blanding af Basil Poledouris' "The Hunt for Red October" med Zimmers "The Rock".

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs apr 24, 2018 8:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede
117. gensyn med Titanic - en film, som jeg har ejet på Laserdisc, dvd og BD. Denne gang var det så en 70mm kopi i Imperial. Man kan sige meget om Titanic - og det er der ved gud da også gjort - men som minimum må man kunne blive enige om, at det er en flot film, der gør sig rigtig godt i en stor biograf.
Mange elsker at hade Titanic, hvilket min gode ven Montag også har mindet mig om :) Anledningen for at se den igen var at give min 13-årige datter en oplevelse, og det fik hun (og dermed jeg) da virkelig også. Hun gik helt i spåner til sidst, godt akkompagneret af en jævnaldrende pige på min anden side. Effektivt :D

Hvis jeg bare havde set den selv igen, havde det sikkert bare været nå ja, fin underholdning, men det gav den altså et løft at se den i det rette selskab. Jovist, filmen har masser af problemer, men når først Cameron ruller katastrofemaskineriet ud, er det altså svært ikke at blive opslugt.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors apr 26, 2018 16:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
njhansen skrev:
Billede

The Peacemaker (Leder, 1997)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Jeg huskede den ikke som voldsomt vellykket, men som en film med nogle få gode scener. Da jeg fandt den til 5 kr. på DVD i min yndlings-genbrugsbutik tænkte jeg: det er tid til et gensyn. Jeg har ikke set den siden jeg lejede den på VHS tilbage i 1998, så måske er den blevet bedre med årene. Man ændrer jo lidt smag af og til.

Jeg synes faktisk, at det er en ret habil lille actionthriller med en veloplagt George Clooney som en cool action man og en lidt fejlcastet, men meget sød, Nicole Kidman som hans boss.

I 1997 var Clooneys karriere stadig på vej mod toppen. Han havde i 1996 medvirket i "From Dusk Till Dawn" og "One Fine Day", begge udmærkede eksempler på hver deres genrer.

I løbet af 1997 medvirkede Clooney i "Batman & Robin", lagde stemme til hunden i "South Park"-serien og fik også lige klemt denne actionfilm ind på sit CV. "Batman & Robin" er den film, som man husker fra det år - på godt og ondt, mest ondt. Det er en skrækkelig legetøjsreklame forklædt som Hollywood-film og både Clooney og Schumacher har undskyldt for den mange gange siden.

I "The Peacemaker" bliver Clooney genforenet med Mimi Leder, som havde instrueret ham i adskillige E.R.-afsnit. Leder var en af frontfigurerne i det dengang ret nye DreamWorks-studie, der var blevet skabt af Steven Spielberg, Jeffrey Katzenberg og David Geffen. "The Peacemaker" var den ene af de første tre film fra DreamWorks. De andre to var Spielbergs "Amistad" og Gore Verbinskis "MouseHunt".

"The Peacemaker" er en vellavet 90er-actionfilm med alt hvad dertil hører. En cool actionhelt, helikoptere, biljagter, en sød heltinde, en led skurk (med en forhistorie) og masser af eksplosioner. Den er desuden flot filmet og har et meget passende 90er-actionscore af Hans Zimmer, der virker som en blanding af Basil Poledouris' "The Hunt for Red October" med Zimmers "The Rock".


Tak for reminderen. Har netop genset den og den holder stadig 100%. En af mine favoritter fra 90'erne. Kan klart anbefales :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors apr 26, 2018 17:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg var godt nok en smule skuffet da jeg genså den for et par år siden, efter jeg endelig havde fået købt den på blå.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør apr 28, 2018 19:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Blown Away
(Stephen Hopkins, 1994)

5. 4. 3. 2. 1……TIME’S UP.

Damn jeg kan ikke huske hvornår jeg sidste gang så den, kun at det var på min elskede 14'' tv, da jeg boede med mine forældre +20 år siden, og der blev den vist i 4:3. Husker den var fed dengang, så det var fedt at se den stadig holder i dag, selv efter så mange år, som den gjorde, er filmen stadig højeksplosive og blæser en omkuld.

Sjovt at se, hvor meget filmen bliver klippet mellem scenerne for at få den hurtige følelse, selvom filmen varer 2 timer. Og endnu mere at se Tommy Lee Jones som den psykopatiske nordirske bombemand hærge Boston by med sine smarte bombemetoder, hvor Jeff Bridges, gemmer sin indre irske med sin gamle onkel (som er Jeffs rigtige far ...if you didn't know), er i City of Champions som bombsquad-helten. Ligesom Speed, Con Air, Hard Boiled, Total Recall, True Lies, 90'erne Steven Seagal og 90'erne JCVD ... Jeg kunne blive ved .. Så denne ene er også en af de fineste action flicks som det fede underholdning fra 90'erne.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE lør apr 28, 2018 20:46, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør apr 28, 2018 20:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Nemesis
(Albert Pyun, 1992)

En overdrevet fed og eksplosivt-cyborg-action fra 1992 med rigeligt solbriller, spandevis af ammunition-packed og højeksplosive shotguns med lange rækkevidder, og Sven-Ole Thorsen som en cyborg, der bliver skudt i ryggen af en gammel dame. I denne shitstorm af en futuristisk voldelig verden møder vi blandt andet Brion James, Cary-Hiroyuki Tagawa, Tim Thomerson, Thomas Jane, Jackie Earle Haley, Branscombe Richmond og smukke Deborah Shelton, for bare nævne nogle få.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør apr 28, 2018 20:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

The Phantom (Wincer, 1996)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Meget vellykket, kulørt og hyggelig tegneserie-filmatisering, der skylder en del til Indiana Jones - eller skylder Indiana Jones en del til Fantomet? Manuskriptforfatter Jeffrey Boam var også med til at skrive manuskriptet til den tredje Indiana Jones-film, så der er muligvis en sammenhæng der.

Billy Zane er velvalgt til rollen som Fantomet/Kit Walker og han får fint medspil af Kristy Swanson, Catherine Zeta-Jones og Patrick McGoohan. Som skurken Xander Drax har Treat Williams en fest og gnaver sig beredvilligt igennem al inventar i filmen: han overspiller rimelig meget, men det passer perfekt til rollen.

Instruktør Simon Wincer har tidligere stået bag "Quigley Down Under", "Harley Davidson and the Marlboro Man" og "Free Willy", så han er en solid håndværker, der ikke altid har været helt heldig med sine manuskripter. Fem år efter "The Phantom" stod Wincer bag den rædderlige tredje Crocodile Dundee-film.

Det skal dog ikke ødelægge Wincers CV, hvor "The Phantom" er en af perlerne sammen med "Quigley Down Under".

Filmen foregår i slutningen af 1930erne og er meget Rocketeer meets Indiana Jones-ish. Tonen er let og den har en campet atmosfære, lidt a la "Flash Gordon", dog uden at komme helt så langt ud.

Man kunne godt have ønsket sig flere film med Fantomet, men filmen var ikke nogen økonomisk succes, så de planer blev skrinlagt. En skam.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: lør apr 28, 2018 20:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

The Relic (Hyams, 1997)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Glimrende lille gyser med Tom Sizemore i en af hans få hovedroller i en biograffilm - og et fint cast generelt: Penelope Ann Miller, Linda Hunt og James Whitmore. Monsteret (lavet af Stan Winston) er godt lavet og der er nogle ret grumme scener i filmen.

Instruktør/fotograf Peter Hyams står bag den meget mørke (som i ekstremt dunkle) film, hvor der i nogle scener bliver brugt så lidt lys, at man knapt kan se noget. Det fungerer for det meste, men det er nok en af de film jeg har set, der har brugt mørke mest. Den skal ses i en meget mørk stue/biograf.

At der ikke kom flere filmatiseringer af Preston/Childs romaner er en skam. Der er masser af materiale til nogle solide gysere.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: lør apr 28, 2018 20:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Zero Effect (Kasdan, 1998)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Daryl Zero (Bill Pullman) er verdens bedste privatdetektiv. Som i meget private. Ingen ved, hvordan han ser ud og alle hans møder med potentielle klienter foregår igennem hans hårdt prøvede hjælper Steve Arlo (Ben Stiller).

Når Zero er på en sag, så er han ude i den virkelige verden mellem almindelige mennesker (i forklædning og med forskellige dæknavne), men når han er imellem sager, så er han hjemme i sin penthouse-lejlighed, hvor han skriver dårlige sange og er høj på amfetamin.

Den nyeste sag handler om en forretningsmand (Ryan O'Neal), der ikke kan finde sine nøgler - og samtidig bliver afpresset af en pengeafpresser, der har noget på ham. Hvad det er - det vil han ikke ud med - men han vil meget gerne have Zeros hjælp.

Bill Pullman er skiftevis charmerende, usympatisk og meget excentrisk i rollen som Daryl Zero, mens Ben Stiller har en af hans få seriøse roller som hans hjælper Steve Arlo. De er begge rigtig velspillende i deres roller, men det er Pullman, som filmen hænger på og han udfylder rollen perfekt.

Filmen er en blanding af noir (neo noir) og Sherlock Holmes. Zero er ret tæt modelleret på Holmes og Arlo er hans Watson. I løbet af filmen bliver der snakket om mange af deres tidligere sager, som har titler meget a la sagerne i Watsons skriverier. En lille sjov ting i "Zero Effect" er, at Arlo/Watson ikke gider skrive Zero/Holmes' eventyr ned, så det gør Zero selv.

Det fungerer godt med nyfortolkningen af Sherlock Holmes og det skyldes i allerhøjeste grad det velskrevne og vittige manuskript af Jake Kasdan, der også står for instruktionen. Det var hans debut som både instruktør og manuskriptforfatter og han fulgte det senere op med "Orange County", "Walk Hard: The Dewey Cox Story" og senest "Jumanji: Welcome to the Jungle".

Kasdan forsøgte senere at lave "Zero Effect" om til et pilotafsnit til en mulig tv-serie, men det blev desværre ikke til noget. Man kunne dog ellers godt tænke sig flere film i dette univers, hvor der er masser af muligheder for spændende historier.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn apr 29, 2018 11:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Innocent Blood
(John Landis, 1992)

En meget smuk fransk vampyr rydder op i Pittsburgh og spiser spaghetti-gangster. Det har en god balance mellem spænding og komedie, der passer til materialet og ikke tager sig selv for seriøst. Og der er nogle fine små cameo optrædener i den også med horror-ikonerne Dario Argento, Sam Raimi og Tom Savini. Det er overraskende godt lavet effekterne, som ser vildt godt ud på blu-ray!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn apr 29, 2018 11:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
RoboCop 2
(Irvin Kershner, 1990)

På mange måder en hæderlig sequel med Frank Miller ombord. Selvfølgelig når den ikke op til Verhoevens på samme niveau, men den har de rå og dystre toner i form af Tom Noonan som Cain, en ægte led møgsvin. Jeg husker, at jeg var alt for ung til at se det for første gang - blandt andet den rædselsvækkende scene med Officer Duffy, der bliver fastspændt på "operationsbordet" og kan kun vente på kniven.. Nasty stuff - men en okay sequel.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE man jul 09, 2018 16:11, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn maj 27, 2018 18:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Ved i hvad der er fedt ved en smadret hukommelse? Man kan se denne her som var det første gang:



Skulle lige igennem min "Spanien's Greatest Hits" (hvad jeg nu lige havde ved hånden), og efter Mar Adentro og El Dia De La Bestia så skulle den lige på. Og det er fedt! - går det videre på denne her måde så køber jeg aldrig en film mere - har en okay stak som jeg ikke husker en skid af, og om et år så kan jeg måske opfylde mit største ønske - at se The Usual Suspects for første gang - igen!

Og en ting der gik op for mig - den scene hvor Eduardo Noriega går igennem en natklub med sin maske på bagsiden af hovedet, det er ikke en Janus reference, det er en Yokai. Lav en Google efter "futakuchi".

Øj hvor er det fedt at se sin filmsamling igen.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jul 09, 2018 16:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Gladiator
(Rowdy Herrington, 1992)

Jep, det er rigtige årti. En typisk 90'er sport actionfilm, enkel historie med en simpel slutning, men det er hvad gør det så underholdende. Jeg havde ellers den overbevisning at jeg havde set filmen før, da jeg satte dvd'en i maskinen. Det var først ved slutningen det gik for for mig, jeg havde kun set "det endelige opgør" engang på tv'et, for mange år siden.

90'erne var også en bedre tid, da Cuba kunne noget skuespil. Kan ikke siges det samme om New-White-Kid-on-the Block James Marshall, som er meget stiv i den. Heldigvis sparker Brian Dennehy røv som den snuskede boksning promotor. Nuvel filmen er ret corny i dag, men virkelig underholdende.


:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2018 14:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Gladiator
(Matt Earl Beesley, 1998)

Egentlig synes jeg "Point Blank” var en underholdende old school action-basker, krydret med Die Hard/Con Air, og med en masse cool skuespillere i ægte 90’er stil; bar overkroppe med store muskler, langt hår og en fandens masse kokain og enkelte scener med stripper. Danny Trejo går fuldstændig all in!

En god hånd fuld fanger, heriblandt Joy (Rourke’s bror), overføres til et andet fængsel, hvor undervejs bliver konvojen og bussen angrebet. De overlevende fanger flygter og barrikadere sig i et indkøbscenter, og har taget flere gidsler.

Mumlende Mickey Rourke er pumpet og klar til at redde - rettelse; sikre hans bror er okay. Tidligere politimand og total badass, tager Rourke altid den meste kompliceret metode for at dræbe de hårde gutter. Overdrevet, men pisse fedt.

Substans findes ikke i "Point Blank”, en hjernedød actionfilm med masser af skududvekslinger, vold, blod, nogle gange i slowmotion og andre gange meget langsomt. Det hele bliver vist med et forfærdeligt og noget forvirrende og cheesy score, samt klipningen var heller ikke lige altid vellykket løbet af filmen. Trods det, ville jeg ønske at se filmen i korrekt aspect ratio, gerne i HD, hvis det utænkelige skulle ske, at filmen udkom på blu-ray.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 83 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team