DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 11:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 83 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man aug 13, 2018 14:22 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det blev til et gensyn med go'e, gamle
Billede
The Rocketeer (Joe Johnston, 1991)

...som jeg for nyligt anskaffede mig på BD. I forhold til Indiana Jones, der jo også er inspireret af 30'er-serials, kan Rocketeer slet, slet ikke være med, men den er stadig vældigt underholdende, og Timothy Daltons Errol Flynn-skurk sidder lige i skabet (den rigtige Flynn blev jo også anklaget for at være nazi-sympatisør, så det er bare et ekstra krydderi på historien).
Historien går lidt i stå ind imellem, men så dukker Jennifer Connelly heldigvis op, og alt er tilgivet :loco:
Billede

God, gammeldags ramasjang for hele familien, og selv om Disney har truet med et remake, ser jeg ingen grund til det.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Bonusinfo: Jeg læste mig i øvrigt til, at Bill Campbell var norsk gift og skiftevis boede i Norge og København. Det kunne da være sjovt at støde på ham en dag :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: søn sep 16, 2018 23:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

The Resurrected AKA Shatterbrain (O'Bannon, 1991)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Glimrende lille gyserfilm, instrueret af Dan O'Bannon, og baseret på H.P. Lovecrafts novella "The Case of Charles Dexter Ward".

John Terry, også kendt som Jacks far i "Lost", spiller privatdetektiven, der bliver sat på sagen om den mystiske Charles Dexter Ward, der er blevet meget optaget af sin families historie. Wards kone, spillet af Jane Sibbett (mest kendt som Ross' første eks-kone i "Friends"), er med rette bekymret for sin mand, der spilles med vanlig intensitet af den altid seværdige Chris "Jerry Dandridge" Sarandon.

Det er ikke en film, der tager priser hjem for skuespillet, undtagen ved Chris Sarandon, men så har den så mange andre kvaliteter.

"The Resurrected" har en dejligt klam stemning, herligt ulækre og slimede effekter og den tager sig selv passende seriøst. Scenerne i katakomberne under den forladte gård fungerer fint og kan godt give lidt klaustrofobi.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2018 13:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
The Quiet Family (Kim Jee-woon, 1998)

Film #11 af Hoop-tober.

Med Kim Jee-woons fantastiske film; I Saw the Devil og A Tale of Two Sisters og The Good, The Bad, The Weird, var det fedt med årets Hoop-tober jeg kunne tilføje endnu en film i samling, af sete Jee-woon-film. Bedre kan det ikke blive når valget blev Jee-woons spillefilm debut, der byder på mange af de stilistiske kendetegn af hans senere film. Inklusiv Choi Min-sik og Song Kang-ho før deres stjernestatus.

Det er en sjov film med koreansk sans for sort humor, der gør fantastisk brug af sin genre(r) elementer til at levere masser af gys og grin. Den har et interessant plot med nogle overraskelser over det. Filmen starter godt, men omkring en tredjedel af filmen blev den lidt trættende og ender med at blive uforløst.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2018 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Deep Rising (Stephen Sommers, 1998)

Film #10 af Hoop-tober.

Jeg er ved have set filmen mange gange nu og den er ligeså underholdende som første gang. Masser af humor og sci-fi horror med ret så fantastiske og gruopvækkende dødsfald også, elsker det! Bedre bliver det ikke med Treat Williams' NOW WHAT?! med Jerry Goldsmiths fantastiske score i baggrunden.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2018 14:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
The Quiet Family (Kim Jee-woon, 1998)

Takashi Miike lavede faktisk et remake af den - som musical, intet mindre. Og holdaheltfest hvor den stank. Den originale er der ikke noget galt med - den var jo nærmest startskuddet for en renaissance i Koreansk film.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2018 14:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
så dukker Jennifer Connelly heldigvis op, og alt er tilgivet

Er det ikke sådan det plejer at foregå? :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2018 21:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
To Catch a Killer (Eric Till, 1992)

To Catch a Killer er en todelt tv-film fra 1992, instrueret af Eric Till og er baseret på den sande historie om forfølgelsen af den amerikanske seriemorder John Wayne Gacy.

En skræmmende og foruroligende historie, hvor Brian Dennehy udfører et usædvanligt fremragende præstation af John Wayne Gacy. Du fornemmer virkeligt det indre ondeskab. Dennehys præstation burde have haft meget mere opmærksomhed, end det modsatte effekt det måske havde for ham pga. rollen. Det samme med Michael Riley som Detective Koczenczack, der bliver mere og mere frustreret i forsøget på at indsamle beviser og fremfører en sag mod Gacy. Spilletiden er 3 timer og det er intet, for tiden flyver bare afsted og skaber en masse spænding med baggrundsmusikken som øger den chillende atmosfære.

En skam filmen ikke endnu er blevet genudgivet enten på dvd (sidst var i 1999) eller på blu-ray, som den virkelig fortjener. Det er desværre enten kun med VHS eller en OOP dvd, at denne fremragende tv-film kan ses.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2018 22:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Darkman (Sam Raimi, 1990)

Film #6 af Hoop-tober.

Sam Raimi var ikke heldig at få rettighederne til The Shadow, så han lavede bare en film om antihelten Darkman i stedet, med Liam Neeson. Og sikken herlig film, der ser super godt ud på blu-ray fra Scream Factory. Ved et gensyn i dag gør Darkman er, af indlysende grunde, meget 90'er agtigt, men Raimis fornemme instruktion gør filmen tidløs. Den sorte tegneserie tilgang, de unikke men velkendte surrealistiske billeder er fyldt med gribende drama, action og stærke karakterer.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE man okt 15, 2018 13:21, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man okt 15, 2018 13:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Nu har jeg os' set Derp Rising :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man okt 15, 2018 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
ImpulzE skrev:
Darkman (Sam Raimi, 1990)

[...]

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Darkman har jeg aldrig hørt om! Hermed sat på den efterhånden alenlange liste af film, jeg en dag skal se! Spændende!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar man okt 15, 2018 15:43, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man okt 15, 2018 15:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Mike Haggar skrev:
ImpulzE skrev:
Darkman (Sam Raimi, 1990)

[...]

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Sandman har jeg aldrig hørt om! Hermed sat på den efterhånden alenlange liste af film, jeg en dag skal se! Spændende!
Darkman :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man okt 15, 2018 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
ImpulzE skrev:
Mike Haggar skrev:
ImpulzE skrev:
Darkman (Sam Raimi, 1990)

[...]

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Sandman har jeg aldrig hørt om! Hermed sat på den efterhånden alenlange liste af film, jeg en dag skal se! Spændende!
Darkman :thumb:


Hahahaha... ja, godmorgen MH! Darkman! :D

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre nov 09, 2018 12:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
The Night Flier (Mark Pavia, 1997)

Film #30 af Hoop-tober.

Jeg så The Night Flier første gang for to år siden, og jeg blev totalt blæst væk. Så da muligheden kom, at jeg kunne tilføje filmen til året Hooptober, var det en film, jeg så frem til.

Det er stadig temmelig soild historie med en fantastisk mørk tone, spændingsfyldt og bloddryppende twist. En arrogant og snusket journalist ender med jagte efter beviset, ligegyldigt hvad, om 'nogen' flyver til små by lufthavne og efterlader et spor af lig efter sig. Cool og ægte skuespil fra Miguel Ferrer, som journalisten, der er op imod den fedeste, creepiest, mest badass og mest gruopvækkende Vampyr nogensinde, selvom dette aldrig bliver nævnt i filmen.

Jeg kan virkelig godt lide tanken om, at Richard Dees (Ferrer) jagter bogstavelig en blodsuger væsen, mens han selv langsomt bliver en metaforisk blodsuger under sin forfølgelse. Hamrende fed og alt for undervurderet. En sådan undervurderet perle ville jeg ønske, at de ville frigive den på blu-ray snart!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre nov 09, 2018 12:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Tales from the Hood (Rusty Cundieff, 1995)

Film #31 af Hoop-tober.

Jeg kan huske at havde set nogle billeder og måske ligefrem nogle små klip fra filmen, men aldrig set filmen. Det har jeg så nu og det var en film, der overraskede mig positivt.

Baseret på Tales from the Crypt stilen med historie-fortælleren, Clarence Williams III stjæler fuldstændig rollen som Mr. Simms, den uhyggelige bedemand / cryptkeeper. Jeg elsker en god antologi film og jeg kan lide Tales from the Hood tager en anden drejning med Spike Lee bag kulissen, og det er en gyserfilm med forskellige historier fra en sort perspektiv, som alt er stadig relevant i dag. En stærk, unik, politisk og meget underholdende tilføjelse til antologigenren.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn dec 23, 2018 9:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Rocky V
Billede

Her går det desværre rigtig ned af bakke for Rocky – både personligt-, handlingsmæssigt og som film. Historien fortsætter direkte efter Rocky IV, men hans søn er nu gået fra at være et lille barn til pludselig at være en pre-teen, i løbet af de par måneder, hvor farmand var i Rusland – Fail! Ligeledes er Rockys hjem et andet, selvom han refererer til, at han aldrig vil være væk fra det igen.

Paulie har været en kæmpe klovn og familien er nu gået konkurs efterhjemturen! Øv, hvorfor i alverden synes Sly som manuskriptforfatter, at Balboa-familien absolut skal helt ned med nakken uden for bokseringen; ja, det er jeg ikke helt tilfreds med. For at det ikke skal være nok, så har Ivan Drago tildelt Rocky uoprettelige skader, som gør, at han ydermere må indstille sin karriere som bokser – det går godt, hva’?

Nede, men positiv og afslappet, opsøges Rocky af det vilde og voldsomme boksetalent Tommy Gun, som ønsker, at Rocky skal være hans træner. Herfra kører en parallel, men ikke så troværdig eller gennemført, historie om to ”far-og-søn” forhold. Den ene er med Rockys egen pre-teen søn, Rocky Jr. og de vanskeligheder han har, ved at passe ind i det mindre fine kvarter, de er flyttet til. Han vil gerne have et tættere bånd med sin far. Rocky Senior er dog mere optaget af sin protege, der går far den ene sejr til den anden i bokseringen.

Hvad er vigtigst for hvem, og for hvem gør han egentlig det rigtige? For at spidse historien godt til, entrerer en Don King-klon scenen og træder godt og grundigt rundt i spinaten for Team-Balboa! Intriger og drama, skal der jo til. Så en kombo af familiedrama, coming of age, overgang fra atlet til træner, far-og-søn temaer; ja, der bliver forsøgt en masse, som ikke er fuldt ud gennemført; derfor bliver det en tam og rodet omgang uden de store fængende oplevelser i dette femte indslag.

Afslutningen på filmen har dog noget fedt over sig, hvilket selvfølgelig gør, at filmen skal ses, som Rocky-fan! Her er der noget at hente, selvom helheden i filmen gør dette til det klart svageste indslag i rækken.

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: set på :bluray:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 83 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team