DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 6:48

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 68 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør mar 10, 2018 22:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
njhansen skrev:
Jeg er generelt ret vild med Álex de la Iglesias film, men denne tv-film er ikke hans fineste time

Nu var den jo osse en del af en TV antologi der ikke havde det vilde budget. Og den var ikke en decideret stinker, men som du selv siger, kunne have været meget mere. Næh, giv mig El Dia De La Bestia til enhver tid, det er der hvor Iglesia virkeligt laver gyserhumor om til magi.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør mar 10, 2018 23:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
t23 skrev:
Næh, giv mig El Dia De La Bestia til enhver tid, det er der hvor Iglesia virkeligt laver gyserhumor om til magi.

I'll second that.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør mar 10, 2018 23:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
t23 skrev:
njhansen skrev:
Jeg er generelt ret vild med Álex de la Iglesias film, men denne tv-film er ikke hans fineste time

Nu var den jo osse en del af en TV antologi der ikke havde det vilde budget. Og den var ikke en decideret stinker, men som du selv siger, kunne have været meget mere. Næh, giv mig El Dia De La Bestia til enhver tid, det er der hvor Iglesia virkeligt laver gyserhumor om til magi.


Nej, men et lille budget burde ikke gå ud over filmen. Han har været vant til at arbejde med små budgetter og historien stod de la Iglesia og hans faste skrivemakker Jorge Guerricaechevarría for, så det var ikke fordi han arbejdede sammen med ukendte personer.

Nu er den i hvert fald set og jeg kan krydse endnu en film af på min de la Iglesia-liste. Jeg ser frem til, hvad han får ud af "Perfect Strangers"-genindspilningen.

Det kunne være rigtig fedt, hvis hans scifi-komedie-serie "Plutón B.R.B. Nero" var tilgængelig med engelske undertekster. Den ville jeg gerne se.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 10:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hvad man dog ikke gør for at glæde sine børn... :D ikke alene vil min datter absolut se hele Batman (1966)-serien, men der er også alle de her franchises. Vi har nuppet nogle af de gode, bl.a. Indy, Back to the Future og LotR. Nu er der så de lidt mere kvalitetssvingende serier tilbage - men vi skal pinedød se dem alle sammen. På to do-listen er bl.a. Hobbitten, Harry Potter, Batman (hvor jeg pinte mig selv igennem Forever og ...And Robin) og Star Wars.
I fredags stod den så på Attack of the Clones. Man kan jo ikke blive ved med at undslå sig!

Jeg tror egentlig, at jeg var ok tilfreds med den i biffen tilbage i 2002. Ud over, at den så uendeligt kunstig ud, var der også nogle flotte actionscener, og Nathalie Portman i stramt tøj. Men som årene er gået er man jo blevet lidt af en filmsnob og huha, der er vist en grund til, at far har stallet lidt, når Episode 2 er blevet foreslået som aftenfilm. Når filmens sjoveste scene er, at Anakins mor dør på en latterlig måde, så har man sgu problemer. Runner-up på morsomhedsskalaen var Anakins talrige kærlighedserklaringer ("sagde han virkelig det?" "ja, mit barn, sådan erklærer voksne deres kærlighed!")
Billede

Jeg husker Episode 3 som noget bedre, nu må vi se... I alt fald lysner det lidt efterhånden, nu hvor vi har overstået nogle af de værste eksempler, og jeg i øvrigt har fået afværget Pirates 4 og 5. :clap:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 10:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
Hvad man dog ikke gør for at glæde sine børn... :D ikke alene vil min datter absolut se hele Batman (1966)-serien, men der er også alle de her franchises. Vi har nuppet nogle af de gode, bl.a. Indy, Back to the Future og LotR. Nu er der så de lidt mere kvalitetssvingende serier tilbage - men vi skal pinedød se dem alle sammen. På to do-listen er bl.a. Hobbitten, Harry Potter, Batman (hvor jeg pinte mig selv igennem Forever og ...And Robin) og Star Wars.:

Hvad med Terminator-franchisen? Er den på listen?

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 10:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
På et tidspunkt, ja. Hun er dog kun tretten, så jeg synes den er lige voldsomt nok endnu. Hun har også mumlet noget om at få set Matrix 2 og 3, men egentlig har jeg det fint med at stoppe efter den første :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 10:43 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Jeg var ikke særlig gammel, da min far viste mig The Terminator første gang, en aften vi var selv hjemme. Det var ikke en god oplevelse, da jeg havde mareridt om T-800'eren flere nætter derefter :P Mindes også at min mor derefter gav fatter en omgang 'skæld ud' for at valg af film - sludder og vrøvl sagde den gamle ;)
Buck Rogers skrev:
På et tidspunkt, ja. Hun er dog kun tretten, så jeg synes den er lige voldsomt nok endnu. Hun har også mumlet noget om at få set Matrix 2 og 3, men egentlig har jeg det fint med at stoppe efter den første :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 11:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Haha, ja, det er jo lige det med timingen :D
Min 9-årige søn så med på Jurassic Park, og det var vist også lige tidligt nok.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 13:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Buck Rogers skrev:
På et tidspunkt, ja. Hun er dog kun tretten, så jeg synes den er lige voldsomt nok endnu. Hun har også mumlet noget om at få set Matrix 2 og 3, men egentlig har jeg det fint med at stoppe efter den første :)


Føler med dig. Har været turen igennem med min 13-årige søn. Han fangede stort set humlen af The Matrix, syntes den var superfed og insisterede på at se resten....men, Matrix 2 og især 3 er noget af kedeligste, mest quasi-lommefilosofiske og værste forsøg på højpandet intellektuel sci-fi action, der er lavet. Vær forberedt på at skulle pine dig igennem at forklare en hel masse uforklarligt nonsens i 5 stive timer. Hvis man har hang til selvpineri, kan det faktisk være lidt af en udviklende proces. :D

Tip! Prepare for the Mount Rushmore of utter bullshit - The Achitect, The Mirovingian, The Oracle og Morpheus. Jeg lavede den indflyvning for junior, som satte forventningsbarren tilpas lavt og det virkede faktisk. Kun en 8-9 gange kiggede han spørgende på mig og spurgte, hvad dælen meningen var. Jeg havde forventet det tredobbelte.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Senest rettet af Shiva man apr 09, 2018 14:56, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 13:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
:laugh:
Åh mand, det er fanme mange år siden, jeg har set Reloaded... og Revolutions klarede jeg kun den ene gang tilbage i 2003. Jeg mindes mest en eller anden laaaang kamp med nogle folk, der pløkkede løs på et eller med med deres store kanoner. Og så Monica Belucci. Eller var hun mest i Reloaded?
Uanset hvad virker det lidt uoverskueligt at skulle i gang med igen.

I det mindste er datter og jeg nogenlunde enige om, at de dårlige film er dårlige, så et vist filmanalytisk udbytte er der vel af lortet alligevel ;) Håber, at din knejt har tilsvarende udbytte af seancerne.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 14:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Altså highway chase scenen og den der Neo-mod-1000-Smiths-backyard brawl fra Reloaded holder stadig max. Faktisk så vi highway scenen 2 gange, så pjattet var han med den...og jeg er faktisk enig :oops:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 14:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Shiva skrev:
Altså highway chase scenen og den der Neo-mod-1000-Smiths-backyard brawl fra Reloaded holder stadig max. Faktisk så vi highway scenen 2 gange, så pjattet var han med den...og jeg er faktisk enig :oops:

Jeg er også enig - plus at Monica Belucci er et kæmpe plus i Reloaded :D

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 14:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Highway-scenen er fed, indeed.
Hvad Multiple Smiths vs. Neo angår, må jeg hellere citere den store Ian Malcolm:
"Your CGI wizards were so preoccupied with whether they could, they didn't stop to think if they should."

Det er alt sammen meget cool, men det er også en smule ligegyldigt. Men cool.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 17:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Hvad man dog ikke gør for at glæde sine børn... :D ikke alene vil min datter absolut se hele Batman (1966)-serien, men der er også alle de her franchises. Vi har nuppet nogle af de gode, bl.a. Indy, Back to the Future og LotR. Nu er der så de lidt mere kvalitetssvingende serier tilbage - men vi skal pinedød se dem alle sammen. På to do-listen er bl.a. Hobbitten, Harry Potter, Batman (hvor jeg pinte mig selv igennem Forever og ...And Robin) og Star Wars.


Harry Potter-serien er altså også rigtigt god. De sidste film er måske lidt rigeligt lange, men jeg synes, de holder en høj kvalitet fra film tre og fremad.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 19:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^ Nr. 3 er virkelig vellykket, men ellers synes vi vist alle herhjemme, at de fleste af filmene er sådan lidt la-la. Og for lange. Især Deathly Hallows pt.1 kedede store og små, men der var heller ikke stor bejstring over Half Blood Prince.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 68 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team