DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors aug 16, 2018 0:41

Alle tider er UTC+02:00

Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5
Forfatter besked
Brugeravatar

Pånær shoddy CG i Burly Brawl, lommefilosofien (ugh, The Architect) og den OVERLANGE dansescene i Zion, så er jeg utrolig glad for Reloaded og Revolutions. Freeway chasen er jo nærmest ikonisk, dialogen er stadig ret fed og følelsen af overhængende fare gør de to film utrolig spændende. I hvert fald i min bog. :) De er ikke banebrydende som den første film, men nu er den originale Matrix også en af de bedste sci-fi-film nogensinde.

Brugeravatar

Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
En anden indie-sci-fi film man kan se helt gratis er denne:

Mener den er baseret på en Stanislaw Lem short story - en bizar fortælling om hvad hvis nu Guinness Rekordbog var up to date med et minuts ventetid - and then some. Plus, den er fra Ungarn, så jeg skal jo af naturlige grunde rekommandere den! Seriøst, den er virkeligt fantastisk hvis man er til skæv scifi, og drønflot filmet.

Site Admin
Brugeravatar

Colour me intrigued :D Jeg har læst noget af den gode polak, men det er godt nok en del år siden.

Og det med Ungarn skal du da bare labbe i dig som ros - der er rigeligt med mainstreamfans i verden!

Brugeravatar

Buck Rogers skrev:
Og det med Ungarn skal du da bare labbe i dig som ros - der er rigeligt med mainstreamfans i verden!

Ork, tro mig, jeg smiler stort hver gang - hvis jeg virker tøsefornærmet er det bare pjat, men det er ikke altid sarkasme oversættes vildt godt i tekstformat.

Se du bare 1 - efter en halv times tid giver den pludseligt mening, og det er hvor den går fra god til bedre. Men du skal godt nok give den din fulde opmærksomhed de første ti minutter - resten kan du tage i dit eget tempo.

Brugeravatar

Geografisk sted: Metro City
Juhuuu! Endelig en ny obskur ungarer! Tak t23!

Film jeg har set: 2018 | 2017 | 2016
TV-serier jeg har set: 2018 | 2017

Brugeravatar

Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Lake Mungo (Joel Anderson, 2008)

Jay Bauman fra Red Letter Media anbefalede denne australske mockumentary i en af deres "Half in the Bag"-afsnit, tror det var den med gamle og nye IT. Lake Mungo har modtaget blandet anmeldelser, så mine forventninger var ikke meget høje, men overvejede at give den et forsøg alligevel.

Når du læser filmens synopsis ser det meget almindeligt ud, hvor plottet det tager mere til engagerende og rå retninger. Formålet med filmen er ikke rettet mod horror som sådan, derimod skaber frm mere en creepy atmosfære med melankolsk musik gennem scenerne, der er som hjemmevideo optagelser og billeder. Lake Mungo er et lille bevis på, at med få penge og et amatør crew, er også muligt at skabe noget varigt. Så bestem en interessant og lidt langsom After Dark-film, med en creepy-touch.

Jeg ender med at give filmen 4 små stjerner.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Brugeravatar

Riaru Onigokko (The Chasing World), Japan, 2008 - IMDB: https://www.imdb.com/title/tt0860516/

Et lynnedslag er okay, jeg mener skidt sker. Men at man ligefrem går på togskinner of siger "hej" og ikke "farvel", allerede der ved man der er noget galt. Folk dropper døde over hele Japan, og der er en rød tråd - de hedder alle Sato til efternavn. Så okaaaaaay, hvad sker der lige for vores college helt og hans wannabe yakuza ærkefjende? Vores to senere helte er ærkefjender, og den ene skal til at smække den anden een på skrinet.

BANG - parallelt univers. Hvor de er bedste venner, farmand er ikke alkoholiker og alt ser godt ud. Selv den katatoniske søster er i fuld vigør og siger "hej, velkommen tilbage, bror, selv om du ikke er min bror".

Der er så et "demon game" i det parallelle univers, hvor alle der hedder Sato bliver bogstaveligt talt skåret midt over med stålwire, og dør det på det plan dropper de døde i den "primære" verden. Men den går aldrig overbords - det er plot først og gru sekundært, og det er jeg helt på bølgelængde med. I skal ikke tro det er splat, det er parallel univers paradoksialt surrealistisk .. well, Japansk, det er altid et fyldord når man mangler superlativer, men lige nu mener jeg at bruge det rigtigt.

Brugeravatar

Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Ali G Indahouse (Mylod, 2002)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Jeg er ret vild med Sacha Baron Cohens output.

Hans Borat-film spidder USA mere end Michael Moore har formået i løbet af hans karriere og hans "The Dictator" har mange gode kommentarer til verdens diktatorer - den er ret gennemført generelt med en kulsort humor, hvor helikopter-scenen er et godt eksempel på dette.

Cohen har også leveret varen i mindre roller i f.eks. "Alice Through the Looking Glass" (en langt bedre Alice-film end Burtons etter), sunget i bl.a. "Sweeney Todd" og været en vigtig del af Scorseses "Hugo". "Grimsby", hans samarbejde med den franske action-instruktør Louis Leterrier, er totalt langt ude og rigtig skæg, hvis man kan tåle lugten i bageriet. At Cohen fik altid fantastiske Mark Strong med i rollen som hans bror er bare endnu et eksempel på Cohens øje for komik.

Og nå ja, han lægger da også stemme til King Julien i Madagascar-filmene.

Jeg havde ikke set noget Ali G udover nogle bidder i fjernsynet i starten af 2000erne, hvor jeg ikke rigtig blev fanget af humoren. Nu her 16 år senere blev det endelig tid til at se "Ali G Indahouse", hvor Cohen spiller wannabe-gangsta Ali G fra de vilde gader et sted i England.

I spillefilmen, bygget over Cohens britiske tv-serie med Ali G, følger vi Ali G, der bliver involveret i lokalpolitik, da hans elskede medborgerhus, hvor han mødes med sine homies (bl.a. en tidlig rolle til Martin Freeman), trues med nedrivning.

Det ene "booyakasha" tager det andet "booyakasha" og inden længe er Ali G kommet i det britiske parlament og er blevet rådgiver til den britiske premierminister (spillet af Michael Gambon). Vice-premierministeren har dog skumle planer og når han spilles af Charles Dance, så ved man, at der ikke bliver skyet nogen midler.

Ali G er et riff på de mange gangsta-/homie-typer, der dukkede op i kølvandet på film som "Boys n the Hood", hvor blegfede typer mente, at de var de nye Ice Cube og Ice T. Ali G har da også en fejde med en gangsta-bande i den lille flække Staines og der bliver kastet håndtegn og kørt vilde bilræs (dog holdt under hastighedsgrænserne).

"Ali G Indahouse" er ikke helt så skarp som den senere Borat-film, men leverer varen på andre måder. Den er langt ude - a la "Grimsby" - og der er ikke noget, der er helligt - et kendetegn ved Cohens film/serier. Den er desuden rigtig sjov, hvis man er til Cohens humor.

At instruktør Mark Mylod og Sacha Baron Cohen har fået dygtige karakterskuespillere som Michael Gambon og Charles Dance med på løjerne giver filmen det ekstra krydderi, som Mark Strong tilføjede den senere "Grimsby". De giver filmen en slags jordforbindelse, som Cohen forsøger at fjerne ved alle mulige lejligheder med de mest vanvittige indfald, gags og ideer.

Mark Mylod er senere blevet instruktør på bl.a. "Game of Thrones", hvor han havde muligheden for at samarbejde med Charles Dance igen. Efter den sidste scene med Dance i "Ali G Indahouse", hvor han ses i en lettere uvant situation, har de nok haft lidt at snakke om i pauserne på settet.

** Sete film 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 **

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5

Alle tider er UTC+02:00