DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 132 33 34 35 3657 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man aug 27, 2018 20:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Naiera skrev:
Den amerikanske udgivelse af The Divine Move fra Well Go er lidt skrabet, da den mangler HD-lyd. Så er der tilsyneladende kun den koreanske udgivelse tilbage, og den koster med garanti knaster :?

Jeg kan sgutte få den udgave ned under 30 Euro, men hold den i tankerne hvis du ser den på en tilbudsliste.

Mht. fjollet, så er der en enkelt karakter der minder lidt om Michel Muller i Wasabi, og han kan godt være lidt irriterende til at begynde med - indtil vores helte sætter ham til at irritere fjenden i stedet. Så er han pludseligt yderst velkommen i filmen :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs aug 28, 2018 16:06 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Nå, men mens I andre familieråhygger med Butler, pop og provins, må vi andre jo holde fanen højt :)

For et par dage siden ninja'ede jeg mig væk fra et større familiearrangement, så jeg kunne nå at se Cinematekets visning af

Billede
Last Flag Flying (Richard Linklater, 2017)
Vi skriver år 2003. For mange år siden var tre marinesoldater sammen i Vietnam. Nu opsøger den ene af dem, Doc (Steve Carrell) sine to gamle soldaterkammerater Sal (Bryan Cranston) og Mueller (Laurence Fishburne) - de har ikke set hinanden siden dengang, men Doc har brug for støtte: hans søn er gået i hans Marine-fodspor og er netop kommet hjem fra Irak - i en kiste. Men han døde som en helt, og militæret har sørget for, at han naturligvis skal have en heltebegravelse.
Sal er endt som småfordrukken barejer, men vil gerne hjælpe sin gamle kammerat. Mueller er blevet højhellig præst, men næstekærlighed står ikke lige øverst på menuen, så han tøver med at deltage. Men Sal får ham trukket med, og nølende begiver de tre sig hen til begravelsen. Det går dog ikke helt som ventet, for Uncle Sam har vist pyntet lidt på heltehistorien, og Sal, der allerede har et horn i siden på forsvaret, får overbevist Doc om, at de tre hellere selv må klare begravelsen.

Det resulterer i et roadtrip med kiste, hvor der bliver rusket op i en masse gamle historier og minder. Det er bestemt ikke alt, der gik efter bogen dengang i Vietnam, og de tre har ikke alle været lige gode til at håndtere en svær fortid.

Bryan Cranston er intet mindre end fremragende som den kyniske, men også omsorgsfulde Sal, og hans sammenstød med den småhykleriske Laurence Fishburne er vildt underholdende. De har en del sjove scener sammen. Jeg har stadig til gode at se lyset i Carrell som dramatisk skuespiller, men han gør det da ganske tilforladeligt her.

Linklater er en alsidig herre, der kommer rundt i mange genrer. Der er ingen tvivl om, hvor hans sympati i forhold til USA som krigsførende nation ligger, men han skal roses for ikke at proppe sit budskab ned i halsen på seeren. Men ingen tvivl om, at USA har mange traumer at kaste sig over. Filmen som helhed er ret løst stykket sammen, og der er nogle scener, der ikke rigtig fører nogle vegne eller trækkes for længe (slutningen kunne jeg fx. godt have undværet). Og der er et par dele af historien, der virker ret fortænkte.
Men Linklater har hjertet på rette sted, og alene Cranston gør det værd at bruge et par timer på Last Flag Flying.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons aug 29, 2018 9:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
Uhhh, Nocturnal Animals. Hvad syntes du om den? Jeg har den på radaren, så jeg er nysgerrig... er den toppen af poppen ;) (undskyld)


Jeg glemte helt at svare på denne her. :D

Nocturnal Animals er nok lidt David Lynch-agtig. Det er en svær film at greje, så jeg vil klart anbefale at se den. Der er ingen tvivl om, at den er voldsomt flot lavet og at Tom Ford kan sit kram på den stilistiske del. Billed og lydside (bl.a. et mega fedt og stemningsfyldt score) spiller bare max. Jeg synes også, at den har en spændende narrativ struktur og klipning. Alt i alt er den tekniske og visuelle del lige i skabet. På trods af massiv brug af varme og mættede farver, ligger der et tæppe af kulde og kynisme over hele filmen og det er en ret fed kontrast, som jeg ikke har set ret mange gange før.

Jeg synes, historien har sine problemer visse steder, men det er nok en smag sag. Det er svært at adressere det uden at spoile for meget. Min bedre halvdel brød sig ikke om de barske temaer kombineret med førnævnte kynisme. Jeg synes, den var fascinerende og en god oplevelse. Om det er en god film som helhed, kan jeg ikke finde ud af. Tror den skal ses igen snart.

Nok den mest vægelsindede anbefaling, jeg har skrevet, men håber det hjalp :D Indtil videre
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Senest rettet af Shiva ons aug 29, 2018 13:11, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons aug 29, 2018 12:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg var pænt begejstret og smed fem stjerner efter den - ikke mindst fordi den kunne have cruiset i mål på lækker indpakning og halvstore navne på plakaten, men også ville noget andet og mere. Me like!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons aug 29, 2018 13:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Mike Haggar skrev:
Uhhh, Nocturnal Animals. Hvad syntes du om den? Jeg har den på radaren, så jeg er nysgerrig... er den toppen af poppen ;) (undskyld)


Jeg glemte helt at svare på denne her. :D

Nocturnal Animals er nok lidt David Lynch-agtig. Det er en svær film at greje, så jeg vil klart anbefale at se den. Der er ingen tvivl om, at den er voldsomt flot lavet og at Tom Ford kan sit kram på den stilistiske del. Billed og lydside (bl.a. et mega fedt og stemningsfyldt score) spiller bare max. Jeg synes også, at den har en spændende narrativ struktur og klipning. Alt i alt er den tekniske og visuelle del lige i skabet. På trods af massiv brug af varme og mættede farver, ligger der et tæppe af kulde og kynisme over hele filmen og det er en ret fed kontrast, som jeg ikke har set ret mange gange før.

Jeg synes, historien har sine problemer visse steder, men det er nok en smag sag. Det er svært at adresserede uden at spoile for meget. Min bedre halvdel brød sig ikke om de barske temaer kombineret med førnævnte kynisme. Jeg synes, den var fascinerende og en god oplevelse. Om det er en god film som helhed, kan jeg ikke finde ud af. Tror den skal ses igen snart.

Nok den mest vægelsindede anbefaling, jeg har skrevet, men håber det hjalp :D Indtil videre
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


Buck Rogers skrev:
Jeg var pænt begejstret og smed fem stjerner efter den - ikke mindst fordi den kunne have cruiset i mål på lækker indpakning og halvstore navne på plakaten, men også ville noget andet og mere. Me like!


Tusind tak for ordene til jer begge! Jeg får virkelig blod på tanden i forhold til at se Nocturnal Animals. Den lyder enormt spændende, og jeg husker, at jeg fandt traileren spændende, da jeg så den i biografen. Jeg må da vist også hellere få set A Single Man, hvis det er samme instruktør.

Når jeg har set den, lyder det som om, at jeg nok lige skal lytte til Filmnørdernes Hjørnes anmeldelse af den efterfølgende. Hvis den har skabt så meget debat, så må den jo virkelig kunne et eller andet.

Tak, Shiva og Buck.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons aug 29, 2018 15:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:

Billede
Last Flag Flying (Richard Linklater, 2017)
[...]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


For pokker, der siger vist lidt om mit arbejdspres for tiden, at jeg ikke engang havde opdaget, at der var kommet en ny Linklater-film... For et par år siden havde jeg været ALL OVER sådan en nyhed! Av av! Men ok, det lyder så, heldigvis, til at jeg ikke er gået glip af det helt store og godt kan vente til, at den dukker op på streaming. Men tak for omtalen i hvert fald, Fætter BR!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons aug 29, 2018 16:34 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hehe, den kører også kun i Cinemateket, så det er kun for kjøwenhavnersnuder.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons aug 29, 2018 17:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Den kom på amerikansk Blu-ray i januar, og sidst jeg tjekkede kostede den $10 hos Amazon.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons aug 29, 2018 18:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mike Haggar skrev:
Shiva skrev:
Mike Haggar skrev:
Uhhh, Nocturnal Animals. Hvad syntes du om den? Jeg har den på radaren, så jeg er nysgerrig... er den toppen af poppen ;) (undskyld)


Jeg glemte helt at svare på denne her. :D

Nocturnal Animals er nok lidt David Lynch-agtig. Det er en svær film at greje, så jeg vil klart anbefale at se den. Der er ingen tvivl om, at den er voldsomt flot lavet og at Tom Ford kan sit kram på den stilistiske del. Billed og lydside (bl.a. et mega fedt og stemningsfyldt score) spiller bare max. Jeg synes også, at den har en spændende narrativ struktur og klipning. Alt i alt er den tekniske og visuelle del lige i skabet. På trods af massiv brug af varme og mættede farver, ligger der et tæppe af kulde og kynisme over hele filmen og det er en ret fed kontrast, som jeg ikke har set ret mange gange før.

Jeg synes, historien har sine problemer visse steder, men det er nok en smag sag. Det er svært at adresserede uden at spoile for meget. Min bedre halvdel brød sig ikke om de barske temaer kombineret med førnævnte kynisme. Jeg synes, den var fascinerende og en god oplevelse. Om det er en god film som helhed, kan jeg ikke finde ud af. Tror den skal ses igen snart.

Nok den mest vægelsindede anbefaling, jeg har skrevet, men håber det hjalp :D Indtil videre
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


Buck Rogers skrev:
Jeg var pænt begejstret og smed fem stjerner efter den - ikke mindst fordi den kunne have cruiset i mål på lækker indpakning og halvstore navne på plakaten, men også ville noget andet og mere. Me like!


Tusind tak for ordene til jer begge! Jeg får virkelig blod på tanden i forhold til at se Nocturnal Animals. Den lyder enormt spændende, og jeg husker, at jeg fandt traileren spændende, da jeg så den i biografen. Jeg må da vist også hellere få set A Single Man, hvis det er samme instruktør.

Når jeg har set den, lyder det som om, at jeg nok lige skal lytte til Filmnørdernes Hjørnes anmeldelse af den efterfølgende. Hvis den har skabt så meget debat, så må den jo virkelig kunne et eller andet.

Tak, Shiva og Buck.

Jeg var MEGET vild med Nocturnal Animals.

Velfortalt, gode skuespillere, skræmmende, fascinerende med masser af indhold til reflektion efterfølgende - både omkring filmens temaer og indhold samt egen tilværelse.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons aug 29, 2018 23:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
DeathPosture skrev:
Buck Rogers skrev:

Billede
Last Flag Flying (Richard Linklater, 2017)
[...]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


For pokker, der siger vist lidt om mit arbejdspres for tiden, at jeg ikke engang havde opdaget, at der var kommet en ny Linklater-film... For et par år siden havde jeg været ALL OVER sådan en nyhed! Av av! Men ok, det lyder så, heldigvis, til at jeg ikke er gået glip af det helt store og godt kan vente til, at den dukker op på streaming. Men tak for omtalen i hvert fald, Fætter BR!


Den har allerede været tilgængelig på streaming på Amazon i DK et godt stykke tid (jeg har dog ikke fået den set endnu)


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2018 9:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fuzhi skrev:
DeathPosture skrev:
Buck Rogers skrev:

Billede
Last Flag Flying (Richard Linklater, 2017)
[...]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


For pokker, der siger vist lidt om mit arbejdspres for tiden, at jeg ikke engang havde opdaget, at der var kommet en ny Linklater-film... For et par år siden havde jeg været ALL OVER sådan en nyhed! Av av! Men ok, det lyder så, heldigvis, til at jeg ikke er gået glip af det helt store og godt kan vente til, at den dukker op på streaming. Men tak for omtalen i hvert fald, Fætter BR!


Den har allerede været tilgængelig på streaming på Amazon i DK et godt stykke tid (jeg har dog ikke fået den set endnu)


Vildt. Er den simpelthen tilgængelig via det ellers ret tvivlsomme filmkatalog hos Amazon Prime?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2018 12:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Ja. Jeg har aldrig set en større samling skrammel end hos Prime Video, men ind imellem er der altså nogle rigtige film at se. Udover selvfølgelig de der ultra-mainstream film, som man har set 100 gange på tv, som de har til overflod.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2018 13:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det er jo vildt! Så skal jeg have set Last Flag Flying. Du har nemlig ret, Naiera, filmsamlingen er gennemført skrammel hos Prime Video!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2018 13:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Hver gang jeg kigger i den samling finder jeg noget nyt lort. Det er rent ud sagt forbløffende, alt det skrammel de har :? Man har tydeligvis bare købt det billigste bras der kunne findes, så det ikke så ud som om der kun var 27 film at vælge imellem.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2018 13:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det er som om de har tænkt, at når nu mange ikke længere ser søndagsfilm hos TV2/TV3+, så skal de have det repertoire hos Prime.

Con Air må næsten ligge der, sammen med The Rock og Face/Off. Dem sendte 3+ konstant for 5-10 år siden.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 132 33 34 35 3657 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team