DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 143 44 45 46 4757 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 08, 2019 10:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Steen T skrev:
Er det korrekt eller troede de virkelig selv på det?

Og den lader vi lige stå som ugens mest korrekte kommentar :beerchug:

Med hensyn til friheder, så er den mere korrekt end for eksempel Control var - den var jo skrevet af en forsmået ekskone som dekader senere stadig var bitter. Der er ikke noget faktuelt forkert i Lords Of Chaos - Åkerlund fuckede lidt i kronologien, men hvis jeg forklarer det tror du jeg brænder kirker for sjov, og det kan vi ikke have :)

Emperor var dog værre - stakkels Ihsahn stod og tænkte "min guitarist er i fængsel, min bassist er i fængsel, min trommeslager .. shit, han er osse i fængsel, fuck det her, jeg går solo".

Steen T skrev:
Og en samling spader er/var de utvivlsomt alle sammen


Igen er vi enige. Min ekskærestes storebror kørte Varg fra Stavanger til Skjold, og jeg ville så ønske jeg kunne huske alle detaljerne.

Indsæt en Asterix pendant med en talebobbel der skriver "de er skøre, de Nordmænd".

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man apr 08, 2019 11:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
t23 skrev:
Min ekskærestes storebror kørte Varg fra Stavanger til Skjold, og jeg ville så ønske jeg kunne huske alle detaljerne.

:shock:

Fun fact:
Citat:
Vikernes has a son who was born in 2007 to his wife Marie Cachet.[98] They were married the same year.[99] In a 2008 interview, he said he and his wife were expecting a second child (Vikernes' third).[63] After his release, he and his family settled on a small farm in Bø, Telemark. They later moved to Limousin in France.[100] As of 2018, he has seven children.[101]

De skal nok få et sundt syn på verden... :?


Top
   
Indlæg: man apr 08, 2019 11:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Steen T skrev:
As of 2018, he has seven children.

Og så undrer man sig over at folk som Breivik bliver født. I rest my case.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons apr 10, 2019 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro

Den har ry for at være den mest psykotiske film fra Quebec, og føj hvor er den ubehagelig. Hvis i kan klare en gang thriller-gys med morbiditeten i højsædet, så er det faktisk en god film - men føj for fanden den er klam.

I er advarede. Fuck den er syg ..

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons apr 10, 2019 20:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hvis i kan kapere en Argentinsk thriller, så er denne her helt i top:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors apr 11, 2019 9:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
:thumb:


Top
   
Indlæg: tors apr 11, 2019 19:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
t23 skrev:
Hvis i kan kapere en Argentinsk thriller, så er denne her helt i top:


Den var jeg ret vild med. Den er ude på Blu-ray i Spanien (med engelske undertekster).

Sakset fra min omtale af den på De Gnavne Filmnørders FB-forum:

"Al final del túnel" fra 2016 er en argentinsk/spansk produktion, der stort set kun foregår i hovedpersonens hus og kælderen ved siden af.

Joaquín udlejer et værelse i sit store hus i Buenos Aires til den unge mor Berta og hendes seks-årige datter Betty. Joaquín reparerer computere i sin kælder og finder ved et tilfælde ud af, at en lille gruppe bankrøvere er i gang med at lave en tunnel til at grave ind i banken ved siden af. Han beslutter sig for at stjæle pengene fra bankrøverne, men det kommer ikke helt til at gå som planlagt.

Filmen er lidt en blanding af "Rear Window", "The Great Escape" og "The Ladykillers". Den argentinske skuespiller Leonardo Sbaraglia spiller den handicappede hovedperson og er rigtig god i rollen. Han spiller overfor den spanske skuespiller Clara Lago og veteranen Federico Luppi, der har været med i spanske film siden midten af 1960erne, men måske er mest kendt for sine roller i Guillermo Del Toros "The Devil's Backbone" og "Cronos".

"Al final del túnel" er meget suspensefyldt og man kunne godt forestille sig, at Hitchcock ville have givet denne film sin velsignelse. Ligesom ved Hitchcock er hovedpersonerne ikke kun gode eller onde, men de har mange facetter, så man er aldrig helt sikker på, hvad det er de vil. Filmen er rigtig flot filmet og gør god brug af det store hus og den klaustrofobiske gang ind til banken.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors apr 11, 2019 19:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

The Old Man & the Gun (Lowery, 2018)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

David Lowerys film er en stilbevidst, langsom (læs: dvælende, ikke kedelig) og velspillet krimikomedie med en veloplagt og charmerende som altid Robert Redford i hans karrieres sidste rolle som skuespiller. Og hvis det holder stik, så er det en ganske glimrende film at slutte af med.

Redford var en markant del af 70er-bølgen med roller i film så forskellige som “The Sting”, “Three Days of the Condor”, “Jeremiah Johnson” og “All the President’s Men”. Derfor virker det som et genialt stiltræk, at Lowery har lavet filmen meget lig film fra det årti.

Redfords medspillere i filmen er Sissy Spacek, Danny Glover, Tom Waits og Casey Affleck og de gør det alle mindst lige så godt som Redford.

Daniel Harts jazzede score passer perfekt til filmen og det er også blevet genhørt et par gange siden i søndags.

Jeg var meget imponeret over filmen og ikke mindst Lowerys stil. Det har så også resulteret i, at jeg har bestilt hans “A Ghost Story”, der også har Casey Affleck i en af hovedrollerne.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs apr 16, 2019 11:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
njhansen skrev:
Leonardo Sbaraglia spiller den handicappede hovedperson og er rigtig god i rollen. Han spiller overfor den spanske skuespiller Clara Lago og veteranen Federico Luppi, der har været med i spanske film siden midten af 1960erne, men måske er mest kendt for sine roller i Guillermo Del Toros "The Devil's Backbone" og "Cronos".

Sbaraglia kendte jeg fra Wild Tales segmentet med de to billister der går berserk på hinanden. Lago var jeg overbevist om er fra Colombia (kendte hende i forvejen fra The Hidden Face, som er okay, men ikke god nok til en anbefaling) - i stand corrected! Desuden burde man kende Javier Godino fra The Secret In Their Eyes, som er et absolut must-see.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors apr 18, 2019 3:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Posoki (Directions), Stefan Komandarev, Bulgarien / Makedonien (2017), IMDB: https://www.imdb.com/title/tt6467968/

Komandarev er gutten bag den eneste Oscar nominerede Bulgarske film nogensinde - The World Is Big And Salvation Lurks Around The Corner - og den er jo så hjertevarmende bizart eminent. Så, hvad laver han nu?



En gut vil "løftes op" fra at køre taxa til at lave et selskab med lidt hjælp fra Euro fondering. Bankmanden siger nej, taxachaufføren skyder ham for panden - og sig selv - og det var kun de første to minutter. Resten går på denne her taxachauffør's gamle kolleger som sidder og kører med alle de arketypiske post-kommunistiske præ-EU medlemmer .. lige fra den 17 årige prostituerede over gutten der flygtede i 1988 til gutten der kom hjem efter 1989 og profiterede til .. ja, det ser i selv. Og det der hænger den sammen er alle de her taxachauffører der hører en radiodebat om hvorvidt det var okay eller ikke at skyde denne her bankmand.

Vi ser den lille luder, ham der vil ud af Bulgarien, ham der vender tilbage fordi han er blevet rig, de tre pivestive teenagere, forretningsmanden med skøgen i armene, jamen, alt hvad der er om Bulgarien blivende et "nyt land", det er summeret op på to timer.

I skal ikke tro den har noget med Night On Earth at gøre, den er virkeligt et syn på Bulgarien, og viser at hverken 1989 eller 2006 ændrede en skid for dem.

Oh, og den scene med en gut der vil hoppe ud fra en bro er bare gudeagtig!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Senest rettet af t23 tors apr 18, 2019 14:35, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors apr 18, 2019 4:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Til i dovne rektalt fikserede folk:


_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors apr 18, 2019 15:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Årets syvdobbelte Goya vinder (ud af hele 13 nominationer), som nok ikke kommer hertil - men har været i handel siden Januar i Spanien. Og ja, den har Engelske undertekster.



Ikke en politisk thriller, men ren rå arrogant angst. Og intet under at Antonio De La Torre vandt årets Goya over Javier Bardem, for han kører bare den rolle i bund. Ud over det så har den et par plothuller, fokuserer man på hans karakter og skider hul i plottet, så er den helt oppe at ringe.

Speaking of Spanien:



Yup, efter 29 år er Terry Gilliam's våde drøm endeligt fuldført - og det er altid en glæde at se Jonathan Pryce gakke amok. Tænk over hvad Munchausen kunne have været med en smule Fisher King inde over, så er i på rette spor. Historien bag hvor mange gange filmen gik galt er næsten mere interresant, men Pryce styrer billedet og Adam Driver er for en gangs skyld mand nok til rollen.

Amazon.es er ikke min næste fjende :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør maj 11, 2019 20:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Blam!

Original titel: Gyakuten Saiban
Næste der siger noget ondt om Takashi Miike får en knyttet næve op i skideren. Føj hvor kan han dog genopfinde sig selv ..

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 14:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Jeg ser frem til at se Gilliams film på et tidspunkt, selv om det er med en del forbehold. Jeg synes, at han har været noget slingrende i mange år efterhånden, og måske er Lost in La Mancha bedre end den endelige udgave :) Nå, det må tiden (og Blu-ray-afspilleren) jo vise.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons maj 15, 2019 13:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Doctor Parnassus var jeg rimeligt pjattet med, men ellers er det helt tilbage til Fisher King at han rigtigt underholdte mig. Don Quixote er helt fin - måske lige en kende for lang, men der hersker ingen tvivl om hvem der har lavet den.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 143 44 45 46 4757 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team