DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 22:57

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 131 32 33 34 3557 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn aug 12, 2018 14:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Beyond Skyline
(Liam O’Donnell, 2017)

Husker den første var pinlig ringe og jeg havde ikke meget til overs, da jeg hørte en 2'er kom frem forrige år og har udgået filmen lige siden. Men endte det alligevel, efter lidt Netflix-zapperi i torsdags, jeg valgte sige "meh, what the heck" - og sætte filmen i gang.

Det er jeg glad for jeg gjorde, for "Beyond Skyline" er noget bedre på alle punkter, en sand b-sci-fi-film der går lige på og hårdt, og har en federe (og dejlig overdrevet) manuskript og skuespillerne går all-in. Speciel effekterne fungere også bedre i denne, da dens budget er dobbelt af den oprindelige film. Vi undgår dog ikke hæslige CGI-blod hist og pist, men det kunne heldigvis ses bort fra, når vi ser de to martial artists gurus Iko Uwais og Yayan Ruhian (The Raid 2) laver deres fantastiske moves, over for de satans rumvæsner. En genre-skifter, men er ganske underholdende og solid sci-fi film, når alt taget i betragtning.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE søn aug 12, 2018 14:27, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2018 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Bojana, Iko og Frank gør den jo et must-see.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2018 10:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
Yayan Ruhian (The Raid 2)

Mad Dog er eminent i Yakuza Apocalypse. Hvor må det dog bare gøre ondt hvis han rent faktisk rammer.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2018 13:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Nåh ja, det var sgu da derfor jeg overvejede at købe den. Det må jeg til at overveje igen...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre aug 24, 2018 13:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Billede

Geostorm :clap:

Det var ungerne, der valgte film i går – ungdommen er åbenbart blevet meget økologisk bevidst - også blev mit liv med et snuptag en Gerard Butler film rigere.

Geostorm foregår i nær fremtid, hvor globale klimaforandringer er blevet så omfattende og voldsomme, at jordens samlede eksistens er truet, hvis ikke der bliver gjort noget drastisk. Derfor opfinder jordens skarpeste hjerne (Butler) et sindrigt satelitnet, vi taler tusindsvis af satelitter, der dækker hele jordens overflade. Dette net, styret fra en sindrig rumstation, også udviklet Butler, opretholder så økobalancen og sørger for, at elementernes rasen ikke stikker helt af og lægger jorden øde. Men så vil mørke og ondsindede kræfter i toppen af den amerikanske regering sabotere dette sikkerhedsnet for at lære menneskeheden en eller anden lektie, som jeg stadig ikke helt har fanget. Ligemeget. Også...tadaaa...disgrased genius Gerald Butler to the rescue.

Plot og historie er naturligvis noget totalt nonsens. Vi taler en endnu mere dum og grinagtigt usandsynlig kopi af usandsynlige film som The Day after Tomorrow, 2012 og i den dur. Skuespillet er ringe (men Abbie Cornish og hendes prisvindende kavalergang er med), effekterne er meget ringe, manus er ringe, ja det hele stinker. Kapable kræfter som Ed Harris og Andy Garcia har ellers også forvildet sig med.

Men det er ret ligegyldigt, for det er en smuk, smuk, smuk Gerald Butler-oplevelse. Han er en smuk og dejlig mand i denne type film. Jeg smilede og morede mig hele vejen igennem, nogle gange sikkert ikke tiltænkt, men pyt...

Ungerne synes, den var klasse. Om de så lærte noget omkring økobalance og klimaforandringer er nok mere tvivlsomt. Men derfor får den et par stjerner og ikke mindst fordi, jeg gik gnækkende i seng.

De varmeste Gerard-befalinger :thumb:

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre aug 24, 2018 13:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Shiva skrev:
også blev mit liv med et snuptag en Gerard Butler film rigere.

Made my day :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2018 9:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Billede

Geostorm :clap:

Det var ungerne, der valgte film i går – ungdommen er åbenbart blevet meget økologisk bevidst - også blev mit liv med et snuptag en Gerard Butler film rigere.

Geostorm foregår i nær fremtid, hvor globale klimaforandringer er blevet så omfattende og voldsomme, at jordens samlede eksistens er truet, hvis ikke der bliver gjort noget drastisk. Derfor opfinder jordens skarpeste hjerne (Butler) et sindrigt satelitnet, vi taler tusindsvis af satelitter, der dækker hele jordens overflade. Dette net, styret fra en sindrig rumstation, også udviklet Butler, opretholder så økobalancen og sørger for, at elementernes rasen ikke stikker helt af og lægger jorden øde. Men så vil mørke og ondsindede kræfter i toppen af den amerikanske regering sabotere dette sikkerhedsnet for at lære menneskeheden en eller anden lektie, som jeg stadig ikke helt har fanget. Ligemeget. Også...tadaaa...disgrased genius Gerald Butler to the rescue.

Plot og historie er naturligvis noget totalt nonsens. Vi taler en endnu mere dum og grinagtigt usandsynlig kopi af usandsynlige film som The Day after Tomorrow, 2012 og i den dur. Skuespillet er ringe (men Abbie Cornish og hendes prisvindende kavalergang er med), effekterne er meget ringe, manus er ringe, ja det hele stinker. Kapable kræfter som Ed Harris og Andy Garcia har ellers også forvildet sig med.

Men det er ret ligegyldigt, for det er en smuk, smuk, smuk Gerald Butler-oplevelse. Han er en smuk og dejlig mand i denne type film. Jeg smilede og morede mig hele vejen igennem, nogle gange sikkert ikke tiltænkt, men pyt...

Ungerne synes, den var klasse. Om de så lærte noget omkring økobalance og klimaforandringer er nok mere tvivlsomt. Men derfor får den et par stjerner og ikke mindst fordi, jeg gik gnækkende i seng.

De varmeste Gerard-befalinger :thumb:

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:


Amen til Butler-oplevelsen, Shiva. Min kæreste havde lørdag trukket "vi ser altid det du gerne vil se-kortet" og satte mig foran DRs web-tv og diverse underholdningsprogrammer fra DR Århus. Dem er der foruroligende mange af, men så ved jeg da nu lid om Vordingborg...

Anyway, min straf til hende blev, at jeg satte Geostorm på og nød et par timer sammen med den storladne, intellektuelle kapacitet Gerard Butler i den mildest talt motivationsfattige Geostorm. Stort set alt, hvad Shiva skriver, kan jeg nikke genkendende til... det er en fornøjelse og til tider grinagtigt at se Butler spille teknologiekspert/automekaniker/fysiker/actionhelt/far i dette miskmask af en historie, som er ret så forudsigelig.

Jeg gættede op til fem plotpunkter i filmen meget hurtigt, hvorfor fruen mest af alt konstaterede, at det ikke altid var sjovt at se film med mig. Det kan godt være, men det var en passende hævn for "Guld i Købstæderne". :D

Ps. Jeg noterede mig også Abbie Cornishs kavalergang. Den var nydelig.

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2018 10:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
Min kæreste havde lørdag trukket "vi ser altid det du gerne vil se-kortet" og satte mig foran DRs web-tv og diverse underholdningsprogrammer fra DR Århus.


:laugh: Smukt, så kan hun lære det. Den får jeg også tit. Men så er det godt, vi har Butler, Statham, The Rock, osv. til at minde vore bedre halvdele om, at det nok er alligevel er bedst, at far OGSÅ vælger action- og spændingsfilm :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2018 10:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Mike Haggar skrev:
Min kæreste havde lørdag trukket "vi ser altid det du gerne vil se-kortet" og satte mig foran DRs web-tv og diverse underholdningsprogrammer fra DR Århus.


:laugh: Smukt, så kan hun lære det. Den får jeg også tit. Men så er det godt, vi har Butler, Statham, The Rock, osv. til at minde vore bedre halvdele om, at det nok er alligevel er bedst, at far OGSÅ vælger action- og spændingsfilm :D


Helt sikkert. :)

Jeg er stadig ikke kommet mig helt over at se hele to programmer, der handlede om at vurdere keramikvaser og gamle landskabsmalerier i et gammelt forsamlingshus i Vordingborg, så jeg tror, at det bliver Rampage med Dwayne J. næste gang for lige at opveje den rystende hændelse. Porcelænsprogrammer udløser actionfilm! :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2018 11:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
Shiva skrev:
Mike Haggar skrev:
Min kæreste havde lørdag trukket "vi ser altid det du gerne vil se-kortet" og satte mig foran DRs web-tv og diverse underholdningsprogrammer fra DR Århus.


:laugh: Smukt, så kan hun lære det. Den får jeg også tit. Men så er det godt, vi har Butler, Statham, The Rock, osv. til at minde vore bedre halvdele om, at det nok er alligevel er bedst, at far OGSÅ vælger action- og spændingsfilm :D


Helt sikkert. :)

Jeg er stadig ikke kommet mig helt over at se hele to programmer, der handlede om at vurdere keramikvaser og gamle landskabsmalerier i et gammelt forsamlingshus i Vordingborg, så jeg tror, at det bliver Rampage med Dwayne J. næste gang for lige at opveje den rystende hændelse. Porcelænsprogrammer udløser actionfilm! :)


Med fare for at denne tråd stikker af i en forkert retning... Jeg valgte "Nocturnal Animals" her i weekenden og måtte som kompensation udholde 1 times Toppen af poppen i aftes :slap:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2018 11:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Shiva skrev:
Mike Haggar skrev:
Shiva skrev:
Mike Haggar skrev:
Min kæreste havde lørdag trukket "vi ser altid det du gerne vil se-kortet" og satte mig foran DRs web-tv og diverse underholdningsprogrammer fra DR Århus.


:laugh: Smukt, så kan hun lære det. Den får jeg også tit. Men så er det godt, vi har Butler, Statham, The Rock, osv. til at minde vore bedre halvdele om, at det nok er alligevel er bedst, at far OGSÅ vælger action- og spændingsfilm :D


Helt sikkert. :)

Jeg er stadig ikke kommet mig helt over at se hele to programmer, der handlede om at vurdere keramikvaser og gamle landskabsmalerier i et gammelt forsamlingshus i Vordingborg, så jeg tror, at det bliver Rampage med Dwayne J. næste gang for lige at opveje den rystende hændelse. Porcelænsprogrammer udløser actionfilm! :)


Med fare for at denne tråd stikker af i en forkert retning... Jeg valgte "Nocturnal Animals" her i weekenden og måtte som kompensation udholde 1 times Toppen af poppen i aftes :slap:


Toppen af poppen. Jeg har luret det - man skal bare stemple ud mentalt, og så sidde og nikke lidt rytmisk med (er du i tvivl, så gør som dem i programmet), og kast eventuelt tilfældige rosende udtryk som "det' megafedt!" afsted, alt imens man jo godt indeni ved, at det er noget ærgerligt lort man er vidne til. Det er eneste acceptable adfærd under dette program, men man kan jo bare zone ud, og tænke på noget fornuftigt imens - eks. hvilken zombiefilm man skal se bagefter 8)


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2018 11:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
CFN skrev:
Shiva skrev:
Mike Haggar skrev:
Shiva skrev:
Mike Haggar skrev:
Min kæreste havde lørdag trukket "vi ser altid det du gerne vil se-kortet" og satte mig foran DRs web-tv og diverse underholdningsprogrammer fra DR Århus.


:laugh: Smukt, så kan hun lære det. Den får jeg også tit. Men så er det godt, vi har Butler, Statham, The Rock, osv. til at minde vore bedre halvdele om, at det nok er alligevel er bedst, at far OGSÅ vælger action- og spændingsfilm :D


Helt sikkert. :)

Jeg er stadig ikke kommet mig helt over at se hele to programmer, der handlede om at vurdere keramikvaser og gamle landskabsmalerier i et gammelt forsamlingshus i Vordingborg, så jeg tror, at det bliver Rampage med Dwayne J. næste gang for lige at opveje den rystende hændelse. Porcelænsprogrammer udløser actionfilm! :)


Med fare for at denne tråd stikker af i en forkert retning... Jeg valgte "Nocturnal Animals" her i weekenden og måtte som kompensation udholde 1 times Toppen af poppen i aftes :slap:


Toppen af poppen. Jeg har luret det - man skal bare stemple ud mentalt, og så sidde og nikke lidt rytmisk med (er du i tvivl, så gør som dem i programmet), og kast eventuelt tilfældige rosende udtryk som "det' megafedt!" afsted, alt imens man jo godt indeni ved, at det er noget ærgerligt lort man er vidne til. Det er eneste acceptable adfærd under dette program, men man kan jo bare zone ud, og tænke på noget fornuftigt imens - eks. hvilken zombiefilm man skal se bagefter 8)


Hm, det lyder risikabelt det der. Det kræver jo, at man skal følge med i et eller andet omfang og så sidder man alligevel i saksen. Hvis man f.eks. kommer til at sige "det' megafedt!", mens Søren Sko og Claus Hempler står og roder med at lave en kop kaffe, er man jo busted!!! :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2018 12:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er pludselig lykkelig for, at vi ikke har TV2! :shock: :shock: :shock:

Shiva skrev:
Med fare for at denne tråd stikker af i en forkert retning... Jeg valgte "Nocturnal Animals" her i weekenden og måtte som kompensation udholde 1 times Toppen af poppen i aftes :slap:


Uhhh, Nocturnal Animals. Hvad syntes du om den? Jeg har den på radaren, så jeg er nysgerrig... er den toppen af poppen ;) (undskyld)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2018 12:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hvis i kan klare endnu en Sydkoreansk hævn-over-mafia'en film, så kan jeg klart anbefale The Divine Move:



Den har det tvist at hver eneste "afsnit" af filmen er opkaldt efter en strategi eller formation i brætspillet Go, men man behøver ikke kunne reglerne for at følge med (jeg fatter ikke en brik af det - pun intended). Ved ikke lige om der er stof til eftertanke i den, men underholding mangler den i alt fald ikke.

Den eksisterer så vidt jeg ved ikke i en region Europa udgave, men det kan jeg ikke forestille mig skulle være et problem for nogen - der er i alt fald en 1 og en A med Engelske undertekster.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2018 13:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Den amerikanske udgivelse af The Divine Move fra Well Go er lidt skrabet, da den mangler HD-lyd. Så er der tilsyneladende kun den koreanske udgivelse tilbage, og den koster med garanti knaster :?

Men tak for anbefalingen; ud fra coveret troede jeg det var en eller anden fjollet kampsportsfilm, så jeg havde helt afskrevet den.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 131 32 33 34 3557 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team