DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 17:16

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 757 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs mar 07, 2017 17:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
DeathPosture skrev:
Guderne skal vide, at musicals ikke er min yndlingsgenre! Det hersker der ingen tvivl om, men når det så er sagt, så er der undtagelser. Jeg har et soft spot for den helt fantastiske Moulin Rouge, ligesom jeg nok ikke helt kan løbe fra, at jeg har set Grease lidt for mange gange. Og Disney har jo også lavet nogle fremragende, animerede musicals. Men så stopper festen også. Og for mit vedkommende indskriver La La Land sig således altså ikke i historien som en musical-klassiker. Dertil er den simpelthen for kedelig og forudsigelig.



Tag og giv Joel Schumachers version af "Phantom of the opera" chancen en dag, hvis du ikke har været der. Gerne på blå og med fuld rulle på anlægget. Meget smuk og stemningsfuld. Gerard Butlers bedste rolle, tro det eller ej. :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs mar 07, 2017 17:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Buck Rogers skrev:
4. En af mine store anker mod musicals er deres forsøg på at være sjove. Det er de bare ikke.


Så skal du se Woody Allens Everyone Says I Love You :)


Top
   
Indlæg: tirs mar 07, 2017 17:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Haha, den er på to-do-listen. Men ellers er humoren normalt bare for kvalm og sukkersød :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons mar 08, 2017 10:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
Der bliver sgu banket nogle film igennem, DeathPosture! :thumb: Meget høj karakter til American Honey. Den er røget op på listen af film, der skal ses hurtigst muligt.


Hvis jeg skal være helt ærlig, er jeg ikke sikker på, at American Honey er noget for dig Fritte. Jeg husker hvor skuffet du var over Spring Breakers, og jeg kunne godt forestille mig at det samme var tilfældet her.

Men hold da op, jeg var blown away. Skønt når en film kan gøre det.

Fritte skrev:
Den bedste musical er IMO en over 50 år gammel film, som jeg så for første gang i 2016. Den blev på rekordtid en af mine all-time favoritfilm. Spændende historie filmet i smukke omgivelser, mindeværdige karakterer og sindsyg gode sange! :thumb:

Der er selvfølgelig tale om The Sound of Music. :clap:

[..]


Jeg har set Sound of Music som bestemt har sine øjeblikke, men nogen kæmpefan af den bliver jeg aldrig.


Michael W. skrev:
Gode anmeldelser.


Mange tak, super med noget feedback! :thumb:

Michael W. skrev:
Og så er jeg meget uenig i bedømmelsen af American Honey. Den er utrolig flot og Sasha Lane er fremragende, men den irriterede mig grusomt. Længden irriterede mig, flokken af sælgere irriterede mig og det irriterede mig i den grad, at de hele tiden skulle stå og lege rappere...


Det er virkelig en film der deler vandene. Jeg tror det er enten eller. Jeg var ikke det mindste irriteret. Tværtimod. Jeg blev fuldstændig opslugt, og lod mig tage med på rejsen. Jeg elsker når film gør det ved mig. :)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 10, 2017 12:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Billede

Logan

Lad os bare få lukket en vedvarende diskussion ned for en stund. Logan har taget VM-bæltet og er den bedste og mest veludførte Marvel-film til dato. Punktum.

Kort fortalt: Et godt stykke tid ud i fremtiden ernærer en ældre, alkoholisk og nedslidt Logan sig som Limo-chauffør ved Mexicos grænse. I sin perspektivløse hverdag lever han syd for grænsen sammen med de, angiveligt, sidste tilbageværende mutanter Caliban (Steven Merchant i en vanvittig casting, som, endnu mere vanvittigt, faktisk fungerer :shock: ) og en gammel halvdement Charles Xavier (Steward - fremragende). Samme Xavier er således blevet en tikkende bombe imod menneskeheden, da han uden medicinering får nogle "anfald" og derfor ikke længere kan kontrollere sine voldsomme mentale kræfter. Logan, hvis mutantkræfter er i kraftigt forfald, har en målsætning, som begrænser sig til, med Calibans hjælp, at isolere den gamle mand fra omverdenen. Men en dag dukker en mexikansk kvinde op med en mystisk pige og beder Logan om hjælp. I kølvandet følger henchman Donald Pierce (Boyd Holbrook fra Narcos) og hans "Reavers", som vil have fat i pigen og herfra tager filmen (en slags) fart og Logans fortid indhenter ham for gud ved hvilken gang.

I sin roadmovie ramme er filmen i sin essens et velskrevet, fortættet familiedrama. Sammenligningerne med film som The Wrestler, Unforgiven, osv. er spot on. En film om desillusionerede, nedbrudte, uforsonlige personer fra resterne af X-men universet, som modvilligt bliver sendt ud på en rejse mod indfrielse og opgør med fortidens dæmoner.

Dynamikken mellem karaktererne er filmens helt store styrke og virker ærlig og ægte. Hvis man ikke ind imellem bliver rørt, er man lavet af sten. Jackman får endelig lov til at lave den Wolverine, vi har ventet 17 år og en PG-voksen rating på og han leverer varen til UG. Samme voksen- og ikke mindst Marvel-fanvenlige PG-rating gør også, at vi endelig får den rigtige Wolverine og hans berygtede beserkergang at se for fuld skrue. Det er derfor en ekstremt voldelig film.

Eneste ankepunkter er, at filmen er lang, selvom den kan bære det, og at man ikke har gjort helt nok ud af Donald Pierce karakteren, som i tegneserieuniverset er en virkelig modbydelig satan. Holbrook er til gengæld rigtig solid i rollen. Så vi er i afdelingen for navleuld og petitesser.

Et essentielt must-see/buy for fans af genren og Wolverine karakteren. Hvordan Mangold kan være ophavsmand til både dette mini-mesterværk og hans anden halvfesne Wolvevine film er en head scratcher af de større.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

EDIT: Måske en halv stjerne mere, end den kan bære, men har stadig armene over hovedet.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre mar 10, 2017 13:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er ikke rigtigt uenig med dig - jeg synes også, at Logan generelt set er ret god, men fordi den er en fortsættelse af de andre film i serien, bliver jeg noget trist over, at X-Men-universet, som startede tilbage i 2000, skal ende sådan en deprimeret og trist fortælling. Skuespillet er der intet at udsætte på. Såvel Jackman, Stewart, Merchant og Holbrook gør det godt, og man må sige, at hende den unge pige er fint castet.

Som isoleret fortælling ville jeg være højt oppe at ringe over denne barske og Mad Max-agtige fortælling, men som en del af de andre film blev jeg sgu ret så trist over fortællingen. Jeg har bare så svært ved at elske en film, der kører X-Men-universet herhen, for uanset hvor mange standardformular-agtige Marvel-film, Disney og Marvel smider ud, så har de første X-Men-film en meget stor plads i mit hjerte - så jeg har svært ved at se det univers ende her... og så fortstår jeg i øvrigt slet ikke, hvorfor Days of Future Past var nødvendig, hvis vi alligevel skal ende her.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre mar 10, 2017 14:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Hører dig klart og tydeligt, Holms :beerchug:

Elsker også X filmene, men:

1. Deprimerende, mørk og dyster passer mig personligt fint her. Vi mangler en Marvelfilm som denne og Marvel har leveret med et solidt spark i løgene.

2. Jeg ser det slet ikke som afslutningen på X-Men, men mere som et selvstændigt kapitel. Ift. X-Men franchisen tror jeg den kører videre i Fassbender tidslinien, som alligevel ikke harmonerede helt med Singers oprindelige.

3. Tror der kan komme en fremtidsvariant, måske X-force, med X-23 i en central rolle.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre mar 10, 2017 16:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Jeg så Logan i går, den var i min verden ok, men ikke noget særligt. Det er helt klart en fordel med R-ratingen, der gør at actionscenerne får mere gennemslagskraft. Til gengæld var jeg ikke imponeret af hverken historien eller dynamikken imellem karakterene, så jeg er åbentbart lavet af sten :laugh: . :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Edit. Skal måske lige tilføje at jeg generelt ikke er specielt fan af universet og generelt er ved at være lidt træt af superheltefilm. Så mange andre vil nok have en bedre oplevelse.


Top
   
Indlæg: fre mar 10, 2017 19:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Fuzhi skrev:
Til gengæld var jeg ikke imponeret af hverken historien eller dynamikken imellem karakterene, så jeg er åbentbart lavet af sten :laugh:


Ha ha, regnede nok heller ikke lige med at du var målgruppen. Det hjælper helt sikkert at være en miljøskadet comic geek. :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: lør mar 11, 2017 8:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Buck Rogers skrev:
Haha, den er på to-do-listen. Men ellers er humoren normalt bare for kvalm og sukkersød :)

Du skal bare se de rigtige musicals. Mange af de gamle er i bund og grund screwball komedier - hvor der så er indlagte sang-og-danse numre. Film som Broadway Melody of 1940, The Pirate og... stort set alle de film Astaire og Rogers lavede sammen, især Top Hat (som nok er den bedste).


Top
   
Indlæg: tors mar 16, 2017 17:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Så kom jeg ind og så La La Land, og den levede helt op til forventningerne! Jeg sad i en stor del af filmen og var ikke helt oppe på en topkarakter, men da så Mias store audition og den drømmeagtige slutning kom, var jeg helt solgt. Det er bare en bundhamrende charmerende film som er enormt bevidst om sin egen pastichestil. Og musikken er helt igennem forrygende. Jeg er lidt i tvivl om den ved en gensyn også vil lande på de 6 stjerner, og tror nok at min pris for 2016s bedste film går til Manchester by the Sea, men det vil tiden vise når de kommer hjem til samlingen og skal ses igen (og igen og igen og igen for La La Lands vedkommende :) ).


Top
   
Indlæg: fre mar 17, 2017 11:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Hurra for forskellig smag! Skønt, at høre at du havde en fest med La La Land, Michael W :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man mar 20, 2017 8:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg fik så lige ødelagt min søndag aften med Passengers (2016), som velsagtens er den mest kaloriefattige sci-fi film, jeg har set i mange år. Chris Pratt spiller hovedrollen, som den rumrejsende Jim, der sammen med 4999 andre passagerer er på vej til en ny planet, der lover bedre forhold og muligheder for menneskeheden end Jorden, der åbenbart er ved at være lidt træt af at blive mishandlet. Han vågner dog fra den 120 år lang rejse, hvor han opdager, at han er vågnet 90 år for tidligt - og derfor vil dø inden rumskibet overhovedet når sin destination. Hvad der starter som en tysk discount udgave af Moon, ender med noget håbløst romantisk pladder med kun ganske få lysende øjeblikke. Hvor historien er tynd, plottet uden noget tvist er filmen til gengæld lang. Den er dog flot og de få skuespillere, der overhovedet deltager i de kedsommelige løjer, gør deres allerbedste med det de har, hvilket bare ikke er særlig meget. Slutningen på filmen er vanvittig forudsigelig, selv om man skaber muligheden for at lave et plottvist, der ellers ville havde reddet filmens præmis. Desværre spiller man det sikre kort, som i alle andre scener af en film, der ender med at være dette årtis dummeste sci-fi film.

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Senest rettet af Montag451 tirs mar 21, 2017 14:57, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs mar 21, 2017 11:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Montag451 skrev:
Jeg fik så lige ødelagt min søndag aften med Passengers (2016), som velsagtens er den mest kaloriefattige sci-fi film, jeg har set i mange år. Chris Evans spiller hovedrollen, som den rumrejsende Jim, der sammen med 4999 andre passagerer er på vej til en ny planet, der lover bedre forhold og muligheder for menneskeheden end Jorden, der åbenbart er ved at være lidt træt af at blive mishandlet. Han vågner dog fra den 120 år lang rejse, hvor han opdager, at han er vågnet 90 år for tidligt - og derfor vil dø inden rumskibet overhovedet når sin destination. Hvad der starter som en tysk discount udgave af Moon, ender med noget håbløst romantisk pladder med kun ganske få lysende øjeblikke. Hvor historien er tynd, plottet uden noget tvist er filmen til gengæld lang. Den er dog flot og de få skuespillere, der overhovedet deltager i de kedsommelige løjer, gør deres allerbedste med det de har, hvilket bare ikke er særlig meget. Slutningen på filmen er vanvittig forudsigelig, selv om man skaber muligheden for at lave et plottvist, der ellers ville havde reddet filmens præmis. Desværre spiller man det sikre kort, som i alle andre scener af en film, der ender med at være dette årtis dummeste sci-fi film.

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:


Av av av, det var alligevel noget af en afklapsning. Havde godt hørt, at den ikke var noget at råbe hurra over (fantastisk udtryk i øvrigt), men at det skulle være SÅ grelt overrasker mig alligevel lidt. Tak for advarslen, den er nu fjernet fra min watch-list.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs mar 21, 2017 11:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Det skal jeg aldrig nogensinde se :laugh:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 757 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team