DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 9:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 957 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs mar 28, 2017 7:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Naiera skrev:
Og hvordan fik du den tidligt?

US iTunes i fredags. Jeg hoppede også på den, men jeg er for sur til at gide at anmelde den.

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs mar 28, 2017 8:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Jeg er med på Rammy og Montags vogn. En helt igennem middelmådig film. Det største problem er personerne. Sig hvad man vil om Force Awakens' kopi-plot og "mary sue" hovedperson, men Daisy Ridley har "star quality", og hende og John Boyega har kemi. Personerne i Rogue One er generelt intetsigende og Felicity Jones er et karismavakuum. Bedst fungerer de to kinesere (man får en fornemmelse af et nært venskab) og robotten. CGI personerne fungerer selvfølgelig ikke og kunne nemt have været skrevet ud eller kunne være "skjult" i hologrammer.

Det burde forbydes Mads Mikkelsen at tale engelsk.


Top
   
Indlæg: tirs mar 28, 2017 8:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Jeg er faktisk begyndt at tro at med :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: har jeg været alt for gavmild ved Rogue One...

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tirs mar 28, 2017 9:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg sad efter Rogue One og følte mig lidt tom efter den oplevelse. Jeg tror nok, at jeg gav samme karakter som rammy, men det var vist også absolut max, den film kunne trække.

Her er hvad jeg kunne lide:

- De to kinesere, som burde havde været hovedpersoner!
- Darth Vaders scener
- Androiden K2SO

Her er hvad jeg ikke kunne lide:
- Felicity Jones og ham mexicaneren
- CGI Tarkin og Leia
- Alt andet ved den film

Alt andet... tjah, det var sgu ikke specielt hverken godt eller dårligt. Bare meget middelmådigt og yderst forglemmeligt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs mar 28, 2017 9:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mike Haggar skrev:
Her er hvad jeg kunne lide:

- De to kinesere, som burde havde været hovedpersoner!
- Darth Vaders scener
- Androiden K2SO

Her er hvad jeg ikke kunne lide:
- Felicity Jones og ham mexicaneren
- CGI Tarkin og Leia
- Alt andet ved den film

Det er en præcis opsummering af den anmeldelse, som jeg ikke gider at skrive. Jeg synes de to kinesere var super fede. Det samme med androiden, som for en sjælden gangs skyld ikke gik mig på nerverne. En film med de tre ville være en slags messed-up Guardians of The Star Wars Galaxy, som jeg gerne ville se.

Egentlig var historien ok. Det var en fin sløjfe, at sidste scene var første scene i A New Hope, og det hele gav mening for strukturen i serien. Felicity Jones er en direkte katastrofe for filmen. Hendes rolle, hendes motiv og hele hendes eksistens er så underlig to-dimensionel, at hun virker ufrivillig komisk i enkelte scener.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs mar 28, 2017 10:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Montag451 skrev:
Mike Haggar skrev:
Her er hvad jeg kunne lide:

- De to kinesere, som burde havde været hovedpersoner!
- Darth Vaders scener
- Androiden K2SO

Her er hvad jeg ikke kunne lide:
- Felicity Jones og ham mexicaneren
- CGI Tarkin og Leia
- Alt andet ved den film

Det er en præcis opsummering af den anmeldelse, som jeg ikke gider at skrive. Jeg synes de to kinesere var super fede. Det samme med androiden, som for en sjælden gangs skyld ikke gik mig på nerverne. En film med de tre ville være en slags messed-up Guardians of The Star Wars Galaxy, som jeg gerne ville se.


Den ville jeg faktisk også gerne se. Det kunne have været rart med en helt anden type helte i SW-universet. Desuden synes jeg ikke, at det fungerer med endnu en kvindelig helt i Rogue One, der lidt ligner Daisy Ridley fra The Force Awakens. Nogle helt andre helte havde været fantastiske - især hvis det havde været to kinesere og en sarkastisk androide.

Citat:
Egentlig var historien ok. Det var en fin sløjfe, at sidste scene var første scene i A New Hope, og det hele gav mening for strukturen i serien.


Ja, den del gav også filmen lidt goodwill hos mig efterfølgende.

Citat:
Felicity Jones er en direkte katastrofe for filmen. Hendes rolle, hendes motiv og hele hendes eksistens er så underlig to-dimensionel, at hun virker ufrivillig komisk i enkelte scener.


Helt klart. Helt håbløs figur i samarbejde med mexicaneren, som jeg allerede har glemt navnet på. Troede det var Pedro Pascal fra Narcos og Game of Thrones, men det var det vist ikke.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs mar 28, 2017 13:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Så er de hårde drenge sgu vågnet op til dåd :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: søn apr 02, 2017 18:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Tower (Maitland, 2016)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Kan ses på :netflix:

En tankevækkende, sørgelig, intens og vellavet dokumentar om skyderiet på University of Texas i 1966.

Da filmskaberen Keith Maitland ikke kunne få lov til at filme på universitetet måtte han tænke lidt anderledes og valgte derfor at lade optagelserne være rotoskop-tegnefilm (som i f.eks. Linklaters "A Scanner Darkly" og adskillige Ralph Bakski-film) og det fungerer upåklageligt.

Det er sat sammen med arkivoptagelser fra dengang, genskabte interviews (som de ville have været optaget dengang) og interviews med de overlevende i dag.

Det er en virkelig seværdig dokumentar, som har fortjent al den ros, som den har fået. Desværre er emnet lige så aktuelt i dag som dengang i 1966.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons apr 05, 2017 15:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Med to biograf besøg på to dage vil jeg da lige smide et par korte ord...

Life (2017)
Jeg har jo selvfølgelig læst anmeldelserne på forhånd, beskrivelser som forudsigelig og hyldest/plagiat af Alien synes jeg egentlig godt jeg kan relatere til...
Personligt elsker jeg Alien og valgte faktisk at se Life på det store lærred, netop på præmissen at det kan ses som en hyldest til eller plagiat af Alien.
Da vi forlod salen havde vi begge en lidt blandet fornemmelse af filmen, på den ene side: Godt at den blev set på det store lærred, på den anden side: Nøøj hvor var den pænt forudsigelig... og ligningerne med Alien?, tja det er da en fremmed livsform i selskab med en flok astronauter.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

Ghost in the Shell (2017)
En rask lille forpræmiere, der åbenbart ikke var specielt opreklameret, vi sad ikke meget mere end 10 i Fields sal 1...
Jeg synes virkelig at det var en flot billedside, dunkelt, dystert og alligevel fuld af farver og neon. Nu må jeg desværre erkende at jeg ikke kender oplægget og derfor ikke kan drage paralleler, men jeg var fint fastholdt mens handlingen udspillede sig :D
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: man apr 10, 2017 15:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg er ret imponeret over hvor god omtale Ghost in the Shell henter... Det havde jeg sgu ikke forventet, men dejligt at blive overrasket

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 14, 2017 18:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Billede

The Void er en yderst ambitiøs (lowbudget) horrorfilm. Både i billeder, lyd og ikke mindst plot. Filmen leder tankerne hen på titler som The Beyond, Hellraiser og Event Horizon. Det halter lidt med at få tøjlet historien undervejs og skuespillet er ikke toppen af poppen, men det gør ikke så meget, for kærligheden til projektet brænder virkelig igennem. Proppet med fuldfede praktiske effekter der er vellykkede og effektive. The Void går med andre ord "full retard" - men på den fede måde! Herligt! Og jeg ser den gerne igen.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: fre apr 14, 2017 19:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Ja, personerne er ikke superspændende, men stilen... Et heftigt mix af The Thing, Hellraiser og The Beyond. Og en helt gennemført ubehagelig stemning hele vejen. Jeg var lige ved at holde mig for øjnene et par gange. :D


Top
   
Indlæg: tors apr 20, 2017 10:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fedt, tak for anbefalingen af The Void som lyder ret interessant :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør apr 22, 2017 23:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Så Warcraft her til aften.

Den var faktisk overraskende god, men naturligvis ualmindelig pjattet og med et noget over-pacet plot, som ikke tjener filmen til fordel. Det er også et CGI-helvede uden lige, men faktisk ret fedt lavet uanset, særligt fordi det gav mig et indblik i Warcraft-verdenen, som jeg reelt aldrig har haft, selvom jeg en gang spillede gode gamle Warcraft II. Håber de følger den op med en mere, nu hvor kineserne var helt vilde med den.

Tak til ViaPlay for at få den tilgængelig på stream. Det var en dejlig overraskelse.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar ons maj 03, 2017 13:20, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons maj 03, 2017 13:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
We I'll be damned! Den havde jeg totalt afskrevet... Tror dog alligevel jeg venter til, at ældste søn er gammel nok, og ser den sammen med ham. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 957 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team