DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 13:22

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 857 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs mar 21, 2017 12:23 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Montag451 skrev:
Jeg fik så lige ødelagt min søndag aften med Passengers (2016), som velsagtens er den mest kaloriefattige sci-fi film, jeg har set i mange år. Chris Evans spiller hovedrollen, som den rumrejsende Jim, der sammen med 4999 andre passagerer er på vej til en ny planet, der lover bedre forhold og muligheder for menneskeheden end Jorden, der åbenbart er ved at være lidt træt af at blive mishandlet. :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Måske den med Chris Pratt er bedre. :lol:


Top
   
Indlæg: tirs mar 21, 2017 13:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Puhh, den lyder slem. Kan den mon være værre end Gods of Egypt? :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs mar 21, 2017 14:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mike Haggar skrev:
Puhh, den lyder slem. Kan den mon være værre end Gods of Egypt? :)

Det tror jeg egentlig godt. Jeg vil ikke anbefale dig at sammenligne, men jeg tror at Passengers er dårligere. :wallbanger:

@Henrik24
Havde det så bare været Chris Evans! Jeg retter lige. :thumb:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs mar 21, 2017 15:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Den har 7.0 på IMDb, så jeg tør nu godt glæde mig til modtagelsen af mit Blu-ray-eksemplar alligevel ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs mar 21, 2017 15:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Montag451 skrev:
Mike Haggar skrev:
Puhh, den lyder slem. Kan den mon være værre end Gods of Egypt? :)

Det tror jeg egentlig godt. Jeg vil ikke anbefale dig at sammenligne, men jeg tror at Passengers er dårligere. :wallbanger:


Modtaget. Det med at sammenligne tør jeg ikke. Det er slemt nok, at jeg har planlagt at se The 5th Wave på ViaPlay inden længe. Der må være grænser for selvpineri. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs mar 21, 2017 16:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Montag451 skrev:
Mike Haggar skrev:
Puhh, den lyder slem. Kan den mon være værre end Gods of Egypt? :)

Det tror jeg egentlig godt. Jeg vil ikke anbefale dig at sammenligne, men jeg tror at Passengers er dårligere. :wallbanger:



Tak for advarslen. Traileren havde godt nok allerede afsløret den som en potentiel stinker, men det har jo sjældent afholdt en sci-fi fan fra at kaste sig hovedløst ud i det alligevel :shakehead:

Ringere end "Allied" ligefrem??? Du har været hård ved dig selv på det sidste :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs mar 21, 2017 21:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mike Haggar skrev:
Modtaget. Det med at sammenligne tør jeg ikke. Det er slemt nok, at jeg har planlagt at se The 5th Wave på ViaPlay inden længe. Der må være grænser for selvpineri. :)

Du er en holdspiller, Mike. Meld endelig tilbage, skulle den, stik mod al fornuft, have et minimum af kvalitet. :beerchug:

@Shiva
Jeg havde også set traileren, men jeg tænkte, at filmen nok havde flere kalorier end den så ud til. Allied var et mesterværk til sammenligning. Den prøvede i det mindste, hvor Passengers bare er en lang omgang "hvorfor?"

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors mar 23, 2017 10:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Montag451 skrev:
Mike Haggar skrev:
Modtaget. Det med at sammenligne tør jeg ikke. Det er slemt nok, at jeg har planlagt at se The 5th Wave på ViaPlay inden længe. Der må være grænser for selvpineri. :)

Du er en holdspiller, Mike. Meld endelig tilbage, skulle den, stik mod al fornuft, have et minimum af kvalitet. :beerchug:


The 5th Wave er endnu en rædsom young adult-film med alle de sædvanlige og standardagtige temaer, som den slags film indeholder. Chloe Moretz er en dygtig skuespiller, men hun kan ikke redde The 5th Wave fra at være en himmelråbende dårlig film med alt, hvad den slags indebærer.

Det er sådan noget med, at der kom nogle rumvæsener, men i stedet for at skyde os til atomer, så lavede de nogle forskellige angreb på os - såkaldte waves - for at begrænse vores antal. Og så var der naturligvis nogen, der overlevede og det er heldigvis Chloe Moretz. Og så er det noget med, at hendes lillebror bliver adskilt fra hende og hun skal rejse hen og finde ham, men nu har rumvæsenerne overtaget hjernerne på nogle af de andre mennesker og så skal hun passe på med ikke at blive skudt... og så har det amerikanske militær jo selvfølgelig en plads. Det har det jo altid.

Jeg orker ikke mere. The 5th Wave er virkelig ringe. Helt ind i sidebenene dårlig. Jeg havde intet læst om den, inden jeg begyndte, udover at folk var lunkne over for den. En lunken modtagelse er en meget pæn modtagelse for dette stykke skrald dyppet i hundelort, synes jeg. Nu håber jeg, at ViaPlay eller Netflix snart kan levere en spændende film i stedet.

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors mar 23, 2017 16:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg elsker det faktum, at denne tråd langsomt har udviklet sig til "hvilken film hadede du i dag?" :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 24, 2017 15:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Life (2017) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

"We're looking at the first proof of life beyond Earth!"

Jeg var en tur i biffen og kigge på Daniel Espinosas Life, der umiddelbart lignede Alien-klon nr. 776

Jeg ender på 4/6, men så er jeg også gavmild. Det er en voldsomt flot film, men den er også voldsomt uoriginal. Alt er planket fra andre (bedre) film som Alien og Gravity. Selvfølgelig prøves der (med skiftende succes) med nogle nye vinkler på forskellige problemstillinger, men når alt kommer til alt, er det samme trapped-in-space historie som vi har set enormt mange gange før.

Og så underspiller stenansigtet Gyllenhaal som sædvanlig. Intet kan hidse den mand op. Samme sure fjæs ligegyldigt hvilken situation han er i, om det så er en hentai-inspireret splatter-scene eller en øm kærlighedsscene.

Yderst forudsigelig historie og et plot hvor der tages nogle seriøst dumme valg, hvilket er rigtigt irriterende. Jeg var lettere skuffet, selvom jeg medgiver at filmhåndværket er ganske fornuftigt. Hvis bare filmen havde været mere original, havde det hjulpet gevaldigt. Ikke en dårlig film, men heller ikke nogen ny-klassiker.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 24, 2017 18:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg var inde og se den i formiddags og har nogenlunde den samme konklusion, som dig DeathPosture. Om det enten er en hyldest eller et kopi af Alien, er ikke noget jeg tænker så meget over. Det er noget vi har set mange gange før ja, men jeg elsker sci-fi, og filmen er flot skudt med Arri Alexa 65 og effekterne er ganske udmærket. Det der irriterede mig mest, som du også nævner, var plottet med de latterlige dumme fejl de begår. Dog ikke så slem som vi ser i Prometheus.

Slutningen, uden at afsløre det selvfølgelig, er fantastisk IMO. Jeg elsker også fan-teorien der om "Life", det kunne være fedt.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 24, 2017 21:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Tak for ordene drenge. Havde ellers booket en date med Life i næste uge, men nu tror jeg, det bliver hjemme i sofaen engang :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man mar 27, 2017 17:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Billede

Jeg er ikke synderligt imponeret, det må jeg tilstå. Det største problem jeg har med filmen, er at det ikke rigtig føles som en Star Wars film. Det er ligner lidt en discount udgave af the real deal. Her syntes jeg f.eks at The Force Awakens gjorde det meget bedre; Der var tyngde i effekterne - hele universet virkede ægte, tungt og slidt. I Rogue One ligner det et videospil. Plottet i Rogue One er godt nok og er et spændende indspark i historien, men skuespillerne er andenrangs-materiale og de formår aldrig rigtig at hive mig med på eventyret. Jeg bliver ikke rigtig engageret. Felicity Jones har ingen range i sit skuespil og Diego Luna er for mit vedkommende et utåleligt bekendskab. Forest Whitaker overspiller helt fjollet og Mads Mikkelsen er nærmest ikke med. Også er der CGI-Peter Cushing....hold da op hvor er det usmageligt. Hvorfor har man dog ikke fået en anden til at spille Grand Moff Tarkin?! Finalen er god og så er Darth Vader med - det er nok til at Rogue One lige sniger sig op på 3/6 for mit vedkommende.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tirs mar 28, 2017 3:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Hvor var du da jeg fik skældud for ikke at kunne tåle CGI-muffin? :roll:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs mar 28, 2017 3:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Og hvordan fik du den tidligt?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 857 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team