DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:28

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 124 25 26 27 2857 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man maj 14, 2018 10:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Mike Haggar skrev:
Jeg har for nylig haft den manglende fornøjelse at se to relativt nye film

[...]
2 x :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: til disse to elendige makværk af nogen film.


Shit mand, der bliver høvlet stinkere... Men man skal jo også se noget lort, for at sætte ekstra pris på det gode :)

Jeg synes du er lidt hård ved King Arthur som jeg faktisk blev positivt overrasket over. Jeg var tvangsindlagt til den, og gik ind med ekstremt lave forventninger, men endte faktisk med at være ok underholdt.


Jeg ville ønske, at jeg have fået samme fornemmelse som dig efter at have set denne bastard-King Arthur, men ligesom et tandlægebesøg ønskede jeg bare, at det hele ville være ovre så hurtigt og smerteløst som muligt. :D

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 11:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede
The Post (Steven Spielberg, 2017)
USA er i krig i Vietnam. New York Times afslører, at Washington godt ved, at det ikke går godt. Washington truer New York Times til at holde kæft. Redaktøren på Washington Post (Tom Hanks) er 110% idealist og insisterer på, at hans avis fortsætter afsløringerne. Meryl Streep ejer avisen men går mere op i at få den børsnoteret. Hanks afslører tingene fordi han er 110% idealist, og så bliver de godt nok mugne, dem inde i det Hvide Hus. Men så får han alligevel kolde fødder, fordi avisens medarbejdere kan komme i fængsel, så nu er han kun 95% idealist.
Men så vender Streep på en tallerken, fordi hun er træt af at blive set ned på, og måske er hun også en smule idealist.
Slut.

Jeg kunne fundamentalt set godt lidt The Post, og det er imponerende, at Spielberg har lavet den sideløbende med Ready Player One. Efter en lidt vel lang optakt går den faktisk hen og bliver ganske spændende. Tidsbilledet er ramt godt, og der spilles godt over hele linjen. Men i forhold til All the President's Men, som er det oplagte sammenligningsgrundlag, falder den altså en smule til jorden. Historien om vigtigheden af en fri presse er sørgeligt aktuel - det er dog ikke nødvendigvis den sikre opskrift på en god film og forhindrer i alt fald ikke The Post i at mangle nogle flere plotmæssige modhager. Tom Hanks kunne spille denne rolle i søvne, og hans character arc er virkelig uinteressant. Det reelle drama ligger i, om avisfolkene skal vove pelsen og trodse the powers that be for at forsvare demokratiet. Selvfølgelig skal de det, og det er derfor, at Streep er den mest interessante figur i denne film - fordi det er hende, der har de største overvejelser og kvababbelser om at gøre det rigtige. Men dilemmaet bliver aldrig tilstrækkeligt presserende.

Teknisk set gør Spielberg alle de rigtige ting, men alligevel føles det samlede resultat mere som gode intentioner end dramatisk nødvendighed.
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 11:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
det hø, som Mummy og King Arthur er.

Jeg er totalt ubesluttet omkring hvorvidt jeg skal have medlidenhed med dig - hvis du frivilligt ser en film med Tom Cruise, så beder du selv om det :)

Men siden du har Prime vil jeg lige indskyde en anbefaling af The Man In The High Castle. Efter første serie er der godt nok ikke meget tilbage af Philip K Dick's bog, men det er stadig suverænt god dystopi.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 12:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Jeg har sgu ikke så fine fornemmelser omkring Cruiseren :D Er man i popcornhumør, plejer han at levere varen. Jeg er dog ret overbevist om, at The Mummy er en af undtagelserne, men ja, jeg skal da se den næste M:I.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Buck Rogers skrev:
Billede
The Post (Steven Spielberg, 2017)
USA er i krig i Vietnam. New York Times afslører, at Washington godt ved, at det ikke går godt. Washington truer New York Times til at holde kæft. Redaktøren på Washington Post (Tom Hanks) er 110% idealist og insisterer på, at hans avis fortsætter afsløringerne. Meryl Streep ejer avisen men går mere op i at få den børsnoteret. Hanks afslører tingene fordi han er 110% idealist, og så bliver de godt nok mugne, dem inde i det Hvide Hus. Men så får han alligevel kolde fødder, fordi avisens medarbejdere kan komme i fængsel, så nu er han kun 95% idealist.
Men så vender Streep på en tallerken, fordi hun er træt af at blive set ned på, og måske er hun også en smule idealist.
Slut.

Jeg kunne fundamentalt set godt lidt The Post, og det er imponerende, at Spielberg har lavet den sideløbende med Ready Player One. Efter en lidt vel lang optakt går den faktisk hen og bliver ganske spændende. Tidsbilledet er ramt godt, og der spilles godt over hele linjen. Men i forhold til All the President's Men, som er det oplagte sammenligningsgrundlag, falder den altså en smule til jorden. Historien om vigtigheden af en fri presse er sørgeligt aktuel - det er dog ikke nødvendigvis den sikre opskrift på en god film og forhindrer i alt fald ikke The Post i at mangle nogle flere plotmæssige modhager. Tom Hanks kunne spille denne rolle i søvne, og hans character arc er virkelig uinteressant. Det reelle drama ligger i, om avisfolkene skal vove pelsen og trodse the powers that be for at forsvare demokratiet. Selvfølgelig skal de det, og det er derfor, at Streep er den mest interessante figur i denne film - fordi det er hende, der har de største overvejelser og kvababbelser om at gøre det rigtige. Men dilemmaet bliver aldrig tilstrækkeligt presserende.

Teknisk set gør Spielberg alle de rigtige ting, men alligevel føles det samlede resultat mere som gode intentioner end dramatisk nødvendighed.
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:


Stort set enig over hele linien. Ville give den :starhalf: mindre. Meget forudsigelig, lidt skabelon-agtig og uspændende.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 12:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Buck Rogers skrev:
^Jeg har sgu ikke så fine fornemmelser omkring Cruiseren :D Er man i popcornhumør, plejer han at levere varen. Jeg er dog ret overbevist om, at The Mummy er en af undtagelserne, men ja, jeg skal da se den næste M:I.


Cruiseren kan stadig, ja, men skulle snart stoppe med spille sig yngre end sine 55+. Førsteelskerrollerne holder heller ikke mere, når han stadig caster sine love interests i 20-32 års alderen. Det er ved at blive lidt ynkeligt.

Han bliver nok aldrig noget stort skuespiltalent, men synes han var virkelig god i sådan noget som Colour of Money, Minority Report, cameo'en i Magnolia og ikke mindst Collateral. Nogle flere "Vincent"-roller ville passe ham godt i karrierens efterår.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 12:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Shiva skrev:
Han bliver nok aldrig noget stort skuespiltalent, men synes han var virkelig god i sådan noget som Colour of Money, Minority Report, cameo'en i Magnolia og ikke mindst Collateral.

Collateral var forbavsende nok slet ikke spild af tid. Jeg er slet ikke til Hollywood tju-bang med fakede effekter, men den var faktisk helt okay. Magnolia er jo en banebrydende film (selv om den kører efter Short Cuts stilen), menøeh .. Minority Report? Seriøst?

Anyway, smag og behag, jeg har en antipati overfor Scientology, så jeg kan ham bare ikke. Vanilla Sky var dråben.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 12:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@Shiva: Ja, jeg forstår slet ikke hypen omkring filmen. Årets bedste? Fo' real?

@t23: Ja, sgu da Minority Report! Er man ikke til Hollywood tju-bang, kan jeg godt forstå modstanden - men ellers er det da prima underholdning med en fantastisk billedside OG lidt at tænke over. Hvad mere kan man bede om i sommervarmen?? :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 13:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
prima underholdning med en fantastisk billedside OG lidt at tænke over.

Hold lige mit hår :beerchug:
Seriøst, Minority Report er en skamfering af den oprindelige novelle. Fy for fanden da.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 13:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
t23 skrev:
Buck Rogers skrev:
prima underholdning med en fantastisk billedside OG lidt at tænke over.

Hold lige mit hår :beerchug:
Seriøst, Minority Report er en skamfering af den oprindelige novelle. Fy for fanden da.

Nej, nej, nej...det er en "fri fortolkning" af den oprindelige novelle :D Det behøvs jo ikke være en skidt ting.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 13:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Shiva skrev:
"fri fortolkning"

Jeg vidste det var en god ide at købe en gulvspand :)

Godt ord igen, smag og behag, den er super flashy og god for eyecandy, men den går lige over stregen hvad artistisk frihed angår for min smag. Hvis jeg skal sige noget godt om den, så er det om Samantha Morton - fantastisk skuespillerinde. Men nej, overhovedet ikke min ide om hvordan bogen skulle filmatiseres.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 13:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

At one point, I'm filming Kennedy, and his eyes kind of glaze over... and I thought, "He's thinking about Jack." That's it. That's it. I felt... I felt him torn. And I remember feeling it in the camera.

Bobby Kennedy for President

Jeg er netop blevet færdig med dokumentarserien, Bobby Kennedy for President, der kan ses på Netflix. Der er ingen tvivl: dette er den bedste dokumentar jeg har set i flere år. :notworthy: Jeg er blæst bagover og rørt. De sidste to afsnit er intet mindre end gutwrenching. Vi ved allesammen hvordan historien ender. Vi venter på det ødelæggende øjeblik. Som kæmpe Kennedy-fan, så er dette en skattekiste med så meget arkivmateriale. Helt nye interviews komplimenterer perfekt. Hvis Netflix kan producere en lignende JFK dokumentar (JFK er med i første afsnit), så har vi en definitiv dokumentarserie om disse to Kennedy-brødres politiske karriere.

KÆMPE ANBEFALING.


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 16:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
t23 skrev:
Mike Haggar skrev:
det hø, som Mummy og King Arthur er.

Jeg er totalt ubesluttet omkring hvorvidt jeg skal have medlidenhed med dig - hvis du frivilligt ser en film med Tom Cruise, så beder du selv om det :)

Men siden du har Prime vil jeg lige indskyde en anbefaling af The Man In The High Castle. Efter første serie er der godt nok ikke meget tilbage af Philip K Dick's bog, men det er stadig suverænt god dystopi.


Haha! Jeg er ikke stor fan af Thetaner-Kongen Tom Cruise og hans hang til selviscenesættende film, Scientology-pladder eller alt for unge medspillere af hunkøn, men fra tid til anden er der gode film fra ham, synes jeg. Collateral er en stor favorit hos mig. Minority Report det samme. Kan godt overskue Mission Impossible-filmene, selvom de måske er lidt rigeligt "phoning it in" efterhånden.

I en film som denne her er Cruise dog langt uden for sit element og falder igennem med et brag, der tilsvarer detoneringen af et stor vandtårn.

Ps. Man in the High Castle er noteret. Tak! Den kigger jeg snarest. Skal lige igennem the Marvelous Mrs Maisel først.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 16:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Ps. Man in the High Castle er noteret. Tak! Den kigger jeg snarest. Skal lige igennem the Marvelous Mrs Maisel først.

Jeg skal ikke sige noget om S3, har ikke set den endnu, men første sæson var fantastisk og anden holdt stadig. Virkeligt råddent dystopisk "hvad nu hvis Nazityskland og Japan vandt krigen", og med Rufus Sewell i en eminent rolle. YMMV men jeg var underholdt, helt sikkert.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs maj 15, 2018 10:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Sidder selveste t23 og lige smider SoMe-forkortelser i hovedet på mig? (jeg har kun set det udtryk brugt på Twitter dengang jeg prøvede det af kort) :D Manden, der er vild med ungarske sort-hvid stumkunstfilm? Du er sandelig en sammensat herre, mr t23! Kanon og tak for ordene, jeg skal i hvert fald i gang med Man in the High Castle så, også selvom jeg umiddelbart ikke er solgt på præmissen, men det er set før, at jeg ikke har været glad for en præmis og har set med alligevel (Hej True Blood - som jeg alligevel forlod igen efter tredje sæson).

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 124 25 26 27 2857 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team