Hvilken film så du i dag? 2010'erne

Herinde kan du f.eks. diskutere og anbefale nye og gamle film, lave anmeldelser, eftersøge film, osv.
Brugeravatar
Fritte

Re: Hvilken film så du i dag? 2010'erne

Indlægaf Fritte » ons maj 10, 2017 15:43

Buck Rogers skrev:Det bliver virkelig interessant at se, hvilke rammer Disney giver ham til at lave live action-Aladdin.

Disney: Og det er så her, at Aladdin kommer hen til Jasmin på det flyvende tæppe for at erklære sin kærlighed.
Guy Ritchey: Klart, jeg kan se det for mig.
D: Fint, og så...
GR: ...Så laver han et rullefald ned fra tæppet. Naturligvis i slo-mo. Tæppet flyver videre. Ironisk, ikke?
D: Joeh, det...
GR: ...og brager direkte ind i paladsets mure. Stenene vælter ned over to paladsvagter. Den ene får slået alle sine tænder ud. Naturligvis i slo-mo. Bloody hell! That's gotta hurt, guv'nor!
D: Det var nu ikke lige det, vi havde...
GR: Jasmin får fat i tæppet, hopper op på det og flyver hen på markedspladsen. Der er der lige nogle pænt belastende købmandstyper, der skal til at starte et stort sangnummer.
D: Ja, det er lige det, vi skal frem til! Nu fanger du det!
GR: Men lige som den her grønthandler skal til at synge, hopper Jasmin ned fra tæppet. 6-7 meter, du! Og så...
D: Og så...?
GR: Så laver hun lige et cirkelspark, så blodet sprøjter fra hans næse, og så råber hun "I'LL SHOW YOU A FUCKING WHOLE NEW WORLD, and it's called PAIN!"
D: ....

Jeg er klar.

:laugh: :laugh:

Brugeravatar
Shiva
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Shiva » søn maj 21, 2017 22:31

Shiva skrev:
Tigerdyr skrev:
Shiva skrev:Fedt med en tidlig Arthur anmeldelse. De 4 stjerner overrasker meget, da traileren ligner det vildeste, pardon my french, merde, jeg længe har set. Nu bliver man i det mindste lidt nysgerrig.

I min filmbevidsthed har Guy Richie legendestatus som en af de meget få instruktører, der siden debut'en har taget det største fald i afgrunden fra store forhåbninger/potentiale (Lock, Stock + Snatch) til absolutte bundskrabere (resten). Han deler bl.a. tronen med The Wachowski sisters (Fra Bound, Matrix 1 til a steaming pile of dung).

Btw...Ritchie har efter sigende fat i et "Aladin" projekt :shock: :shock: :shock:. Det lyder ikke rart, hvis man har bare den mindste kærlighed til denne nostalgiske figur.

Tja, jeg har ladet mig bearbejde lidt af kæresten, der scorer den højere end mig... umiddelbart ude af biografsalen var mit indtryk nok nærmere 3 der endte på 3½ inden vi nåede hjem, men efter at have snakket lidt har jeg uhyggeligt nok fået en let lyst til at gense den engang i fremtiden, da jeg var okay underholdt.
Jeg synes dog at filmen er bedre end traileren tyder på, heldigvis ;)
Og så er jeg måske også lidt mere positiv over filmen, da vi fik billige billetter :D

Ouch :slap:

https://www.rottentomatoes.com/m/king_a ... _the_sword

Og dobbelt Ouch :slap: :slap: En katastrofal box office åbner. Ikke overraskende, men alligevel...

http://www.hollywoodreporter.com/news/b ... et_1708000
"Always be yourself...Unless You suck"

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » ons maj 24, 2017 10:22

Jeg så i går Bone Tomahawk. Jeg var ikke helt klar over, hvad det handlede om, før jeg så den, men den stod på en liste over anbefalede film fra DAHF, så jeg tænkte, at jeg ikke gik helt galt i byen med den film.

Kurt Russell, Matthew Fox, Patrick Wilson og David Arquette er med i den langsomt opbyggende, men stærkt fortalte historie om nogle mænd, der må ride ud for at finde nogle af deres bys beboere, som er blevet fanget af en klan af kannibalistiske huleboere, deriblandt Wilsons kone. Sådan noget er farligt, men Bone Tomahawk tager sig rigtigt god tid til at fortælle den historie.

Bone Tomahawk er en blanding af western og gyser, og jeg elsker, hvordan den bare er godt gammeldags brutal samtidig med, at alting sker så pludselig. Intet opbyggende crescendo eller noget, næ der er ryger bare lige en en tomahawk igennem luften ud af det blå.

Det virker - og karakteropbygningen af filmens figurer ligeså. Bone Tomahawk er muligvis en af bedste og mest anderledes amerikanske film, jeg har set længe - dét er jeg glad for, at jeg nu har gjort.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Xbox Live Gamertag & PSN ID: austerellis

Brugeravatar
njhansen
Geografisk sted: Miskatonic University

Indlægaf njhansen » lør maj 27, 2017 12:15

Billede

Lights Out (Sandberg, 2016)

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Der er jump scares galore i denne film, hvilket er en skam, da den sagtens kunne have overlevet på atmosfære og det ret creepy væsen Diana. Den varer kun 80 minutter og det er meget passende, da filmen ikke kan bære mere.

Det er ærgerligt, at filmen ikke er bedre, da vinklingen i den er ret interessant og måden skurken eksisterer på er flot lavet - og lavet med (forholdsvis) praktiske effekter. Ingen af personerne i filmen er specielt interessante og man har ingen medfølelse med nogen af dem undervejs.

"Lights Out 2" er selvfølgelig på vej...
How does it feel to have a wacko for a son?

**Samlingen ** Sete film 2014 / 2015 / 2016 / 2017 **

Tilbage til "Film"