DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 10:01

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 117 18 19 20 2157 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man feb 12, 2018 15:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

The Program (Frears, 2015)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Manuskriptforfatter John Hodge brugte bogen fra journalist David Walsh (ingen relation til Brandon og Brenda), som han skrev om sin jagt på Armstrong igennem 13 år. Walsh (spillet af Chris O'Dowd) er dog mere en sidefigur i filmen, hvor den bærende hovedperson er Armstrong, spillet fænomenalt af Ben Foster.

Foster formår at få folk til at føle med ham i løbet af filmen, selvom han gør nogle virkelig grimme ting for at hjælpe sin karriere og for at få andre til at holde kæft om det. Han er ikke en bad guy, som man hepper på, men man kommer dog lidt under huden på ham og får en fornemmelse af, hvor han kommer fra og hvad der får ham til at tikke.

At Armstrong brugte sin magt og sin goodwill-status på den måde, som han gjorde, tegner ikke noget specielt flatterende portræt af ham og det er nok heller ikke meningen. Jeg kom til at tænke på Jimmy Savile fra England, der også brugte sin magt og sin goodwill-status til at skærme offentligheden fra, hvad der egentlig foregik bag scenerne. Hvad Savile gjorde er dog i en helt anden og mere glødende ring af helvede end hvad Armstrong gjorde.

Skuespillet er solidt hele vejen igennem og der er også en fin lille bi-rolle til Dustin Hoffman. Filmen føles som en thriller på hjul, hvor Armstrongs kamp for at holde sandheden væk fra medierne ganske langsomt begynder at smuldre mellem fingrene på ham. Man ved, hvad det ender med, men det gør ikke filmen mindre spændende.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 15:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Du er en maskine, njhansen! Tak for anmeldelserne. The Ritual ligner lige noget for mig :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 16:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
t23 skrev:
Har i fået set nogle af Sion Sono's sidste mesterværker som Love And Peace eller Why Don't You Play In Hell?


Jeg har nogle af hans film på vej (Love and Peace, The Land of Hope, Love Exposure, Cold Fish) og har lige modtaget Tag.

Jeg kender ikke så meget til ham, udover omtale på diverse filmsider og interessante videoer om ham på YouTube, men jeg tror, at hans film er noget for mig.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 16:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
DeathPosture skrev:
Du er en maskine, njhansen! Tak for anmeldelserne. The Ritual ligner lige noget for mig :thumb:


Hehe, jeg takker :thumb: Jeg har tidligere publiceret dem inde på DGFNs forum på Facebook, men det er jo ikke alle, der følger med der.

Håber at folk bliver inspireret/advaret af mine anmeldelser 8) :)

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 16:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
The Ritual (2017)

Det havde jeg ikke forventet, sikken en overraskelse. Nervepirrende og creppy atmosfære og produktion design, samt effektiv udnyttelse af lyd, uden at være dominerende. Karakterudvikling går ikke smertefrit for karakterene, når de bliver mødt af en ubehagelig følelse af rædsel, der truer i baggrunden.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre feb 23, 2018 16:17, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 19:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

The Bodyguard (Hung, 2016)

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

Jeg er stor fan af de gamle 70er/80er/90er-film med Sammo Hung & Co. og han har da også vist sine talenter i nyere film som "Ip Man 2" og "SPL" overfor bl.a. Donnie Yen.

"The Bodyguard" er Sammos første film som instruktør siden 1997 og han har ikke ligget på den lade side siden dengang, da han har været actioninstruktør i en ordentlig stak film med bl.a. Van Damme, Donnie Yen og Andy Lau.

Historien i denne film er ikke voldsomt original: Sammo Hung spiller en pensioneret sikkerhedsofficer, der ved en ting eller to om martial arts. Hans naboer er spilleren Li (Andy Lau) og hans datter Cherry.

Da Li bliver involveret med kinesiske og russiske gangstere må Sammo tage kampen op mod dem for at beskytte Cherry. Det er bare ikke nemt, når han samtidig kæmper med en begyndende demens.

Historien i filmen tangerer det sentimentale, men det fungerer i scenerne mellem Sammo og pigen. Desværre har Sammo Hung valgt at filme noget af actionscenerne med halv hastighed, så de bliver lidt slørede. Det fungerer ikke rigtig og man savner klarheden i en film som f.eks. "SPL".

Sammo kan stadig dele øretæver ud og han er stadig overbevisende i en actionrolle, men han bliver bare svigtet lidt af sin egen action-koreografi/fotografering. Man må håbe, at det bare var et eksperiment med denne stil i denne film, da der meget gerne må komme flere film med Sammo Hung i instruktørstolen - og hvor man ikke sidder og bliver irriteret over fotograferingen.

Der er nogle gode cameoer i filmen, bl.a. et gensyn med Yuen Biao (hans gamle makker) og instruktør Tsui Hark i en lille rolle.

"The Bodyguard" AKA "My Beloved Bodyguard" er en okay lille film, men jeg ville nok vælge en af hans gamle film fremfor den her, hvis jeg skulle vælge film til en HK-filmaften.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 20:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
njhansen skrev:
Billede

The Ritual (Bruckner, 2017)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

(...)


Jeg har også fået set The Ritual.

Selvom jeg synes, at det er en flot filmet og spændende film med skøn musik og lyd, så synes jeg altså ikke, at historien kan få mig helt og ringe. Jo, der er mange gode temaer, og særligt filmens indledende tema omkring det at folk omkring en får andre prioriteter i livet er interessant og noget, jeg selv kender ret godt til fra mit eget liv. Sverige er smukt filmet, og hvor er det fedt, at sådan en historie kan laves hos vores venner i Sverige.

Til gengæld er der simpelthen alt for mange gyserklicheer i filmen, og desuden forstår jeg egentlig heller ikke den måde, hvorpå handlingen udfolder sig i den sidste del af historien. Her er tale om en gyser fyldt med klicheer så åbenlyse, at det kan ærgre en som seer, når alt det andet ellers er godt.

Jeg kan kun give :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Hyggeligt, at der var dansk islæt i filmen i form af Maria Erwolter i en mindre birolle i øvrigt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 22:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
njhansen skrev:
Jeg har nogle af hans film på vej (Love and Peace, The Land of Hope, Love Exposure, Cold Fish) og har lige modtaget Tag.

Jeg kender ikke så meget til ham, udover omtale på diverse filmsider og interessante videoer om ham på YouTube, men jeg tror, at hans film er noget for mig.

Tag er lidt problematisk - der er såmænd ikke noget galt med filmen, men den har næsten intet med bogen at gøre. Han skulle nok have sagt "inspireret af" og så givet den en anden titel. Der var The Chasing World både en bedre genfortælling og en bedre historie - nærmest en slags Battle Royale i parallelle universer.

Cold Fish er den eneste der ikke sagde mig noget, resten kan jeg godt stå inde for. Skvatter du over Guilty Of Romance til en fornuftig pris, kan du også sagtens nuppe den med.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs feb 13, 2018 13:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
The Disaster Artist (James Franco, 2018)

Kort og godt, sørg for at se The Room før du ser denne, hvis du ikke endnu har set den, det gør det hele endnu bedre og det er den perfekte film at se back to back med. James Francos portræt af Tommy Wiseau er helt fænomenal! Det selvfølgelig ingen mesterværk på nogen måder, men jeg var færdig af grin, da vi var inde og se den lige efter vi havde set The Room forinden.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre feb 23, 2018 16:21, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs feb 13, 2018 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
A Futile and Stupid Gesture (David Wain, 2018)

Dette er et rigtig sjovt take på en biopic, der virkelig fanger essensen af Douglas Kenney og det banebrydende amerikanske magasin, der startede i 1970, med dejligt politisk ukorrekthed, vakse og sort humor hele vejen igennem. Meget imponerende, hvor meget de var i stand til at dække i en 101 minutters filmen. Generelt solide præstationer, hvor Will Forte som Kenney kan fremhæves, især Joel McHale som Chevy Chase var mest rammende.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre feb 23, 2018 16:21, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs feb 13, 2018 14:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
I Am Heath Ledger (Adrian Buitenhuis & Derik Murray, 2017)

Ingen tvivl om, at er en trist ting, når folk dør i en meget ung alder, en kendt person eller ej.
Ikke desto mindre er det inspirerende og dybtfølende kig i den korte, men fantastiske karriere af en ung skuespiller og far til en, hvis liv stoppede alt for hurtigt. Heath Ledger er uden tvivl en person med generøs personlighed, og på samme tid meget en indadvendt person, hvilket ikke altid er sammenfaldende med det store glamourøse Hollywood. En informativ dokumentar om hans personlighed, drømme, kærelighed og mangel på det samme og ikke mindst kreativitet, men dokumentaren kradser kun lige overfladen og kommer ikke rigtigt dybere, som jeg egentligt havde håbet. Af hvad dokumentaren nu dækkede, følte jeg alligevel trist, at et sådant talent skulle forsvinde så hurtigt.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre feb 23, 2018 16:20, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs feb 13, 2018 14:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
American Made (Doug Liman, 2017)

En underholdende film med en interessant historie, som er løst baseret på en sand historie i høj tempo, hvor ingen omkostning er for høj. Cruise er Cruise og gør generelt det okay denne gang, og er meget bedre end de to forrige makværker. En stor 3'er herfra.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre feb 23, 2018 16:19, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons feb 14, 2018 16:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
[Vis Spoiler]
Mike Haggar skrev:
njhansen skrev:
Billede

The Ritual (Bruckner, 2017)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

(...)


Jeg har også fået set The Ritual.

Selvom jeg synes, at det er en flot filmet og spændende film med skøn musik og lyd, så synes jeg altså ikke, at historien kan få mig helt og ringe. Jo, der er mange gode temaer, og særligt filmens indledende tema omkring det at folk omkring en får andre prioriteter i livet er interessant og noget, jeg selv kender ret godt til fra mit eget liv. Sverige er smukt filmet, og hvor er det fedt, at sådan en historie kan laves hos vores venner i Sverige.

Til gengæld er der simpelthen alt for mange gyserklicheer i filmen, og desuden forstår jeg egentlig heller ikke den måde, hvorpå handlingen udfolder sig i den sidste del af historien. Her er tale om en gyser fyldt med klicheer så åbenlyse, at det kan ærgre en som seer, når alt det andet ellers er godt.

Jeg kan kun give :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Hyggeligt, at der var dansk islæt i filmen i form af Maria Erwolter i en mindre birolle i øvrigt.


Jeg vil også være med, og fik således set The Ritual i går aftes... Yderst lækker film, der klart har fortjent DAHF-hypen, selvom jeg "kun" ender på 5/6.

Jeg kunne virkeligt godt li' stemningen, og mystikken. Men jeg var ikke skræmt fra vid og sans som andre. Hænger måske sammen med, at jeg lå i soveværelset og så den på iPad imens der var tøsefnidder i stuen. Set i bagklogskabens klare lys, burde jeg have set den i stuen, med alt lyset slukket, og skruet godt op for lyden - og tøsefnidderen på mute.

Stemningsmæssigt var jeg et sted imellem Blair Witch og The VVitch... The Blair VVitch! :thumb:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors feb 15, 2018 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Hold da op, I er da godt nok helt overdrevet pjattede med The Ritual?! Nærmest topmarks over hele linjen. Jeg så den i en mørk stue, på 65" og med lyden godt skruet op - og jeg lander altså kun på 3/6 (måske 4/6 på en god dag).

Den er fin nok og noget bedre end meget andet i genren, men i min optik altså ikke mere end det. Den er flot filmet og har også nogle spændende tematikker - også er det jo altid et kæmpe plus når den nordiske mytologi bliver draget ind i begivenhederne. Men jeg syntes at den får alt for travlt i sidste akt. Da begivenhederne begynder at tage fart, så begynder manusforfatteren åbenbart også at løbe tør for blæk (eller ideer) i pennen - og det er pisse ærgerligt. Det bliver alt for sjusket og rodet til sidst og det ødelægger lidt min oplevelse af filmen. The Ritual minder mest af alt om et afbrudt samleje - now put that on your poster...

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tors feb 15, 2018 13:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er selv kun på 4/6, og det er udfra stemningen i starten, landskab og den indledende del af historien. Den tredje del imponerede mig overhovedet ikke, og jeg synes egentlig bare at denne film er en engelsk udgave af den generiske gyserfilm, hvor folk dør en efter en. Man skulle tro, at ingen af dem har set en gyserfilm før.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 117 18 19 20 2157 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team