DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 4:01

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 116 17 18 19 2057 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre jan 19, 2018 1:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

The Little Hours (Baena, 2017)

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

En komedie uden ret mange grin? Desværre er det, hvad man får med Jeff Baenas "The Little Hours". Holdet foran kameraet ved ellers godt, hvordan man får et grin eller fem frem: Nick Offerman, Aubrey Plaza, John C. Reilly, Fred Armisen, Alison Brie, Kate Micucci og Molly Shannon.

Filmen er baseret på Boccaccios "Decameron" eller rettere to historier derfra. Det er også fint nok og katolikkerne i USA har været ude med riven efter filmen, da den er meget anakronistisk i sin dialog og nonnerne bliver bestemt ikke fremstillet på en måde, som katolikkerne ønsker, at nonner skal fremstilles. En af nonnerne er lesbisk (og jøde), en anden er heks og deres overordnede (Reilly/Shannon) i klostret hygger sig med hinanden om natten. Så langt, så langt ude.

De første par gange, hvor Plaza & Co. flipper ud og går amok på en sagesløs gartner, er det meget sjovt og meget skørt. Så er der lidt gak med Nick Offerman og hans kone, som Dave Franco er lidt for interesseret i. Eller er det hende, der er lidt for interesseret i ham? Franco flygter og kommer til det lille kloster, hvor de unge nonner finder ham meget interessant.

Det kunne der sagtens have kommet en endnu sjovere film ud af end de meget spredte grin, der dukker op i løbet af filmens halvanden time lange spilletid.

Jeff Baena har tidligere arbejdet sammen med John C. Reilly, Molly Shannon og Aubrey Plaza i den vellykkede zombie-komedie "Life After Beth", som man hellere skulle bruge tiden på at se end den her. Baena og Plaza danner også par i virkeligheden, så det er nok ikke sidste gang man ser hende i en af hans film. Man kan bare håbe, at den bliver mere a la "Life After Beth" end "The Little Hours".

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre jan 19, 2018 9:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Sådan njhansen :beerchug:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: lør jan 20, 2018 17:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Wind River 2018

Så fik jeg set den nyeste skud på stammen af hyped film på DAHF. Hvad filmen handler om ved vi alle, så jeg går bare direkte til konklusionen. Det er en fremragende film fra Taylor Sheridan, hvor han meget forfriskende laver en iskold gribende thriller med pondus, der understøttes med de flotte fotograferede lokationer og musikken i baggrunden. Jeg er ikke en Renner-fan, så det var for en gang skyld dejligt, at se ham i en seriøs rolle igen.

Hvis vi skal gå efter den danske biografpremiere, så er Wind River fra i år, men har lusket sig med i “Årets bedste film”-kategori i vores sidste års DAHF: Year in Review. Hvis jeg skulle placere filmen på sidste års liste, så er den uden tvivl i blandt top 3.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre feb 23, 2018 16:10, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man jan 22, 2018 0:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Godt, ImpulzE! :clap: :clap: :clap:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn feb 04, 2018 19:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mugen no jûnin (Blade Of The Immortal), Japan, 2017

Langt historie kort: Vi starter med en een-mod-hundrede sværdkampscene, hvorefter en præstinde gør vores protagonist udødelig. Så har vi denne her gut som vil samle alle dojo's under hans magt, og lille pige hyrer udødelig helt til at nakke den der wastede hendes forældre og yadda yadda.

Vi har hørt det før, right? Men Miike gør det rigtige - han skider højt og flot på anime serien og går ind til benet på den oprindelige manga. Og det virker, i guder, det virker.

Sammenligner i den med 13 Assassins er i en flok tumper. Den skal sammenlignes med Izo, som er den ultimative een-mod-alle film Miike nogensinde har lavet. Det være sagt, skal jeg se en samurai film så skal der satan ædemig være sværdkamp - ganske ligesom en Godzilla film skal have monster bashing fra start til slut. Og lige så tosset som Miike kan være, når han tager en historie fra andre, så behandfler han den med dyb respekt.

Set på PIX sidste år, med 40 i feber og whatever, og nu på blå.

Hvis i vil have et kill count, så her:

Og en red band trailer her:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn feb 04, 2018 21:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
t23 skrev:
Mugen no jûnin (Blade Of The Immortal), Japan, 2017

Langt historie kort: Vi starter med en een-mod-hundrede sværdkampscene, hvorefter en præstinde gør vores protagonist udødelig. Så har vi denne her gut som vil samle alle dojo's under hans magt, og lille pige hyrer udødelig helt til at nakke den der wastede hendes forældre og yadda yadda.

Vi har hørt det før, right? Men Miike gør det rigtige - han skider højt og flot på anime serien og går ind til benet på den oprindelige manga. Og det virker, i guder, det virker.

Sammenligner i den med 13 Assassins er i en flok tumper. Den skal sammenlignes med Izo, som er den ultimative een-mod-alle film Miike nogensinde har lavet. Det være sagt, skal jeg se en samurai film så skal der satan ædemig være sværdkamp - ganske ligesom en Godzilla film skal have monster bashing fra start til slut. Og lige så tosset som Miike kan være, når han tager en historie fra andre, så behandfler han den med dyb respekt.

Set på PIX sidste år, med 40 i feber og whatever, og nu på blå.

Hvis i vil have et kill count, så her:

Og en red band trailer her:


Enig, enig. Den er helt helt vild. Kan iøvrigt ses på DK Netflix :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: søn feb 04, 2018 21:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Shiva skrev:
Enig, enig. Den er helt helt vild. Kan iøvrigt ses på DK Netflix :thumb:

Jeg kan da snildt se Miike gnubbe sig i hænderne efter at Warner Japan gav grønt lys til at finansiere det gilde. "Fuck, det her bliver sjovt!" :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man feb 05, 2018 8:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fedt at have dig tilbage t23! Du har været savnet med dine fantastiske anmeldelser :beerchug:

t23 skrev:
Sammenligner i den med 13 Assassins er i en flok tumper. Den skal sammenlignes med Izo, som er den ultimative een-mod-alle film Miike nogensinde har lavet.
Den ultimative? Spændende, det er vist en film jeg nødt til at anskaffe mig asap!

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man feb 05, 2018 8:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
Den ultimative? Spændende, det er vist en film jeg nødt til at anskaffe mig asap!

Altså, du skal ikke forvente det vilde plot-mæssigt, det er Miike der går overbords med sværdkamp-hack-and-slash. Der er faktisk en historie, men den er godt gemt, så hvis ikke du skvatter over et godt tilbud bliver du nok skuffet. Men den er virkeligt prototypen på hans senere sværd-orgier som 13 Assassins og i særdeleshed Blade Of The Immortal, og har den højeste kill-per-minute rating i min samling, helt sikkert.

Og takker :beerchug: - helbredet har det ikke skide godt, så jeg tog en ufrivillig screen break som er langt fra overstået endnu. Meeeeen jeg skal nok kigge ind lidt oftere, okay? :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs feb 06, 2018 0:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Har i fået set nogle af Sion Sono's sidste mesterværker som Love And Peace eller Why Don't You Play In Hell?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre feb 09, 2018 15:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Coco (2017) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

Pixar er så meget tilbage!

Coco er den bedste Pixar-film siden Inside/Out, og indskriver sig i en stolt række af fremragende, følelsesladede familiefilm fra øverste hylde. Efter et par smålunkne sequels (Finding Dory og Cars 3) og den lettere fejlslagne The Good Dinosaur, var Pixars træfsikkerhed begyndt af vakle en lille smule, men det er alt sammen glemt nu, for med Coco er de tilbage på toppen.

Plottet kombinerer kløgtigt tunge emner som død og afsavn med lettere familieunderholdning, uden at det på noget tidspunkt bliver banalt. Det er virkelig Pixar storytelling når det er allerbedst... Jeg fik i hvert fald noget i øjet flere gange undervejs, og min 5-årige søn knugede min hånd ekstra meget i de scener. Animationen er fuldstændig uovertruffen med det ene kæben på gulvet-øjeblik efter det andet. Et visuelt overflødighedshorn.

Det eneste der trak lidt ned var de danske sange som var pænt kedelige, og trak lidt af den mexicanske magi ud af historien. Sidekick-hunden var også lidt små-irriterende. Men det er også det eneste negative jeg kan sige. Alt andet var perfekt.

Et stærkt comeback for Pixar :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 14:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

The Ritual (Bruckner, 2017)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Skønt at se en gyser, der bare virker og leverer varen.

Den har en tung og dyster stemning, velspillende skuespillere (bl.a. Rafe Spall og danske Maria Erwolter), et sublimt lyddesign, effektiv klipning og et fedt og stemningsfuldt score af Ben Lovett, der minder meget om Albarn/Nymans Ravenous-score. Effektarbejdet, som jeg frygtede ville skuffe, levede op til resten af filmens høje niveau og var decideret creepy.

Historien vil jeg ikke sige for meget om, men kan man lide folk-bliver-væk-i-skoven-film med overnaturlige elementer, så vil man ikke blive skuffet.

Anbefales på det stærkeste - bør ses med lyden skruet helt op eller med hørebøffer på, som jeg gjorde.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 15:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Going in Style (Braff, 2017)

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Jeg kan da godt forstå, hvorfor Zach Braff ville lave den her film med den stak skuespillere. Hvis jeg var instruktør og fik muligheden for at lave en film med Morgan Freeman, Michael Caine og Alan Arkin, så skrev jeg under med det samme. Hvad jeg ikke kan forstå er, hvorfor manuskriptet og udførslen skal være så flad og uinspirerende.

Det er glat Hollywood-metervare, der ikke tager nogen chancer. Den lever på charmen og talenterne fra Morgan Freeman, Alan Arkin og Michael Caine. De har så også en kæmpe charme og stort talent og det redder filmen.

Selve ideen med at de tre pensionister udfører et bankkup er god - og udført før tilbage i 70erne i filmen af samme navn med Martin Brest som instruktør og bl.a. George Burns på rollelisten. Når man læser lidt om, hvordan den films plot tager nogle uventede drejninger, så får man lyst til at se den.

Zach Braffs "Going in Style" er ikke nogen dårlig film. Det er bare heller ikke nogen specielt mindeværdig eller interessant film. Hvis man kan lide en eller flere af de tre gamle veteraner, så kan man dog roligt se den.

Hvis man vil se en bedre film med dem som ældre skuespillere, så kan jeg anbefale: Harry Brown (Michael Caine), Ruth & Alex (Morgan Freeman) og Little Miss Sunshine (Alan Arkin).

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 15:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

A Futile and Stupid Gesture (Wain, 2018)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Jeg har ikke set dokumentaren "Drunk Stoned Brilliant Dead: The Story of the National Lampoon", der handler om det samme, men som en drama-dokumentar fungerer den fint.

Will Forte spiller Doug Kenney og Domhnall Gleeson spiller Henry Beard, der var med til at starte bladet National Lampoon op i starten af 70erne. I filmen følger man deres (mest Doug Kenneys) mange op- og nedture med stoffer, damer, flere stoffer, syrede jokes, politisk ukorrekthed, endnu flere stoffer og Chevy Chase (meget overbevisende spillet af Joel McHale).

Historien om Kenney virker bekendt og er set før i andre former: sønnen, der er en skuffelse for hans far og derfor forsøger at gøre alt han kan for at leve op til faderens ideer, samtidig med at han gør alt for at nedbryde alle de konventioner og traditioner, som det amerikanske samfund er bygget op omkring. Filmen om Johnny Cash har lidt samme idé og Cash fik også brugt en del illegale substanser i hans levetid, ligesom Kenney gjorde.

Filmen er fyldt med dygtige komikere, der spiller andre dygtige komikere. De ligner ikke altid, hvilket der også bliver kommenteret på af den ældre Doug Kenney. Enkelte af skuespillerne er meget overbevisende, bl.a. Joel McHale og de skuespillere, der spiller Harold Ramis og Ivan Reitman.

Det er en meta-agtig rags-to-riches-and-sniffing-a-lot-of-coke, som de lavede dengang Ruder Konge gik i dametøj. Will Forte går ind i rollen som Doug Kenney med liv og sjæl og han beviser endnu engang, at komikere ofte er de bedste til at være seriøse.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man feb 12, 2018 15:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

It (Muschietti, 2017)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Holy Stranger Things reboot, Batman!

Rent logisk giver opdateringen mening, da del nr. to skal foregå 27 år senere end begivenhederne i den første del og det passede også med, at del to var i nutiden i den gamle tv-serie. Jeg savner dog lidt 60er-fornemmelsen, som King er så god til at frembringe i f.eks. "Stand by Me" og første del af "It".

De unge skuespillere er alle glimrende i deres roller, men jeg undres lidt over nogle af ændringerne i personerne: at Mike og Bens rolle i historien er byttet om, så det nu er Ben, der er den historie-interesserede. Mike er ikke ret meget med og virker lidt som en eftertanke.

Bowers virker mere som en trussel i denne version end han gjorde i tv-versionen. Scenen i huset, hvor de alle møder Pennywise, er ret creepy.

Skarsgård-sønnen er udmærket som Pennywise, men man sidder stadig og tænker: Tim Curry var altså bedre - og mere skræmmende. Jeg synes ikke, at den her Pennywise er skræmmende på noget tidspunkt. Det er dog rart, at Skarsgård ikke bare laver en kopi af Currys version, men bringer lidt nyt til bordet.

Der er mere med fra romanen og det er kun godt. Selve visualiseringen af Det Ondes hule til sidst fungerer glimrende og filmen er i det hele taget visuelt imponerende. Den er bare ikke specielt uhyggelig, hvilket er en skam.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 116 17 18 19 2057 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team