DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 5:28

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 136 37 38 39 4057 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors sep 27, 2018 18:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det er helt i orden, Pjalte! Smag er jo forskellig, men det er for mig klart den dårligste film længe baseret på budget, skuespillere, tema og produktion. Lort fra ende til anden.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors sep 27, 2018 20:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det var fandme godt skrevet. Kunne du ikke have gjort det længere? :D

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre sep 28, 2018 11:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
:laugh: Mesterlig anmeldelse! Stakkels Kilmer. Men tak for at tage en for holdet.


Hehe. En dubbet Val Kilmer er det mest sørgelige, jeg har set siden Amalie Szigethy troede hun skulle udgive musik. Der er langt til Madmartigan her!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre sep 28, 2018 15:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Naiera skrev:
Det var fandme godt skrevet. Kunne du ikke have gjort det længere? :D


Hehe. Jo, men det gik desværre lidt hurtigt, hvilket også resulterede i en række stavefejl. Til gengæld var det ren katarsis efter at have set den møgbunke af en film!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre sep 28, 2018 17:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
:beerchug:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør sep 29, 2018 21:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Lige hjemvendt fra CPH PIX's første visning af sydkoreanske Gonjiam: Haunted Asylum (2018)

Ud over det interessante ved at deltage i en forestilling, hvor instruktøren også var tilstede og gav en lille Q/A efter forestillingen, så er filmen sådan set også en - umiddelbart - vel eksekveret moderne gyser.

Plottet er simpelt, i stil med Ghost Adventures og andre spørgelsesjæger shows, møder vi manden og holdet bag YouTube kanalen "Horror Times", der sammen med nogle udvalgte frivillige har sat sig for at udforske Gonjiam phykiatriske hospital med live streaming og et erklæret mål om 1.000.000 seere.

Vi havner i en let blanding af found-fotage og "reality tv", med de udforskende deltagere hver især udstyret med 2 GoPro cams ét der filmer deres PoV og et der filmer deres ansigt, samt lidt let scripting af nattens forløb og en smule andet teknik, rammer vi noget der for mig egentlig fængede ganske godt.

Selvom filmen ikke formåede at få mig til at sidde nervøst på kanten af sædet, og generelt startede lidt langsomt ud, så oparbejdes der kontinuerligt mere og mere momentum. Til trods for at nogle effekter og plot elementer kan forudses, så synes jeg alligevel også at der var nogle mindre overraskelser der var med til at give en god indlevelse og oplevelse.
Det bliver nok ikke en klassiker på niveau med Exorcisten, men en umiddelbart rigtig gedigen gyser i den bedre ende af skalaen.

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: søn sep 30, 2018 20:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Hold the Dark (Jeremy Saulnier, 2018)

Jeremy Saulnier kom for alvor alle folks læber med Blue Ruin for fem år siden, velsagtens han kun havde én spillefilm bag sig, Murder Party (en glimrende film), og især da Green Room dukkede op for tre år siden. Med Hold the Dark vender Saulnier tilbage bag kameraet, dog ikke på manuskriptet, som er Saulniers buddy Macon Blair, der står bag og er baseret på William Giraldis bog. Faktisk har Blair også en lille cameo i filmen, en fin rolle, dog virker som lidt tilfældigt og presset ind.

Russell Core (Jeffrey Wright) spiller en ægtemand der fremmedgjort fra sin kone og datter ved at være helt opslugt sit arbejdet som naturalist og ulveekspert. Nu pensioneret og isoleret bliver han kontaktet af Medora Sloane (Riley Keough), en ung mor, hvis søn blev dræbt af en flok ulve ved en lille landsby, Keelut, i civilisationens kant i det nordlige Alaska. Da det er tre børn med samme skæbne, bliver Russell hyret for at spore og lokalisere Medoras søn.

Da Russell forsøger at hjælpe Medora med at spore ulvene, begynder det blive lidt mærkeligt. Og da Vernon (Alexander Skarsgård), Medoras mand, vender hjem fra Irak-krigen, bliver det ikke bedre, når nyheden om hans barns død bliver fortalt, er det ligesom hælde vand i antændt olie!

Jeremy Saulnier elsker instinktive, taktil vold der gør filmene er ondt på en måde, som få andres gør. Han fortsætter samme stil og filmen minder på mange måder om Wind River, bare med ulve. Hold the Dark har et fantastisk atmosfære, skuespil, cinematografi og alle de tekniske aspekter af filmen var smukt. Men ... der er nødt til at være et men, for historien kræver spidse ører i dens to timer varighed som vil for nogle føle utroligt flad og uforløst slutning. Jeg har ikke læst novellen som filmen er baseret på, der efter sigende skulle være ret god, så kunne jeg netop føle der mangler noget. Ikke fordi filmen er dårlig, slet ikke(!), men mere jeg tænkte over filmen hvor mere syntes jeg om den. Så Hold The Dark er en smuk, original og meget ambitiøs thriller, med spændingsfulde scener, der helt sikkert ville fange dig og nyde suspensen, især hvis du er til Saulniers tidligere film. Klart en anbefaling.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE man okt 15, 2018 12:15, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre okt 05, 2018 6:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Havde absolut ingen ambitioner om at se Venom, men min Marvel-begejstrede datter ville absolut, så vi er lige hjemvendt fra torsdags-preview her i Arizona.

Sikke en bunke lort. Hardy er fin, men ellers er filmen en massiv rodebutik: cookie-cutter skurk, kedelige bipersoner, kedelige actionscener og slingrende stil hele vejen. Som en kikset version af The Mask. Miss.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs okt 09, 2018 11:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Leave No Trace

Billede

Fænomenal film! Intet mindre. Trailer i bunden.

njhansen skrev:
Ben Foster har da bevist den ene gang efter den anden, at han er en fantastisk skuespiller. Han er lidt typecastet som psykopat til tider, men han er altid bundsolid. Jeg er ved at gense "Six Feet Under" og der har han også en gennemgående rolle i nogle af sæsonerne som Claires kæreste.

rammy skrev:
Fuldstændig enig med njhansen, samt Ben Foster er en af mine favorit skuespillere.

Fuzhi skrev:
Ben Forster er efter min mening en af de bedste skuespillere i hans generation. Han er med i en del mindre gode film, men jeg har endnu aldrig set ham levere en dårlig præstation.


DAHF-community skrev:
Fat det, Mike Haggar, Ben Foster er en god skuespiller!


Der var engang, hvor Mike Haggar kom til at omtale Ben Foster som en elendig skuespiller. Det var fordi, jeg kun havde set ham i film som X-Men: The Last Stand, Warcraft: The Beginning og Dan Brown-filmen Inferno. Jeg vil gerne tage de ord i mig igen, for Foster er fandeme en god skuespiller! Og jeg har lige set den indtil videre bedste film med ham...

I filmen Leave No Trace er Foster ganske enkelt fænomenal som Will, en far, der sammen med sin datter Tom har forladt "den normale verden" og bor ude i skovene, hvor de klarer sig ved hjælp af de ting, de finder i skoven og enkelte besøg i butikkerne i området. De flytter rundt fra lejr til lejr, og må alligevel forlade den en dag, da de sociale myndigheder bliver involveret. Tom går nemlig ikke i skole, og det er jo trods alt ulovligt at bo i skoven. Så nu skal Will og Tom integreres i den virkelige verden igen, men det er svært, for hvor Tom er et socialt og venligt menneske, er Tom tydeligt mentalt ødelagt af PTSD, og som gammel soldat har han så mange traumer, at han ikke længere kan rumme verden. Sammen må de far og datter forsøge at finde styr på livet i den nye verden... eller skal de?

Foster siger ikke meget i Leave No Trace. Det behøver han heller ikke. Hans ansigt og gestikulering siger utroligt meget om ham, og vi mærker ofte, hvor ramt han er. Foster er ikke blevet noget menneskehadende eller ondt menneske, han har det bare ikke godt. Heldigvis han har trænet og oplært sin datter så meget til deres liv sammen, at de sammen får tilværelsen til at glide med jagt, skak og at læse gamle paperbacks. Datteren spilles af den newzealanske pige Thomasin McKenzie. Ligesom Foster spiller hun r.... ud af bukserne og er den perfekte kontrast til sin far i rollen som den rolige, nysgerrige, sociale og kontaktdesperate datter, der bare gerne vil have lov til at leve et nogenlunde normalt liv, men samtidig forstår sin far. Netop forståelsen og båndet mellem far og datter er helt fremragende skildret og så hjælper det også Leave No Trace, at man i filmen hverken overfortæller de ting, der foregår, eller forsøger at få os til at føle noget. Det kommer helt naturligt og helt af sig selv.

Tak til Foster og McKenzie for en vidunderlig præstation. Leave No Trace er i øvrigt instrueret af en instruktør, der tidligere har instrueret en film ude i skovene, nemlig Debra Granik, som var instruktør på den onde og nådesløse Winter's Bone, der jo introducerede verden for Jennifer Lawrence.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:



Leave No Trace er set på US :itunes:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2018 21:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Beyond the Black Rainbow (Panos Cosmatos, 2010)

Film #8 af Hoop-tober.

Efter jeg havde set Mandy kunne jeg ikke vente med se Panos Cosmatos' debut spillefilm, som bare ventede på min hoop-tober liste. Beyond the Black Rainbow er en rendyrket syret og retro 80'er sci-fi-horror for alle pengene. Utrolig langsom, hypnotisk, og blottet for enhver reel fortælling der kan give en udfordring. Ved at overgive dig selv ved at gå i dybden, ind i filmens unikke abstrakte rytmer, giver det en en hjernevridende erfaring fra bedste skuffe. Da det sådan set kun er sæt design og score, er det også derfor, jeg kan godt lide Mandy endnu mere, men en visuelt fantastisk oplevelse var det helt sikkert.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man okt 15, 2018 22:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
ImpulzE skrev:
#reviews2018
Billede
Hold the Dark (Jeremy Saulnier, 2018)

Jeremy Saulnier kom for alvor alle folks læber med Blue Ruin for fem år siden, velsagtens han kun havde én spillefilm bag sig, Murder Party (en glimrende film), og især da Green Room dukkede op for tre år siden. Med Hold the Dark vender Saulnier tilbage bag kameraet, dog ikke på manuskriptet, som er Saulniers buddy Macon Blair, der står bag og er baseret på William Giraldis bog. Faktisk har Blair også en lille cameo i filmen, en fin rolle, dog virker som lidt tilfældigt og presset ind.

Russell Core (Jeffrey Wright) spiller en ægtemand der fremmedgjort fra sin kone og datter ved at være helt opslugt sit arbejdet som naturalist og ulveekspert. Nu pensioneret og isoleret bliver han kontaktet af Medora Sloane (Riley Keough), en ung mor, hvis søn blev dræbt af en flok ulve ved en lille landsby, Keelut, i civilisationens kant i det nordlige Alaska. Da det er tre børn med samme skæbne, bliver Russell hyret for at spore og lokalisere Medoras søn.

Da Russell forsøger at hjælpe Medora med at spore ulvene, begynder det blive lidt mærkeligt. Og da Vernon (Alexander Skarsgård), Medoras mand, vender hjem fra Irak-krigen, bliver det ikke bedre, når nyheden om hans barns død bliver fortalt, er det ligesom hælde vand i antændt olie!

Jeremy Saulnier elsker instinktive, taktil vold der gør filmene er ondt på en måde, som få andres gør. Han fortsætter samme stil og filmen minder på mange måder om Wind River, bare med ulve. Hold the Dark har et fantastisk atmosfære, skuespil, cinematografi og alle de tekniske aspekter af filmen var smukt. Men ... der er nødt til at være et men, for historien kræver spidse ører i dens to timer varighed som vil for nogle føle utroligt flad og uforløst slutning. Jeg har ikke læst novellen som filmen er baseret på, der efter sigende skulle være ret god, så kunne jeg netop føle der mangler noget. Ikke fordi filmen er dårlig, slet ikke(!), men mere jeg tænkte over filmen hvor mere syntes jeg om den. Så Hold The Dark er en smuk, original og meget ambitiøs thriller, med spændingsfulde scener, der helt sikkert ville fange dig og nyde suspensen, især hvis du er til Saulniers tidligere film. Klart en anbefaling.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


Synes godt nok du har givet en pæn karakter dér, ImpulzE!

Jeg har netop selv set Hold the Dark og jeg må desværre indrømme, at jeg ikke kan se det vilde i denne film i forhold til f.eks. Blue Ruin, som jeg var og er helt vild med. Hold the Dark gør det svært for mig at holde af dens lettere ligegyldige hovedperson, som jeg slet intet følte for.

Historien om Vernon og Medora er dog interessant og særligt Vernons berserkergang er interessant til tider, ligesom det hårde klima og dens voldsomme natur er meget spændende, Desværre formår Hold the Dark ikke hos mig at gøre mig vildt interesseret i dens plot - som også er svært at gennemskue - og slutningen er fuldstændigt måbende ligegyldig.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs okt 16, 2018 7:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Der har været tidlig buzz (!) omkring David Chazelles opfølger til La La Land, men jeg var desværre en smule undervældet af First Man.
Historien om pionererne, der kæmpede for at komme ud i rummet, er spændende nok, og teknisk er der ikke noget at udsætte. Men desværre har Chazelle mest øje for Neil Armstrong, der i filmen er plaget af skyldfølelse over sin datters død. Måske er jeg bare kørt lidt træt i Ryan Goslings søvngængerstil, men jeg blev ikke tilstrækkeligt grebet af hans præsentation, og de på papiret velbesatte roller registrerer ikke rigtig (med den selvsikre Buzz Aldrin som undtagelsen).
Til gengæld er det en velvalgt vinkel at fokusere på de familier, der måtte stå alrne og uden støtte på sidelinjen uden at vide, om mand/far kom hjem fra næste mission.

De forskellige flyvesekvenser er intense og medrivende, men i sidste ende er der ikke helt nok at komme efter til at retfærdiggøre 141 minutter.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs okt 16, 2018 13:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
Der har været tidlig buzz (!) omkring David Chazelles opfølger til La La Land, men jeg var desværre en smule undervældet af First Man.
Historien om pionererne, der kæmpede for at komme ud i rummet, er spændende nok, og teknisk er der ikke noget at udsætte. Men desværre har Chazelle mest øje for Neil Armstrong, der i filmen er plaget af skyldfølelse over sin datters død. Måske er jeg bare kørt lidt træt i Ryan Goslings søvngængerstil, men jeg blev ikke tilstrækkeligt grebet af hans præsentation, og de på papiret velbesatte roller registrerer ikke rigtig (med den selvsikre Buzz Aldrin som undtagelsen).
Til gengæld er det en velvalgt vinkel at fokusere på de familier, der måtte stå alrne og uden støtte på sidelinjen uden at vide, om mand/far kom hjem fra næste mission.

De forskellige flyvesekvenser er intense og medrivende, men i sidste ende er der ikke helt nok at komme efter til at retfærdiggøre 141 minutter.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Spændende - jeg skal ind og se den i slutningen af måneden; må se om jeg siger det samme ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs okt 16, 2018 13:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
ImpulzE skrev:
#reviews2018
Billede
Hold the Dark (Jeremy Saulnier, 2018)

Jeremy Saulnier kom for alvor alle folks læber med Blue Ruin for fem år siden, velsagtens han kun havde én spillefilm bag sig, Murder Party (en glimrende film), og især da Green Room dukkede op for tre år siden. Med Hold the Dark vender Saulnier tilbage bag kameraet, dog ikke på manuskriptet, som er Saulniers buddy Macon Blair, der står bag og er baseret på William Giraldis bog. Faktisk har Blair også en lille cameo i filmen, en fin rolle, dog virker som lidt tilfældigt og presset ind.

Russell Core (Jeffrey Wright) spiller en ægtemand der fremmedgjort fra sin kone og datter ved at være helt opslugt sit arbejdet som naturalist og ulveekspert. Nu pensioneret og isoleret bliver han kontaktet af Medora Sloane (Riley Keough), en ung mor, hvis søn blev dræbt af en flok ulve ved en lille landsby, Keelut, i civilisationens kant i det nordlige Alaska. Da det er tre børn med samme skæbne, bliver Russell hyret for at spore og lokalisere Medoras søn.

Da Russell forsøger at hjælpe Medora med at spore ulvene, begynder det blive lidt mærkeligt. Og da Vernon (Alexander Skarsgård), Medoras mand, vender hjem fra Irak-krigen, bliver det ikke bedre, når nyheden om hans barns død bliver fortalt, er det ligesom hælde vand i antændt olie!

Jeremy Saulnier elsker instinktive, taktil vold der gør filmene er ondt på en måde, som få andres gør. Han fortsætter samme stil og filmen minder på mange måder om Wind River, bare med ulve. Hold the Dark har et fantastisk atmosfære, skuespil, cinematografi og alle de tekniske aspekter af filmen var smukt. Men ... der er nødt til at være et men, for historien kræver spidse ører i dens to timer varighed som vil for nogle føle utroligt flad og uforløst slutning. Jeg har ikke læst novellen som filmen er baseret på, der efter sigende skulle være ret god, så kunne jeg netop føle der mangler noget. Ikke fordi filmen er dårlig, slet ikke(!), men mere jeg tænkte over filmen hvor mere syntes jeg om den. Så Hold The Dark er en smuk, original og meget ambitiøs thriller, med spændingsfulde scener, der helt sikkert ville fange dig og nyde suspensen, især hvis du er til Saulniers tidligere film. Klart en anbefaling.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


Synes godt nok du har givet en pæn karakter dér, ImpulzE!

Jeg har netop selv set Hold the Dark og jeg må desværre indrømme, at jeg ikke kan se det vilde i denne film i forhold til f.eks. Blue Ruin, som jeg var og er helt vild med. Hold the Dark gør det svært for mig at holde af dens lettere ligegyldige hovedperson, som jeg slet intet følte for.

Historien om Vernon og Medora er dog interessant og særligt Vernons berserkergang er interessant til tider, ligesom det hårde klima og dens voldsomme natur er meget spændende, Desværre formår Hold the Dark ikke hos mig at gøre mig vildt interesseret i dens plot - som også er svært at gennemskue - og slutningen er fuldstændigt måbende ligegyldig.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:


I can do you one better, Hagar. DU er også for nådig :D For der er ikke noget plot!!! I hvert fald ikke noget, der giver synderligt meget mening. Jeg havde sat forventningerne alt for højt op og blev voldsomt skuffet. En mini-rant coming up:

Filmen er mørk for mørkets skyld. Alle karakterer, med undtagelse af politichefen, opfører sig stort set ens og taaaaler såååå laaaangsomt og sååå alvoooorligt og tør knap kigge hinanden i øjnene. Laaaange dvælende kunstpauser i dialogen for at understrege, at det ER en mørk og alvorlig film om et meget alvorligt emne (som ikke giver mening), vi har med at gøre. Jeg har det virkelig svært med Jeffrey Wright i disse roller. Han er også den karakter i Westworld, der kan få tankerne til at vandre over imod en ubærlig trang til at skifte vand i fuglebadet.

Hvorfor er Wrights karakter overhovedet med? Han skal undersøge, retfærdiggøre og dokumentere en forbrydelse, fordi...?

Mike Haggar skrev:
Historien om Vernon og Medora er dog interessant

Interessant måske, indtil vi finder ud af, at det er kejserens nye klæder.

Og ikke mindst: For at seeren ikke skal falde helt hen i en alvorlig depression og snitte sig i håndledene, bliver der så smidt en stor, voldsom, malplaceret og fortænkt "cool" actionssekvens ind, hvor den samlede lokale politistyrke skal hente en kendt mistænkt våbenliderlig psykopat. Herefter følger 10 af de mest idiotiske politi-/belejrings-/shootout-minutter, man har set. Politiet i massivt overtal opfører sig som hjernedøde lemminger for at vi kan få noget action og vold...det er så sløjt.

Mike Haggar skrev:
og slutningen er fuldstændigt måbende ligegyldig

Bingo!

Wind River this ain't. Flot filmet, bevares. Giver en ekstra stjerne. Men Blue Ruin var langt bedre og mere interessant. Hold The Dark bør faktisk have sin helt egen spoilertråd, så vi kan splitte denne gang nonsens ad.

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs okt 16, 2018 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
I can do you one better, Hagar. DU er også for nådig :D


Hmmm... ja, godt ord igen :D Jeg lod mig måske påvirke af de flotte scener i min karaktergivning, for jeg kan sådan set kun give dig ret i dine ord og er meget enig med dig. Her lidt tid efter at have set filmen har jeg egentlig også svært ved at forsvare en middelkarakter, for hvad var der egentlig godt ved den film ud over de smukke billeder af Alaska, når man af og til fik scener i dagslys?

Citat:
For der er ikke noget plot!!! I hvert fald ikke noget, der giver synderligt meget mening.


Touché. Noget med noget med Jeffrey Wright og nogle indavlede mennesker oppe nordpå og ja... zzzzz....

Citat:
Jeg har det virkelig svært med Jeffrey Wright i disse roller. Han er også den karakter i Westworld, der kan få tankerne til at vandre over imod en ubærlig trang til at skifte vand i fuglebadet.

Hvorfor er Wrights karakter overhovedet med? Han skal undersøge, retfærdiggøre og dokumentere en forbrydelse, fordi...?


Ja, hvad fanden laver Jeffrey Wright i denne film? Jeg køber ham slet ikke som... ja, som hvad? Forfatter, der ved et eller andet om at fange ulve? Han er lige så ligegyldig for filmens handling (eller mangel derpå) som en ubåd i en ørkenkrig. Wright bidrager med intet og ligner en mand, der hellere ville sidde på stranden i Florida og drikke paraplydrinks eller være tilbage og kede folk ihjel i Westworld.

... og ærligt talt:

-Når mange mennsker, inkl. de fleste medlemmer af politiet, begynder at dø omkring dig
-Du er ikke Rambo, men fucking Jeffrey Wright
-Du har ingen følelsesmæssig forpligtelse til at være der

... så stik dog af i spurtende hastighed, for fanden, og besøg din datter i Anchorage, Jeffrey Wright. Så er du også tættere på dine paraplydrinks...

Citat:
Filmen er mørk for mørkets skyld. Alle karakterer, med undtagelse af politichefen, opfører sig stort set ens og taaaaler såååå laaaangsomt og sååå alvoooorligt og tør knap kigge hinanden i øjnene. Laaaange dvælende kunstpauser i dialogen for at understrege, at det ER en mørk og alvorlig film om et meget alvorligt emne (som ikke giver mening), vi har med at gøre.


Jeg var også træt af det konstante mørke og det der med, at historien skulle foregå så langt væk fra det hele, at en eller anden bøhmand deroppe ikke kender San Diego og at Anchorage ikke er Alaska... Godt så. Så HAR vi etableret, at folkene deroppe er bonderøve, der ingen steder har været.

Filmen er mørk for mørkets skyld, ja. Dét har du helt ret i, Shiva. :)

Shiva skrev:
Mike Haggar skrev:
Historien om Vernon og Medora er dog interessant


Interessant måske, indtil vi finder ud af, at det er kejserens nye klæder.


Ja, jo... på sin vis, men det var nu den eneste del af filmen, som fik mig til at undlade at trykke på sluk-knappen. Deres insinuerede incestuøse forhold er dog bare mere mærkeligt end interessant, og når man har set hele dette langvarige mørketeater til ende, så har man sgu ikke rigtigt fået nogen idé om, hvad det var at Saulnier ville sige!

Citat:
Wind River this ain't.



Amen, brother. Forskellen er enorm. Wind River er fandeme god og giver mening, mens den her... ja, det er en anden sag.
Jeg elsker i øvrigt de her indie-ish amerikanske film, der foregår lidt væk fra det hele, a la Hell or High Water, Wind River, Winter's Bone og Blue Ruin, men denne film, den fortjener overhovedet ikke at komme med på den liste.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 136 37 38 39 4057 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team