DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 12:07

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 135 36 37 38 3957 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs sep 18, 2018 13:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg var ikke helt så begejstret. Måske er der noget galt med mig :?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2018 13:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Det er da helt rart man kan åbne en webside uden folk falder i svime over Mandy, den spritnye Nicolas Cage ting. Og det er ikke bare min generelle antipati overfor manden - jeg fatter simpelt hen bare ikke hvorfor den er blevet så hypet op. De eneste få gode minutter var åbningsscenen hvor der bliver fyret et stinkende godt King Crimson nummer af - resten er bare meningsløst.

Hvor finder man Upgrade henne? Lyder langt mere som noget for mig.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2018 13:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
DeathPosture skrev:
ALL ABOARD THE DAHF HYPETRAIN!

From the hyped forum users that brought you.... EL BAR
Nuff said :lol:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2018 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
t23 skrev:
Hvor finder man Upgrade henne? Lyder langt mere som noget for mig.


F.eks. Amazon og iTunes.


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2018 14:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
pallec skrev:
F.eks. Amazon og iTunes.

Fint - takker!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2018 14:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
På Blu-ray fra USA ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2018 14:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Naiera skrev:
På Blu-ray fra USA ;)

Jeg er helt med på din pointe, men det får jeg jo ikke set den i aften af :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2018 14:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
:argue:

Trods mine forbehold mener jeg selvfølgelig at filmen bør ses.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2018 14:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Naiera skrev:
Trods mine forbehold mener jeg selvfølgelig at filmen bør ses.

Hvis den koster de sædvanlige $4 at se på Amazon, så kan jeg godt overleve at den ikke bliver min nye favoritfilm :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors sep 27, 2018 12:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
The Predator (Shane Black, 2018)

Når vi snakker om en ny Predator-film, så kan man ikke undlade og snakke om 'de gamle' og samtidigt ens forventninger bliver tårnhøje til den næste i rækken. Når man, herunder også mig selv, elsker McTiernans bundsolide actionmesterværk fra 1987, som er skåret helt skarpt ind til benet, med en stemning der passer med junglen og virkelig tilføjer noget til atmosfæren med alt det testosteron i en buldrende råstyrke af en kamp for overlevelsen, serveret med fantastisk oneliners og action.

Med titlen til Shane Blacks nye skud på stammen, The Predator, virker mest af alt som en doven uinspirerende titel. Selve det bag titlen gemmer der sig en moderniseret udgave af McTiernans, samtidig tilføjer Black nye elementer til historien. Black er både bag kameraet og skrevet manuskriptet til den nye Predator-film, og det kan tydeligvis ses i dialogen. Niveauet af dialogen er hævet gevaldigt denne gang med gode, rå og dårlige oneliners i R rated, der leveres af gruppens joker Keegan-Michael Key, der kan blive for meget. Gruppen består af tidligere soldater med ar på sjælen og på rangen til små sindssyg, en klassisk beskidte dusin. De ender med at få en kvindelig biolog med i gruppen, som spillet af Olivia Munn, en "biolog-jeg-kan-det-hele" der er på kald, hvis der bliver fundet noget overjordisk(!) ...

Jeg kunne godt li’ The Predator med de snappy dialoger og de herlige blodigheder. Filmen havde sine momenter, men der er også mange ting i filmen der virker forhastede. Her refererer jeg selvfølgelig til vanskelighederne med reshoots til en total ændring af filmen, som tydeligt kan mærkes og virker noget rodet ind i mellem. Især slutningen med den sidste scene, er alt for cheesy. Dernæst er brugen af CGI desværre alt for dominerende og til tider så ringe, det hiver en ud af filmen. The Predator ender derfor såsom en middelmådig Shane Black-film.


:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE man okt 15, 2018 12:15, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tors sep 27, 2018 13:19 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Jeg var heller ikke særlig imponeret over den. Jeg var måske endda lidt gavmild, da jeg ga' den 3/6 stjerner i min bedømmelse - det må have været biograf-elementet, der fik karakteren til at tippe over mod tre fremfor to ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors sep 27, 2018 16:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Mandy (Panos Cosmatos, 2018)

En møj fed og trippede film. Panos Cosmatos forstår virkelig at udforme en film, selvom det er så simpelt som en 80'er throwback hævnfilm! Alt er skruet helt op på max, gore, skuespillet, cinematografien og det hypnotisk score fra Jóhann Jóhannsson, er absolut overvældende. Intet føles ude af form i dette velsmurt maskine, alt passer perfekt.

Filmen er meget slow-burn i starten, men gradvis skrues op, når filmen bliver opdelt med titler løbet af filmen. Historien er meget enkelt, måske tyndt, og styrkes kun af det visuelle og skuespillet. Cosmatos formår også putte små referencer hist og pist og elementer fra andre film, f.eks. Apocalypse Now, hvor Martin Sheen er hønefuld på hotelværeslet, minder meget om en scene med Cage der får lov til at være Cage.

Mandy er ikke for alle, enten kan du li' den eller ej. For mit vedkommende synes jeg filmen indtil videre er årets bedste film

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE man okt 15, 2018 12:15, rettet i alt 3 gange.

Top
   
Indlæg: tors sep 27, 2018 16:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
The Snowman

Hvis man lyst til at se, hvordan gode skuespillere kan medvirke til at skamfucke et ellers godt grundlag, så kan Tomas Alfredssons filmaterisering af Jon Nesbøs The Snowman virkelig anbefales! Skuespillere som Michael Fassbender, Rebecca Ferguson, Charlotte Gainsburg, Toby Jones, James D'Arcy, Chloe Sevigny og i særdeleshed Val Kilmer skøjter igennem dette rædsel af en thriller, som sikkert kunne være interessant, hvis ikke den bestod af en historie, der ikke rigtigt hænger samme. Motivationer, der ikke giver mening. Kendte og dyre skuespillere, der dukker op i små roller, men man ved ikke hvorfor... og så fordi hele fucking filmen foregår i Oslo, hvor man enten snakker britisk engelsk, amerikansk engelsk eller Fassbenders underlige fusions-engelsk, der lyder som en svensker, der prøver at snakke en slags irsk-engelsk. Værst er dog Val Kilmers, som er FUCKING dubbet hele vejen igennem, så mundbevægelserne ikke tilsvarer det, han siger. Det er så dårligt, at man forventer, at Bruce Lee dukker op og synkronsparker kæften i stykker på Fassbender og Kilmer for at optræde i denne latterlige thriller-turned-idioti-film.

Hold kæft en omgang fæces! Jeg kan intet positivt sige om denne film. Det skulle da lige være, at den - med rette - heldigvis blev en fiasko og der dermed ikke kommer flere engelsktalende film i Oslo. Hold kæft, hvor er det åndssvagt.

Jeg giver for første gang 0 stjerner til en film.

:starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors sep 27, 2018 16:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
:laugh: Mesterlig anmeldelse! Stakkels Kilmer. Men tak for at tage en for holdet.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors sep 27, 2018 18:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mike Haggar skrev:
The Snowman

Hvis man lyst til at se, hvordan gode skuespillere kan medvirke til at skamfucke et ellers godt grundlag, så kan Tomas Alfredssons filmaterisering af Jon Nesbøs The Snowman virkelig anbefales! Skuespillere som Michael Fassbender, Rebecca Ferguson, Charlotte Gainsburg, Toby Jones, James D'Arcy, Chloe Sevigny og i særdeleshed Val Kilmer skøjter igennem dette rædsel af en thriller, som sikkert kunne være interessant, hvis ikke den bestod af en historie, der ikke rigtigt hænger samme. Motivationer, der ikke giver mening. Kendte og dyre skuespillere, der dukker op i små roller, men man ved ikke hvorfor... og så fordi hele fucking filmen foregår i Oslo, hvor man enten snakker britisk engelsk, amerikansk engelsk eller Fassbenders underlige fusions-engelsk, der lyder som en svensker, der prøver at snakke en slags irsk-engelsk. Værst er dog Val Kilmers, som er FUCKING dubbet hele vejen igennem, så mundbevægelserne ikke tilsvarer det, han siger. Det er så dårligt, at man forventer, at Bruce Lee dukker op og synkronsparker kæften i stykker på Fassbender og Kilmer for at optræde i denne latterlige thriller-turned-idioti-film.

Hold kæft en omgang fæces! Jeg kan intet positivt sige om denne film. Det skulle da lige være, at den - med rette - heldigvis blev en fiasko og der dermed ikke kommer flere engelsktalende film i Oslo. Hold kæft, hvor er det åndssvagt.

Jeg giver for første gang 0 stjerner til en film.

:starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Jep, det er en skidt film - så langt ned i bedømmelse kom jeg dog ikke...

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 135 36 37 38 3957 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team