DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 1:44

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 121 22 23 24 2557 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs mar 13, 2018 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Er vi ude i noget Mandela-effekt her?

Huskede pludseligt konteksten, og du har ret - udtrykket kom på banen, jeg sagde "så må jeg være sådan een" og så kom "God tur, din pokkers elitære akademiker!" fra dig. Så nej, ikke Mandela effekt, men jeg har helt klart nisset i kronologien. My bad!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs mar 13, 2018 13:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Shiva skrev:
Buck Rogers skrev:
Mvh en anden semi-elitær akademiker; jeg så en hel Dreyer-film i lørdags!


Den kan jeg stikke. Jeg så den engelske Dreyer, Guy Ritchies nye Kong Arthur parodi i weekenden og ældedes i hundeår. Er jeg værdig til at komme med i klubben?

Det må siges at være én for holdet :D Juryen vil i alt fald se med venligere øjne på din optagelses-forespørgsel. Men nu så juryen altså 5½ film i lørdags (inkl. den ret udpenslede japanske Audition og hele tre film i flimrende sort-hvid), så elitær-kravene er ekstra høje for tiden! Har du evt. andet højpandet, du kan forhøje indsatsen med?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs mar 13, 2018 16:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Buck Rogers skrev:
Shiva skrev:
Buck Rogers skrev:
Mvh en anden semi-elitær akademiker; jeg så en hel Dreyer-film i lørdags!


Den kan jeg stikke. Jeg så den engelske Dreyer, Guy Ritchies nye Kong Arthur parodi i weekenden og ældedes i hundeår. Er jeg værdig til at komme med i klubben?

Det må siges at være én for holdet :D Juryen vil i alt fald se med venligere øjne på din optagelses-forespørgsel. Men nu så juryen altså 5½ film i lørdags (inkl. den ret udpenslede japanske Audition og hele tre film i flimrende sort-hvid), så elitær-kravene er ekstra høje for tiden! Har du evt. andet højpandet, du kan forhøje indsatsen med?


Audition og 3 S/H-film, heriblandt en Dreyer, er en hård opgave at matche. Jeg kan fremvise en blandet pose bolsjer bestående af:

King *suk*Arthur, "Legend" of the Turd. Førnævnte latterliggørelse af Excalibur myten ...har overvejet at stævne Guy Ritchie for at accellerere nedtællingen til min dødsdag og fratage mig alt håb om fremtiden for film generelt :wallbanger:

3 Billboards Outside Ebbing Missouri ...rigtig god og hele hypen værdig

The Post ...Meh...Skægget er på retur. There's no way around it :cry3:

Get Out ...Morsom, overraskende, creepy og original vinkel på tematikken om racediskrimination i USA. Fik mig prompte i stødet til at se en all-time favorit...

To Kill a Mockingbird ...Den ægte vare, godt nok fra en anden tidsalder, men højaktuel...og tilmed en S/H-film, som må trække op hos juryen ;)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs mar 13, 2018 17:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Og så med Mockingbird-trumf på! Du får hermed en vaskeægte Tom Arnold/Arnie-"Welcome to the club"-krammer :beerchug: :thumb:
For the record var mine egne Marx' Brothers' Horse Feathers, The Mark of Zorro, Ordet, Ronin og Audition, og når jeg lige får lidt mere overskud, kaster jeg nok lidt ord fra overskudslageret efter et par af dem.

Jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har set en rigtig god Guy Ritchie-film (Snatch er kun sådan medium ok i min verden), men at stakkels Arthur skal mishandles sådan...

Men det bekymrer mig sgu med The Post. Jeg synes ganske vist, at det igen-igen ligner en pligtaflevering fra Spielberg, men man kunne dog håbe på, at han fik noget godt ud af den alligevel. Så håber jeg på genrejsning med Ready Player One, men trailerne får det stadig mest til at fremstå som en lang omgang film-reference-masturbation.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs mar 13, 2018 22:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
The Post er bestemt ikke ringe, men solidt håndværk. Ligesom Bridge of Spies. Mit problem med den ift. Spielberg er, at den kunne være lavet af 20-30 andre gode håndværkere. Hans gamle film pre-Minority Report havde et magisk touch, som få til ingen andre instruktører kunne matche. Der er vi bare ikke mere. Desværre :(

Ready Player One har jeg svært ved at læse ud fra trailerne. Synes den ser uinteressant, CGI-tung og ikke alt for lovende ud.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: søn mar 18, 2018 0:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Annihilation (Garland, 2018)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Udmærket scifi-film fra Alex Garland. Den er flot skudt/CGI-tastet, fint skruet sammen og har nogle creepy øjeblikke (bl.a. scenen med bjørnen og stemmen).

Det er bare en skam, at personerne er ret uinteressante. Ja, Natalie Portman er god som sædvanlig, men Tessa Thompson, Vasquez-klonen, Jennifer Jason Leigh og Tuva Novotny var ikke skrevet meget bedre end de sædvanlige ofre i en Friday the 13th-film.

Den har mange gode ideer, men som i f.eks. "Alien Covenant", så er der også en del dumme scener, f.eks. scenen, hvor Portman skal ud og undersøge noget og Vasquez-klonen spørger: "skal jeg gå med?" "Nej, jeg gør det alene." Okay, godt tænkt, Daphne fra "Scooby-Doo".

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 18:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

Transformers: The Last Knight

"That weird thing we've been waiting 1600 years to happen... I think it's finally happening!"

På en eller anden mærkelig måde formår Michael Bay at væve legenden om King Arthur ind i Transformers-franchisen :shock: Tåkrummende dialog og en af de værst editede film nogensinde. Det er lige før at det skal opleves! Det må have været et mareridt at sidde i klipperummet og sætte denne film sammen. Anthony Hopkins udtalte at han ikke forstod en pind af hvad der foregik. Plottet giver ingen mening. Det handler om noget med en medaljon og en stav. Marky Mark er blandet ind i det og Optimus Prime er blevet ond. Der er nogle ubåde med. En engelsk robotbutler, der skyder sig ud som en torpedo og fanger fisk til mad. Der er noget om King Arthur og Cybertron der skal smadre Jorden. Jeg ved ikke. Noget i den stil.
Lad os lige snakke om filmens 3 (!) forskellige aspect ratios. Fy for pyffer! I en stille dialogscene med 2 mennesker kan Michael Bay skifte mellem 3 forskellige aspect ratios. :shock: Det er som om at man bare lige har taget det kamera der lå tættest på og filmet med det. Og sådan er det i alle 2 timer og 34 minutter. Det skifter HELE TIDEN. Der er ingen hoved og hale i det. Christopher Nolan bruger det f.eks. i nøglescenerne. Michael Bay kan slet ikke finde ud af at bruge det. Det er lige før, at man skulle hente noget sort pap og klistre det i toppen og bunden af fjernsynet.

Yrk! Bare hold jer væk.


Senest rettet af Fritte ons mar 21, 2018 11:21, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons mar 21, 2018 11:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
^ R.I.P. quality cinema :|

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 21, 2018 13:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
DeathPosture skrev:


Enig med de 2 herrer, dog er Ridley scotts egen indsats de seneste mange år ikke noget at snakke om, "Fucking good story" er vidst ikke gældende i flere af hans værker de sidste 20 år, udover the Martian som så ikke var et originalt manuskript..

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: ons mar 21, 2018 13:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Deprimerende læsning

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons mar 21, 2018 13:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Puroresufan skrev:
Enig med de 2 herrer, dog er Ridley scotts egen indsats de seneste mange år ikke noget at snakke om, "Fucking good story" er vidst ikke gældende i flere af hans værker de sidste 20 år, udover the Martian som så ikke var et originalt manuskript..


20 år ligefrem??? De sidste 10 år, enig, men fra 2000-2007 var Scott i topform ...med et par missere undervejs.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons mar 21, 2018 15:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Shiva skrev:
Puroresufan skrev:
Enig med de 2 herrer, dog er Ridley scotts egen indsats de seneste mange år ikke noget at snakke om, "Fucking good story" er vidst ikke gældende i flere af hans værker de sidste 20 år, udover the Martian som så ikke var et originalt manuskript..


20 år ligefrem??? De sidste 10 år, enig, men fra 2000-2007 var Scott i topform ...med et par missere undervejs.



Så 18 da :) Gladitor er sidste rigtig gode i min bog fra 2000..

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: ons mar 21, 2018 16:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Puroresufan skrev:
Shiva skrev:
Puroresufan skrev:
Enig med de 2 herrer, dog er Ridley scotts egen indsats de seneste mange år ikke noget at snakke om, "Fucking good story" er vidst ikke gældende i flere af hans værker de sidste 20 år, udover the Martian som så ikke var et originalt manuskript..


20 år ligefrem??? De sidste 10 år, enig, men fra 2000-2007 var Scott i topform ...med et par missere undervejs.



Så 18 da :) Gladitor er sidste rigtig gode i min bog fra 2000..


Så må det være en Pixi-bog :D . Black Hawk Down, American Gangster? Begge "Fucking good stories" :thumb: . Kingdom of Heaven (Directors cut udgaven) er ikke top dollar, men god underholdning. Enhver anden instruktør ville nok være fint tilfreds med en tilsvarende track record for en lignende periode.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons mar 21, 2018 16:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Godzilla: Monster Planet (visse steder Planet Of The Monsters), Japan, 2017 - IMDB link
Det er vel nærmest lidt omsonst at gå ind i en detaljeret afhandling om plottet i en Godzilla film, for efter 29 af slagsen (plus de to reerlige US film) har man vel efterhånden luret skabelonen. Det er så første gang at Toho har lavet en animeret Godzilla film, som åbenbart skal være del et i en trilogi.

Kort fortalt er den okay pæn, men den lider af samme problem som det seneste US makværk, nemlig for meget snak og for lidt monster-tamp. Selv ikke jeg, som ellers med kun to undtagelser forguder hele Toho franchise'n, kan se det fjerneste spænding i den. At man skal halvvejs igennem filmen for at høre den ikoniske lyd af en gummihandske gnubbet hen over en cello, det er bare ikke i orden. I og med at Godzilla film er så forudsigelige, så er det eneste rigtige vel at måle dem på underholdningsfaktoren - hvilket i dette tilfælde er mangel på samme. Det kan godt være at den samlede trilogi får mig til at skifte mening til den tid, men det er godt nok en træg start der ikke efterlader meget at glæde sig til.

Har i problemer med at falde i søvn, så se den endeligt.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons mar 21, 2018 18:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Shiva skrev:
Puroresufan skrev:
Shiva skrev:
Puroresufan skrev:
Enig med de 2 herrer, dog er Ridley scotts egen indsats de seneste mange år ikke noget at snakke om, "Fucking good story" er vidst ikke gældende i flere af hans værker de sidste 20 år, udover the Martian som så ikke var et originalt manuskript..


20 år ligefrem??? De sidste 10 år, enig, men fra 2000-2007 var Scott i topform ...med et par missere undervejs.



Så 18 da :) Gladitor er sidste rigtig gode i min bog fra 2000..


Så må det være en Pixi-bog :D . Black Hawk Down, American Gangster? Begge "Fucking good stories" :thumb: . Kingdom of Heaven (Directors cut udgaven) er ikke top dollar, men god underholdning. Enhver anden instruktør ville nok være fint tilfreds med en tilsvarende track record for en lignende periode.


Nah, Lommeanden.. :) Black hawk er bare en alm krigsfilm, især efter Dunkirk blegner det meste af andre krigsfilm i nyere tid..Kingdom er forfærdelig og American G. er udmærket men ikke mere, så ja Gladiator sidste rigtig gode Scott film..

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 121 22 23 24 2557 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team