DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:56

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 123 24 25 26 2757 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør apr 28, 2018 20:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Murder on the Orient Express
(Kenneth Branagh, 2017)

Jeg glædede mig virkelig til denne film, men der er bare for meget af Kenneth Branagh med sin falske overskæg og hans "the greatest detective on earth" og overordnede set svage præstation. Det eneste, der perfekt var cinematografien inde i toget, som bliver total ligegyldig, når man ser brugen af CGI udendørs. Her er jeg mere til Sidney Lumet's udgave fra 1974.

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør apr 28, 2018 21:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
mon mon mon MONSTERS
(Giddens Ko, 2017)

Egentlig ganske vellykket Taiwanske film, en blanding af rædsel og komedie-ish, der handler om to vampyr-søstre der bliver adskilt, og den ene søster bliver fanget, på grund af en gruppe unge skiderikker, som ikke har skid respekt for de ældre mennesker og burde få et anstændig spark i deres røv. Men i denne gruppe, er dette knægt, Shu-Wei, den mest upopulære elev i klassen, som nu har sluttet sig til banden efter utallige mobning af Ren Hao, som virkelig er en røvhul, og hans to kohorter.

Midt i deres opdagelse af hvad de har fanget og nu fastspændt, følger vi Shu-Wei, der hurtigt indser, at hun faktisk har taget Shu-Weis plads, når han ser hvilken smerte pigen har i mens hun er bundet op. Hvis han siger nej, bliver han bare boksepuden igen. Hvis ikke, skal han fortsætte med det som han ikke kan li'.

I mellemtiden i i alt dette, er storsøsteren, der er lige så kødædende og endnu stærkere, på udkig efter sin søster og de mennesker, der tog hende!

Jo, der der bliver fyret noget op i kakkeloven til en spændende slutning med nogle lækre blodige scener og ret teknisk visuelt. Alt er godt, bortset fra du ikke kan lade være med tjekke uret for at se, hvor meget der er tilbage efter udgangen af 2. akt..

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør apr 28, 2018 21:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Jeepers Creepers 3
(Victor Salva, 2017)

Pis os' ... Jeg ville virkelig gerne lide denne film og håbede den ikke var så forfærdelig, som jeg havde læst rundt omkring. Den første var super fed og den anden var okay og nej, denne er ikke nærheden som de andre. Der er for meget af dårlig CGI og det tager al charmen. Der er ellers potentiale med historien og Creepers-karakteren, men de undlader at grave dybere og måske prøve nogle nye ting. De tilføjer faktisk ingenting eller prøver med noget nyt twist. Faktisk, det kan hele være helt ligegyldigt.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør apr 28, 2018 21:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Victor Crowley
(Adam Green, 2017)

Hell yes, helt ude fra det blå kom der pludselig mere af Kane Hodder, som hoved-smadre, ansigt-knuser, lemme-flår alle mennesker, som går ind i det forkerte pokkers sump! ... igen .. I den tredje.....fjerde kapitel (tak t23) foregår ti år efter begivenhederne i den første film, hvor denne gang bliver Victor Crowley fejlagtigt opstandet af uforsigtige tosser. Filmen er kort, byder heller ikke på noget nyt og er lidt hul i hovedet - men det er altid en fornøjelse se Hodder gå sin bersærkergang på de stakkels unge mennesker med god gammeldags specials effects.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE søn maj 13, 2018 16:37, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør apr 28, 2018 21:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Cage Dive
(Gerald Rascionato, 2017)

Den første virkede fint med, at du kun kan se nervepirrende på en gruppe helt alene ud i det åbne hav, med sultne hajer under dem og der er intet hjælp at få. Jeg var advaret om at se denne og alligevel valgte jeg at se den, så nu kan jeg også advare andre at se den. Hvis du ønsker at se et tema med burdykker og hajer, så se hellere 47 Meter Down i stedet, som er heller ikke vandvittig god, men er bedre end denne.

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn apr 29, 2018 13:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Fedt med alle anmeldelserne - keep'em coming :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors maj 10, 2018 13:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Black Panther (Ryan Coogler, 2018)

Næsten de fleste er kun begejstret for Black Panther, og ja, den var da også okay, et fint take til at prøve noget nyt og flytte fra normen, hvor de denne gang bringer os en ny, spændende og farverig verden. Ja, stor kredit til dem for det. Men noget særligt nyt er der ikke ligefrem i det, og actionscenerne er bare alt for CGI'ed. Chadwick Boseman som T'Challa havde noget karisma og var interessant sammen med Wakanda, mens historien om de bad guys (tommelfingeren op for Andy Serkis) er ret endimensional og for det meste bare irriterende. Martin Freeman synes jeg var malplaceret i filmen, sammen med Forest Whitaker, som han også var i Rogue One. Det kan også være det er bare mig, der tager fejl og er ikke med på beatet. Men det holder mig ikke fra til at se Infinity War.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre maj 11, 2018 9:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har for nylig haft den manglende fornøjelse at se to relativt nye film, The Mummy (med Tom Cruise) og King Arthur: Legend of the Sword med Jax Teller (undskyld, Charlie Hunnam), på hhv. ViaPlay og Netflix.

Jeg kan ikke bestemme mig for, hvilken der i virkeligheden var dårligst, men de lider begge af en frygtelig ting, som beskæmmer begge gamle "reboots". De forsøger alt for meget at igangsætte deres respektive shared universes, og, desværre, ser det ud til at Hollywood har for travlt med deres "franchise launchers" og dermed propper filmene med alverdens ligegyldige referencer til kommende film og eventuelle spin-offs. Det fungerer slet ikke, ikke mindst fordi den reelt fortalte historie bliver hamrende elendig i sin endelige form grundet de mange afstikkere, hints og introduktioner af irrelevante personer i plottet. The Mummy gør dog denne del værre end King Arthur, så skal jeg vælge nød jeg nok King Arthur lidt mere end The Mummy, men det var ikke meget.

Dernæst virker det virkelig som en omgang "phone it in" af store skuespillere som Russell Crowe og Tom Cruise i The Mummy og Eric Bana og Jude Law som hhv. Arthuts far og skurken i King Arthur.

2 x :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: til disse to elendige makværk af nogen film.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn maj 13, 2018 15:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Downsizing (Payne, 2017)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Jeg har set alle Alexander Paynes film, undtagen "Citizen Ruth", og er stor fan af ham og hans evne til at lave interessante film med nogle vedkommende temaer.

"Downsizing" har en velfungerende sort humor, mange gode ideer og et fint cast. Det kunne dog have været interessant at have udforsket downsizing-universet meget mere end det bliver. Den sidste halve time af filmen afsporer desværre historien og det er virkelig en skam, da den faktisk fungerer fint indtil da.

Jeg nævnte Yorgos "The Lobster" Lanthimos til en kammerat i går, da jeg så filmen. Jeg kunne godt have tænkt mig at have set hans version af den verden, da filmen forsøger på at blive lidt mørk på et tidspunkt, men ombestemmer sig og kører videre ad den bløde mellemvare-sti.

"Downsizing" har mange af Paynes kendetegn, men han virker ikke som den rigtige instruktør til at følge den helt til dørs. Matt Damon er fin i everyman-rollen og castet er solidt med Kristen Wiig, Christoph Waltz, Udo Kier, Jason Sudeikis og de to skandinaver Søren Pilmark og Rolf Lassgård.

Den thailandske skuespillerinde Hong Chau giver filmen en tiltrængt energi-indsprøjtning, da hun bliver introduceret som en vietnamesisk flygtning, der er kommet slemt til skade i et downsizing-uheld. Hong Chau er desuden også filmens egentlige hjerte. Det er en svær rolle, da den på papiret har elementer af racisme med måden hun leverer replikkerne på, men Hong Chau sælger personen ret sublimt.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn maj 13, 2018 15:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
I den tredje kapitel

Du, det er mit job at være hukommelses(for)tabt, men mener du ikke fjerde?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn maj 13, 2018 16:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
t23 skrev:
ImpulzE skrev:
I den tredje kapitel

Du, det er mit job at være hukommelses(for)tabt, men mener du ikke fjerde?
Jow da, den fjerde mente jeg :) :beerchug:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn maj 13, 2018 16:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
Jow da, den fjerde mente jeg :) :beerchug:

Pyha, orker ikke hallucinere mere end nødvendigt :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 9:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
Jeg har for nylig haft den manglende fornøjelse at se to relativt nye film

[...]
2 x :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: til disse to elendige makværk af nogen film.


Shit mand, der bliver høvlet stinkere... Men man skal jo også se noget lort, for at sætte ekstra pris på det gode :)

Jeg synes du er lidt hård ved King Arthur som jeg faktisk blev positivt overrasket over. Jeg var tvangsindlagt til den, og gik ind med ekstremt lave forventninger, men endte faktisk med at være ok underholdt.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 9:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
DeathPosture skrev:
Mike Haggar skrev:
Jeg har for nylig haft den manglende fornøjelse at se to relativt nye film

[...]
2 x :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: til disse to elendige makværk af nogen film.


Shit mand, der bliver høvlet stinkere... Men man skal jo også se noget lort, for at sætte ekstra pris på det gode :)

Jeg synes du er lidt hård ved King Arthur som jeg faktisk blev positivt overrasket over. Jeg var tvangsindlagt til den, og gik ind med ekstremt lave forventninger, men endte faktisk med at være ok underholdt.

Jeg synes Haggar er helt igennem fair ved King Arthur. Jeg havde måske givet den en halv stjerne mindre. I det mindste ser det ud til, at Richie har gjort sig umage mht. slo-mo volden, så det skal han selvfølgelig belønnes for :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 10:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
King Arthurs kampscener var ganske fine, men ellers... jeg var ved at brække mig over, hvor dårligt det hele var og hvor hurtigt det hele skulle gå.

Jeg har vist set rigeligt med stinkere pt., så jeg skal i gang med filmkataloget med ældre film på Amazon Prime nu. Startede med Event Horizon for nogle dage siden - den var et mesterværk i forhold til det hø, som Mummy og King Arthur er.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 123 24 25 26 2757 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team