DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:13

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 130 31 32 33 3457 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jul 23, 2018 11:22 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
t23 skrev:
Og ja, Hr. Phoenix er ved at være en habil skuespiller - osse på tide, men bedre sent end aldrig.

Ah.... har han ikke været det i nogle år efterhånden? :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jul 23, 2018 11:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
t23 skrev:
Mike Haggar skrev:
You Were Never Really Here

Av ja, kan ikke beslutte mig for om jeg kan lide den eller ej, men den er godt nok barsk på en totalt low key måde. Og ja, Hr. Phoenix er ved at være en habil skuespiller - osse på tide, men bedre sent end aldrig. Og så skal han jo have skulderklap og en kold håndbajer for ikke falde i Hollywood vandet men koncentrere sig om mindre produktioner, det kan vi godt li' :)


Interessant - troede egentlig du var pjattet med den slags... må jeg høre, hvorfor du ikke kan beslutte dig for det? Barske løjer så afgjort... så er der vist ikke sagt for meget!

Ja, det er meget cool, at Phoenix laver noget andet nu om dage. Hvis skuespillere som ham vil andet end bare tjene mange penge, så er det sgu fint, at de prøver at lave film, der rent faktisk vil andet end blot være tom underholdning. Selvom tom underholdning såmænd stadig har en stor stjerne hos mig. :) Regner bestemt snart med at skulle se The Rocks nyeste film, Rampage. :D

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jul 23, 2018 11:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Buck Rogers skrev:
t23 skrev:
Og ja, Hr. Phoenix er ved at være en habil skuespiller - osse på tide, men bedre sent end aldrig.

Ah.... har han ikke været det i nogle år efterhånden? :)


Jo, med 3 Oscar nomineringer siden 2001, så må han siges at have været en habil skuespiller i mange år...

Jeg husker ham tidligst fra Gladiator, hvor han var fremragende.


Top
   
Indlæg: man jul 23, 2018 12:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hvis i tror Takashi Miike kun er pik og patter og modermælk ud over hele gulvet, så prøv lige denne her - Wara No Tate AKA Shield Of Straw. Der er et remake på vej (eller osse er den lige kommet, har ikke tjekket op). En ung gut dræber en syvårig pige, og hendes bedstefar udlover en dusør på en milliard Yen til den der whacker ham. Nu er en Yen ikke meget mere værd end en bøjet femøre, men en milliard af dem er alligevel en del - så hele landet går i massehysteri over at slå denne her gut ihjel, og der er så fem fra et specialkorps der skal føre ham i sikkerhed til Tokyo.

Det er thriller på højeste plan, og så er det jo Tatsuya Fujiwara fra Death Note og Battle Royale som spiller ærkerøvhullet, og Nanako Matsushima fra The Ring som heltinden, så holdaheltfest der er bare nervepirrende action fra start til slut. Der bliver smadret, eksploderet, og langt værre end det - og det er fedt, det er Miike som i aldrig har set ham før. Efter han lavede en deal med Warner Japan har han virkeligt taget sig selv seriøst (okay lige bortset fra Yakuza Apocalypse, haha!) og det har gjort ham - og os seere - godt.



Miike er min helt. Han er den eneste der tør skide på sine fans og lave film der underholder ham selv. Catch up or f off :beerchug:

IMDB: https://www.imdb.com/title/tt2347144/

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jul 23, 2018 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Interessant - troede egentlig du var pjattet med den slags... må jeg høre, hvorfor du ikke kan beslutte dig for det? Barske løjer så afgjort... så er der vist ikke sagt for meget!

Åh jo, så absolut, det er normen. Det kan egentligt godt være den bare ikke er sunket ind endnu - måske den bare skal have et andet kig, hvilket bestemt ikke er udenfor rækkevidde :)

Jeg tror jeg fik øjnene op for ham omkring Her, som måske ikke lige er verdens bedste film, men nøj den var pænt lavet. Og det var virkeligt en kamp om at glemme ting som 8MM og Signs, som i min verden er kæmpe stinkere. Men han kan jo godt, og som sagt synes jeg det er fedt han går ind i små produktioner og så sparke noget bagdel på den måde. Respekt for det.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jul 30, 2018 22:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Nu har jeg lige rundet film nummer 100 fra Sydkorea (set, ikke ejet, bevares), og ved et rent tilfælde blev jeg introduceret til Taiwan's nyeste action blockbuster:



Hvis det er standarden, så skal jeg virkeligt grave lidt mere ned i deres filmverden - ligner en dyr affære, men over 80 procent af deres film er romcom's, så dem skipper jeg lystigt hen over.

Pro tip: Køber man Hong Kong udgaver af Taiwanesiske film er der 95% chance for Engelske undertekster - og de er gængst 10-15% billigere på YesAsia.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jul 30, 2018 22:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Billigere i forhold til hvor? Yes Asia synes jeg typisk er dyre.

Jeg har i øvrigt selv set velsagtens 90 sydkoreanere ;) Jeg har godt nok også haft skruet op for tempoet over de sidste par måneder. Jeg ejer små 95 på blå.

EDIT: Hvem Dræbte Pik Rødhals koster over $6 mindre hos DDDHouse. Jeg køber selv altid mine Hong Kongere der, eller hos Buyoyo.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera man jul 30, 2018 23:57, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man jul 30, 2018 23:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Naiera skrev:
Billigere i forhold til hvor? Yes Asia synes jeg typisk er dyre.

Jeg har i øvrigt selv set velsagtens 90 sydkoreanere ;) Jeg har godt nok også haft skruet op for tempoet over de sidste par måneder. Jeg ejer små 95 på blå.

EDIT: Hvem Dræbte Pik Rødhals koster over $6 mindre hos DDDHouse. Jeg køber selv altid mine Hong Kongere der eller hos Buyoyo.


Jeg mente Hong Kong udgaver er gængst billigere end Taiwan udgaver. Og tak for tippet, der er da godt nok penge at spare hos DDDHouse! :beerchug:

PS: De Asiastiske "robins" er faktisk gulhalsede :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jul 30, 2018 23:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Nuvel, men de taber nok alligevel til ham her :P

Billede

Buyoyo er typisk lidt billigere end DDDHouse, og væsentligt billigere på visse gamle udgivelser, men jeg er endnu ikke sikker på, at en besparelse på måske 40-50 kroner på en ordre med tre film gør det besværet værd. Det er noget mere strømlinet hos DDDHouse, selvom dét også er en rådden gammel side ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2018 9:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Flot fugl - hvad hedder den?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2018 13:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det er en kinesisk fasankok. Jeg så den tilfældigvis på Reddit i går, og så blev den lige pludselig (næsten) relevant :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera tirs jul 31, 2018 16:43, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2018 14:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
t23 skrev:
Nu har jeg lige rundet film nummer 100 fra Sydkorea (set, ikke ejet, bevares)


Naiera skrev:
Jeg har i øvrigt selv set velsagtens 90 sydkoreanere ;) Jeg har godt nok også haft skruet op for tempoet over de sidste par måneder. Jeg ejer små 95 på blå.

I er noget foran mig ift. antal sete sydkoreanere - jeg har rundet de 25 styk :D

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2018 17:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Pjalte skrev:
I er noget foran mig ift. antal sete sydkoreanere - jeg har rundet de 25 styk :D

Baby steps - jeg fik firedoblet mine sete Taiwanesere her i weekenden .. fra een til fire .. man skal jo starte etellerandet sted :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2018 20:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg har endnu til gode at se en Taiwaneser, men jeg skal helt sikkert ha’ købt den med pikfulgen ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2018 20:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
t23 skrev:
Baby steps - jeg fik firedoblet mine sete Taiwanesere her i weekenden .. fra een til fire .. man skal jo starte etellerandet sted :)

Der kan jeg næsten være med - har set hele tre film fra Taiwan :D

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 130 31 32 33 3457 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team