DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 13:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 141 42 43 44 4557 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jan 01, 2019 15:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Athene skrev:
Blu-ray'en er ellers kodefri,hvis man kan klare de lidt voldsomme accenter.

Se, med mere end een høreskade tør jeg ikke skrue nok op til at kunne lure dem ud. Ah well, den skal nok opgraderes alligevel. Tak for at du gad tjekke, much appreciated!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jan 07, 2019 11:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Asssassin's Creed

Det var meget tæt på, at en film med Michael Fassbender for anden gang skulle få 0/6 hos mig, men Assassin's Creed er dog i det mindste en komplet film med en slags historie - modsat The Snowman - og da Assassin's Creed så vidt vides heller ikke har en dubbed Val Kilmer, sniger filmatiseringen af den populære filmserie sig lige akkurat op på en flot :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jan 14, 2019 11:34 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Spider-Man: Into the Spider-Verse (Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman, 2018)
...er mange ting på en gang.
- Den bedste Spider-Man film til dato (og et eksempel på, at man godt kan klare sine origins på 30 sekunder).
- Den bedste superheltefilm i lang tid.
- Et prima eksempel på, hvad tegnefilm kan i forhold til live-action.
- Den film, der til dato bedst har ramt stemningen af en "levende" tegneserie.
- Et visuelt bombardement af den anden verden.
- Morsom, selvbevidst og -ironisk (men ville man forvente andet af Phil Lord?).
- Velskrevet, selv om nogle af elementerne føles en smule for velkendte.
- Absolut overrumplende, men også en lille smule udmattende i løbet af to timer.
- Et glimrende eksempel på, at selv for os med superhelteforstoppelse og Marvel-mæthed er der en vej frem.



:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jan 14, 2019 11:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Ahr, hvor morsomt - den så jeg også tilfældigvis her i weekenden :D

Er enig med din karakter :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man jan 14, 2019 12:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg er håbløst bagud med bio-filmene og havde tid til en enkelt i fredags, så det var svært at vælge, men Jakob Stegelmann og co. var lige gået amok over den i seneste Troldspejlet podcast, så den endte det med :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jan 14, 2019 13:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Spider-Man: Into the Spider-Verse (Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman, 2018)
...er mange ting på en gang.

- Et glimrende eksempel på, at selv for os med superhelteforstoppelse og Marvel-mæthed er der en vej frem.


:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


Well damn... Color me interested! Jeg går i en stor bue langt udenom alt hvad der har med superhelte at gøre... Undtaget Buck Rogers-anbefalinger!

Nu har jeg set traileren, og er officielt interesseret. Ligner en anime med amerikansk production value.

Tak for anbefaling! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jan 14, 2019 13:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
DeathPosture skrev:
Well damn... Color me interested! Jeg går i en stor bue langt udenom alt hvad der har med superhelte at gøre... Undtaget Buck Rogers-anbefalinger!

:oops: Jamen dog :thumb:
Den har sin egen visuelle stil, men er også god til at lege med fortællestrukturen. Lad mig høre, hvad du synes!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør jan 19, 2019 22:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Athene skrev:
Citat:
Og med Engelske tekster til de Engelsksprogede dialoger osse?

Gav min koreanske blu-ray et hurtigt kig i aftes,men må desværre sige at den 'engelske' dialog ikke er tekstet.
Blu-ray'en er ellers kodefri,hvis man kan klare de lidt voldsomme accenter.


Det er edderrøvemig også slemt. Det hjælper selvfølgelig ikke at ham svenskeren spilles af en tysker, der tilsyneladende aldrig før har snakket engelsk :?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn jan 20, 2019 0:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Naiera skrev:
Det hjælper selvfølgelig ikke at ham svenskeren spilles af en tysker, der tilsyneladende aldrig før har snakket engelsk :?

Karakteren spillet af Christoph Hofrichter er nu Schweizer, men det gør ikke hans Engelsk bedre.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn jan 20, 2019 0:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg refererede til svenskeren, som er svensker ;) Spillet af tyskeren Herbert Ulrich.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn jan 20, 2019 1:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Ah - nu er jeg med :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn jan 20, 2019 19:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Yolki (Six Degrees Of Celebration), Rusland, 2010 - IMDB link

"Not too many holidays are celebrated nation-wide in Russia .. namely - any win for Russia soccer national team and New Year. Since the latter happens much more often, it will be our main theme. It just so happened - Russia stretches across the globe with 9 time zones .. While the salad gets devoured in Vladivostok, it is only cut somewhere in Kaliningrad. Our story begins here in Kaliningrad - most Westward city, the city Santa comes to last."

En lille pige sidder på et børnehjem i Kaliningrad. Hun er lige i den alder hvor det er fedt at lyve for at gøre sig selv speciel, og får malet sig selv ind i et hjørne, hvor hun påstår at Rusland's præsident er hendes far. Så hun får en "dare" at få Præsidenten til at sige nogle bestemte ord i sin nytårstale.

Kender i Six Degrees teorien? At man kan forbinde to arbitrære mennesker på planeten i seks led, som i een kender een der kender een osv osv, og alle kan forbindes på den måde.Well, det involverer en håndfuld mennesker på tværs af Rusland, mistede mobiltelefoner, forvekslet identiteter, okkulte kærlighedsritualer, og en masse andre rimeligt gakkede ting. Men den bliver aldrig overgearet - det er i bund og grund en komedie, men en lunefuld een, og den bliver aldrig stupid. Tværtimod, og gudskelov.

Det er Timur Bekmambetov som stod bag den - yup, det er ham med mesterværkerne Night Watch og Day Watch, som efter Wanted fandt ud af "okay jeg skrider sgu hjem" og endte med at lave den mest populære franchise i Russisk filmhistorie - for anden gang.

Der er så indtil videre seks film i serien, og jeg tror jeg stopper her - fantastisk underfundig underholdning, og sådan ønsker jeg at huske den, i stedet for at ødelægge mindet med en flok efterfølgere. Denne her kan dog varmt anbefales, specielt med nypoppede popcorn og en kande kaffe eller en drink efter eget valg.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man feb 04, 2019 12:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det er ikke fordi, der har været så mange skriblerier om A Star Is Born herinde, så lad mig da give den et par ord på vejen:

Billede
A Star Is Born (Bradley Cooper, 2018)
Fjerde udgave af denne klassiske historie om den enes død, den andens brød har fået en masse opmærksomhed, ikke mindst pga. Lady Gagas præstation. Og jovist, hun spiller da også glimrende i rollen som Ally, den talentfulde sangerinde, der aldrig er kommet længere end at synge på drag-barer, mens hun spilder sin tid på et dead end job. Hun bliver en dag opdaget af country-rock-musikeren Jackson Maine (Bradley Cooper), hvis egen stjerne så småt er ved at falme pga. galoperende tinnitus og misbrugsproblemer. Han hiver hende med på scenen til en af sine koncerter, og pludselig er hendes karriere på himmelfart, mens han selv kæmper mere og mere med at få liv og karriere sammen.

Der er meget godt at sige om A Star Is Born. Som sagt er Lady Gaga mere end seværdig, men jeg synes faktisk, at den normalt lidt flødebolle-agtige Coopers indsats foran kameraet er blevet en smule overset midt i benovelsen over, at "wow, her er der en popstjerne, der kan spille". Han leverer i den grad varen som afdanket musiker med talentet i behold men selvkontrol i frit fald, og hans indledende, slibrige manøvrer over for Ally giver en passende dårlig smag i munden. Lige så imponerende er hans indsats som musiker. Han brugte det meste af et år på at øve sig i at agere musiker sammen med Lukas Nelson (Willie Nelson jr.) fra Promise of the Real, og det giver pote i flere medrivende musiknumre, fx. her fra starten af filmen. Det er ikke synderligt originalt, men det fungerer sgu:


Så med to velspillende folk i front, en særdeles veloplagt Sam Elliott i en lille, men essentiel rolle som Jacksons halvbror og manager, og en teknisk sikker håndtering af materialet, der bestemt ikke antyder, at Cooper er debutant bag kameraet - er vi så glade og tilfredse? Desværre ikke helt. Jeg har ikke set nogen af de foregående filmatiseringer, men når man indspiller en historie for fjerde gang, må det være fordi, man vi give materialet et nyt twist, et ordentligt los i røven. Efter en medrivende start der peaker med, at Ally bliver slæbt med ind på scenen, ender filmen lidt i et dramatisk dødvande, med forudsigelig karakterudvikling, nogle lidt for velkendte portrætter af fordrukne rockstjerner og en pacing, der godt kunne være strammet op - det her er virkelig en film, hvor de 135 minutter mærkes.
Derfor er A Star Is Born anno 2018 ikke så medrivende, som jeg havde håbet på. Jeg er ikke sikker på, hvad Bradley Cooper vil sige os af nyt. Men som sagt er helheden flot udført, og kemien mellem de to gør stadig filmen værd at se.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 04, 2019 19:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

The House with a Clock in Its Walls (Roth, 2018)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Jeg har ikke været den store fan af de Eli Roth-film jeg har set, så da jeg så, at han skulle stå bag en familiefilm fra Amblin, var jeg lidt forbeholden. Den lignede dog noget, som jeg ville kunne lide.

Nu har jeg fået den set og var virkelig godt underholdt.

Roth og manuskriptforfatter Eric Kripke (kendt for Supernatural-serien) fanger den specielle 80er-familiefilms-stil og leverer en spændende familie-gyser-fantasy-film, hvor den største forskel på forgængerne i 80erne nok er det store forbrug af CGI.

CGIen overtager heldigvis ikke på noget tidspunkt fokus i filmen, men er en vigtig del af fortællingen. Sådan som det bør være.

Jack Black, Cate Blanchett og Owen Vaccaro spiller heltene, der må kæmpe mod den onde warlock, der spilles af Kyle Maclachlan. Den John Williams/Danny Elfman-ske musik står Nathan Barr for og det fungerer.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre feb 08, 2019 9:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg så Mandy i går aftes... og enten har jeg set noget helt fantastisk eller noget rædsomt lort. Sjældent har mit hoved haft så svært ved at bestemme sig...

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 141 42 43 44 4557 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team