DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 13:58

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 138 39 40 41 4257 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre nov 09, 2018 22:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
pallec skrev:
ImpulzE skrev:
Og ja, Jamie Lee Curtis er badass og gør det godt som en lang gråhåret bedstemor.


Så lang er hun da heller ikke, kun 1,70... ;)
:thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2018 8:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
Salyut-7 er gribende med fantastiske skuespilpræstationer og spektakulære produktionsværdier. Fremragende cinematografi og især visuelle effekter, der fremhæver dette fremragende historiske rumdrama.

Det er - hands down - den flotteste brug af CG jeg har set i Russisk film nogensinde. Det store klimaks bliver liiiiige trukket et minut for langt, men ellers har jeg intet at sætte en finger på. Sådan vil jeg osse prøve at drikke vodka! :thumb: Tak for tippet!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man nov 19, 2018 13:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jumanji: Welcome to the Jungle

Billede

Jeg er simpelthen nødt til at lovprise Jumanji: Welcome to the Jungle, som jeg så i lørdags!

Det kan godt være, at man har pakket The Rock, irriterende Kevin Hart, Jack Black og smukke Karen Gillian ind i samme film, og det kan også godt være, at det er lidt mærkeligt med en ny Jumanji-film knapt tyve 21 år efter den første, men den er virkelig sjov! Sjældent har jeg grinet så meget i en film, hvor alle skuespillerne har suveræn kemi med hinanden og hvor det er åbenlyst, at skuespillerne har hygget sig. Det kan mærkes i denne højdynamiske, tossede og geniale fortsættelse om det levende safari-spil Jumanji!

Historien kort: Fire teenagere får eftersidning på en skole, da de hver især har opført sig forkert. De bliver sat til at gøre rent på skolens lagerrum og finder her en konsol med spillet Jumanji - kort efter bliver de suget ind i spillet og er nu en del af et computerspil - med de regler, som der nu engang er for denne type spil (begrænset antal liv, NPC'er, osv...).

Og så bliver de til deres figurer:

- Nørden bliver til bøffen
- Bøffen bliver nørden
- Den generte bliver den smukke
- Den smukke bliver..... Jack Black.

Denne nye Jumanji er hamrende sjov og både min kæreste og jeg grinede om og om igen i løbet af denne film, og det er simpelthen for lang tid siden, at jeg har grinet af en familiefilm med fart i støvlen og en historie, der faktisk er original og hænger ret godt sammen. CGI'en er til tider lidt dodgy og måske er den også liiiidt lang, men jeg var vældig underholdt - og så er The Rock som tøsedreng og Jack Black som kvinde, der går i spåner over at have fået en penis, faktisk ret sjovt lavet.

Jeg er meget positiv og glad - for det her, det er sjovt og jeg kan sagtens se Jumanji: Welcome to the Jungle igen. Ligesom originalen med salige Robin Williams har den nemlig en solid gensynsværdi og er underholdende fra start til slut.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man nov 19, 2018 15:19 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Fedt :thumb:
Tak for anmeldelsen; filmen røg pludselig noget højere op på min liste, over film jeg gerne vil se fra streamingtjenesterne :D

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2018 10:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
The Ballad of Buster Scruggs er tilgængelig hos Netflix - og den er altså virkelig fed!

Den starter sådan her, med en syngende cowboy i lyse farver, der synger om frodige landskaber, mens han og hesten slentrer ned ad en gold slette.

Billede

... og så fortsætter den ellers med mange kendte skuespillere i sjove og geniale roller. Bl.a. Brendan Gleeson, James Franco og Liam Neeson er med.

De seks afsnit af Coen-brødrenes western antologi, der sammen danner filmen The Ballad of Buster Scruggs, er enormt velfortalte, triste, sjove, galgenhumoristiske og vellavede. Tilsat et landskab, der giver enormt smukke billeder, veloplagte skuespillere og især Tom Waits som hårdtarbejdende guldgraver er The Ballad of Buster Scruggs klart den til dato bedste film, der har været udgivet direkte på Netflix.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2018 10:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Go', kort og præcis anmeldelse, Mike Hagger :thumb:

Jeg så ligeledes filmen her i weekenden og var godt underholdt, men knap så gavmild med stjernene som dig ;)
Herfra lander den på solide :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Jeg var vild med tre ud af seks af historierne, en vil jeg rangere som værende fornuftig, mens de to andre var middel.
...vil du selv gætte på, hvordan historierne er rangeret herfra? :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2018 10:54 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mike Haggar skrev:
...er The Ballad of Buster Scruggs klart den til dato bedste film, der har været udgivet direkte på Netflix.


Der har jeg vist nok stadig Beasts of No Nation stående som den bedste direkte udgivelse op :netflix: :idea: :thumb:

Må se om den meget hypede Roma kan vippe den af elfenbens-tronen i næste måned...

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2018 10:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Tak skal du have!

Interessant... det vil jeg gerne høre mere om?

Min personlige liste er:

1. Meal Ticket
2. All Gold Canyon
3. The Mortal Remains
4. The Gal Who Got Rattled
5. Near Algodones
6. The Ballad of Buster Scruggs

Hvis vi skal diskutere den enkelte historie, må vi vist hellere bruge spoilertags.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar man nov 26, 2018 11:50, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man nov 26, 2018 10:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Pjalte skrev:
Mike Haggar skrev:
...er The Ballad of Buster Scruggs klart den til dato bedste film, der har været udgivet direkte på Netflix.


Der har jeg vist nok stadig Beasts of No Nation stående som den bedste direkte udgivelse op :netflix: :idea: :thumb:

Må se om den meget hypede Roma kan vippe den af elfenbens-tronen i næste måned...


Ahhh ja, den har jeg jo faktisk ikke set - muligvis som den eneste af alle deres "egne". Ups!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2018 11:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mike Haggar skrev:
Min personlige liste er:

1. Meal Ticket
2. All Gold Canyon
3. The Mortal Remains
4. The Girl Who Rattled
5. Near Algodones
6. The Ballad of Buster Scruggs


Hermed min rangering:

1. The Ballad of Buster Scruggs
2. The Gal Who Got Rattled
3. All Gold Canyon
4. Near Algodones
5. Meal Ticket
6. The Mortal Remains

Sjovt, at vores rangering er så forskellig :D
Som du skriver, så lad os bruge spoiler-tags ift. diskussion omkring de enkelte historier...

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2018 11:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mike Haggar skrev:
Ahhh ja, den har jeg jo faktisk ikke set - muligvis som den eneste af alle deres "egne". Ups!

Hvad med The Fundamentals of Caring, har du set den :?:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2018 11:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja, den har jeg vist set for noget tid siden. Den var udmærket, og viste Selena Gomez godt kan spille skuespil, men for mig var den slet ikke på Buster Scruggs-niveau.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2018 11:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Pjalte skrev:
Mike Haggar skrev:
Min personlige liste er:

1. Meal Ticket
2. All Gold Canyon
3. The Mortal Remains
4. The Girl Who Rattled
5. Near Algodones
6. The Ballad of Buster Scruggs


Hermed min rangering:

1. The Ballad of Buster Scruggs
2. The Gal Who Got Rattled
3. All Gold Canyon
4. Near Algodones
5. Meal Ticket
6. The Mortal Remains

Sjovt, at vores rangering er så forskellig :D
Som du skriver, så lad os bruge spoiler-tags ift. diskussion omkring de enkelte historier...


Først og fremmest: Tak fordi du skrev navnet på "The Gal..." rigtigt - modsat mig. Jeg er noget imponeret over din rangering, men det er jo fedt, at vi er uenige!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2018 12:07 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mike Haggar skrev:
Først og fremmest: Tak fordi du skrev navnet på "The Gal..." rigtigt - modsat mig. Jeg er noget imponeret over din rangering, men det er jo fedt, at vi er uenige!

Hehe - copy paste held fra IMDb ;)

Ja, der er vel to af historierne, All Gold Canyon & Near Algodones, det virker til, at vi er nogenlunde enige omkring - også de resterende fire, hvor vi er i hver vores lejr! :P

Vedr. afsnittet The Ballad of Buster Scruggs:
[Vis Spoiler]
...altså jeg var så meget klar til at se langt mere, med Tim Blake Nelson som Buster Scruggs, efter historien med ham var ovre. Det var, for mig, mega underholdende og kontrast fyldt. Han var jo ret awesome med sin seksløber, samtidig med at han så noget fjoget ud og opførte sig på én gang både akavet og stilfuld. Clancy "There Can Be Only One" Brown's lille birolle i samme historie, var også et perfekt indhop, der viser at go' casting på selv de mindste roller, kan være yderst effektiv.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man nov 26, 2018 12:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Pjalte skrev:

Vedr. afsnittet The Ballad of Buster Scruggs:
[Vis Spoiler]
...altså jeg var så meget klar til at se langt mere, med Tim Blake Nelson som Buster Scruggs, efter historien med ham var ovre. Det var, for mig, mega underholdende og kontrast fyldt. Han var jo ret awesome med sin seksløber, samtidig med at han så noget fjoget ud og opførte sig på én gang både akavet og stilfuld. Clancy "There Can Be Only One" Brown's lille birolle i samme historie, var også et perfekt indhop, der viser at go' casting på selv de mindste roller, kan være yderst effektiv.


[Vis Spoiler]
Jeg er faktisk helt enig! Jeg elsker Buster Scruggs. Han er som taget ud af en Bugs Bunny-tegnefilm! Jeg skal også lige indskyde, at jeg ELSKER alle afsnittene, så det er ikke, fordi jeg ikke kan lide Buster Scruggs og dette fænomenale og tegnefilmsagtige afsnit, hvor Roadrunner og Will E. Coyote også godt lige kunne være dukket op. Scruggs er en fremragende figur, og Clancy Brown er jo altid verdens bedste skurk. Jeg kunne godt se en hel serie med små 10-minutters klip med Buster Scruggs, hans guitar og hesten Dan.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 138 39 40 41 4257 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team