DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 5:44

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 118 19 20 21 2257 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs feb 20, 2018 10:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Les Lyonnais / A Gang Story (Olivier Marchal, 2011)

Endnu en lækker croissant fra Marchal, som serveres på bedste og smukkeste vis. Filmen handler om et livslangt venskab og tillid, hvor en ung sigøjnerfamilie klatrer op på toppen af den kriminelle pyramide i Frankrig i 70'erne, og efter mange år er de gamle og succesrige, indtil... En god fransk gangsterfilm med stærk skuespil fra kanter, og er smukt skud som giver dig en rigtig god 70'er stemning.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre feb 23, 2018 20:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Billede

Filmmagi!!!!! :D

Er ikke færdig med at fordøje indtrykkene...men hold nu kæft, den er god

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2018 14:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Wow!

Virkelig en film der deler vandene... Glæder mig til, at få den set.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2018 15:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

The Florida Project (2017) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

"It's only the second week of summer and there's already been a dead fish in the pool!"

'Seksårige Mooney bor med sin mor, den unge og umodne Halley, på et lurvet lavprismotel tæt på forlystelsesparken Walt Disney World i Florida. Den frække Mooney fordriver dagene med at lave fis med sine kammerater, tigge ispenge fra fremmede og plage den hårdt prøvede motelbestyrer, Bobby. Samtidig gør omstændighederne det stadig sværere for Halley at betale huslejen og holde hjemløsheden fra døren.'

Jeg ved ikke hvordan det er lykkedes instruktør Sean Baker, at gøre en relativt simpel, plotfattig historie om en enlig white trash-mor og hendes datter, så gribende, men GODDAMN hvor ramte den mig lige midt i solar plexus. Stemningsmæssigt er vi et sted imellem American Honey og Spring Breakers. Hård socialrealisme fra the land of make believe, der går direkte i mavsen.

Der sker ikke ret meget, men langsomt og sikkert, fatter man sympati for filmens hovedpersoner der i deres forkvaklede forsøg på kærlighed, træffer nogle dumme beslutninger. Det hele er søbet ind i nogle superfarverige kulisser der ikke er set mere psykedeliske siden sidste Wes Anderson-film.

Børneskuespillerne er fantastiske, men de voksne gør det også fortræffeligt. Virkelig en stærk præstation af både veteranen Willem Dafoe og debutanten Bria Vinaite. Alt i alt en stærk film.

Er ude på amerikansk bluray/iTunes.

Dansk biopremiere 01/03-2018

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2018 16:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hvis i kan klare en gang Japansk animeret coming-of-age, så der denne her drøngodt skruet sammen, både visuelt og historiemæssigt:



Den er hverken kvalmt nuserpuser eller kedelig, skal bare lige i gang, og det tager vel en 20 minutters tid. Kan dæleme ikke huske hvad det var vi klikkede på for at finde den, men den ligger på (mindst) een af de gængse streaming tjenester. Og så kan jeg varmt anbefale Miyazaki Junior's animerede serie over Ronja Røverdatter - det er simpelt hen rendyrket familievenlig underholdning så det batter, SVJH ligger den på Amazon Prime.

Plus, i har vel set The Red Turtle? Tror det var 140'000 tegninger de kom op på for at lave den. Nøj den er flot - animation er nu bedst når det er pen og papir, og ikke en 128-core computer.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2018 17:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Viasat har fået Power Rangers, så den så jeg naturligvis. Den var lige så gennemført elendig, som jeg havde troet. Er helt vild med Elizabeth Banks som Rita Repulsa. Hun overspiller blændende. Helt forfærdelig ringe film. Godt jeg altid vælger de gode film at se :-)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors mar 01, 2018 11:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
t23 skrev:
Plus, i har vel set The Red Turtle? Tror det var 140'000 tegninger de kom op på for at lave den. Nøj den er flot - animation er nu bedst når det er pen og papir, og ikke en 128-core computer.

Tak for tippet - og jep, har set The Red Turtle. Flot og stemningsfuld - jeg var ikke 100% solgt på den, men den skal genses, og det visuelle kan man i hvert fald ikke tage fra den.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre mar 02, 2018 11:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@DP: Jeg er på vippen til en double feature med The Plantom Thread og The Flordida Project i aften - tak for anmeldelsen :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre mar 02, 2018 11:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:


For severinsen da, den lyder god. Er alene hjemme i hytten i aften, så tænker at jeg sætter mig og ser denne, hvis jeg ellers kan få liv i min gamle Apple TV igen.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn mar 04, 2018 15:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Geostorm (Devlin, 2017)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Er det en tåbelig film? Ja. Er det et makværk? Nej. Er den kedelig? Nej. Har den fortjent 13 % på Rotten Tomatoes? Nej.

Gerard Butler er nok den mindst overbevisende videnskabsmand siden Denise Richards og Jim Sturgess er nok den mindst overbevisende skuespiller til at spille Butlers bror. Det sjove er, at det fungerer. Sådan da.

Historien er noget rod om et stort system ("Dutch Boy"), der er rundt om Jorden og skal beskytte os mod naturkatastrofer. Det gør det også, lige indtil det ikke gør det mere. Så må Gerard Butler tage sin rumdragt på og tage op på rumstationen for at læse "Mysteriet om den mystiske rumting, der vil slå os alle ihjel". Nede på jorden forsøger Sturgess og hans forlovede Abbie Cornish at løse "Mysteriet om den mystiske rumting, der vil slå os alle ihjel".

Det ironiske ved Abbie Cornish i den her B-film (med et kæmpe budget) er, at hendes accent ikke hopper frem og tilbage fra amerikansk til australsk som den gjorde i A-filmen (med et lille budget) "Three Billboards". Hun er ikke overbevisende som sej Secret Service-agent, men det er en mindre ting. Hun kan finde ud af at køre bil som en anden John McClane. Eller: CGI-folkene kan finde ud af at animere en bil, hvor hun er chauffør som en anden John McClane.

Andy Garcia er den amerikanske præsident og Ed Harris er lederen af Secret Service (tror jeg nok). På et tidspunkt er Sturgess & Cornish nødt til at kidnappe præsidenten og det er jo altid sjovt.

Mens alt dette står på er jorden ved at blive smadret af varme, kulde og en masse andet CGI-halløjsa, der ser meget sjovt ud. Man er ikke på noget tidspunkt bange for, at nogen kommer til skade, men det ser da okay ud.

Der er sørget for, at alle investorer i "Geostorm"-filmen er glade, så der er en lille rolle til Daniel Wu (Hong Kong), en større rolle til Alexandra Maria Lara (Tyskland) og for den investor, der synes, at det bedste øjeblik i "Independence Day" var der, hvor hunden overlevede, så er der også en lille rolle til en sød indisk hund, der (spoiler!) lige når at overleve en CGI-trussel fra rummet.

Jeg var fint underholdt, men kan godt se, at det ikke er nogen velskrevet, godt klippet eller gennemtænkt film. Det behøver de nu heller ikke at være allesammen, bare de leverer en god gang underholdning. Et kæmpe plus er også, at filmen ikke er på den forkerte side af to timer.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man mar 05, 2018 14:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
:laugh: :laugh: :laugh: Vidunderligt. NU skal den ses ..."in Butler we trust" :notworthy:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man mar 05, 2018 16:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Æ tøvs det var noget lårt.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man mar 05, 2018 23:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Billede

Filmmagi!!!!! :D

Er ikke færdig med at fordøje indtrykkene...men hold nu kæft, den er god

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


This ^ - fantastisk film!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man mar 05, 2018 23:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg har to eksemplarer af den der Vandformen på vej. Min kammerat har snart fødselsdag, nemli’ ;)

Nå, men jeg burde nok vende tilbage til Lady Bird 8) :lol:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera ons mar 07, 2018 16:51, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons mar 07, 2018 16:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det bliver et megahurtigt gennemløb af weekendens høst, da jeg har været ret ophængt siden da.

Ud over et gensyn med Jurassic Park til ære for mine unger - og den holder tydeligvis stadig :) - blev det til tre Oscar-bejlere i biffen:

Billede Billede Billede
The Phantom Thread (P.T. Anderson) - det kan meget vel tænkes, at en film om en mand, der syr kjoler, ikke ved første øjekast er det mest ophidsende setup. Men I PTAs kyndige hænder og med Daniel Day Lewis foran kameraet bliver Fantomtråden transformeret til en endeløst fascinerende film om besættelse. Besættelse af en tanke, en idé eller et mål, der måske er uopnåeligt. Day Lewis' karakter er besat af at skabe perfekte kjoler, så da han endelig finder sin muse, burde hans lykke være gjort. Men for en mand med klare OCD-træk er det ikke nødvendigvis sagen at få en kvinde ind i sit liv, når hun insisterer på at gøre tingene på sin egen måde. Og da han oven i købet har sin manipulerende søster rendende non-stop, kan sådan et forhold næsten kun give problemer.

Det tog mig ca. 20 minutter at komme ind i stemningen, så var jeg komplet solgt. Daniel Day Lewis viser endnu engang, hvilket fænomentalt talent han er. Hvad den mand ikke kan med mimik, fagter og stemmeføring.... wow. De to kvinder spiller også fremragende, og filmen bærer umiskendeligt PTAs varemærke mange steder.
Den er ikke helt på niveau med The Master og There Will Be Blood - især halter slutningen - men det er tæt på. Af de ni Oscar-wannabe's er dette klart den bedste, jeg har set. Fem meget store stjerner.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

The Florida Project (Sean Baker) - pseudo-dokumentarisk historie om en række socialt udfordrede voksne og især deres børn, der gør hvad de kan for at få tilværelsen til at hænge sammen på et usselt motel i nærheden af Disney World (der i parentes bemærket havde The Florida Project som arbejdstitel). Vi følger især pigen Moonee og hendes fanden-i-voldske mor, Halley, der giver fanden i regler og systemer, men samtidig tydeligvis har svært ved at få økonomien til at hænge sammen. Når man lige har vænnet sig til, at det ikke just er en plotdrevet film men lige så meget et menneskeportræt, er filmen både interessant og vedkommende, og kontrasten mellem personerne på motellet og det nærvedliggende Disney World er tankevækkende stor. Skuespillet er glimrende, ikke mindst Bria Vinaite som Halley. Willem Dafoe leverer en fin præstation som den lokale manager, der prøver at have menneskeligheden med sig i en svær hverdag - men om præstationen ligefrem er til en Birolle-nominering...?
Jeg fandt Bakers foregående film, Tangerine, aldeles anstrengende, men denne her var et virkeligt positivt bekendtskab. Den er morsom og charmerende ind imellem, men at den ligefrem er lanceret som en feel good-film forstår jeg ikke.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

The Shape of Water - måske havde jeg bare forventet for meget, men jeg var ikke helt så begejstret som jeg havde håbet på. Mange af ingredienserne er ellers på plads. Vildt original historie, blændende flot scenografi, lækkert score og glimrende skuespillerpræstationer. Men det er som om filmen går lidt i stå midtvejs efter
[Vis Spoiler]
fiskemanden er blevet reddet

Det er stadig alt sammen stemningsfuldt og charmerende, men ikke nær så medrivende, som det burde have været. Samtidig er jeg lidt uafklaret med filmens koldkrigs-setting. Den fylder alt for meget i forhold til, hvad den bruges til. Til at slå stemningen an og få mig til at forstå, hvilket mind set personerne har, er det interessant nok, men hele sideplottet med russeren bliver bare aldrig synderligt vedkommende i forhold til hovedhistorien. Jeg vil til enhver tid foretrække Pans Labyrint.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 118 19 20 21 2257 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team