DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 11:17

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 1157 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons maj 10, 2017 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Buck Rogers skrev:
Det bliver virkelig interessant at se, hvilke rammer Disney giver ham til at lave live action-Aladdin.

Disney: Og det er så her, at Aladdin kommer hen til Jasmin på det flyvende tæppe for at erklære sin kærlighed.
Guy Ritchey: Klart, jeg kan se det for mig.
D: Fint, og så...
GR: ...Så laver han et rullefald ned fra tæppet. Naturligvis i slo-mo. Tæppet flyver videre. Ironisk, ikke?
D: Joeh, det...
GR: ...og brager direkte ind i paladsets mure. Stenene vælter ned over to paladsvagter. Den ene får slået alle sine tænder ud. Naturligvis i slo-mo. Bloody hell! That's gotta hurt, guv'nor!
D: Det var nu ikke lige det, vi havde...
GR: Jasmin får fat i tæppet, hopper op på det og flyver hen på markedspladsen. Der er der lige nogle pænt belastende købmandstyper, der skal til at starte et stort sangnummer.
D: Ja, det er lige det, vi skal frem til! Nu fanger du det!
GR: Men lige som den her grønthandler skal til at synge, hopper Jasmin ned fra tæppet. 6-7 meter, du! Og så...
D: Og så...?
GR: Så laver hun lige et cirkelspark, så blodet sprøjter fra hans næse, og så råber hun "I'LL SHOW YOU A FUCKING WHOLE NEW WORLD, and it's called PAIN!"
D: ....

Jeg er klar.


:laugh: :laugh:


Top
   
Indlæg: søn maj 21, 2017 22:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Shiva skrev:
Tigerdyr skrev:
Shiva skrev:
Fedt med en tidlig Arthur anmeldelse. De 4 stjerner overrasker meget, da traileren ligner det vildeste, pardon my french, merde, jeg længe har set. Nu bliver man i det mindste lidt nysgerrig.

I min filmbevidsthed har Guy Richie legendestatus som en af de meget få instruktører, der siden debut'en har taget det største fald i afgrunden fra store forhåbninger/potentiale (Lock, Stock + Snatch) til absolutte bundskrabere (resten). Han deler bl.a. tronen med The Wachowski sisters (Fra Bound, Matrix 1 til a steaming pile of dung).

Btw...Ritchie har efter sigende fat i et "Aladin" projekt :shock: :shock: :shock:. Det lyder ikke rart, hvis man har bare den mindste kærlighed til denne nostalgiske figur.


Tja, jeg har ladet mig bearbejde lidt af kæresten, der scorer den højere end mig... umiddelbart ude af biografsalen var mit indtryk nok nærmere 3 der endte på 3½ inden vi nåede hjem, men efter at have snakket lidt har jeg uhyggeligt nok fået en let lyst til at gense den engang i fremtiden, da jeg var okay underholdt.
Jeg synes dog at filmen er bedre end traileren tyder på, heldigvis ;)
Og så er jeg måske også lidt mere positiv over filmen, da vi fik billige billetter :D


Ouch :slap:

https://www.rottentomatoes.com/m/king_a ... _the_sword


Og dobbelt Ouch :slap: :slap: En katastrofal box office åbner. Ikke overraskende, men alligevel...

http://www.hollywoodreporter.com/news/b ... et_1708000

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons maj 24, 2017 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg så i går Bone Tomahawk. Jeg var ikke helt klar over, hvad det handlede om, før jeg så den, men den stod på en liste over anbefalede film fra DAHF, så jeg tænkte, at jeg ikke gik helt galt i byen med den film.

Kurt Russell, Matthew Fox, Patrick Wilson og David Arquette er med i den langsomt opbyggende, men stærkt fortalte historie om nogle mænd, der må ride ud for at finde nogle af deres bys beboere, som er blevet fanget af en klan af kannibalistiske huleboere, deriblandt Wilsons kone. Sådan noget er farligt, men Bone Tomahawk tager sig rigtigt god tid til at fortælle den historie.

Bone Tomahawk er en blanding af western og gyser, og jeg elsker, hvordan den bare er godt gammeldags brutal samtidig med, at alting sker så pludselig. Intet opbyggende crescendo eller noget, næ der er ryger bare lige en en tomahawk igennem luften ud af det blå.

Det virker - og karakteropbygningen af filmens figurer ligeså. Bone Tomahawk er muligvis en af bedste og mest anderledes amerikanske film, jeg har set længe - dét er jeg glad for, at jeg nu har gjort.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør maj 27, 2017 12:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Lights Out (Sandberg, 2016)

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Der er jump scares galore i denne film, hvilket er en skam, da den sagtens kunne have overlevet på atmosfære og det ret creepy væsen Diana. Den varer kun 80 minutter og det er meget passende, da filmen ikke kan bære mere.

Det er ærgerligt, at filmen ikke er bedre, da vinklingen i den er ret interessant og måden skurken eksisterer på er flot lavet - og lavet med (forholdsvis) praktiske effekter. Ingen af personerne i filmen er specielt interessante og man har ingen medfølelse med nogen af dem undervejs.

"Lights Out 2" er selvfølgelig på vej...

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons maj 31, 2017 13:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Kimi no na wa (Your Name) (2016) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

"Treasure the experience. Dreams fade away after you wake up!"

'Teenagepigen Mitsuha keder sig i den lille bjergby Itomori og ville ønske, at hun var en dreng i Tokyo. En dag vågner hun og har byttet krop med drengen Taki, som bor i Tokyo. I starten tror de begge, at de drømmer, men kropsbytningen gentager sig med jævne mellemrum, og som Mitsuha og Taki med tiden lærer hinandens liv at kende, former der sig et aparte og tæt venskab mellem dem.'

Jeg elsker virkelig det faktum, at anime er så populært i Asien, at det ender med, at en film som Your Name kan ses i biografen i Danmark. For det er desværre stadig en ret smal genre, hvilket er helt ufortjent. Nu skal man passe på med, at lege smagsdommer, men jeg vil alligevel vove at påstå at en anime-titel som Your Name har mindst ligeså meget pondus som en stor del af de kæmpe Hollywood-franchises der gang på gang fylder Danmarks biografsale.

Det er en fremragende film, som udover at være en af de flotteste animerede film jeg nogensinde har set, også har en ret interessant historie. På overfladen starter det som en relativt traditionel bytte-krop film, men senere udvikler historien sig heldigvis i en mere interessant, unik retning og i filmens sidste akt er vi ude i en næsten Inception-agtig drejning af historien. Det er ret vellykket, og perfekt afmålt i forhold til historiens mere naivistiske aspekter.

Stor oplevelse!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons maj 31, 2017 16:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det er den bedst sælgende anime-film nogensinde i hjemlandet.

Desværre kunne den ikke slå Frozen, så det er kun den næstbedst sælgende animationsfilm i Japan :wallbanger:

Men det er godt at de forlængede den i biograferne. I CinemaxX Aarhus stod den umiddelbart kun til at køre i otte dage.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 16:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
The Evil Within (2017)

Uden tvivl en varm anbefaling med Andrew Gettys The Evil Within. Et, fordi det er en film der fortjener at blive udbredt. To, fordi det er en vild historie om mangemillionæren Andrew Getty der var besat af sit livsværk, som han aldrig nåede at blive færdig med, inden han døde som 47-årige efter en lang historie af meth afhængighed. Der estimetes at Getty havde brugt op til 6 milioner dollars af egne penge på filmen.

Filmen handler en mentalt handicappet knægt, Dennis Peterson (Frederick Koehler), der bor sammen med sin ældre bror John (Sean Patrick Flanery). Mens John kæmper mellem at passe Dennis og opretholde et forhold til sin stadig utålmodige kæreste Lydia (Dina Meyer), finder Dennis en ven i sin egen refleksion i et antik spejl. Men i virkeligheden er refleksionen snart afsløret for at være en dæmonisk skabning, der er mere charmerende, klogere og stærkere end Dennis, og instruerer ham til at gøre forfærdelige ting for at "rette" sin hjerne. Tortureret, forvirret og beordret, påbegynder Dennis en morderisk raseri for at dræbe de mennesker, han elsker mest. Da væggene hurtigt lukker ind, gør Dennis sit endelige spil... med dystre resultater.

Vi ser Sean Patrick Flanery før han røg under kniven, men i filmen gør Flanery ellers det ganske fornuftig. Frederick Koehler giver en særdeles fantastisk og troværdig præstation der bærer filmen hele vejen. Den dæmonisk skabning har vi fantastiske Michael Berryman, som jeg egentlig godt havde ønsket noget mere spilletid med. Resten af de få skuspillere er mere eller mindre middelmådig og uinteressant at bruge tid på.

Selve filmen gik under titlen "The Storyteller" og startede faktisk helt tilbage i 2002, med et manuskriptet baseret løst på en lang række mareridt instruktør og manuskriptforfatter Andrew Getty havde haft som barn. Og Getty havde til hensigt at bruge så meget af sin egen formue som nødvendigt, for at lave filmen. Han fik samlet et Crew og skuespillere, der ikke havde en anelse om, hvad de gik ind, da optagelserne startede, i hans egen kæmpe bolig. Løbet af de næste fem år stoppede produktionen flere gange undervejs, hvor Getty selv arbejdede på filmen for lave sine egne unikke kamera rigge, bygge animatroniske robotter og dyre sets.

Efter de fem år, var optagelserne færdig og her begyndte problemerne og konflikter med bl.a. filmstudiet også at ulme i baggrunden. Men det stoppede ikke Getty, der tog alt råmaterialet og fortsatte sit arbejde på filmen derhjemme og arbejdet med farvegraduering. De fleste rum i huset blev bygget om til at klare post-produktionen, hvor han tilbragte mange år. Mest af tiden gik med teknikkerne til in-camera special effekter til filmen, indtil hans død i 2015.

The Evil Within blev færdigklippet af produceren Michael Luceri, der var med fra starten af. Det var dog utraditionel at klippe efter farvegraderingen, men det insisterede Getty at gøre.

Det var helt sikkert en proces i Getty's øjne, et start på sit sande mesterværk - og det kunne måske også meget vel havde blevet. En film af uhæmmet passion og ambition, udformet med selve blodet af sin skaber. Jeg kan hvert fald fortælle, at det er noget helt ulig noget, jeg nogensinde har set. Men jeg vil ikke ligefrem selv kalde det et mesterværk, men en meget ambitiøs film. Kameraarbejdet og spejl tricksene, kombineret med stop motion og omhyggelig scenografi skaber nogle virkelig flotte scener. Der er nogle scener virker lidt cheesy, men det er noget man godt abstrahere sig fra.

Personligt synes jeg det er en mindeværdig film og ser frem til et gensyn. Sikkert ikke en film for alle, og som årene er gået, er det sandsynligt, at historien om den langvarige produktion og Andrew Getty bliver mere kendt end selve filmen.

Den kan ses på :amazonvideo: (gratis med Prime).

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tors jun 01, 2017 16:48, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 16:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Wonder Woman (Jenkins, 2017)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Glimrende superheltefilm fra Warner/DC. Der er overraskende mange stille øjeblikke i den, hvor der bliver stoppet lidt op og udvekslet dialog. Incroyable.

Den har også mange flotte actionscener og er flot filmet. Måske er der en anelse for meget slowmotion i den for nogen, men jeg er nok ikke den rette til at bedømme den slags som kortbærende John Woo-fan.

Gal Gadot er velvalgt som Diana Prince og fungerer rigtig godt hele vejen igennem. Hun får fint medspil af Chris Pine og ditto modspil af Danny Huston/Elena Anaya som filmens skurke.

Den har desværre lidt en typisk DC/Marvel-ramasjang/rabalder-slutning, men det er til at bære over med, når resten af filmen er så vellykket.

Hvis man skulle sammenligne den med noget, så er den første 1/3 meget a la Kenneth Branaghs "Thor" og de sidste 2/3 meget a la Joe Johnstons "Captain America: The First Avenger".

Helt klart en biograftur værd.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre jun 09, 2017 11:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
The Mummy (2017)

Det er lidt af en rodebutik til at starte deres Dark Universe med. Med de seneste anmeldelser rundt omkring, konstaterer også det ikke er en anmelder-film - og det er det heller ikke. Hvis vi starter med Tom Cruise, som er tilbage i sin sædvanlige trofaste rolle, hvor han beviser atter en gang at han stadig kan løbe stærkt, fra store eksplosioner, sandstorme, vand, rumvæsner, missiler, folk og løbe efter folk. I fortsættelsen til "Jack Reacher", som jeg så i sidste weekend, der var Cruise ualmindelig kedelig og han lignede virkelig et rynkede æble, der ikke gad mere. Det er lige omvendt i "The Mummy", for her virker det som om han havde en fest, som en skruppelløs 54-årige skørtejæger.

"The Mummy" er mere mørk, som Dark Universe også antyder, end hvad vi så med Brendan Fraser i 1999, men her i 2017-udgaven fungerer humoren ikke nær så godt. Dog ser vi mange kendetegn fra Stephen Sommers-udgave i form af scener og props, hvor næsten intet (af hvad jeg kan huske) fra Karl Freunds eller Terence Fishers-udgaver. Manuskriptet til den nye er lidt af en rodebunke og har virkelig travlt med opsætte historien og universet, og få den ført hen til Russell Crowes (der spiller Dr. Jekyll, som er noget malplaceret i filmen), kammer. Crowes skuespil har jeg ellers normalt ikke noget imod og synes ellers godt om, men denne gang er den lidt tåkrummende og han ligner mere en forvokset bamse.

Er filmen så ikke god? Vel, trods for den svingende kvalitet af plottet og tju-bang CGI-action, så findes der lidt godt i filmen. Blandt andet er transportfly-scenen ganske godt lavet og så jeg kunne særdeles godt li’ prinsesse Ahmanets (ja ja - det var ikke sådan en hentydning :naughty: ) zombie-hjælpere, der virkelig gav noget på horror'ish-kontoen. Hvis vi spurgte min far, der var med inde og se den i IMAX og havde selv valgt filmen som del af sin fødselsdagsgave, men havde ikke været i biografen siden engang i 90’erne, så var den god. Jeg vil sige den er meget bedre end makværket "Jack Reacher: Never Go Back", men er stadig middelmådig og jeg fik mere lyst til at gense Brendan Fraser i "The Mummy".

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør jun 10, 2017 19:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Catfight (Tukel, 2016)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Tænk på de mange catfights i "Dollars" og "Dallas". Gør dem 100 gange mere voldelige og benbrækkende og så har man de slagsmål, der er et par stykker af i denne film.

Sandra Oh og Anne Heche spiller de to tidligere universitets-veninder, der mødes igen mange år senere. Oh er blevet hustru til en succesfuld forretningsmand og har en teenagesøn. Heche kæmper for at sælge hendes malerier og er blevet hyret af sin kæreste (Alicia Silverstone) til at hjælpe med serveringen til en fin fest for en forretningsmand: Ohs mand.

De to kvinder mødes og udveksler høfligheder, men finder hurtigt ud af, at det venskab, der måske/måske ikke eksisterede engang, nu er fuldstændig dødt og de har intet til overs for hinanden. Det ender med en slåskamp mellem de to kvinder ude i trappegangen, hvor Oh falder ned efter kampen og slår hovedet. Hun vågner fra sin koma igen to år senere til et forandret liv og en Heche, der nu har fået en succesfuld karriere.

Kan det lade sig gøre at tilgive? Kan det lade sig gøre at komme videre? Eller bevæger de to kvinder sig imod endnu en slåskamp?

Heche og Oh er fremragende i de to hovedroller og giver alt i deres præstationer, hvor der ikke bliver lagt fingre imellem. Både på den ene og den anden måde.

Det er en skarp satire på vor tids USA/verden, hvor der ikke altid bliver tænkt over konsekvenserne af ens handlinger og kun fokuseret på det, der ligger lige foran ens egen næse. Humoren er kulsort og sørgeligt aktuel i mange scener i filmen.


_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man jun 12, 2017 11:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Cell (Williams, 2016)

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Er der noget ved den? Nej, desværre ikke - og dog.

Den ville passe fint i et Best of the Worst-afsnit hos RedLetterMedia.

Der er så mange underlige beslutninger og måder at spille på i denne film, at det bliver fascinerende på en syret måde.

Kings bog er glimrende, imo, men det bliver bare ikke forvandlet til noget godt i denne film, der ellers har gode kræfter foran kameraet (Cusack og Jackson), en habil instruktør (WIlliams har tidligere lavet John Irving-filmatiseringen "The Door in the Floor") og et manuskript af King himself.

Et eller andet sted er det gået galt. Meget galt.

Den er ikke spændende på noget tidspunkt, zombierne (eller "phoners") er ikke overbevisende, historien er noget rod, den har frygtelige effekter (ild-effekterne er faktisk værre end i det afsnit af "Rejseholdet" med det brændende hotel) og nogle meget mærkelige musikvalg. Hvis man nogensinde har haft lyst til at se en zombie-film, hvor meme-hittet "Trololo" spiller en vigtig rolle, så er dette den rette film.

Og nå ja, de der gode kræfter foran kameraet: i nogle scener er man i tvivl om Cusack allerede er en "phoner" eller ej. Det er ikke hans bedste time. Jackson er forholdsvis afdæmpet og desværre ret kedelig.

Læs bogen i stedet for. Eller lyt til lydbogen, som er indtalt af Campbell Scott, søn af George C. Scott og Colleen Dewhurst. Han gør et fantastisk stykke arbejde.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man jun 12, 2017 11:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

War on Everyone (McDonagh, 2016)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Underholdende og ret mørk buddy cop-actionkomedie.

"Bad Lieutenant" meets "The Nice Guys".

Skarsgård og Peña er et godt makkerpar, som man godt kunne tænke sig at se i flere film.

Det er dog også den svageste af de tre film, som McDonagh har skrevet og instrueret indtil videre. "The Guard" var en sikker debut, "Calvary" var et mørkt mesterværk og den her er lidt træden-vande. Velspillet, flot filmet og med masser af god musik (fra bl.a. Glen Campbell), men stadig træden-vande.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons jun 14, 2017 13:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Shin Godzilla

Billede

Er du tovlig en monsterfilm :shock:

Shin Godzilla handler om, hvad en regering gør, når der dukker et gigantisk monster op. Ulig amerikanske film af samme art, selv sagt heriblandt den IMO habile Godzilla-film de lavede for et par år siden, så er der ingen videre "personlig narrativ". Man sidder med til møder i regeringstoppen, hos ekspertudvalg og i de midlertidige operationscentre der stilles op, hvor eksperter kommer ind og giver deres bedste bud på hvad man gør, når noget man aldrig har kunnet forestille sig sker. Man følger ikke en lille families kamp for overlevelse i kaoset. På den måde er filmen meget anderledes.

Det lyder kedeligt, og den første del af filmen kan også være lidt tung, men så sker der kraftedemig ting og sager. Monstret er uhyre godt lavet ( :naughty: ), og tingene antager episke proportioner rimeligt hurtigt.

Hvis man har set Neon Genesis Evangelion bemærker man med det samme Hideaki Annos aftryk på filmen. De små, hurtige stemningsklip fra gader og stræder, og alle de andre visuelle virkemidler, han godt kan lide at fornøje seerne med.

Rent faktisk synes dette tæt på at være en live action Evangelion-film! Meget af musikken er direkte copy/pasted, og rigtige mange ikoniske billeder fra serien og filmen gengives i live action. Bureaukrati-værket man oplever i Eva fylder, som nævnt, meget mere her, men det giver mening i denne sammenhæng.

Jeg var nærmest blæst væk. Fokus skifter fra tørre, gamle mænd i første halvdel, til mere handlekraftige, pragmatisk anlagte aktører i sidste halvdel, når kampen skal tages op med det gigantiske monster, der truer med at ødelægge hele Tokyo.

Jeg vil dog anbefale at vente med at købe den. Hong Kong-udgivelsen har helt fine undertekster (hvor man dog virkelig skal være på dupperne for at følge med), men al on-screen tekst (stednavne og personlige titler) er fuldstændig ignoreret. Man kan sagtens følge filmen uden, og ingen er i tvivl om hvem statsmedisteren er til alle tider, men der mangler lige det sidste, for at gøre udgivelsen helt tilfredsstillende. Lyd og billede (lydmixet er 3.1) er dog perfekt.


:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jun 23, 2017 16:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

xXx: Return of Xander Cage (Caruso, 2017)

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Damn, den var godt nok ikke særlig god.

Jeg kunne godt lide den første og den holdt okay ved et gensyn for nogle måneder siden. Vin Diesel er fint castet i rollen som Xander i både den første og den her. Han ser ud til at hygge sig undervejs og det har da sikkert også været en sjov produktion med et farverigt cast med bl.a. Tony Jaa, Donnie Yen og Bollywood-skuespilleren Deepika Padukone (født i København).

Det er bare ærgerligt, at filmen er et stort rod med kedelige actionsekvenser (den eneste nævneværdige er actionscenen med Donnie Yen på et fly til sidst i filmen), et manuskript der virkelig havde haft brug for et ekstra gennemkig og en meget kedelig historie. Toni Collette, der ellers generelt er udmærket, spiller rigtig dårligt og burde være selvskreven til en Razzie.

Jeg forventede ikke et actionmesterværk, men når man kan læse diverse beskrivelser af filmen på nettet - selv den officielle - og det ikke rigtig stemmer med filmens handling, så er der noget galt. Ingen har vidst, hvordan de skulle klippe den her sammen, så den gav bare 70 % mening.

Undgå den og tag i stedet for et gensyn med den første xXx-film, der har en ret delikat Asia Argento på rollelisten. Film nr. to med Ice Cube kan man også roligt springe over, medmindre man gerne vil se, hvor fladt en actionfilm kan skrues sammen og hvor crappy CGI-effekter kunne være tilbage i 2005.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors jun 29, 2017 10:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
It Comes at Night (2017)
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

*Gaaaaab* hvor jeg kedede mig bravt...
Ingen skræk, ingen indlevelse, et person galleri som vi aldrig rigtigt får noget information om i et scenarie vi aldrig får en forklaring på, kort sagt er her efter min mening intet positivt at komme efter.

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 1157 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team