DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 13:11

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: fre jan 06, 2017 16:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
@Buck
Jeg har ikke oplevet problemet til koncerter, så min kommentar om manglende tolerance gik mere på popcorn, slik og sodavand, som jo alle dage har larmet i biografsale. Om folk altid har snakket eller været uopmærksomme til koncerter, aner jeg intet om. ;)

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Senest rettet af Montag451 fre jan 06, 2017 16:24, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre jan 06, 2017 16:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det må være den aldersbetingede hørenedsættelse, der hjælper dig dér ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre jan 06, 2017 16:42 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Jeg har engang været ude for at der blev detoneret en tåregasbombe i Den Grå Hal midt under en koncert :loco: , hvilket var en anelse forstyrrende.


Top
   
Indlæg: fre jan 06, 2017 17:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Henrik24 skrev:
Jeg har engang været ude for at der blev detoneret en tåregasbombe i Den Grå Hal midt under en koncert :loco: , hvilket var en anelse forstyrrende.

Så det var sidste gang, at du gik til Michala Petri Jam? :laugh:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: fre jan 06, 2017 18:03 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Montag451 skrev:
Henrik24 skrev:
Jeg har engang været ude for at der blev detoneret en tåregasbombe i Den Grå Hal midt under en koncert :loco: , hvilket var en anelse forstyrrende.

Så det var sidste gang, at du gik til Michala Petri Jam? :laugh:

Ja, sådanne billige tricks for at få en publikumsreaktion kan jeg ikke holde ud.

Trods tåregasbomben, eller måske derfor, så husker jeg det som en af mit livs største koncertoplevelser, da line-up'et var Rage Against The Machine, Tool, Stone Temple Pilots, Fishbone og Mighty Mighty Bosstones fordelt over 2 dage (Martin Hall havde samme oplevelse http://www.martinhall.com/?p=3584).


Top
   
Indlæg: fre jan 06, 2017 18:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Fritte skrev:
Vi kender det allesammen: man sidder og kæmper med sin pose Haribo Matador Mix, for at undgå spejlæggene. Det er bare røvirriterende for alle, når det skal gøres i biffen. :bat:


DeathPosture skrev:
Jeg elsker de spejlæg! Det er de bedste i hele posen!


Hvor i alverden køber I Matadormix, som indeholder spejlæg?

Jeg tror der er et par stykker, der ikke kender sine Haribo blandinger. ;)

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre jan 06, 2017 20:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Maggerholm skrev:
Fritte skrev:
Vi kender det allesammen: man sidder og kæmper med sin pose Haribo Matador Mix, for at undgå spejlæggene. Det er bare røvirriterende for alle, når det skal gøres i biffen. :bat:


DeathPosture skrev:
Jeg elsker de spejlæg! Det er de bedste i hele posen!


Hvor i alverden køber I Matadormix, som indeholder spejlæg?

Jeg tror der er et par stykker, der ikke kender sine Haribo blandinger. ;)

Mvh Michael


Dejligt at jeg ikke er den eneste der faldt over det :thumb:
[Vis Spoiler]
Sad og tænkte jeg da måtte kommentere at der ingen skum er i Matador Mix, mens spejlæg forefindes i Stjerne Mix ;)


Og så back on track, jeg går langt mere i biografen end tidligere, måske netop derfor lægger jeg meget mærke til den dårlige opførsel og jeg kan blive voldsomt irriteret over biografgængere der sidder med mobilen (Ja, lyset fra skærmen forstyrrer mig!), snakker eller smider med ting (popcorn, slik, affald)... savner muligheden for at få de idioter froset i Carbonite til evig shaming!
Synes dog også at der er en ret tydelig forskel på genre, biograf og desværre også nogle tydelige grupper der næsten garanterer irritation... f.eks. plejer Dagmar at være fritaget for alt for unge mennesker, mens Palads typisk er befæstet med belastende og provokerende mobil-brugende støjsendere i (forsigtigt gæt) alderen fra 10-20.

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: fre jan 06, 2017 22:32 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2012 16:15
Indlæg: 112
Popcornsknasen, slikraslen og colaslurp kan jeg leve med, så længe det foregår i et nogenlunde "naturligt" omfang. Telefonlys har jeg heldigvis været ret forskånet for, men det skyldes måske også at jeg oftest reserverer plads lidt længere fremme i salen end de fleste.

Nej, de problemer jeg oftest støder i er snik-snak og hosten. At man læner sig over mod sidemanden og hvisker noget et par gange i løbet af filmen kan sagtens gå, men jeg har nu gentagne gange oplevet at sidde i nærheden af folk, der har taget børn med i biografen, og derfor sidder og oversætter filmen for dem. Senest skete dette ved Doctor Strange, hvor nogen bag mig sad og gentog underteksterne gennem det meste af filmen. Pyha det bliver godt nok trættende i længden. Fair nok hvis farmand gerne vil have sønnike med ind og se superhelte, men tag da i det mindste plads på den forreste, tomme række så, i stedet for at sidde lige midt i salen, og forstyrre flest muligt.

Det er et ekstremt eksempel, men der er også folk som bare kan sidde og snik-snakke om eks-kærester og ny bil og jeg ved ikke hvad. Det er ikke en dagligstue!

Hosteri er dog næsten ligeså slemt. Jo jo, alle kan få en tudse i halsen, men hvis du lige er ved at komme dig over en slem forkølelse, og derfor hoster som en Ford Cortina fra '69, så vent måske med bioturen til næste uge? Den nærmest konstante hosten og rømmen (som du jo udmærket godt vidste du havde inden du satte dig til rette i biografen) kan da næsten drive en til vanvid.

Men det er nok desværre kommet for at blive. Så snart der bliver "lempet" på den slags sociale aftaler, er det svært at få dem på ret køl igen.

Spejlæggene fra Haribo poserne er for øvrigt glimrende. :bat:


Top
   
Indlæg: tors mar 08, 2018 1:44 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
Unge mennesker du´r kun til sex - og det kan også foregå i en biografsal (oh yes).


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team