DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:10

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 296 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 820 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 09, 2017 16:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
DeathPosture skrev:
Og den danske doku Historien om det originale Shu-Bi-Dua var virkelig velrearchet og gik tættere på skyggesiden af successen, end jeg havde forventet.

En skam den ikke længere er på DRTV, jeg ville ellers gerne lige set den :(

EDIT: Ser ud til den er på youtube :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn mar 12, 2017 22:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2017 | jan | feb | mar | april | maj| jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum 2 og opefter. Formaterne er der ingen minimum krav.

Februar
337 sete film (Pulp Fiction, Moonlight, Predestination)
Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:biograf: | :drtv: | :filmstriben:


Februar er talt op og efter diverse serier og kortfilm er blevet frasorteret, er der blevet til hele 337 sete film i februar.
Quentin Tarantinos Pulp Fiction tager superrent 1. pladsen takket af måneds WR og efterlader Moonlight på 2. pladsen, hvor den fantastiske Predestination har 3. pladsen.

I bunden af alt skidt og skrammel i februar (set min. af 2) har vi et drama om en ung bokser i The Fits.
Vi elsker dog stadigvæk de fysiske formater herinde med 52,5% af de registrerede formater, hvor :bluray: igen er vi ser flest film på.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE man dec 11, 2017 16:22, rettet i alt 9 gange.

Top
   
Indlæg: fre mar 31, 2017 12:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Det blev ikke til meget i marts måned. Et herligt gensyn med Twin Peaks sæson 1, indie-gyseren I Am Not a Serial Killer og disney Klasikkeren The Fox and the Hound var de tre mest positive oplevelser.

Den største skuffelser var uden tvivl Rogue One - øv for en flad mellemvare.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: fre mar 31, 2017 12:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
Jeg fik set animeen Ghost in The Shell (endelig!) og jeg var ikke skuffet. Flotte scener og stramt skåret, den fik fortalt sin historie på lidt over en time, imponerende. Jeg startede med de japanske stemmer, som jeg altid gør, men blev nødt til at skifte til de engelske for at få hele handlingen med, ellers var mine øjne mere fokuserede på undertekster end billeder.

:dvd: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

_________________
Chenny!


Top
   
Indlæg: søn apr 02, 2017 13:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
42 sete film i marts blev det til, hvor 2 af dem er kortfilm. Alle af de 42, er ikke set før.

Fritte skrev:
Fedt! Jeg har overvejet at challenge mig selv til at tage en måned, hvor jeg KUN ser førstegangsvisninger. Måske marts. Jeg er i hvert fald i gang med Blue Ruin, som jeg ikke har set før. Den er fandme go'! :thumb:

Hva' med dig, Fritte? Ødelagde Deep Blue Sea din challenge for marts? :)

I toppen for marts har jeg en enkelt dokumentar og tre topfilm; The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension, Logan,
Get Out og Doomed: The Untold Story of Roger Corman's "The Fantastic Four". Månedens bundskraber gik til den utrolig dårlig Hitman: Agent 47.

Månedens anbefaling fra en eller flere DAHF'er er; Happy Birthday to Me og Grumpy Old Men.

Der var generelt mange gode film i marts og har mange anbefalinger, så hold nu fast.

Der er lige fra To Catch a Killer, en tv-film på 3 timer med Brian Dennehy som John Wayne Gacy (scary shit). Til Paul Verhoevens Elle med Isabelle Huppert, der spiller en uafhængig og stærk fransk (med stor F) kvinde, som bliver angrebet i sit hjem af en ukendt voldsmand. Hun skulle IMO havde vundet Oscar-prisen for den rolle, for den bedste skuespillerinde. Men hvis du tænker det er bare en almindelig thriller, så kan du godt tro om igen, når det er Verhoeven ved roret.

Stephen Norrington Death Machine var langt ude, men overfed, med den småskøre geni Brad Dourif, en film med en stor inspirationskilde fra "Alien", "Aliens", "Hardware", "Robocop".

Dead & Buried er en kold fortælling om død og genfødsel, der er fyldt med en obskur atmosfære og en række grusomme mord i "en bette by med store hemmeligheder", som kun giver byens sherif hovedpine til at løse gåden.

Mike Flanagans instruktørdebut Absentia, en Kickstarter kampagne, var ret effektiv og pakket med overraskende momenter.

Verden ifølge Garp AKA The World According to Garp blev besluttet af fruen i huset, at være aftenens film en aften. Hvilken var en genial utraditionel film og var ganske fornøjelig at se. Glenn Close spiller Jenny Fields, en sygeplejerske, en kvinde, der vokser fra at være underligt uafhængig til at blive symbolet på ultra-feminisme i løbet af de næste 30 år. Robin Williams er sønnen, der kom til verden under under 2. Verdenskrig, hvor moren (sygeplejersken) brugte sæd af en døende agterskytte, som hun tilfældigvis omsorg for i sine sidste øjeblikke. Garp, sønnen, med fornavnet T.S. og efternavnet Garp (samme navn som faderen havde), der senere i livet siger T.S. står enten for "Terribly Shy", "Terribly Sexy" eller "Terribly Sad". Garp vil gerne være en seriøs forfatter, så han kan score Helen, datteren af træneren til den lokale bryderhold. Sidst i trioen har vi John Lithgow som den transseksuelle eks-fodboldspiller, der hjælper til i huset sammen med sygeplejersken Jenny Fields.

The Ninth Configuration instrueret og skrevet af William Peter Blatty, hvor en ny psykiater (Stacy Keach) overtager et mental hospital beliggende i en afsides slot for ret forstyrrede militære mænd. Filmen har den fineste samling af store "ukendte" skuespillere, Scott Wilson, Jason Miller, Ed Flanders, Neville Brand, George DiCenzo, Moses Gunn, Robert Loggia, Joe Spinell, Tom Atkins, eller Richard Lynch. En unik og uforglemmelig film.

The Devils, en usædvanlig foruroligende og mindeværdigt film med Oliver Reed, som jeg så i den sjælden cut, hvad der nu findes i dag, som er tilgængeligt på horror streaming-tjenesten Shudder (der også kan ses via Amazon)!

Ja jeg kan blive ved.
En dokumentar om et fuldstændigt vanvittigt og smertefuldt maratonløb, The Barkley Marathons, der bliver afholdt årligt i Wartburg, Tennessee. Her kan løberne (de få udvalgte af de mange hundrede interesserede fra hele verden, som er ret underholdende fortalt i dok'en) vælge en "sjov" tur på 97 km eller det fulde løb af 160 km, en rute der kan ændre sig år til år. Selve løbet kan starte til enhver tid fra midnat til middag til løbsdagen med én time indtil løbet begynder, som signaleres ved at blæse en konkylie. Løbet begynder officielt, når en cigaret tændes ved den gule bom. Når en løber falder ud af løbet, spilles "Taps". Af maratonløbets første 25 år kun 10 personer har gennemført det fulde fem-loop løb, hvor i dag, er samme løb kun blevet gennemført 17 gange af 14 personer. Titlen er The Barkley Marathons: The Race That Eats Its Young og er på Netflix.

Midnight Run er en film før Jack Reacher, før 9/11, før rygelov, hvad der er socialt acceptabel og før mobiltelefonerne. En fantastisk og sjov roadtrip med De Niro og Charles Grodin, der instrueret perfekt af Martin Brest og er særdeles godt skrevet af George Gallo.

For at slutte af er der lige et par hurtige mindeværdige anbefalinger til sidst. Alex Coxs Repo Man med Repo Man-makkerparret Emilio Estevez og Harry Dean Stanton. Og Vincent Price der pines for skønheden i House of Wax.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE man apr 03, 2017 19:47, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: søn apr 02, 2017 20:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Sølle 17 film blev det til i marts.

Marts:
[Vis Spoiler]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Fuglene over sundet :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - Inferno :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - L.A. Confidential :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Contact VHS
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - Begærets butik :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Les Misérables (2012) :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Swinger :blockbuster:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: - Klassefesten 3: Dåben :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: - La La Land :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - I blodet :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: - Kærlighed og andre katastrofer :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - Kong: Skull Island :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - Skønheden og udyret (2017) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - Pelle Erobreren :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - Nell :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - The River Wild :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - Heavenly Creatures :dvd:


Højdepunktet var La La Land i biffen. En film jeg glæder mig vildt meget til at se igen. Også dejligt var gensynet med L.A. Confidential, som jeg helt tilfældigt faldt over en sen aften på TV3, og blev siddende til slut.

Månedens bundskraber var Klassefesten 3: Dåben. Jeg husker at jeg lo ganske fint over 1'eren, har ikke set 2'eren, men havde godt nok ikke regnet med at denne ville være SÅ ringe! Heldigvis så jeg samme dag en anden dansk film, Swinger, som jeg ikke havde forventninger til, men som overraskende mig positivt.

Men kun 17 film i marts. Jeg må tage mig sammen i april.


Top
   
Indlæg: søn apr 02, 2017 21:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Marts (12 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: City of Angels :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Eye in the Sky :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: They Call Me Trinity :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Trinity Is STILL My Name! :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Parent Trap (1998) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Honey I Blew Up the Kid :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Robots :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Muppet Movie :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Muppet Treasure Island :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Angry Birds :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Hotel Transylvania 2 :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Shallow Hal :viaplay:

Kortfilm:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Heckling Hare :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Wackiki Wabbit :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Box-Office Bunny :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: A Girl in the River: The Price of Forgiveness :hbo:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man apr 03, 2017 18:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Det blev kun til 4 sete film i marts måned.

Halvdelen af disse er endda stand-up shows som jeg er i tvivl om jeg skulle tælle med, så det har været en sløj måned. Begge stand-up shows: Neal Brennan: 3 Mics og Dave Chapelle: The Age of Spin er tilgængelige på :netflix: og kan anbefales.


Top
   
Indlæg: man apr 03, 2017 23:18 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Marts:

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Dead End Drive-In, 1986, Brian Trenchard-Smith :bluray: : I en nær fremtid, hvor civilisationen er ved at falde fra hinanden, tager Jimmy sin kæreste i drive-in biografen. Da 2 af bilens hjul bliver stjået er de ligesom strandet, og som alle andre ”gæster” er de faktisk også fanget. Selvom det er australisk exploitation kan man godt snige et budskab ind om at dem der har magten gerne vil skille sig af med dem der er lidt anderledes. Post-punk æstetik a la Mad Max, men ikke nær så ekstremt.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: A Man For All Seasons, 1966, Fred Zinneman :bluray: : Historien om hvordan kong Henry VIII brød med Pavens Rom i kampen om at kunne producere en mandlig arving til sin trone er blevet fortalt mange gange. Her er det den lærde Thomas More, som var rådgiver både til kongen og kirken, der er i centrum, og hvordan hans tro på egne principper blev skæbnesvanger. Velskrevet og –spillet, men man får nok mest ud af den hvis man kender bare en lille smule til historien om Tudor-kongen og personerne omkring hoffet.

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Æon Flux, 2005, Karyn Kusama :bluray: : Om 400 år er der efter en katastrofe kun 5 millioner mennesker tilbage, og de bor i en afspærret by, som regeres diktatorisk. Charlize Theron spiller titelkarakteren, og hun skal dræbe despoten – men alle har jo en fortid. Visuelt er der en masse gode ideer, og det er udført ret flot, men historien er jappet alt for hurtigt igennem, og er alt for uorginal til at være andet end en middelmådig film.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Just Cause, 1995, Arne Glimcher :bluray: : Sean Connery er en juraprofessor, som inddrages i forsøget på at redde en sort mand på dødsgangen; hans gamle mor sværger at han er uskyldig, og så må det jo passe. Stort set alle klicheer om sydstatsracisme i både historie og karakterer er tilstede, og der er de sædvanlige plot-twist’s som retssags-dramaer skal have. Selvom gode kræfter som Laurence Fishburne, Ed Harris, Ruby Dee, Ned Beatty og en 10-årig Scarlett Johansson er med, så ender det alligevel lidt på automatpilot for genren.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Piranha, 1978, Joe Dante :bluray: : Billig Roger Corman produktion, som skifter hajen fra Jaws ud med piratfisk. Men det gør ikke spor, for Piranha foregiver ikke at være mere end en lille exploitation-film, og dog får den sneget en lille politisk pointe ind. Joe Dante har haft en lang og fin karriere med at surfe rundt i en masse forskellige genrefilm, og han kunne sit håndværk allerede fra starten.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Carol, 2016, Todd Haynes :bluray: : Cate Blanchett spiller en kvinde på vej til at forlade mand og barn, og Rooney Mara spiller en ung pige, der ikke rigtig virker tændt på at starte en traditionel tilværelse i 1950’erne med ægteskab. De to mødes tilfældigt og der opstår en gensidig tiltrækning, som synes at give dem mod på at træffe livsafgørende valg. Æstetikken i production design og fotografering sidder lige i skabet, og skuespillet er også i top.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Stardust Memories, 1980, Woody Allen :bluray: : Endnu en Woody Allen film om hans kvaler med parforholdet (hans evige problem er at han tiltrækkes af smukke, men neurotiske kvinder). Denne gang bliver det lige en tand mere navlepillende, da han spiller en filminstruktør, der også stiller spørgsmålstegn ved selve meningen med at lave film. Ikke nær så fokuseret som hans allerbedste (f.eks. Annie Hall), men stadig fuld af gode replikker.

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: From Dusk Till Dawn, 1996, Robert Rodriguez :bluray: : Jeg har det generelt lidt svært med Rodriguez’ og Tarantino’s påtagede form for coolness, så denne film, med en 1. halvdel, der er en kidnapningfilm (alt for mange replikker strakte 15 minutters handling ud til 1 time), og en anden halvdel, der er en vampyrfilm (hvorfor? siger jeg, og andre siger sikkert Hvorfor ikke?), fik mig ikke helt oppe og ringe. Kun Selma Hayak’s slangedans i midten af filmen fik min puls lidt i vejret.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Micmacs, 2009, Jean-Pierre Jeunet :bluray: : Bazil er lidt af en outsider, og han er så uheldig at blive ramt i hovedet af en vildfaren pistolkugle. Han dør ikke, men begynder derimod en kamp mod de våbenfabrikker, der fremstillede kuglen og også var skyld i hans fars død fra en mine. Det er en farvestrålende komedie i stil med Jeunet’s øvrige film (f.eks. Delicatessen og Amelie), og har en masse skæve eksistenser, som hjælper Bazil med sin hævn i næsten Olsen-Banden’ske optrin.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: McQ, 1974, John Sturges :bluray: : En ”Dirty Harry” klon med John Wayne i sin første rolle som politibetjent. Jeg elsker hele looket i 1970’er amerikanske kriminalfilm, og det er bare spot on i denne film, der omhandler ”dirty cops” og lidt usædvanligt foregår i Seattle. Wayne var 67 år i denne film, og er selvfølgelig lidt for gammel til at virke helt troværdig, især den hastighed hvormed han nedlægger damer. Musikken af Elmer Bernstein er fantastisk.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Inside Out, 2015, Pete Doctor :bluray: : Pixar’s bud på hvad der sker inden i hovedet på en 11-årig pige, illustreret ved at lave forskellige følelser om til karakterer. Som altid fra Pixar er det gennemsympatisk og man er ikke bange for at tage fat på alvorlige emner. Animationen er teknisk perfekt, og samtidig bliver der udtrykt en masse menneskelige nuancer og følelser.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: 100 Rifles, 1969, Tom Gries :bluray: : Burt Reynolds spiller er halvmexicansk bankrøver, som har brugt sit udbytte fra et røveri i USA til at købe 100 rifler til at hjælpe sine indianerslægtninge mod den mexikanske hær. Jim Brown er sheriff, og har jagtet Burt for at bringe ham tilbage til USA. Mange westerns har den mexikanske revolution som bagtæppe, men den her har Raquel Welch på toppen af sin skønhed, i en rolle som hævngærrig indianerkvinde på ligefod med Burt og Jim. Masser af skud og eksplosioner.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Action Jackson, 1988, Craig R. Baxley :bluray: : Alt det bedste og værste fra 1980’er actionkomedier. Carl Weathers i titelrollen som politibetjent er efter den obligatoriske rigmands-bad-guy, som alle ved er skyldig. Sharon Stone og Vanity er lidt eye-candy, og gode 1980’er fjæs som Bill Duke og Robert Davi dukker op i roller som der har spillet 100 gange før. Musikken er de obligatoriske samplede keyboard-toner, som alle andre også brugte, men det hører jo til.

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Zoolander no. 2, 2016, Ben Stiller :bluray: : Dumme og irriterende modeller og fashion-typer, der tager sig selv alt for alvorligt, er lette ofre i en komedie, men glimtvis også ret sjovt. At det så også skal udvikle sig til en James Bond pastiche a la ”Spy” kunne jeg godt have undværet. Alle de kendte karakterer fra den første Zoolander er tilbage med de samme jokes, og de nye bringer ikke rigtigt noget oveni.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Forbidden Planet, 1956 Fred M. Wilcox :bluray: : Sci-fi i 1950’erne var ensbetydende med lowsy budgetter og dertil hørende ofte crappy effekter, men her har MGM lavet en A-film produktion med fantastiske effekter (for datiden) og et intelligent manuskript. Bare en skam med skuspillernes meget tidstypiske frisurer. Leslie Nielsen leder en ekspedition, der finder et par overlevende fra en forsvunden rumekspedition på en mystisk planet.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Matinee, 1993, Joe Dante :bluray: : Gene er 14 år og elsker monsterfilm, så da producenten bag mange af hans yndlingsfilm kommer til byen med den nyeste Kæmpe-myre-film, så stiger forventningen. Da det foregår i Florida i 1962 under Cuba-krisen, så er der et meget fint parløb mellem uhyggen i biografen, og den virkelige trussel om atomkrig, der udspiller sig i den virkelige verden. En kæmpe kærlighedserklæring til en svunden biograf-era.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Seven Deaths In The Cat’s Eye (La Morte Negli Occhi Del Gatto), 1973, Antonio Margheriti :bluray: : I en engelsk familie er der en sagn om at hvis man bliver myrdet af et familiemedlem, så vil man genopstå som et spøgelse. Da familiemedlemmerne begynder at dø giver det selvsagt lidt dårlig stemning at nogen også påstår at have set et - rigtigt gættet - spøgelse. Atmosfærefyldt, men lidt tam italiensk gyser med Jane Birkin i hovedrollen.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Bucket List, 2007, Rob Reiner :bluray: : Morgan Freeman og Jack Nicholson spiller et par ældre herrer, der bliver ramt af sygdom og får at vide at de har 1 år tilbage. Heldigvis har Nicholson’s karakter masser af penge, så de beslutter sig for at udleve alle deres drømme mens de endnu kan. En del halvsjove gammelmands-humor scener, men det sure i at være dødeligt syg og skulle reflektere over summen af ens liv bliver også behandlet fyldigt.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: To Sir With Love, 1967, James Clavell :bluray: : Swinging London var på sit højeste i 1967, men på en skole for utilpassede unge i East-End er man med på tøjmoden, men har generelt et ret trist liv. Sidney Poitier kommer som ny skolelærer, og efter en hård afvisning af eleverne i starten, beslutter han sig for at prøve at gøre en forskel for elevernes fremtidsudsigter. Kan måske virke lidt tam i dag, men der er alligevel en charme over det. Og Suzy Kendall er altså en rigtig hottie.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Mortal Kombat, 1995, Paul W.S. Anderson :bluray: : Det er det klassiske set-up for kampsportsfilm, nemlig at der holdes en hemmelig turnering, som skal kåre den rigtige mester. Her blandes det sammen med noget overnaturligt ”Masters of the Universe”-agtigt mytologi, og bliver meget tegneserieagtigt. Flotte sets og crappy CGI i en stor pærevælling. Det er et par søde tøser at se på og en masse sure kampsportstyper. Alt i alt lidt tyndbenet. Jeg finder så efterfølgende ud af at det er baseret på et computerspil, og så giver det hele lidt mere mening, eller rettere sagt lige så lidt mening som et arkadespil.

:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Prozzie (Olivia), 1983, Ulli Lommel :bluray: : En lille pige ser sin prostituerede mor blive myrdet, og når hun bliver vokser har hun en stor lyst til at hævne sig på tilfældige ”kunder”, og på en eller anden måde har det en forbindelse til London Bridge. Meget lav-budget produktion, der langt hen af vejen bare er trist, og ikke særlig original.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: 10 Cloverfield Lane, 2016, Dan Trachtenberg :bluray: : Særdeles vellykket og uforudsigelig gyserfilm om Michelle, der efter en ulykke befinder sig i et beskyttelsesrum under jorden. Hendes ”vært” (en meget creepy John Goodman) insisterer kraftigt på at hun ikke forlader bunkeren, fordi jorden har været udsat for et kemisk/atomart angreb og ikke er beboelig. Eller er det bare en løgn? Titlen indikerer at der er en sammenhæng til monsterfilmen ”Cloverfield”. Selvom der reelt kun er tre karakterer i filmen, bliver det aldrig kedeligt.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Fast And The Furious, 2001, Rob Cohen :bluray: : Ja, det var faktisk første gang jeg så en film i denne efterhånden lange serie, og den giver lige nok lyst til at fortsætte med de øvrige. Men det er altså ret vildt så latterlige samtlige skuespilleres forsøg på at virke cool og hårde forekommer når de skal køre gaderæs og vise deres biler frem. Selvom historien med at nogen er kriminelle og nogen er politi er papirtynd og bilscenerne er lidt urealistiske, så var jeg jævnt godt underholdt.

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Exorcist II: The Heretic, 1977, John Boorman :bluray: : Hvis man sammenligner med William Friedkin’s mesterværk, så er den lort, men hvis man ser den som en så-dårlig-den-er-god film, så kan man være vældig underholdt. Store navne som Richard Burton, Max von Sydow og Louise Fletcher bakser stadig med en demon hos stakkels Linda Blair (og nogle frygtelige replikker), og her finder vi mere ud af hvor demonen stammer fra. Det mest foruroligende er, hvor lækker Blair er, selvom hun vel skal spille et barn.


Top
   
Indlæg: ons apr 05, 2017 9:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Marts: - 10 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Say Anything (1989)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Revolution of Sound: Tangerine Dream (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Kong: Skull Island (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Logan (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Batman (1966)
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Chicken Run (2000) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Stranger Than Paradise (1984) :dvd: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Permanent Vacation (1980) :dvd: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: La La Land (2016) :biograf:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 10, 2017 15:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
MARTS 2017:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Panic In Needle Park (1971) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Inside Deep Throat (docu) (2005) :yousee:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Once (2006) *anmeldelse* :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Life (2017) *anmeldelse* :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: I Don't Feel at Home in This World Anymore (2017) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Hip-Hop Evolution (docu) (2016) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Vikings: Sæson 4 (Part 2) (2017)

Ved ikke lige hvad der gik galt, men jeg fik sgu ikke set ret meget i Marts.

Billede

Jeg havde hørt meget godt om Inside Deep Throat-dokumentaren, men den fangede mig selv ikke og var alt for talking heads-agtig. Så var det straks meget bedre med den fabelagtige musik-doku i 4 afsnit,Hip-Hop Evolution som jeg åd rub og stub. Sjældent har jeg set et så velresearchet, veldokumenteret stykke musik-dokumentar. Fine interviews med alle de folk der var med fra starten. Kæmpe anbefaling herfra - og selvskrevet som månedens højdepunkt.

Jeg var også udemærket underholdt af den musik-løse The Panic In Needle Park med en meget ung Al Pacino der trækker Kitty Winn ned i sølet. Den blev set på noget så obskurt som en gammeldags DVD-skive. Jeg var også en tur i biffen for at se Espinosas Life som desværre ikke helt kunne leve op til alle inspirationskilderne.

Gensyns med den romantiske indie-klassiker Once var lækkert og jeg var også udmærket underholdt af den Netflix-producerede I Don't Feel at Home in This World Anymore, uden at der dog er tale om en ny-klassiker.

Og så vi lige nakket de sidste 10 afsnit af Vikings sæson 4, og som sædvanligt var der for langt imellem de store peaks. Når det er godt, er det ret godt, men der er også lange, middelmådige passager hvor jeg keder mig.

Alt i alt en jævn måned.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man apr 17, 2017 20:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2017 | jan | feb | mar | april | maj| jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum 2 og opefter. Formaterne er der ingen minimum krav.

Marts
261 sete film (La La Land, Trainspotting, Elle)
Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:biograf: | :netflix: | :bluray:


Påskeferien tog lidt overhånd, men bedre sent eller aldrig, her kommer listen.

Efter serierne er frasorteret, er der blevet til hele 261 sete film i marts. La La Land danser sig ind på første pladsen og misbrugskammeraterne i Trainspotting (1996) får en fint 2. plads. På 3. pladsen vender Paul Verhoeven stærkt tilbage med en fantastisk og provokerende fransk film, Elle. Denne måneds bundskraber (set min. af 2) går til Jack Reacher: Never Go Back.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE man dec 11, 2017 16:22, rettet i alt 8 gange.

Top
   
Indlæg: tors apr 20, 2017 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
:beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn apr 30, 2017 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Husk at ajourfører jeres lister fra april inden den 10. maj :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn apr 30, 2017 22:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
April (13 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Fellini's Roma :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Damned :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Piglet's Big Movie :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Gamba :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Anastasia :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Epic :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Stardust Memories :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: What Ever Happened To Baby Jane? :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Scarface (1932) :dvd:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: London Has Fallen :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Løvernes Konge :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Warcraft: The Beginning :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Inside Job :netflix:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 296 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 820 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team