Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37 Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
ImpulzE skrev:
Der er simpelhen en japansk animationsfilm i toppen for maj måned og det er Kimi no na wa AKA Your Name.
Naiera skrev:
Dit navn. er også en af de bedste japanske tegnefilm nogensinde, så det passer fint
Nu er jeg selv en af dem der var i biffen og se Your Name, og var ret begejstret, men det overrasker mig alligevel, at den kommer helt til tops i samme måned som Alien: Covenant har biografpremiere.
_________________ Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe) Årets film 2009-2021 (+ clickbait) + ÅRETS FILM2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021
Hypen er heldigvis kommet til Danmark. Det er som bekendt den næstmest sælgende tegnefilm nogensinde i Japan, kun overgået af Frozen. Den har altså slået samtlige film fra Ghibli-studiet.
Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47 Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
DeathPosture skrev:
ImpulzE skrev:
Der er simpelhen en japansk animationsfilm i toppen for maj måned og det er Kimi no na wa AKA Your Name.
Naiera skrev:
Dit navn. er også en af de bedste japanske tegnefilm nogensinde, så det passer fint
Nu er jeg selv en af dem der var i biffen og se Your Name, og var ret begejstret, men det overrasker mig alligevel, at den kommer helt til tops i samme måned som Alien: Covenant har biografpremiere.
Der var fem inde og se Alien: Covenant, der gav 3,52 i gns. karakterer (som ikke kan ses på billedet ovenover). Og der var tre inde og se Your Name, hvor allesammen gav fuld. Dette giver en månedlig WR på 4,17 til Your Name og 3,24 til Alien: Covenant, som kom 4. pladsen for maj.
Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37 Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Naiera skrev:
Nå, kun tre, alligevel
Jeg håber vi er flere der køber den japanske Blu-ray-udgivelse, som har engelske undertekster og udkommer om en måneds tid
Nu spørger jeg måske dumt, men virker en japansk bluray i en dansk afspiller? I så fald, vil jeg gerne have fingrene i udgivelsen. Er der noget, at spare i porto, hvis der laves et "samkøb" ?
_________________ Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe) Årets film 2009-2021 (+ clickbait) + ÅRETS FILM2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021
Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37 Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
ImpulzE skrev:
DeathPosture skrev:
Nu spørger jeg måske dumt, men virker en japansk bluray i en dansk afspiller?
Japan er region A (og den japanske er ikke region free).
Mente jeg nok (og var for doven til, at google det). Men det betyder så, at jeg IKKE køber den japanske udgivelse.
_________________ Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe) Årets film 2009-2021 (+ clickbait) + ÅRETS FILM2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021
Japanske Blu-rays er mindst 95% af tiden regionsfri. I hvert fald hvad angår anime.
Der kan bestemt være noget at spare ved samkøb. I stedet for at købe direkte fra Amazon Japan, hvor man betaler DHL-forsendelse og moms, så sender man filmene til videresenderforetagendet Tenso, hvorfra man så betaler for helt normal, og normalt meget hurtig, airmail. Værdien nedskrives i deres system, så alle pakkerne jeg får derfra på magisk vis er højest 1000 yen værd
Jeg har faktisk allerede bestilt tre eksemplarer Et til mig, et til min kammerat, og et til hans lillebror. Vi var alle, plus lillebrors kæreste, i biografen og se den sammen. Ad samme Tenso-vej har vi også købt et eksemplar af soundtracket Jeg kan ikke 100% forudsige forsendelsesprisen fra Tenso og hertil, men jeg regner med at vi kommer til at give 300,- per mand.
Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47 Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 29 sete film i juni, hvor en enkel er kortfilm. 24 ud af de 28 er ikke set før.
I toppen har jeg The Founder med Michael Keaton, der stjæler alt med arme og ben. Mr. Majestyk med Charles Bronson, som bare vil passe på sin vandmelon plantage i fred. My Cousin Vinny med "The Karate Kid" Daniel der ryger uskyldigt i spjældet og fætre Joe Pesci, en uerfaren advokat, må hjælpe dem. Serial Mom med Kathleen Turner, som den perfekte amerikanske husmor med et nydeligt hjem og et idyllisk familieliv. Men hun har den korteste lunte og står hurtigt klar med lammekøllen eller andre opfindsomme mordvåben, hvis nogen går hende på nerverne.
Løbet er juni så jeg et indlæg fra en facebook gruppe, hvor der var et klip af en kampscene fra en Bollywood-film, der har et Hollywood budget. Og tak skal du have - her skal jeg da lige love for alle tangenterne blev skruet maximalt op på styrke og lidt mere til. Filmen hedder Baahubali: The Beginning (lorte title), hvor hovedpersonen Baahabali (Prabhas) kan det hele; hoppe, danse og slå en fandens masse fjender ned med alle mulige slags våben. Han er ikke bare stærk, han er bomstærk! Sikken en episk CGI-fyldt Indisk film på steroider, hvor Prabhas virkelig giver hele armen i denne visuelt tiltalende og spændende film med et bombastisk soundtrack. Lige én film der passer perfekt med andre og omgang kolde øl
Månedens bundskraber går til Jack Reacher: Never Go Back Hold da kæft en flad 2'er, der fuldstændig mangler dynamik, charme og vildskab, som den første havde.
Månedens anbefalinger fra en eller flere DAHF'er, er tv-miniserien Storm of the Century, som fungerede ret okay, selvom den varer over de 4 timer, så føles det slet ikke så lang. En god og mørk fortælling. Give me what I want and I'll go away.
Kortfilmen Rakka bliver min første anbefaling, et flot og spændende projekt fra Neill Blomkamp.
Den anden anbefaling, som en af mine kollega kom med, som er noget ældre, mere fjollet og fuldstændig latterligt. Kast en smule Indiana Jones, Escape from New York og The Warriors sammen med instruktøren Ruggero Deodato, så har du The Raiders of Atlantis AKA Atlantis Interceptors, et mix af italiensk 80'er action, eventyr og post-apokalyptisk sci-fi.
Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57 Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Juni (13 film):
The Secret Life of Pets Suicide Squad The Legend of Tarzan Tangerine Romy and Michele's High School Reunion The Sorcerer's Apprentice Money Monster Shutter (2004) Boca Juniors 3D: The Movie The Green Inferno Spring Breakers Arthur Christmas The Drop
Min liste for juli er til at overse. Jeg fik kun lige akkurat nået at se en film. Det blev Aloha, der helt som jeg forventede ikke var særligt vellykket og helt klart en del under Cameron Crowes sædvanlige niveau. Det bliver til
Jeg har fået set alt for få film de seneste måneder, hvilket ikke helt har været tilsigtet. Det skulle gerne blive til mindst 15 film i juli.
Juni: Don't Torture a Duckling (1972) Kong: Skull Island (2017) Dig! (2004) John Wick: Chapter 2 (2017) Alien: Covenant (2017) Better Call Saul - season 3 (2017) Better Call Saul - season 2 (2016)
Kong: Skull Island (2017): Hm...not that impressed, for at sige det mildt. Helt elendigt plot, intetsigende karakterer krydret med fladt skuespil, hvor især Tom Hiddleston og Brie Larson falder fuldstændig igennem - der er i det hele taget ingen kemi at spore imellem nogle af skuespillerne. Det eneste der spiller er King Kong og soundtracket. Monster-aben er flot og brutal! Kong er ikke det eneste monster på øen, men der er desværre slet ikke lagt de samme kræfter i at gøre hans artsfæller lige så spændende eller interessante. Især Kong's ærkefjende(r) er dybt latterlige at se på...det hele ender som lidt af en bah-oplevelse. Peter Jackson's King Kong var en væsentlig bedre film.
Juni - Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge - Jeg mødte en morder - Pope Joan - Clerks II - Zack & Miri Make a Porno - Clerks - Jay & Silent Bob Strike Back - Chasing Amy - A Cure for Wellness - The Fisher King - Barton Fink - Cape Fear (1991) - Flammehav - The Founder - Fifty Shades i mørket - Bleed for This - JFK - Lion
Jeg var ganske godt underholdt af den ny Pirates-film. Klart mere end jeg havde forventet, selvom den som så mange andre film i genren på et tidspunkt tager overhånd i sin leg med computereffekterne. I juni gik jeg i gang med lidt Kevin Smith-film, og Clerks og Chasing Amy er altså de bedste. På DVD gik jeg også i gang med en håndfuld film fra året 1991, og her topper JFK både det år og måneden med fuldt hus. Det er en fremragende film. På Blockbuster blev det til lidt blandet nyt. The Founder har Michael Keaton i endnu en toppræstation, og den Oscarnominerede Lion ligger lige og balancerer på grænsen mellem 4 og 5 stjerner.