DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 8:10

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 296 indlæg ]  Gå til side Foregående 116 17 18 19 20 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs dec 05, 2017 0:11 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
ImpulzE skrev:
November endte med blive den helt store Vietnamkrig-trip med hele 24 film, heriblandt dokumentar, amerikanske, en enkel fransk og vietnamesisk film.

Casualties of War: Er det den udgave man kan købe hos amazon.co.uk (som vistnok er hollandsk), og hvis ja, kan du sige lidt om billedkvalitet? Jeg er massiv Brian De Palma fan, men har af en eller anden grund aldrig fået set den (det er nok fordi jeg har en stor Sean Penn fobi).


Top
   
Indlæg: tirs dec 05, 2017 1:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
njhansen skrev:
ImpulzE skrev:
Månedens bundskraber går til Schumachers Tigerland.


Hehe - beklager anbefalingen ;) Den mindes jeg overhovedet ikke som en dårlig film: nej, de kommer ikke til Vietnam, men jeg kunne rigtig godt lide historien på millitærbasen og Colin Farrell solgte Private Bozz (hans første Hollywood-rolle) meget overbevisende. Jeg husker hans præstation som en "ham skal man holde øje med fremover"-præstation.
Det er lige modsat for mig. Det er ikke så meget de ikke kommer til Vietnam, men jeg blev noget skuffet over historien og særdeles over de ringe præstationer :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons dec 06, 2017 16:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Citat:


Supertravl tid i mit liv, hvilket betyder mindre tid til DAHF... og film/tv-serier desværre... :?

Månedens højdepunkt var dels den fremragende 2. sæson af Stranger Things, og turen i biffen for at se den amerikanske biograf-version af The Shining. HOLY SHIT hvor var det en fantastisk oplevelse, at se den på det store lærred. Blown away!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre dec 08, 2017 10:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Henrik24 skrev:
ImpulzE skrev:
November endte med blive den helt store Vietnamkrig-trip med hele 24 film, heriblandt dokumentar, amerikanske, en enkel fransk og vietnamesisk film.

Casualties of War: Er det den udgave man kan købe hos amazon.co.uk (som vistnok er hollandsk), og hvis ja, kan du sige lidt om billedkvalitet? Jeg er massiv Brian De Palma fan, men har af en eller anden grund aldrig fået set den (det er nok fordi jeg har en stor Sean Penn fobi).

Den hollandske (theatrical cut) er amazon.co.uk, og det er også HMV's udgave (theatrical cut). Det var den tyske udgave (begge cuts) jeg havde og filmen fortjener generelt en ordenlig behandling. Bedste billedekvalitet skulle eftersigne være den japanske udgave (theatrical cut).

Det var første gang jeg fik set extended cut, her fortrækker jeg theatrical cut.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre dec 08, 2017 18:55, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre dec 08, 2017 11:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Til de få der mangler - eller nye, der ønsker at være med; husk at ajourfører jeres lister fra november inden på søndag den 10. december :)

Vi er ved vejs ende med 23 dage tilbage af 2017, så gi' den en skalle med en masser af fantastiske (jule)film. Jeg ser meget frem til at lave tilbageblikket af året, som vil komme hurtigst muligt løbet af januar, sammen med hvem er vinderen af lodtrækningen :xmas:

Ved samme lejlighed vil jeg høre, om der er lyst til en ny runde i 2018, og der evt. nogle specielle ønsker eller ideer?

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre dec 08, 2017 11:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
Ved samme lejlighed vil jeg høre, om der er lyst til en ny runde i 2018, og der evt. nogle specielle ønsker eller ideer?


Helt klart - jeg er med igen i 2018 :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre dec 08, 2017 11:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg kan som altid kun sige tak og :notworthy: for indsatsen! Det er et fantastisk stykke arbejde, du gør i løbet af året. Ud over, at det kunne være fedt at få nogle flere med, synes jeg, at formatet fungerer ret godt, og jeg ser frem til 2018 :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man dec 11, 2017 16:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2017 | jan | feb | mar | april | maj| jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum 2 og opefter. Formaterne er der ingen minimum krav.

November 147 sete film (Moana, Thor: Ragnarok, Free Fire)
Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:biograf: | :bluray: | :dvd:


November ser skidt ud, hvis vi kun kigger på antal af sete film, og er også måneden, med færrest sete film, som er i alt 147, efter serierne er frasorteret.

På førstepladsen i november har vi en animationsfilm fra Disney om en piges rejse på Stillehavet i selskab med halvguden Maui. Andenpladsen går til Taika Waititi og superhelte-vennerne. Hvor på tredjepladsen skyder allesammen på hinanden, for at komme ud af en våbenhandel, der i dén grad går galt, i live.

Månedens bundskraber er (desværre?) Luc Bessons Valerian and the City of a Thousand Planets.

Der er nu, i skrivende stund, 488 timer tilbage af 2017, og rig mulighed for at se en masser af film!
Deadline for ajourfører jeres lister for december er, søndag den 7. januar. Herefter vil jeg kontrollere (højst sandsynligt) 2867 linjer og lave toplister, som vil blive offentliggjort løbet af uge 2.

Jeg vil trække vinderen i lodtrækningen den 7. januar. En vinder, der vil modtage en 4K UHD (med blu-ray disc) udgivelse! Kan afsløre filmen er på vores (nuværende) top 15 :naughty:

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tirs jan 02, 2018 14:34, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: man dec 11, 2017 16:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
ImpulzE skrev:
Deadline for ajourfører jeres lister for december er, søndag den 7. december

Du mener sikkert 7. januar? #backtothefuture :D

Det lyder sgu labert med så'rn en 4K disk - meget, meget fornemt :thumb:

I øvrigt sjovt med Valerian som bundskraber - ud over, at jeg selv synes, at filmen var halvskidt, spottede jeg både fire og fem stjerner til den her i november.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man dec 11, 2017 17:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Buck Rogers skrev:
Du mener sikkert 7. januar? #backtothefuture :D
Det er nu, selvfølgelig, rettet til januar :D

Buck Rogers skrev:
I øvrigt sjovt med Valerian som bundskraber - ud over, at jeg selv synes, at filmen var halvskidt, spottede jeg både fire og fem stjerner til den her i november.
Den har fået to gange tre stjerner og enkelt med fem stjerner. Og med WR, giver det laveste WR (3,21) i måneden, af film der er set af to og derover. Men sjovt at en film alligevel kan ryge i bunden, når alt bliver talt og vejet.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man jan 01, 2018 4:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det var så endnu et filmår :shock:

I 2018 kommer jeg til at se væsentligt færre film...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man jan 01, 2018 11:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 32 sete film i december, hvor 15 af dem er ikke set før.

Vi er kommet ind i det nye år og det betyder, at mit filmkiggeri for sidste år er slut og jeg kan nu se status for år 2017.

År 2017 endte med i alt 455 sete film (350 af dem havde jeg ikke set før), hvoraf 16 var kortfilm.
Et udtræk fra Letterboxd siger det har taget mig næsten sammenlagt 771 timer, det bliver til i alt 775 timer, når der korrigeres for Extended og Director's Cuts.

Måneden med fleste sete film blev februar med hele 51 film, og måneden med færrest sete film blev september med 29 film. Gennemsnitskarakteren for hele 2017 er 3,55 ud af 5.

Hvis vi ser bort fra dokumentar-, tv- og kortfilm, var den længste film The Lord of the Rings: The Return of the King og den korteste var Davids bog.

Der var været et par stykker af okay film i december, som jeg ikke havde set før, i toppen er Brimstone, "julefilmen" Better Watch Out og Michele Soavi's The Church. Nu skal jeg ikke glemme Bright og Valerian and the City of a Thousand Planets, som var bestemt ikke ringe. Månedens bundskrabere deles mellem Rings, Power Rangers og Masterminds.

Månedens anbefaling fra en eller flere DAHF'er; Retribution med Luis Tosar.

For en mere grafisk og mere udførligt oversigt for 2017, kan det ses inde på Letterboxd, samt min all-time stats.

Karaktererne fordeles sig på denne måde:
1/5: 14
2/5: 48
3/5: 148
4/5: 162
5/5: 83

1920-1929: 1
1930-1939: 2
1950-1959: 5
1960-1969: 12
1970-1979: 36
1980-1989: 83
1990-1999: 89
2000-2009: 37
2010-2017: 190

Sidste år blev det til 501 sete film (bl.a. med sjove facts).

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man jan 01, 2018 12:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
December (24 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Storks :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Wonder Woman :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Once in a Lifetime: The Extraordinary Story of the New York Cosmos :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Trolls :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Peter Pan (1953) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Pelé: Birth of a Legend :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Kubo and the Two Strings :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Arrival :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Guardians of the Galaxy Vol. 2 :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sing :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: John Wick: Chapter 2 :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Joy :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Shaun the Sheep the Movie :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Star Wars: The Last Jedi :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ferdinand :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Transcendence :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Café Society :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Spirit: Stallion of the Cimarron :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hunt for the Wilderpeople :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Captain Fantastic :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Lobster :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Fantastic Beasts and Where to Find Them :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 10 Cloverfield Lane :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Winther Light :cmore:

Kortfilm:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Epilogue: Etta's Mission :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Olaf's Frozen Adventure :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Frozen Fever :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Pig Who Cried Werewolf :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Pluto's Christmas Tree :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Donald's Snow Fight :TV:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man jan 01, 2018 17:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Opgørelse over filmåret 2017:

391 film/dokumentarer/stand-up-shows set, heraf var 285 stk. førstegangskig.

Mine karakterer har fordelt sig på denne måde:

1/6: 7 stk.
(Årets bundskrabere var: Fifty Shades of Black, The Greasy Strangler, The Green Inferno, Grown-Ups, Knock Knock, Sharknado 5: Global Swarming og Super Mario Bros.)
2/6: 26 stk.
3/6: 60 stk.
4/6: 113 stk.
5/6: 134 stk.
6/6: 51 stk.

Antal set pr. årti:

1920-1929: 4 stk.
1930-1939: 7 stk.
1940-1949: 3 stk.
1950-1959: 7 stk.
1960-1969: 10 stk.
1970-1979: 16 stk.
1980-1989: 58 stk.
1990-1999: 57 stk.
2000-2009: 34 stk.
2010-2017: 195 stk.

Måderne jeg har set film/dokumentarer/stand-up-shows:

Blu-ray: 81
DVD: 62
VHS: 1

Biograf: 7

Amazon Video: 53
Blockbuster: 16
Netflix: 134
SF Anytime: 2
TV: 10
Viaplay: 5
YouTube: 20

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs jan 02, 2018 11:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
December - 12 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Trouble With Harry (1955) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Time Bandits (1981) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: El Bar (2017) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mission: Impossible (1996) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Dark Crystal (1982) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Muppet Christmas Carol (1992) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Labyrinth (1986) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Star Wars: The Last Jedi (2017) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Chappie (2015) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Star Wars: The Force Awakens (2015) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Duellists (1977) :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Zathura: A Space Adventure (2005) :netflix:

Der var både gammelt og nyt, gensyn og førstegangskig i december. Ud over Star Wars fik jeg bl.a. sat hak ved DAHF-kæledæggen El Bar, som jeg helt ærligt må tilstå ikke sagde mig det store. Det var især spillestilen, jeg fandt anstrengende. Jeg fik også endelig set Hitchcocks The Trouble With Harry, som er meget hyggelig og underholdende, men ellers nok primært en parentes i hans filmografi. Jeg havde heller ikke set Ridley Scotts debut før - historien er lidt tung, men den viser hans vanlige, visuelle flair.
På familiefronten blev det til de to fortrinlige Jim Henson-film, både den, der kun er med dukker, og den med David Bowie i alt for stramme bukser :D Det er virkelig en type film, jeg savner at se mere til. Zathura var mest bare usammenhængende effektjageri.

I alt blev det til 126 film i løbet af året, hvilket er et stort skridt ned i forhold til 2016's 161 stk. Jeg kan mærke, at der er blevet mere travlt på arbejde, plus (som tidligere nævnt) skarpere konkurrence fra brætspillene og figurmaling (jep, man er vel nørd!). Jeg savner især at dyrke de ikke-amerikanske film mere, men det siger jeg vist hvert år....

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 296 indlæg ]  Gå til side Foregående 116 17 18 19 20 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team