DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:42

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 296 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 620 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs feb 14, 2017 13:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Kan Rammys indlæg så ikke rykkes op på de første sider? BUCK? BUCK?

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors feb 16, 2017 11:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Sorry, havde overset denne her. Det er ikke noget problem at flytte indlæg til andre tråde, men at flytte rundt inden for samme tråd er lidt mere tricky. Indlæggene er jo sorteret efter tidspunkt. Jeg googler.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre feb 17, 2017 1:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2017 | jan | feb | mar | april | maj| jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum 2 og opefter. Formaterne er der ingen minimum krav.

Januar
334 sete film (Manchester by the Sea, Sing Street, Die Hard)
Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:biograf: | :amazonvideo: | :cmore:


Forsinket med en lille uge, kommer nu årets første månedstatus over sete film og de første Top 3'er. Som noget nyt i år, har vi formater med i legen.

Efter serierne er frasorteret, er der blevet til hele 334 sete film i januar, hvor alle sammen har fået karakterer herinde :thumb: Manchester by the Sea nupper den gule førertrøje og Sing Street synger sig ind på en 2. plads, hvor Die Hard vender tilbage fra december på en 3. plads. Denne måneds bundskraber er Anders Thomas Jensens Mænd og høns, men vi ser fleste film på :bluray: .

Et hurtig info om de månedlige Top 3'er, som er rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum 2 og opefter. Formaterne er der ingen minimum krav.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE man dec 11, 2017 16:22, rettet i alt 13 gange.

Top
   
Indlæg: fre feb 17, 2017 13:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fortjent gul føretrøje! Godt arbejde, ImpulzE! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 01, 2017 16:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 51 sete film i februar, hvor 6 af dem er kortfilm. 49 ud af de 51 er ikke set før.

I toppen i februar er Frankenheimers fremragende The Train, Koyaanisqatsi, Split, The Resurrected (med special effects lækkerier), The Shout og min første Ingmar Bergman-film Jungfrukällan (The Virgin Spring). Månedens bundskraber går til Ron Howards Inferno.

Månedens anbefaling fra en eller flere DAHF'er er; The Day of the Beast, Cast a Deadly Spell, Jean-Jacques Annauds Quest for Fire og dokumentaren Welcome to Leith.

Min anbefalinger for februar bliver; Shyamalans Split, Macon Blairs instruktørdebut I Don't Feel at Home in This World Anymore og Matt Johnsons Operation Avalanche, også en instruktørdebut.

Jeg fik også set Time to Kill (Tempo di uccidere) fra 1989 med Nicolas Cage på DVD, som desværre er cropped, men til gengæld er den på engelsk.
Nicolas Cage er en italiensk løjtnant i Mussolinis hær, der har tandpine, tager en genvej gennem junglen og kommer på vildspor. Mens fortabt i junglen, voldtager han en indfødt pige, forelsker sig i hende, ved et uheld dræber hende på den mest absurde tænkelige måde og konstaterer spedalskhed. Her gennemfører Cage en fremragende præstation i en ret mærkværdig film, instrueret af Giuliano Montaldo og musikken af Ennio Morricone (ikke det bedste). Forvent ikke det store, det er ikke en actionpræget film, men bare med plottet gør den er interessant.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 01, 2017 20:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Februar (26 film):

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Movie 43 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Gods of Egypt :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Captain America: Civil War :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Where to Invade Next :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hail, Caesar! :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Out of Sight :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Trumbo :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Flaskepost fra P :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Finest Hours :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Peanuts Movie :cmore:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Birkebeinerne :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Nut Job :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Boxtrolls :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Intolerable Cruelty :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: It's a Mad Mad Mad Mad World :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Tony Robbins: I Am Not Your Guru :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Raiders!: The Story of the Greatest Fan Film Ever Made :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Requiem for the American Dream :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Salvation :bluray:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Pompeji :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Rewrite :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Fiddler on the Roof :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Book of Life :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Asterix: Byplanlæggeren :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Concussion :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Alice Through the Looking Glass :viaplay:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons mar 01, 2017 20:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
ImpulzE skrev:
49 ud af de 51 er ikke set før.


Fedt! Jeg har overvejet at challenge mig selv til at tage en måned, hvor jeg KUN ser førstegangsvisninger. Måske marts. Jeg er i hvert fald i gang med Blue Ruin, som jeg ikke har set før. Den er fandme go'! :thumb:

ImpulzE skrev:
Månedens bundskraber går til Ron Howards Inferno.


En helt horribel film, som jeg havde i bunden af ÅRETS FILM 2016. Tom Hanks lider af den ondeste hukommelsestab. Han sidder i en stue med Felicity Jones og kan ikke huske ordet for "coffee". "Tea?", bliver han spurgt. "No, the other one." "Coffee", svarer hun tilbage. Og 2 minutter efter går han hen til en computer og uden problemer logger på en Google-konto med log-in og password. :shock: SÅ ringe er den. :hammer:

EDIT: Deep Blue Sea på Netflix. Desværre, marts! Det bliver ikke rene førstegangsvisninger! 8)


Top
   
Indlæg: ons mar 01, 2017 21:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fritte skrev:
ImpulzE skrev:
49 ud af de 51 er ikke set før.

Fedt! Jeg har overvejet at challenge mig selv til at tage en måned, hvor jeg KUN ser førstegangsvisninger. Måske marts. Jeg er i hvert fald i gang med Blue Ruin, som jeg ikke har set før. Den er fandme go'! :thumb:
Jeg prøvede faktisk det i august sidste år, kun fordi fruen ikke havde nogen indvendinger løbet af måneden :thumb: Og det var endda med den uudgivet The Fantastic Four fra 1994, hvor hun valgte The Lovers (Liang Zhu) fra samme år :D

Fritte skrev:
En helt horribel film, som jeg havde i bunden af ÅRETS FILM 2016. Tom Hanks lider af den ondeste hukommelsestab. Han sidder i en stue med Felicity Jones og kan ikke huske ordet for "coffee". "Tea?", bliver han spurgt. "No, the other one." "Coffee", svarer hun tilbage. Og 2 minutter efter går han hen til en computer og uden problemer logger på en Google-konto med log-in og password. :shock: SÅ ringe er den. :hammer:
:laugh: åhh ja, Inferno er godt nok ubeskrivelig ringe.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors mar 02, 2017 8:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Jeg fik set 18 film i februar måned. I Don't Feel at Home in This World Anymore, The Seven-Ups og Electra Glide in Blue var helt outstanding. De største skuffelser var David Brent: Life on the Road og Eye in the Sky.

Billede

Billede

Billede

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tors mar 02, 2017 12:19 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^ The Seven-Ups kender jeg ikke, men altså.... feeee' plakat, og så med Roy Scheider. Den må hellere tjekkes ud :)

Min egen liste:
Februar - 12 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Fences (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Hacksaw Ridge (2016) :itunes: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Batman: Season 1 (1966) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Moonlight (2016) :itunes: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: John Wick: Chapter 2 (2017) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: John Wick (2014) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Pickup on South Street (1953) :bluray: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Wailing/Goksung (2016) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Metallica: Some Kind of Monster (2004) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Manchester By the Sea (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Lord of the Rings: The Two Towers (2002) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Enigma of Kaspar Hauser/Jeder für sich und Gott gegen alle (1974) :bluray:

Februar bar præg af to ting - at komme lidt i bund med nogle af Oscar-bejlerne, og så at komme lidt i bund med nogle af de mange brætspil, der samler støv på hylderne - ergo ikke så mange film denne måned.

Hele familien er i gang med at (gen)se LotR-sagaen, og den er jo fanme bare fantastisk. Og min datter insisterer på, at vi skal se alle afsnit af Batman-serien. Indtil videre er vi lige akkurat kommet gennem de første 34 afsnit, men jeg skal tilstå, at de 60 (!) afsnit i sæson 2 virker som en lidt overskuelig mundfuld. Det er kitschet, sjovt, og hyggeligt, men der er sgu ikke den store variation i hverken plot, slagsmål eller ordspil, så nu må vi se, hvor langt vi kommer. John Wick var go' og toeren endnu bedre. Jeg fik endelig set The Wailing, som var en fascinerende genrebastard. Og af Oscar-filmene var jeg mest begejstret for Moonlight, som jo heldigvis også vandt hovedprisen. Manchester By the Sea var et lille nøk under. Til gengæld var jeg ikke voldsomt imponeret over Hacksaw Ridge, lige som Fences burde havde været trimmet en del.

Åh ja, apropos Oscar, så mindede den lille fadæse til sidst mig om, at det må være på tide at gense Bonnie and Clyde. Fra før gudesmukke Faye Dunaway blev botox'et herfra og til helvede.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors mar 02, 2017 13:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Buck Rogers skrev:
^ The Seven-Ups kender jeg ikke, men altså.... feeee' plakat, og så med Roy Scheider. Den må hellere tjekkes ud :)


Den skal du se, især hvis du er glad for 70'er crime-action-noir. Den byder også på en helt fantastisk biljagt fra dengang der var noget på spil, og selvfølgelig helt blottet fra CGI og andet snyderi. Det er da også stuntdriveren Bill Hickman der er bag rattet igen - han stod bag biljagterne i både Bullitt (han var chauffør i den Dodge Charger som Steve McQueen jagter) og The French Connection. Filmen smager i det hele taget pragtfuldt af både Bullitt og The French Connection. Philip D'Antoni der har instrueret (hans eneste film) var også producer på begge førnævnte film. Roy Scheider's rolle som Buddy minder i den grad også om hans rolle som Buddy Russo i The French Connection. Så den fungere næsten som en forsættelse.

Bill Hickman i The Seven-Ups
Billede

Bill Hickman i Bullitt
Billede

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Senest rettet af rammy tors mar 02, 2017 13:23, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors mar 02, 2017 13:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Super - den er røget på min Amazon wishlist :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors mar 02, 2017 17:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Februar måned bød på lidt af hvert: jeg fik genset fire film med Walter Matthau/Jack Lemmon (Gnavne gamle mænd 1 & 2 + Hvem støver af 1 & 2) og det var gode gensyn alle fire. Derudover fik jeg genset "Aliens" (i SE-udgaven) foranlediget af Bill Paxtons alt for tidlige død, John Carpenters "Christine" på Indicators fine udgivelse, den new zealandske gyserkomedie-perle "Housebound", "Fright Night Part II" på en ikke helt officiel spansk Blu-ray (filmen er dog glimrende underholdning), politifilmen "The New Centurions" (fremragende politi-drama med George C. Scott og Stacy Keach), Stephen King-filmatiseringen "Pet Sematary" (til trods for en rædsomt spillende Denise Crosby holder den rigtig godt) og ikke mindst "The Shadow" (Russell Mulcahys superheltefilm fra 1994: den var et flop dengang, men har heldigvis fundet sig et publikum i dag).

Månedens bundskrabere var "Miss Meadows" med Katie Holmes (ikke specielt spændende eller sjov til trods for en god præstation af Katie Holmes), "Land Raiders" (amerikansk produceret western optaget i Spanien med Telly Savalas - desværre ret kedelig og uinteressant) og "The Art of the Steal" (flot cast, men den fænger overhovedet ikke - plottet er ikke interessant og man undrer sig lidt over, hvorfor de har lavet filmen).

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors mar 02, 2017 19:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Jeg fik set 14 film i februar måned

Højdepunkterne var Silence, O.J.: Made In America, The Handmaiden og La La Land, der alle er særdeles anbefalesesværdige.

Trolls og Now You See Me 2 var til gengæld ganske forfærdelige (og jeg havde ellers meget lave forventninger).


Top
   
Indlæg: tors mar 02, 2017 19:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fuzhi skrev:
Trolls og Now You See Me 2 var til gengæld ganske forfærdelige (og jeg havde ellers meget lave forventninger).


Jeg havde lykkeligt glemt alt om Now You See Me 2. En stor bunke hundelort! Jeg vil hellere slå græs på 4 fodboldbaner end at se den igen.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 296 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 620 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team