DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 1:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 296 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 720 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre mar 03, 2017 11:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
I februar blev det til enorme ni film for mig:

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Criminal :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: London Has Fallen :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Pirates of the Caribbean: At World's End :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Shawshank Redemption :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Chappie :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Departed :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Eye in the Sky :bluray:

Værst var Criminal med Tommy Lee Jones, Gary Oldman, Kevin Costner, Ryan Reynolds og Gal Gadot. Så mange dyre navne, og så utroligt dårlig en historie. Man måber over, at de folk har sagt ja til sådan en gang pjat. London Has Fallen var ok, men som den slags nu er. Jeg elsker stadig Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl, mens de to efterfølgere er lidt sværere at se. The Departed var et skønt gensyn.

Jeg ser efterhånden lidt flere film. Det hænger sammen med, at den kvindelige del af husholdningen har et enormt katalog af film, hun aldrig har set.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre mar 03, 2017 12:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Februar:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Arrival (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Demons (2015) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Maggies Plan (2015) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Our Kind of Traitor (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Almost Adults (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Goldeneye (1995) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hunter Gatherer (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Nocturnal Animals (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Blair Witch (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Conjuring (2013) :itunes:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Fits (2015) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Inferno (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Manchester By The Sea (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Doctor Strange (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Desierto (2015) :itunes:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Allied (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Poltergeist (1982) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: A Nightmare on Elm Street (1984) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Aliens (1986) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Project A (1983) :itunes:

Det blev til tyve film for mig i februar. Udover gensynsglæden med et par klassikere i selskab med min søn, der elsker gamle gysere, var månedens højdepunkt Arrival, der holdt et fint niveau, var underholdende og havde ganske få skønhedsfejl. Den største skuffelse må være delt mellem Allied (med Pitt på autopilot) og den dampende kolort (selvtak, Buck) Doctor Strange nok stå for. :bat:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: fre mar 03, 2017 16:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hvad fejler den nye Blair Witch? Jeg kender den næste slet ikke, men jeg er en lille smule interesseret i at se den.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre mar 03, 2017 17:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mike Haggar skrev:
Hvad fejler den nye Blair Witch? Jeg kender den næste slet ikke, men jeg er en lille smule interesseret i at se den.

Den fejler egentlig ikke så meget, men der er bare kommet så meget andet found footage siden den originale, at selve formatet nok bare er lidt slidt. Det er egentlig en ok film, men al skrigeriet kombineret med håndholdt kamera er bare ikke lige så sprødt, som det var for 15 år siden.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: fre mar 03, 2017 19:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
[Vis Spoiler]
Februar:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Train to Busan :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Lyset i havet :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - A Bigger Splash :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Diskret ophold :danskfilmskat:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Kristinus Bergman :danskfilmskat:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - Silence :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - Valhalla :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: - Pulp Fiction :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - Bullets Over Broadway :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Legends of the Fall VHS
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - Forrest Gump :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Once Were Warriors VHS
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - O.J.: Made in America :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - En verden udenfor :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: - Nobody's Fool VHS
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: - Iqbal og den hemmelige opskrift :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - The Last Seduction VHS
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - LEGO Batman filmen :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - Django Unchained :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - Moonlight :biograf:

20 film blev det til i februar. De to topscorere var et gensyn med de to bedste film fra 1994, Pulp Fiction og Nobody's Fool. Sidstnævnte er jeg nok ret alene om at give SÅ høj en karakter, men den har altid stået som noget helt specielt for mig. To af 2016s store film, Martin Scorseses Silence og Oscarvinderen Moonlight , blev set i biografen, og fælles for dem begge er, at jeg var meget i tvivl om de skulle have 4 eller 5 stjerner. Det må et gensyn bestemme. Men det bliver i første omgang til 5 for begge, da det er to ufattelig flotte filmtekniske film. Jeg har fra dag et af deres levetid haft abonnement på Dansk Filmskat, men har forsømt at bruge det. I februar blev det heldigvis til to gode film fra 40'erne, Kristinus Bergman og Diskret ophold (Ib Schønberg var simpelthen en fantastisk skuespiller!). Et ønske om flere film fra 30'erne og 40'erne skal lyde herfra til Dansk Filmskat.


Top
   
Indlæg: søn mar 05, 2017 15:26 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Februar:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Volver, 2006, Pedro Almodovar :bluray: Penelope Cruz spiller Raimunda, som har alle hverdagens problemer og udfordringer, og det bliver ikke lettere af at hun pludselig også har et lig i fryseren og at hendes afdøde mor begynder at dukke op. Almodovar har igen lavet et farvestrålende kvindeunivers, hvor store som små problemer bliver løst pragmatisk, men hvor der alligevel er en skæbnesvanger fortid, der gennemsyrer alt, og som SKAL bearbejdes. Blandt mange gode skuespil-præstationer, er Cruz dog alligevel den ubestridte stjerne, både i spil og appeal.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Witches, 1966, Cyril Frankel :bluray: Bliver der dyrket "witch-craft" i en lille engelsk landsby? Ja, det ser det ud til i denne Hammer-produktion, der er meget lidt uhyggelig. Faktisk er den ret hyggelig, og de hekse-orgier, der praktiseres ligner fri dans i en aftenskole-seance. Joan Fontaine (mange midaldrende kvindelige Hollywood stjerner måtte i 1960'erne tjene sine penge i gyserfilm) er den idealistiske, men mærkede, skolelærerinde, der prøver at finde hoved og hale i det hele, og selv bliver involveret. Mange vil nok synes denne film er på niveau med en middelmådig tv-krimi, men jeg synes der var en del fine detaljer.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Bloodstained Butterfly (Una Farfalla Con Le Ali Insanguinate), 1971, Duccio Tessari :bluray: Har mange Giallo-træk, men er samtidig stramt nok skrevet til at være et retssals-drama i lange stræk. En ung kvinde findes myrdet, og alle spor peger på at det er hendes venindes far, der er morderen. Han anholdes og fængsles, men så sker der et par yderligere mord, som lader til at være begået af samme morder. En af de mere stilfulde italienske genrefilm fra denne periode.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Midnight Run, 1988, Martin Brest :bluray: Robert De Niro er bounty-hunter, som skal finde en revisor, som har stjålet fra mafiaen. Han finder ham i New York, og skal returnere ham til L.A. indenfor 5 dage. Revisoren er også jagtet af mafiaen, politiet, FBI og en anden bounty-hunter så der bliver både fløjet, kørt med bil og tog for at undslippe hinanden. Stærkt manuskript, der både er humoristisk og med masser af tempo samt en masse fine birolle-præstationer.
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Stop, Or My Mom Will Shoot, 1992, Roger Spottiswoode :bluray: Sylvester Stallone i voksenble. NEEEEEEEEJ, jeg kan aldrig ikke-se det billede. Helt igennem forfærdeligt forsøg fra Stallone på at være lidt sjov. Han er strømer, som pludselig får besøg af sin gamle mor, og mødre har en evne til ALTID at skulle blande sig i sønner's liv.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Passion, 2012, Brian De Palma :bluray: Rachel McAdams spiller en chef på et ultramoderne reklamebureau i Berlin, der kører nogle meget raffinerede magtspil overfor hendes kreative assistent, spillet af Noomi Rapace, og det udvikler sig meget voldsomt. De Palma var i 1970'erne beskyldt for at låne lidt rigeligt fra Hitchcock's thrillere, men her er det De Palma, der låner fra hans egne film (f.eks. Dressed To Kill og Body Double). Der er således både score af Pino Donaggio, split-screen og split-diopter, og erotiske/sleazy elementer i plottet. Både McAdams og Rapace spiller mesterligt.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Zombieland, 2009, Ruben Fleischer :bluray: Fra dengang Zombie-revival bølgen var i sin begyndelse. Fuld af gode ideer, især er det forfriskende at kombinere humor og zombier, selvom "Shaun Of The Dead" fra 2004 selvfølgelig også gjorde det. Jesse Eisenberg er sin sædvanlige nervøse persona, og han prøver at bruge sin metodiske kløgt til at overleve i en verden med uendelige horder af zombier (eller er de inficeret med virus? Whatever, de skal helst undgås).
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Hail Caesar, 2016, Joel Coen :bluray: Coen-brødrene har lavet en film om at lave film. Denne gang er det både en full-blown hyldest til 1950'ernes drømmefabrik og samtidig bliver der taget en del gas på de stereotyper, som man altid hører om. Desværre så bliver der også proppet lidt detektivhistorie, kommunistforskrækkelse og Hollywood-powerplay ind, og så ender det med at være en lidt rodet omgang. George Clooney er lidt forceret som forvirret leading man, mens Scarlett Johansson som badenymfe med skærebrænderstemme og Channing Tatum som svansende/dansende sømand har gode biroller.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Confession (L'Aveu), 1970, Costa-Gavras :bluray: Anmeldelse
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Absurd (Rosso Sangue), 1981, Joe D'Amato :bluray: Anmeldelse
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Wild Orchid, 1989, Zalman King :bluray: Anmeldelse (Beklager at jeg ikke er så skrap til at lave links, der rammer præcist)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Compulsion, 1959, Richard Fleischer :bluray: To universitetsstuderende (Dean Stockwell og Bradford Dillman) mener de er så smarte og priviligerede at de kan slippe afsted med at begå en forbrydelse. Helt så godt går det nu ikke, og de må i retten, hvor Orson Welles i en suveræn præstation er deres forsvarsadvokat. Klassisk moralsk drama fra 1950'erne.
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Neon Demon, 2015, Nicolas Winding Refn :bluray: Vistnok en vampyrhistorie i en hyperstiliseret modelverden i L.A. Jeg synes egentlig meget godt om det der er på lærredet og ikke mindst kommer ud af højttalerne, men der måtte gerne være meget mere, og det virker som om filmen slutter, lige når det bliver mest interessant, og der er optræk til flere interessante historietråde, som bliver glemt.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Death Walks At Midnight (La Morte Accarezza A Mezzanotte), 1972, Luciano Ercoli :bluray: Endnu en giallo med Ercoli's kone Nieves Navarro (Susan Scott) i en hovedrolle, og i modsætning til mange andre film i genren, så er hun faktisk ret handlekraftig, og ikke bare en smuk bimbo. Historien er klassisk giallo, nemlig noget med at nogen har set en forbrydelse, men ikke helt kan huske hvad de har set.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ace Ventura - When Nature Calls, 1995, Steve Oedekerk :bluray: I denne 2'er er der mindre historie, og mere free-style gags, og det giver faktisk en bedre film end 1'eren. Det er stadig en forudsætning at man ikke får knopper af Jim Carrey's udskejelser for at nyde den.


Top
   
Indlæg: søn mar 05, 2017 21:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Mange spændende omtaler, Henrik - og fedt at se, hvor meget du har gang i BD'erne :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: søn mar 05, 2017 23:56 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Buck Rogers skrev:
- og fedt at se, hvor meget du har gang i BD'erne :thumb:

Streaming, nej tak - hos mig.


Top
   
Indlæg: man mar 06, 2017 0:14 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Michael W. skrev:
[spoiler]Nobody's Fool. Sidstnævnte er jeg nok ret alene om at give SÅ høj en karakter, men den har altid stået som noget helt specielt for mig.

Er det ikke den hvor Melanie Griffith forsøder Paul Newman's tilværelse med en hurtig op/ned med sweateren, uden af have BH på indenunder? Undskyld, hvis jeg reducerer en stor filmoplevelse til et boob-shot, men det er bare det eneste der falder mig ind på den titel (måske var det et klip i "Bogart" filmmaginet på DR?). Den må gerne snart komme på BD, da jeg i øvrigt er glad for Robert Benton's øvrige film såsom "Places In The Heart" og "Kramer vs. Kramer".


Top
   
Indlæg: man mar 06, 2017 10:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Henrik24 skrev:
Michael W. skrev:
[spoiler]Nobody's Fool. Sidstnævnte er jeg nok ret alene om at give SÅ høj en karakter, men den har altid stået som noget helt specielt for mig.

Er det ikke den hvor Melanie Griffith forsøder Paul Newman's tilværelse med en hurtig op/ned med sweateren, uden af have BH på indenunder? Undskyld, hvis jeg reducerer en stor filmoplevelse til et boob-shot, men det er bare det eneste der falder mig ind på den titel (måske var det et klip i "Bogart" filmmaginet på DR?). Den må gerne snart komme på BD, da jeg i øvrigt er glad for Robert Benton's øvrige film såsom "Places In The Heart" og "Kramer vs. Kramer".


Jo, og det er slet ikke så ringe! Det er i det hele taget en yderst seværdig film.

[BOOB-SPOILER]

Billede

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: man mar 06, 2017 10:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Kan vi få et ikon til AMAZON prime?

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: man mar 06, 2017 11:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
rammy skrev:
Kan vi få et ikon til AMAZON prime?
Jeg bruger :amazonvideo: når jeg ser Prime.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man mar 06, 2017 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
ImpulzE skrev:
rammy skrev:
Kan vi få et ikon til AMAZON prime?
Jeg bruger :amazonvideo: når jeg ser Prime.


My bad - sorry, så ikke at der var en side #2 med ikoner :beerchug:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tirs mar 07, 2017 18:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Henrik24 skrev:
Michael W. skrev:
[spoiler]Nobody's Fool. Sidstnævnte er jeg nok ret alene om at give SÅ høj en karakter, men den har altid stået som noget helt specielt for mig.

Er det ikke den hvor Melanie Griffith forsøder Paul Newman's tilværelse med en hurtig op/ned med sweateren, uden af have BH på indenunder? Undskyld, hvis jeg reducerer en stor filmoplevelse til et boob-shot, men det er bare det eneste der falder mig ind på den titel (måske var det et klip i "Bogart" filmmaginet på DR?). Den må gerne snart komme på BD, da jeg i øvrigt er glad for Robert Benton's øvrige film såsom "Places In The Heart" og "Kramer vs. Kramer".


:D

Boob-shootet gør såmænd ikke noget, men jeg synes bare det er en helt igennem vidunderlig film. Hele det miljø den foregår i er så tiltalende, og jeg så den første gang da min Bruce Willis fandom var på det højeste. Det var skønt at se ham i sådan en rolle. Det er en del år siden jeg sidst havde set den, men den holder stadigvæk.


Top
   
Indlæg: tors mar 09, 2017 13:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
FEBRUAR 2017:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Compliance (2012) :TV:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Klassefesten 3: Dåben (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: La Tortue Rouge (The Red Turtle) (2016) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Vaiana (Moana) (2016) *anmeldelse* :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Iron Giant (1999) *anmeldelse* :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Hunt for the Wilderpeople (2016) *anmeldelse* :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Moonlight (2016) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: American Honey (2016) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: La La Land (2016) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Busanhaeng (Train To Busan) (2016) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Historien om det originale Shu-Bi-Dua (docu) (2016) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Welcome to Leith (docu) (2015) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Arvingerne: Sæson 3 [2017] :TV:

Her halvvejs inde i Marts, er det vist på tide, at jeg får gjort status over Februar :loco:

Billede
Som hos mange andre, bar min måned præg af, at jeg skulle have høvlet nogle Oscar-nominerede film inden den store aften, og det bød på nogle ret fornuftige filmkig. Moonlight var god, men rørte mig ikke på samme måned som Manchester By The Sea gjorde i sidste måned. La La Land var en skuffelse. Hvis vi kigger på film der blev snubbed til Oscar-uddelingen finder vi månedens højdepunkt, den helt fantastiske road movie American Honey der klart var månedens højdepunkt

Billede
Bedre så det ud på animationsfronten, hvor The Red Turtle var en kæmpe visuel oplevelse. Mainstream-braget Vaiana (Moana) var klassisk Disney (på autopilot), men stadig seværdig. Og bluray-gensynet med The Iron Giant: Signature Edition var nøjagtigt ligeså magisk som jeg havde håbet på.

Billede
Et andet af månedens højdepunkter var den new zealandske perle Hunt for the Wilderpeople som med sin underspillede humor ramte rent plet hos undertegnede. Stor anbefaling herfra! Jeg havde i dén grad også set frem til den storhypede koreanske zombieslasher Train To Busan, men desværre udeblev den store forløsning. :? Og når vi er i gang med skuffelser, så havde jeg heller ikke meget fidus til det det danske folkekomedie-brag Klassefesten 3: Dåben, der var nøjagtigt samme The Hangover-kopi som de to første.

Jeg fik også høvlet et par dokumentarer, og de var begge fine. Den amerikanske Welcome To Leith var nøjagtigt ligeså crazy som kun en amerikansk doku kan være. Og den danske doku Historien om det originale Shu-Bi-Dua var virkelig velrearchet og gik tættere på skyggesiden af successen, end jeg havde forventet. På serie-fronten bør Arvingerne sæson 3 blive sidste sæson, for konceptet er ved, at være noget udvandet.

Alt i alt en rigtig fin måned. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 296 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 720 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team