DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre nov 24, 2017 7:41

Alle tider er UTC+02:00

Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 245 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 17
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
OKTOBER 2017:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Blade Runner 2049 (2017) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Despicable Me 3 (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Up (2009) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Beauty and the Beast (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Captain Underpants: The First Epic Movie(2017) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Perfetti Sconosciuti (Perfect Strangers) (2016) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Weiner (docu) (2016) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Better Call Saul: Sæson 1 (2015) :netflix:

Stille og rolig oktober, med et par voldsomme peaks, og ingen skuffelser. :clap:

Jeg har været ret positivt stemt overfor de første 2 film i Despicable Me-trilogien (og det er på trods af, at jeg faktisk hader minions-figurer pga. voldsom overeksponering, men heldigvis er de igen reduceret til bifigurer i denne film). Kaptajn Underhyler-filmen var også væsenligt bedre, end jeg havde forventet uden dog, at komme i nærheden af Pixar-niveau. Og endnu en meget positiv overraskelse, var real life-remaket af Beauty and the Beast som var fantastisk! Jeg er næsten tilbøjelig til, at sige at den er ligeså vellykket som tegnefilmen. Og så var gud-ved-hvilken-gang gensynet med Up også en kæmpe fornøjelse. Den intro der, den gav både mig og min søn en klump i halsen... igen!

Wiener-doku'en er ret interessant. Viser en mands karriere smuldre for åben skærm... 2 gange. Wild stuff!

Billede Billede
Og så til månedens højdepunkter, som igen deles af to meget forskellige film... Først og fremmest, var jeg meget imponeret over den njhansen-kuraterede, og DAHF-hypede Perfetti Sconosciuti som er et perfekt afmålt italiensk, kammerspil med nok twists and turns til at tilfredsstille de fleste. Det er simpelthen virtuøst lavet, og alle bør se den på Filmstriben.

Dernæst var biografturen ind og se Blade Runner 2049 også en stor oplevelse. Min umiddelbare reaktion var en mild skuffelse, men efterhånden som oplevelsen har bundfældet sig, er jeg blevet mere positivt stemt, og jeg ender på næsten af give den topkarakter. En ufattelig smuk oplevelse, med kompromisløs fokus på det visuelle OG historien. Musikken og sounddesign er også ret vellykket, på trods af udfordringer. En af årets største oplevelser, og klart årets store efterårs-scifi-brag!

Endelig fik jeg kæmpet mig igennem første sæson af Better Call Saul der havde få episke peaks, hvor alt gik op i en højere enhed. Desværre var de overskygget af alt for meget tomgang og kedsomhed. Jeg har dog hørt, at sæson 2 + 3 er bedre, så måske jeg kaster mig over dem engang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Sunny Hill
2017 | jan | feb | mar | april | maj| jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum 2 og opefter. Formaterne er der ingen minimum krav.

Oktober 194 sete film (Blade Runner, Blade Runner 2049, Suspiria)
Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:biograf: | :plejmo: | :bluray:

Det ser ud til at Michael W. desværre har forladt os. Men 2046 har lovet at komme med sine lister senest, når året slutter. Well. Efter serierne er frasorteret blev det til hele 194 sete film i oktober, hvor alle sammen fik angivet karakterer :thumb:

Månedens top 3 består af to sci-fi; Den ene er 35 år gammel og den anden er fra i år, men begge har det fællestræk, at de var en økonomisk flop i biograferne og har Harrison Ford med sig. Måske kan "mesterværk" også blive et fællestræk, om nogle år? Dernæst har vi en 40 år gammel italiensk og farverige horror med stil, og med sit iørefaldende samt skrækindjagende soundtrack.

Månedens bundskraber, der får motorsaven for struben, er den nye Leatherface.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.

Brugeravatar

Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Ærgerligt med Michael W... Men virkelig fedt med 2x Blade Runner :beerchug:

Brugeravatar

Argh, man kan vel aldrig helt forlade DAHF... ;)

Jeg har lige set privatbeskeder fra ImpulzE om at huske at opdatere månedslisterne, men de er desværre løbet ud i sandet for mig.

Site Admin
Brugeravatar

Michael W. skrev:
Argh, man kan vel aldrig helt forlade DAHF... ;)

:notworthy: :notworthy:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 245 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 17

Alle tider er UTC+02:00