DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 21:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 296 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 1120 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man maj 22, 2017 11:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Buck Rogers skrev:
hele familien har lige kæmpet sig gennem nr. 6. Er du da sunshine for en ørkenvandring.


Det er lige præcis også i film nr. 6, at jeg sidder fast. Shit mand, jeg er godt nok Harry Potter-mæt. :shock: 2 film mere efter denne...


Top
   
Indlæg: man maj 22, 2017 12:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Fritte skrev:
Buck Rogers skrev:
hele familien har lige kæmpet sig gennem nr. 6. Er du da sunshine for en ørkenvandring.


Det er lige præcis også i film nr. 6, at jeg sidder fast. Shit mand, jeg er godt nok Harry Potter-mæt. :shock: 2 film mere efter denne...


Af samtlige Potter-gabere kan jeg egentlig kun huske Flammernes Pokal som seværdig. Resten er en stor tåge :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man maj 22, 2017 13:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Nr. 6 er storslem af mange grunde, ikke mindst, at det er den absolut ringeste af bøgerne.
Men at man så har valgt at strække hele herligheden ud over 2½ time, hvor man efter de første 100 minutter stadig sidder tilbage og tænker, hvad historien egentlig er - det er mindre heldigt ;)

Det meste af filmen ender med at være noget usammenhængende teenagefnidder, og sidehistorien om "The Half-Blood Prince" ender med at være ret ligegyldig. Nej, det var faktisk ret kedeligt, og jo mere jeg har tænkt over det, desto dårligere er filmen blevet. Den sidste halve time er alle tiders, men det er bare på ingen måde nok.
Men bevares, filmen er selvfølgelig stadig flot og kompetent spillet.

@Shiva: Nr. 3, som Cuaron lavede (Prisoner of Azkaban) synes jeg dog skiller sig positivt ud. Den er også kortere end de andre. Men ellers må man generelt sige, at med den massive omsætning og de fantastiske skuespillerkræfter, som serien har haft til rådighed, kunne man nok have forventet noget lidt bedre :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man maj 22, 2017 13:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
De tre første har været de bedste, men ingen mesterværker eller noget. Især nr. 3 var god. Momentvis underholdende over hele franchisen indtil videre. Men jeg bedst den nye Dumbledore fra nr. 4 og frem. 5erens slutning var god. 6eren har en fed åbning, men den efterfølgende halve time er sindsyg kedelig.


Top
   
Indlæg: man maj 22, 2017 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Buck Rogers skrev:
@Shiva: Nr. 3, som Cuaron lavede (Prisoner of Azkaban) synes jeg dog skiller sig positivt ud. Den er også kortere end de andre. Men ellers må man generelt sige, at med den massive omsætning og de fantastiske skuespillerkræfter, som serien har haft til rådighed, kunne man nok have forventet noget lidt bedre :)


Er det ikke den med Gary Oldman med hockeyhår? Den var rigtigt nok heller ikke helt skidt.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 10:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Husk at ajourfører jeres lister fra maj inden den 10. juni :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 11:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Maj (16 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Star is Born (1937) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Soylent Green :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Aristocats :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Silicon Cowboys :netflix:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Independence Day: Resurgence :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Margin Call :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Trader (1987) :vimeo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: To Big to Fail :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Becoming Warren Buffett :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Alien: Covenant :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Grosse Pointe Blank :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Finding Dory :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Young Adult :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Asterix and Caesar :minbio:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Asterix in Britain :minbio:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Askepot :bluray:

Kortfilm:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Alien: Covenant - Prologue: Last Supper :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Alien: Covenant - Prologue: The Crossing :youtube:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 11:21 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Maj: - 12 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Saddest Music in the World (2003) :dvd:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Pirates of the Caribbean: At World's End (2007) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Lion King (1994) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Bram Stoker's Dracula (1992) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Star Trek: The Next Generation sæson 1 (1987) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Groundhog Day (1993) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Black Mirror sæson 2 (2013) :netflix:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Ox-Bow Incident (1943) :bluray: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Who Framed Roger Rabbit (1988) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Fits (2015) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Your Name (2016) :biograf: *anmeldelse*

Højdepunktet i den forgangne måned var ubetinget The Ox-Bow Incident, selv om den har 74 år på bagen. Men også gensyn med Roger Rabbit og Coppolas Dracula-film gjorde godt. Nej, Keanu Reeves spiller ikke synderligt godt, men der er gotisk stemning i bunkevis. Jeg var lidt mindre benovet over Your Name end flertallet, selv om stadig var en udmærket oplevelse.

Jeg fik endelig taget hul på et gensyn med Star Trek: TNG - og første sæson bliver aldrig synderligt fantastisk ;)
Bundskraberne var to gange oppustet blockbuster-ingenting, nemlig Pirates 3 og Harry Potter 6.

Måneden blev sluttet af med Guy Maddins virkeligt spøjse (og lidt gimmick-agtige) The Saddest Music in the World (hvor Isabella Rosellini render rundt med glasben fyldt med øl) - en :beerchug: til t23 herfra for tippet!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 12:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Maj: - 12 stk.

Måneden blev sluttet af med Guy Maddins virkeligt spøjse (og lidt gimmick-agtige) The Saddest Music in the World (hvor Isabella Rosellini render rundt med glasben fyldt med øl) - en :beerchug: til t23 herfra for tippet!


Lyder eddermame bizart, haha! Hvor er t23 i øvrigt blevet af?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 12:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Du er da kommet lidt omkring der, Buck. :thumb:

Men kun 4 :starfull: til Groundhog Day??? :nono: :bat:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 12:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@DP: Den var ikke nær så bizar som hans senere, The Forbidden Room, hvilket egentlig var lidt skuffende ;) *Den* er satme mærkelig!

@Shiva: Så er han der sat'me igen! Hårde hund! Nej, jeg kan simpelthen ikke få mere ud af den - ja, Bill Murray er fremragende i den, men den bliver mere og mere sirupssød hen mod slutningen (hvor han fiser rundt og leger barmhjertig samaritaner), og noget af humoren bliver lige tam nok. Femstjernede komedier er sådan noget Mel Brooks-anarki! Pardon :oops:
Men ja, det er fedt at brede sig ud over mange genrer - endnu en grund til, at jeg generelt ikke orker serier med 50+ afsnit (Trek og Twilight Zone er hermed undskyldt!)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 13:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Buck Rogers skrev:

@Shiva: Så er han der sat'me igen! Hårde hund! Nej, jeg kan simpelthen ikke få mere ud af den - ja, Bill Murray er fremragende i den, men den bliver mere og mere sirupssød hen mod slutningen (hvor han fiser rundt og leger barmhjertig samaritaner), og noget af humoren bliver lige tam nok. Femstjernede komedier er sådan noget Mel Brooks-anarki! Pardon :oops:
Men ja, det er fedt at brede sig ud over mange genrer - endnu en grund til, at jeg generelt ikke orker serier med 50+ afsnit (Trek og Twilight Zone er hermed undskyldt!)


Du husker sgu da som en elefant. Har vi godt nok været omkring den før? Jamen jeg forsvarer den nidkært, indtil jeg ligger 7 fod under. :beerchug:

Jeg tilskriver din manglende dømmekraft, at du har kastet dig ud i et så obskurt genremix indenfor samme kalendermåned. Det må formudre selv den skarpeste anmelderhjerne. :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 13:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg husker det som var det for tre år siden. Jeg græd i flere dage bagefter og måtte styrke mig med en filmisk eksursion udi tibetanske courtroom dramas. Damn, jeg havde det fedt bagefter.
#ElefanterFTW

Og alle mine måneder er obskurt sammensat - jeg har prøvet at lave det om, men det er hele tiden de forkerte film, der falder ned fra hylden :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 16:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 37 sete film i juni, hvor en enkel er kortfilm. 32 ud af de 37 er ikke set før.

The Evil Dead var del af en filmaften i sidste weekend, her måtte jeg bare gense resten af Evil Dead-filmene og remaket. Allesammen holder stadig 100% og var en sand fornøjelse.

Ellers det mest bemærksværdige for maj, er antal af danske film, som er uden tvivl det højeste antal af hvad jeg har set sammenlagt løbet af de sidste par år. Jeg fik en ustyrlig lyst til at gå i dybden med danske film fra 90'erne, som jeg ikke havde set før, hvor jeg også fik taget hul på Dogme-filmene. Det hele startede med en tråd inde på DGFN's facebook gruppen, her blev der snakket om “hvad er de bedste danske film i 90'erne”. Det fik mig til at tage et smut forbi bogcentralen i Horsens og fik overraskende nærmest alle sammen af de nævnte titler, som jeg ikke havde set før, plus et par film som jeg havde set. Bagefter det blev til en fandens masse dansk på menuen, med bl.a. sur Thomas Bo, bar røv, diller og patter.

Det er derfor er seks danske film i toppen; Det forsømte forår, Festen, Ondt blod, Idioterne, De skrigende halse og Besat. Men der også blevet plads til fan-cut AKA directors cut af Raising Cain, The Evil Within, Walter Hills The Driver og Southern Comfort. Månedens bundskraber går til Daddy's Home, der ligger meget tæt op ad Dræberne fra Nibe og Prometheus.

Månedens anbefalinger fra en eller flere DAHF'er, udover alle de danske film er; tv-miniserien The Shining og Matinee.

Min anbefaling denne gang, er uden tvivl Andrew Gettys The Evil Within.
Et, fordi det er en film der fortjener at blive udbredt. To, fordi det er en vild historie om mangemillionæren Andrew Gettys livsværk, som han aldrig nåede at blive færdig med, inden han døde som 47-årige efter en lang historie af meth afhængighed. Der estimeres at Getty havde brugt op til 6 millioner dollars af egne penge på filmen. Læs anmeldelsen her.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE lør jul 01, 2017 13:12, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: fre jun 02, 2017 17:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:
Maj (4 film):
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Handmaiden (2016) :biograf:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Alien: Covenant (2017) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Christine (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Hell Or High Water (2016) :viaplay:


Det blev til gensyn med de fremragende The Handmaiden og Hell Or High Water. TIl gengæld skuffede Alien: Covenant fælt.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 296 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 1120 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team