DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 22:17

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4
Forfatter besked
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: fre sep 08, 2017 7:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det her er da helt klart en must-watch. Der er positive anmeldelser alle steder.


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: fre sep 08, 2017 9:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
rammy skrev:
Jeg skal sgu i biffen! Nu kommer der endelig noget ordenligt horror i biffen, så skal der støttes op.


Præcis. Den skal helt klart ses.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: fre sep 15, 2017 16:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har ikke læst artiklen (undgår spoilers, da jeg ikke har set filmen endnu), men ifølge overskriften bliver Blu-ray'en en Director's Cut, der er 15 minutter længere.

http://www.comingsoon.net/movies/news/8 ... e#/slide/1


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: fre sep 15, 2017 17:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Har du ikke læst bogen eller set mini-serien? :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: søn sep 17, 2017 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Det var faktisk en ganske udmærket horrorfilm. Godt skuespil og castet fungerer rigtig godt. Historien bliver en blanding af horror og stand by me og det meste af tiden er det en god blanding. Budskabet med at overkomme ens egen frygt fungerer rigtig godt i en coming of age historie. Den er også smukt skudt, så håndværket er bestemt i orden. Samtidig er det dog også en sindssyg traditionel horrorfilm. Der bliver ikke taget nogle chancer eller prøvet noget nyt, overhovedet. Det er klassisk gys og man ved hvad man får. Ofte prøver filmen dog alt for meget og så virker det faktisk lige omvendt og jeg bliver i hvert fald ikke skræmt. F.eks. er der et hus i filmen der er iscenesat helt absurd og bliver det i stedet komisk. Filmen fungerer bedst i de små stille øjeblikke med børnene og værst når den kaster jump scares og computer effekter efter publikum. Jeg håber, at fortsættelsen skruer blot en smule ned og i stedet giver os noget lidt mere subtilt. Det kan godt være jeg er blevet skadet af Twin Peaks, for ting er bare ikke så uhyggelige når det ikke baserer sig på stemning og langsom opbygning med mærkelig uforklarlige ting, men jeg er også langt mere til psykologisk gys end andet horror. Traileren til mother var næsten mere skræmmende end IT fordi den havde nogle underlige billeder og lyde. Men alt i alt er det en anbefaling på trods. :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: søn sep 17, 2017 16:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg så den i går aftes og endte med at blive godt og grundigt skuffet. Overraskende lidt hvad der egentligt fungerede i filmen. Trods det, så ender det nok med jeg tager en biograftur, når 2. del kommer engang.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: tirs sep 19, 2017 9:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
IT version 2017 er en aldeles glimrende filmatisering af Stephen Kings roman.

Den moderne IT er ikke og vil ikke være skræmmende for de, der har set den gamle IT. Dertil er vi alle blevet ca. 20 år ældre og siden Tim Curry rendte rundt og råbte "I'm every nightmare you've ever had. I'm your worst dream come true" har vi set et utal af gyserfilm komme sprøjtende ud som rotter fra Londons kloakker. I stedet er IT er en super god coming-of-age-film med mange gode gys, men virkelig ækel og virkelig skræmmende er filmen ikke, når man er 34-år gammel som mig og har set mange af denne type film før.

Til gengæld er figurerne gode. Finn Wolfhard, som også spiller med i Stranger Things, er perfekt som gruppens jokende klovn Richie Tozer, der som et barn siger upassende ting på upassende tidspunkter. Tozer kæmper filmen igennem med at tage gruppens oplevelser alvorligt.

Sophia Lillis er strålende i rollen som gruppens kvindelige indslag, Beverly Marsh, som er udsat for nogle grimme ting hjemme hos sin far. Lillis spiller Beverly med både et glimt i øjet og samtidig en handlekraft, som får mig til at tro, at hun nok skal blive en endnu bedre skuespiller i fremtiden.

Jeremy Ray Taylor som Ben, den tykke, kiksede og poetiske nytilflytter i gruppen, spiller sådan set meget godt, men desværre forsvinder han lidt i mængden, som filmen kører. Bill Densborough, der stammer og mister sin bror i starten af filmen, er spillet af Jaeden Lindenharr, som egentlig gør det godt, men han er næsten for pæn en ung dreng til, at man kan tro på, at han er en del af Losers Club. Her synes jeg faktisk, at ham, der spillede ham i den gamle tv-film, var meget bedre castet til rollen.
Hypokonder-Eddie er også virkelig god. Han er spillet med en intensitet, som jeg godt kunne lide.

De andre i gruppen; Den mørke Mike og jøden Stan er ikke specielt hverken velspillet eller interessante. Man kan godt ærgre sig over, at man ikke lige har gidet ofre lidt krudt på netop de to.

Rollen som filmens bølle tilfalder Henry Bowers, spillet af Nicholas Hamilton. På den ene måde er han godt portrætteret med hockeyhår og mange traumer, som han lader gå ud over andre mennesker, på den anden måde bliver han lidt en sidehistorie, som ikke er helt rigtigt veludført. Tænker måske desværre, at han - ligesom Ben, Mike og Stan - bliver lidt en uudfoldet sidehistorie, som man godt kunne have brugt krudt på...

Så er der jo Bill Skarsgaards Pennywise. Jeg kunne godt lide ham. Han kommer nok til at dele vandene, men han spiller ham sgu godt. Pennywise er mere kompleks i denne filmatisering end i tv-filmen, hvor han var et én-dimensionelt monster. I denne version ser vi ham i mange forskellige versioner og agere på forskellig vis. Alt dette er med til at skabe en god Pennywise, som fungerer langt de fleste gange i filmen.

Jeg blev ikke skræmt, men jeg blev underholdt og jeg fik en god filmatisering af den for mig bedste King-historie. Nogle af scenerne kunne have været meget bedre lavet eller udført, hvor jeg desværre tror, at budgettet har spændt penge for bedre udførsel. Det er lidt ærgerligt, når resten i min optik fungerer fint.

Jeg glæder mig til nummer to. Fire store stjerner for en solid film, som jeg skal se igen.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: tirs sep 26, 2017 8:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
New Line Cinema har sat IT - Part 2 til release den 6. september 2019.


Top
   
Indlæg: tirs sep 26, 2017 8:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Spændende. Håber der er mere uhygge og mindre Goonies i nummer to.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team