DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 17:37

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jul 13, 2016 12:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

Biografpremiere: 9. juni, 2017
IMDb-link: http://www.imdb.com/title/tt2345759/?ref_=ttfc_fc_tt

Universal skal også have gang i en "Cinematic Universe" og kaster sig over reboots af de klassiske monster-film fra gamle, gamle dage. Første film bliver The Mummy med Tom Cruise i hovedrollen. Filmen foregår i nutiden og med en kvindelig mumie i skurkerollen, spillet af Sofie Boutella. Russell Crowe skulle også have landet en rolle i filmen som Dr. Jekyll/Mr. Hyde. Alex Kurtzman instruerer.

Citat:
Tom Cruise headlines a spectacular, all-new cinematic version of the legend that has fascinated cultures all over the world since the dawn of civilization: "The Mummy."

Thought safely entombed in a crypt deep beneath the unforgiving desert, an ancient queen (Sofia Boutella of "Kingsman: The Secret Service" and "Star Trek Beyond") whose destiny was unjustly taken from her, is awakened in our current day, bringing with her malevolence grown over millennia and terrors that defy human comprehension.

From the sweeping sands of the Middle East through hidden labyrinths under modern-day London, "The Mummy" brings a surprising intensity and balance of wonder and thrills in an imaginative new take that ushers in a new world of gods and monsters.


Desværre ingen trailer endnu.

Næste film i serien skulle være Frankenstein med Javier Bardem i hovedrollen. Han får muligvis en cameo i The Mummy.


Top
   
Indlæg: ons jul 13, 2016 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Besluttede de sig nogensinde for, om Dracula: Untold skulle være en del af universet?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør dec 03, 2016 19:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Første poster og traileren kommer søndag.

Billede


Top
   
Indlæg: man dec 05, 2016 9:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det ligner en eventyrsudgave af en Mission: Impossible-film. Den skal jeg se :)



Top
   
Indlæg: man dec 05, 2016 10:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Tom får heldigvis muligheden for at løbe!

Bortset fra det, så ser den ganske spændende ud

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: man dec 05, 2016 16:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jamen det ligner jo på godt og ondt en Cruise-film. Intet banebrydende men sikkert effektiv popcornunderholdning.
Min største anke er "cinematic universe". Jeg ved godt, at alle vil have en del af MCU/Star Wars-kagen, men kunne vi nu ikke bare få en enkelt lille film uden crossovers, præ/post-credits teasere og Special Guest Apperarance af Mr. Dukker Først Op I Min Egen Film Om Fire År.

Jeg ved godt, at det er meget at bede om, men altså bare noget så oldnordisk som en film, der står på egne ben og ikke skal være et setup til alle mulige andre film?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man dec 05, 2016 16:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Enig, vi kan jo i hvert fald konstatere, at Crowe er Dr. Jekyll, så indflyvningen til hans alter ego er dermed igang.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre mar 31, 2017 8:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ny plakat til The Mummy.

Billede


Top
   
Indlæg: søn apr 02, 2017 17:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ny trailer!



Top
   
Indlæg: man maj 22, 2017 19:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Universal kalder franchisen for "Dark Universe."

Johnny Depp skal spille Dr. Griffin i The Invisible Man og, som skrevet tidligere, så har Javier Bardem fået hovedrollen i Frankenstein's Monster.

Næste film i serien bliver Bride of Frankenstein. Bill Condon (Beauty and the Beast) instruerer. Biografpremiere den 14. februar 2019.

Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 07, 2017 19:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Well, indtil videre splatter den med 30% på RottenTomatoes. :? Det var nok ikke den start på Dark Universe som Universal havde håbet.


Top
   
Indlæg: tors jun 08, 2017 9:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Nedturen fortsætter for The Mummy. Nu på 25% og konsensus:

Citat:
Lacking the campy fun of the franchise's most recent entries and failing to deliver many monster-movie thrills, The Mummy suggests a speedy unraveling for the Dark Universe.


Hvis Bride of Frankenstein også får ringe anmeldelser, så bør Universal trække stikket og bruge pengene mere fornuftigt.


Top
   
Indlæg: tors jun 08, 2017 9:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
De må kunne leve fedt på deres Faste og Furiøse-franchise mange år endnu. Plus Jurassic-serien.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jun 08, 2017 9:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg gider ikke være en sur snegl, men en film om Tom Cruise mod en mumie lyder bare heller ikke specielt spændende. Tom overlever altid og redder dagen, så når han er mere i centrum end selve monsteret, så mister jeg allerede interessen en hel del. Traileren ligner Mission Impossible, hvor han tilfældigvis kæmper mod en fireøjet mumie.

Jeg elsker de to Brendan Fraser & Rachel Weisz-film, hvor de kæmper mod Imhotep. De film emmer af eventyr. Den nye her ligner en rædderlig omgang.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jun 09, 2017 11:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
The Mummy (2017)

Det er lidt af en rodebutik til at starte deres Dark Universe med. Med de seneste anmeldelser rundt omkring, konstaterer også det ikke er en anmelder-film - og det er det heller ikke. Hvis vi starter med Tom Cruise, som er tilbage i sin sædvanlige trofaste rolle, hvor han beviser atter en gang at han stadig kan løbe stærkt, fra store eksplosioner, sandstorme, vand, rumvæsner, missiler, folk og løbe efter folk. I fortsættelsen til "Jack Reacher", som jeg så i sidste weekend, der var Cruise ualmindelig kedelig og han lignede virkelig et rynkede æble, der ikke gad mere. Det er lige omvendt i "The Mummy", for her virker det som om han havde en fest, som en skruppelløs 54-årige skørtejæger.

"The Mummy" er mere mørk, som Dark Universe også antyder, end hvad vi så med Brendan Fraser i 1999, men her i 2017-udgaven fungerer humoren ikke nær så godt. Dog ser vi mange kendetegn fra Stephen Sommers-udgave i form af scener og props, hvor næsten intet (af hvad jeg kan huske) fra Karl Freunds eller Terence Fishers-udgaver. Manuskriptet til den nye er lidt af en rodebunke og har virkelig travlt med opsætte historien og universet, og få den ført hen til Russell Crowes (der spiller Dr. Jekyll, som er noget malplaceret i filmen), kammer. Crowes skuespil har jeg ellers normalt ikke noget imod og synes ellers godt om, men denne gang er den lidt tåkrummende og han ligner mere en forvokset bamse.

Er filmen så ikke god? Vel, trods for den svingende kvalitet af plottet og tju-bang CGI-action, så findes der lidt godt i filmen. Blandt andet er transportfly-scenen ganske godt lavet og så jeg kunne særdeles godt li’ prinsesse Ahmanets (ja ja - det var ikke sådan en hentydning :naughty: ) zombie-hjælpere, der virkelig gav noget på horror'ish-kontoen. Hvis vi spurgte min far, der var med inde og se den i IMAX og havde selv valgt filmen som del af sin fødselsdagsgave, men havde ikke været i biografen siden engang i 90’erne, så var den god. Jeg vil sige den er meget bedre end makværket "Jack Reacher: Never Go Back", men er stadig middelmådig og jeg fik mere lyst til at gense Brendan Fraser i "The Mummy".

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team