DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er søn maj 12, 2024 6:38

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors apr 14, 2016 22:00 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 14, 2004 19:26
Indlæg: 988
fårste trailer til Nicolas Winding Refn nye film The Neon Demon

https://www.youtube.com/watch?v=cipOTUO0CmU


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 9:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg er forsigtig positiv her. Den ser interessant ud. Imponende, at Refn trækker 3 stk hovedkategori-noms i træk.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 10:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Er vi mon ovre i noget Perfect Blue igen ! Jeg synes lidt, at den har det vibe...


Top
   
Indlæg: ons jun 22, 2016 12:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hehe, den intro :D



Den skal ses.


Top
   
Indlæg: ons jun 22, 2016 12:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Helt klart, men ligesom Refns andre film, så deler den i den grad vandene. Jeg glæder mig eddermame til at se den.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 22, 2016 13:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg nåede desværre ikke at fange den i biffen her. :(

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons sep 14, 2016 16:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har godt nok svært ved at få Neon Demon ud af hovedet. Jeg glæder mig virkelig til at se den igen.

Soundtracket er hypnotisk. Ligesom filmens visuals.



Top
   
Indlæg: ons sep 14, 2016 16:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg har købt den på US iTunes. Nu tager jeg så tilløb til at se den...snart...måske...inden længe.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man okt 10, 2016 10:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede

Det er svært at blive klog på filmen, om det noget er skidt eller godt. Refn’s film svinger lige så bredt i kontrovers og forargelse, som de gør i valg af farver og musik. Bare dét alene gør filmene yderst seværdigt.

The Neon Demon er et væld af visuel frosting og sprøjtende champagne, der langsomt, måske for langsomt, drager en tættere og tættere ind i den syge modebranche og modellernes indre monster, hvor idealerne og tonen ikke fremmer det bedste eller er det sundeste for kvinderne (eller mændene).

Filmen er måske Refn’s måde at give fingeren til branchen på den kreative, chokerende og grusomme måde? For der er nemlig det hele i filmen; jaloux model tøser, nekrofili, Keanu Reeves, en puma og kannibalisme. Noget af det er der mere af end andet og det hele vises ret afdæmpet og visuelt, uden at overdrive. Som nævnt før, er det en film det er svært at blive helt klog på, men du bliver alligevel draget i Refn’s univers af farver og sprøde score fra starten af.

Elle Fanning giver en fantastisk og troværdig præstation, hvor den meget tynde Desmond Harrington, der kort medvirker som fotograf, er skræmmende god. En ting er sikkert, hvis du er til Refn’s film, især de seneste, så vil du også kunne lide denne film - men det er ikke et nyt mesterværk. Jeg er i den gavmilde hjørne, filmen ender på fire ud af fem stjerner.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man okt 10, 2016 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Jeg ved sgu ikke med The Neon Demon...det var vel lidt en fuser...dog en farvestrålende en af slagsen. Filmen er nemlig helt ubeskrivelig flot at se på (og lytte til), men historie og plot er der ikke altså meget af. Præcis som den branche den prøver at skildre er det all show no tell, og det syntes jeg var lidt skuffende. Nicolas Winding Refn kører soloshow i en skarp stiløvelse uden rigtig at inviterer publikum indenfor, og det er da også fint nok at det er en lukket fest, men jeg vil ha' lov til at være lidt tvær over ikke at være blevet inviteret...

Low-budget filmen Starry Eyes (anmeldelse: http://llk.dk/hqp2ui) fra 2014 arbejder med samme tematikker, men gør det faktisk bedre. Den er ihvertfald mere underholdende. Bliver det for eksotisk, så se Black Swan i stedet for - den er mesterlig.

Starry Eyes:
Billede

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: man okt 10, 2016 11:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Starry Eyes er bestemt en ret vellykket film :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs okt 18, 2016 14:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

The Neon Demon [2016] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

"Nothing fake, nothing false. A diamond in a sea of glass!"

'Den uskyldsrene, 16-årige blondine Jesse ankommer til Los Angeles i håbet om at blive fotomodel. Hun opdages af en af byens førende modelagenter, som synes, at Jesse har den helt særlige udstråling, der kan gøre hende til stjerne i den skønhedsfikserede modeverden. Jesses modelkolleger reagerer på hendes kometkarriere med iskold foragt. Deres jalousi udarter i hensynsløs og blodig retning.'

Det er altid hit eller miss med Refn, og derfor glæder jeg mig altid når han er ude med en ny film. Måske det er denne gang man vinder i lotteriet?

Nicolas Winding Refn er en af de ypperste eksempler på det "nye kuld" af danske filminstruktører med international succes. Og ingen tvivl om, at han er yderst talentfuld. Det så man allerede med hans fremragende debutfilm Pusher fra 1995 der er meget tæt på, at være den bedste dansksprogede film nogensinde! Han fortsatte med de noget mere slunke efterfølgerne Pusher II og III som begge var ganske forfærdelige og bar tydelige præg af, at være bestillingsarbejde (som Refn også selv har indrømmet). Bleeder husker jeg også som ret middelmådig. En tand bedre så det ud med Bronson uden at det dog på nogen måde er en god film. Ikke engang Tom Hardys fremragende skuespil kunne løfte den fra elendighedens sump. Men det var alt sammen glemt med mesterværket Drive der klart er Refns bedste film.

Desværre ender The Neon Demon ikke i blandt Refns bedste. Dertil er den simpelthen for unuanceret og letbenet. Til gengæld er det hans flotteste! Indpakningen er der eddermame ikke noget i vejen med. Det er et gigantisk overflødighedshorn af glitter-æstetik fyldt til randen med neonlys, overdrevet make-up og stroboskop-blinkende dansegulvs-dekadence. Overalt bliver middelmådigheden holdt nede af et visuelt bombardement af stærkt hypnotiserende og dragende hedonisme. Med andre ord: Filmen er en af årets flotteste, men det er lutter tomme kalorier, hvilket jo paradoksalt nok giver filmen et ekstra meta-lag. Stilmæssigt minder den om en blanding imellem Enter The Void, Human Traffic og Lost Highway, uden på nogen måde at komme op på siden af nogen af dem. Det er egenligt en simpelt historie der ender med, at være pakket ind i alt for meget overflødigt halløj. Den uskyldige pige med 'dådyr-fanget-i-forlygter looket' der ender med at sætte hele byen på den anden ende og indirekte tvinger alle hun møder ud i desperate situationer. Og det er lidt hvad der er sket for Refns fortælling også. Den er druknet i glitter, store ambitioner og dårlig dømmekraft, og er således endt med at glide for langt væk fra sit oprindelige udgangspunkt.

Hatten af for Refns evne til altid at caste de helt rigtige skuespillere i de rigtige roller. Især Elle Fanning i den altoverskyggende hovedrolle gør det fremragende, men også resten af castet er spot on. Selv Christina Hendricks og Keanu Reeves' biroller fungerer. Desværre er der for mange andre aspekter der ikke fungerer, og især persontegningen og dramaturgien halter gevaldigt. Refn forsøger så hårdt at være arthouse med det ene bizarre optrin efter det andet, men det virker underligt påklistret og fjerner fokus fra hvad der ellers kunne have været en spændende historie med flere overraskende twists and turns. Og så er der slutningen som mange har haft en mening om. Jeg var nu knap så imponeret, selvom jeg vil medgive af den har en hvis pondus.

At lave en film om skønhedsbranchens overfladiskhed er meta-ironi i særklasse. Og det kunne have været et fantastisk mesterværk, men endte som en sminket, tom skal af middelmådighed.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team