DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er ons apr 17, 2024 1:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 111 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 8
Forfatter besked
Indlæg: søn jul 30, 2017 18:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Ja, sådan opfattede jeg ham heller ikke.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: søn jul 30, 2017 19:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
En bombastisk fryd for øjnene og ørerne fra Nolan og Zimmer, der igen giver en biografoplevelse for alle pengene. Men det er vist også kun det.
Jeg havde nu heller ikke nogen forventninger, at Nolan ville grave dybt i historien om slaget og evakueringen i Dunkerque, selvom jeg inderligt havde et håb om det. Når fokuset alligevel var om briterne, så kunne historien om PS Medway Queen være et godt bud. Et skib der foretog syv ture, skød tre fjendtlige fly ned, reddede 7000 mænd og var det sidste skib der forlod området, der næsten i sig selv kunne være en god film, men blev fuldstændig udeladt i denne.

Trods alt, så ender jeg alligevel med dette efter biografturen:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Nu skal man ikke glemme Leslie Normans imponerende og ambitiøse Dunkirk fra 1958, hvor Richard Attenborough, John Mills og Bernard Lee har roller i. Filmen er fortalt primært fra to perspektiver, delvis fra en avis reporter ved navn Charles Foreman (Bernard Lee) og kujonagtige John Holden (Richard Attenborough), der ejer en værksted og er ganske tilfreds med sit indkomst fra Spøgelseskrigen. Og den pålidelige korporal "Tubby" Binns (John Mills), i frontlinjen i besatte Frankrig, der skal føre hvad der er tilbage af hans deling til kysten. Operation Dynamo sættes i værk og Charles Foreman, John Holden og andre lokale, ender med at blive trukket ind i krigen med deres egen både.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn jul 30, 2017 20:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Mike Haggar skrev:
Er på ferie og har ikke en computer ved hånden, så min korte kommentar til Dunkirk er: Den er god. En dokumentarisk oplevelse, der er bundet virkelig godt sammen.

[Vis Spoiler]
Er dog lidt træt af, at de lige skal være skotter, der er usympatiske og at krysteren er fransk. Hurra for England, Nolan.


:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

[Vis Spoiler]
Hvorfor synes du franskmanden er en kryster? Han prøver jo bare at slippe væk ligesom de andre.


[Vis Spoiler]
Hmmm. Ja, det har du nok ret i. Han fremstilles måske mest af alt som en kryster af de andre, men så får han ikke lov til at overleve, selvom han har været den klogeste af dem alle indtil da. Det kan godt være jeg lige skal tænke lidt over det.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn aug 06, 2017 20:39 
Offline

Tilmeldt: lør aug 08, 2015 9:12
Indlæg: 67
http://www.imdb.com/title/tt5013056/goofs

Puha, der er meget omkring det med moderne ting i baggrunden, som er så tydeligt, og skiller sig så bastant ud, at det næsten er pinligt, man ikke har skjult det i post.

Men den med Spitfiren der skyder en Stuka ned, åbenbart efter Spitfirens motor ER gået i stå, er umiddelbart ikke med. Til trods for jeg har talt med et par stykker som har set filmen, som undrede sig over det samme.


Top
   
Indlæg: man aug 07, 2017 14:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Helt vanvittig fed film - og mine forventinger var oven i købet kæmpe store. Intens og uhyggelig, fra første sekund. Filmen griber fat i kraven og slækker kun jerngrebet et par gange, og kun for gribe fat igen - endnu strammere. Luftduellerne er et kapitel for sig selv. De er helt afsindigt medrivende, det føles virkelig som om man er med ombord i Spitfire-flyet. Alt ryster, hamre og banker - alt imens der bliver kæmpet på liv og død. Den måde at soundtracket smelter sammen med lydeffekterne på, er noget af det mest geniale jeg til dato har lagt øre til. Uret tikker og tikker, alt imens både publikum og de stakkels soldater kæmper med svedige håndflader og et konstant øre rettet mod himlen for at spotte Stuka'en i tide. Eneste anke jeg har er at jeg sagtens kunne have brugt en time mere til lands, til vands og i luften. Jeg glæder mig til at se den igen og håber inderligt at Nolan's til dato bedste film udkommer på UHD.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: ons aug 09, 2017 14:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Jeg var i biografen og se den i går: Flot håndværk, rigtig godt klippet og tyk stemning.
Som andre også har skrevet, så er mit eneste lille anke omkring filmen, at jeg ikke fik skabt en relation til nogle af filmens karakterer. Det tætteste jeg kom var med Mark Rylance's rolle.

En rigtig god film, som jeg var glad for at jeg gik i biografen for at opleve - særligt lyden kom til sin rette i den store sal.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 111 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 8

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team