DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er søn sep 22, 2019 22:30

Alle tider er UTC+02:00

Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 125 26 27 28 2935 Næste
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Det er lige før jeg overvejer at pjække fra arbejde i morgen, for at nå den sidste forestilling (m/dk tale) der vises i Biocity Aalborg i morgen kl. 13:30.

Superfed anmeldelse Buck. Jeg MÅ BARE se denne film sammen med min søn, og det kan kun gå for langsomt. :thumb:

Brugeravatar

ImpulzE skrev:
[Vis Spoiler]
Billede
Snowden (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Jeg var i mandags inde og se Oliver Stones nyeste biografiske film Snowden, ganske gratis takket af Prosa. Stones seneste film har været meget svingende i de sidste (mange) år, men Snowden er faktisk meget tæt på den gode side. Der er ikke vild meget nyt at hente, når man allerede har set Citizenfour, men får alligevel en klump i halsen over hele situationen pga. Stones fantastiske arbejde med politiske temaer på film.

En stor skulderklap til Joseph Gordon-Levit, der giver en fremragende og overbevisende skuespilpræstation som Edward Snowden, IMO. Det samme kan jeg også sige om Nicolas Cage, der har en meget lille rolle.
Selvom en spilletid på 134 minutter, så er den sidste del i 3. akt lidt forhastet sammenklippet end det vi kender til, bl.a. fra dokumentaren. Med alle plusserne og minusserne er det en anbefalet og vellykket Stone-film. Den når dog ikke samme højde som Salvador og JFK, men ja, ret okay.

Billede

Snowden [2016] :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:

"The modern battlefield is everywhere!"

Oliver Stones 20. spillefilm er samtidig den der har åbnet til dårligste billetsalg i hans karriere. Om det er hans dårligste film skal jeg lade være usagt, men der er ingen tvivl om, at det langtfra er hans bedste. Og det er sgu lidt ærgeligt, når man ved at han kan lave fantastiske film. Vietnam-veteranen Stone er en af de mest vedvarende kritikere af den amerikanske regering, hvilket altid har skinnet igennem i hans film. Og selvom han er meget farvet, så laver han ofte interessante film, hovedsageligt om politik (og deraf afledte væbnede konflikter). Denne gang er slagmarket så rykket online.

Hans bedste politiske film er Platoon, Born on the Fourth of July og JFK. Men det er også medrivende når han løsner grebet om det politiske og spidder finansverdenen i Wall Street og Wall Street: Money Never Sleeps. Men også thrillerne U Turn og (især) voldsklassikeren Natural Born Killers er markante film.

Desværre er Snowden ikke i nærheden af tidligere klassikere. Dertil er en alt for safe og uden egenligt fremdrift. Der er hele tiden optakt til, at der skal 'ske noget', men der sker ikke ret meget og de store dramatiske drejninger udebliver. Et godt eksempel er de mange scener på Snowdens hotelværelse i Hong Kong hvor Stone desperat prøver alle mulige greb, for at skabe noget spænding, men der sker absolut intet der kan få pulsen bare lidt op.

Det hjælper heller ikke på det samlede billede, at Stone begår den store fejl at tegne nogle alt for karikerede birolle-portrætter, f.eks. den nørdede hacker, den magtliderlige drill sergeant, den blåøjede venstreorienterede kreative kæreste, etc. Det er simpelthen for nemt. Det samme gælder Nicolas Cages rolle der er både malplaceret og urealistisk. Alt sammen issues der er med til udfordre filmens realisme, som ellers er et af Stones varemærker. Og så ender den i den sædvanlige omgang Oliver Stone circle-jerk hvilket man efter 2,5 times spilletid slet ikke har mere overskud til.

Men er det så en dårlig film? Nej, det er det ikke. Emnet er også både interessant og yderst vigtigt, men det gør sig bare langt bedre som dokumentar, hvor vi i Citizenfour fik hele historien fortalt uden fiktions-støj.

Det var lidt en meh-oplevelse.

Brugeravatar

Billede

Jeg ved ikke hvorfor...jeg ved det virkelig ikke...men jeg satte mig til at se den nye Ghostbusters (og for at pine mig selv endnu mere, så jeg en extended udgave). Men med ingen forventninger overhovedet, så kunne det vel ikke gå helt galt...eller?

Jo, det kunne det så godt. Et over-fjollet trainwreck af en omgang fald-på-halen mismask. Blottet for alt den sjæl og dynamik den oprindelige film havde så meget af, så vralter Ghostbusters anno 2016 sig afsted, ideforladt og enfoldigt som den landsbytosse man helst går en stor bue udenom. Melissa McCarthy har sine øjeblikke mens Kate McKinnon er tåkrummende irriterende - også dukker Bill Murray og Dan Aykroyd op i de to nok mest modvillige cameos nogensinde. Effekterne er (selvfølgelig) fullblown CGI, men de er trods alt ok lavet - især i filmens finale. Der er enkelte sjove scener - og her mener jeg virkelig "enkelte". Så hold dig langt på afstand medmindre du er væsentligt yngre end mig, og/eller ikke har noget forhold til den originale film...eller til film overhovedet.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)

Brugeravatar

Tak for, at tage en for holdet Rammy :thumb:

Hvor mange stjerner skal den have ud af seks?

Brugeravatar

DeathPosture skrev:
Tak for, at tage en for holdet Rammy :thumb:

Hvor mange stjerner skal den have ud af seks?

Er det virkelig nødvendigt i det her tilfælde :laugh: Den kan få én stjerne - den brune stjerne den er blevet skidt ud af...

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)

Brugeravatar

Hahaha! Perfekt! :naughty:

Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
ImpulzE skrev:
Billede
[Vis Spoiler]
The Wailing 2016
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Da rulleteksterne kørte over lærredet til den koreanske Goksung (The Wailing) i lørdags, var jeg helt målløs af den allerbedste slags. Spektakulær på alle punkter om mysteriet med en ukendt sygdom af en art, der begynder at sprede sig i landsbyen. Vi følger en politimand der trækkes ind i hændelsen og bliver tvunget til at løse mysteriet for at redde sin datter. Sindssyg flot filmet og klippet, en rutsjebanetur med rædsel, intensitet, drama, skræk og shamanisme. Med en varighed på 156 minutter kan den virke for lang, men tro mig, det er det hele værd. Kort sagt, glem alt The Neon Demon, så hellere se den her!

Jeg holder dig ansvarlig for at jeg brugte over 200,- på at få den hjem på blå hurtigt :nono: ;)

Brugeravatar

Geografisk sted: Østerbro
Så er det nok ikke nu, at jeg skal nævne at jeg hadede den og opgav halvvejs. En obskøn blanding af falden-på-halen komik og grusomheder; normalt kan koreanerne jo godt finde ud af den slags, men det kammer helt over her. Uden sammenligning den største skuffelse i 2016. :(

Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Vi har på flere punkter meget forskellig smag indenfor film, så det du siger gør mig ikke specielt nervøs :P

Brugeravatar

Billede

The Neon Demon [2016] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

"Nothing fake, nothing false. A diamond in a sea of glass!"

'Den uskyldsrene, 16-årige blondine Jesse ankommer til Los Angeles i håbet om at blive fotomodel. Hun opdages af en af byens førende modelagenter, som synes, at Jesse har den helt særlige udstråling, der kan gøre hende til stjerne i den skønhedsfikserede modeverden. Jesses modelkolleger reagerer på hendes kometkarriere med iskold foragt. Deres jalousi udarter i hensynsløs og blodig retning.'

Det er altid hit eller miss med Refn, og derfor glæder jeg mig altid når han er ude med en ny film. Måske det er denne gang man vinder i lotteriet?

Nicolas Winding Refn er en af de ypperste eksempler på det "nye kuld" af danske filminstruktører med international succes. Og ingen tvivl om, at han er yderst talentfuld. Det så man allerede med hans fremragende debutfilm Pusher fra 1995 der er meget tæt på, at være den bedste dansksprogede film nogensinde! Han fortsatte med de noget mere slunke efterfølgerne Pusher II og III som begge var ganske forfærdelige og bar tydelige præg af, at være bestillingsarbejde (som Refn også selv har indrømmet). Bleeder husker jeg også som ret middelmådig. En tand bedre så det ud med Bronson uden at det dog på nogen måde er en god film. Ikke engang Tom Hardys fremragende skuespil kunne løfte den fra elendighedens sump. Men det var alt sammen glemt med mesterværket Drive der klart er Refns bedste film.

Desværre ender The Neon Demon ikke i blandt Refns bedste. Dertil er den simpelthen for unuanceret og letbenet. Til gengæld er det hans flotteste! Indpakningen er der eddermame ikke noget i vejen med. Det er et gigantisk overflødighedshorn af glitter-æstetik fyldt til randen med neonlys, overdrevet make-up og stroboskop-blinkende dansegulvs-dekadence. Overalt bliver middelmådigheden holdt nede af et visuelt bombardement af stærkt hypnotiserende og dragende hedonisme. Med andre ord: Filmen er en af årets flotteste, men det er lutter tomme kalorier, hvilket jo paradoksalt nok giver filmen et ekstra meta-lag. Stilmæssigt minder den om en blanding imellem Enter The Void, Human Traffic og Lost Highway, uden på nogen måde at komme op på siden af nogen af dem. Det er egenligt en simpelt historie der ender med, at være pakket ind i alt for meget overflødigt halløj. Den uskyldige pige med 'dådyr-fanget-i-forlygter looket' der ender med at sætte hele byen på den anden ende og indirekte tvinger alle hun møder ud i desperate situationer. Og det er lidt hvad der er sket for Refns fortælling også. Den er druknet i glitter, store ambitioner og dårlig dømmekraft, og er således endt med at glide for langt væk fra sit oprindelige udgangspunkt.

Hatten af for Refns evne til altid at caste de helt rigtige skuespillere i de rigtige roller. Især Elle Fanning i den altoverskyggende hovedrolle gør det fremragende, men også resten af castet er spot on. Selv Christina Hendricks og Keanu Reeves' biroller fungerer. Desværre er der for mange andre aspekter der ikke fungerer, og især persontegningen og dramaturgien halter gevaldigt. Refn forsøger så hårdt at være arthouse med det ene bizarre optrin efter det andet, men det virker underligt påklistret og fjerner fokus fra hvad der ellers kunne have været en spændende historie med flere overraskende twists and turns. Og så er der slutningen som mange har haft en mening om. Jeg var nu knap så imponeret, selvom jeg vil medgive af den har en hvis pondus.

At lave en film om skønhedsbranchens overfladiskhed er meta-ironi i særklasse. Og det kunne have været et fantastisk mesterværk, men endte som en sminket, tom skal af middelmådighed.

Site Admin
Brugeravatar

Stærk anmeldelse - ærgerligt, at indholdet ikke kan leve op til den visuelle side.

Interessant med Pusher II - jeg har ikke set den siden bio, men den gang var jeg ret begejstret for den. Det må være på tide med et gensyn.

Brugeravatar

Billede

The Danish Girl [2016] :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:

"I've only liked a handful of people in my life, and you've been two of them!"

'Nyhavn, 1924. Portrætmaleren Gerda Wegener beder sin mand, landskabsmaleren Einar, om at posere som kvinde, for at hun kan færdiggøre et maleri. Oplevelsen får Einar til at indse, at han altid har følt sig som en kvinde fanget i en mands krop. Einars forvandling til Lili bliver også en udfordring for Gerda, men hun støtter sin mand, da han opsøger en tysk læge for at få verdens første kønsskifteoperation.'

Zzzzzzzzzzzzz..... zzzzzzzzzzzzzzzz..... *bøvs* .... zzzzzzzzzz!

Endnu et ret kedsommeligt periode piece fra manden bag den ligeså kedsommelige The King's Speech. Jeg ved ikke hvorfor jeg bliver ved med at pligt-se den slags håbløse oscar-bait, men nu skal det fandme også snart være slut. :cry:

Håndværket fejler ikke noget, der er masser af filmiske kvaliteter og solide skuespilpræstationer. Det hele er bare så kedeligt.

Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
DeathPosture skrev:
Billede

The Danish Girl [2016] :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:

"I've only liked a handful of people in my life, and you've been two of them!"

'Nyhavn, 1924. Portrætmaleren Gerda Wegener beder sin mand, landskabsmaleren Einar, om at posere som kvinde, for at hun kan færdiggøre et maleri. Oplevelsen får Einar til at indse, at han altid har følt sig som en kvinde fanget i en mands krop. Einars forvandling til Lili bliver også en udfordring for Gerda, men hun støtter sin mand, da han opsøger en tysk læge for at få verdens første kønsskifteoperation.'

Zzzzzzzzzzzzz..... zzzzzzzzzzzzzzzz..... *bøvs* .... zzzzzzzzzz!

Endnu et ret kedsommeligt periode piece fra manden bag den ligeså kedsommelige The King's Speech. Jeg ved ikke hvorfor jeg bliver ved med at pligt-se den slags håbløse oscar-bait, men nu skal det fandme også snart være slut. :cry:

Håndværket fejler ikke noget, der er masser af filmiske kvaliteter og solide skuespilpræstationer. Det hele er bare så kedeligt.

Fantastisk!!! Og tak for en vidunderlig anmeldelse. Kunne ikke have formuleret den mere præcist. Ansporet af den uimodståelige kombination af Oscar-hype og bagtæppe af nationalt vingesus kastede jeg mig også hovedkulds ud i denne emotionelle dødssejler. Vi mangler seriøst en spole-livet-tilbage-knap a'la et Black Mirror afsnit eller noget...

Eneste anke er, at du ligger en stjerne for højt :beerchug:

Brugeravatar

Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
DeathPosture skrev:

Nu skal du ikke gøre det til vane at vi bliver enige om ting, vel? :thumb:

Brugeravatar

Geografisk sted: Sunny Hill
Billede Billede
Fender Bender (2016)
Film #13 October Horror Movie Challenge

En okay start for Scream Factory med deres første spillefilm. Det var en underholdende cinematisk og atmosfærisk comeback, selvom filmen havde et par irritationsmomenter og indfrier ikke helt mine forventninger jeg havde, men absolut en god film.

Vi følger en mand der kører op i folk bagfra og efter udveksling af oplysningerne igangsætter forfølgelse og dræber løs, bare for det rene nydelse. Fender Bender er en fantastisk tilbagevenden til 80'ernes slashers til, at nyde den kommer til sagens kerne, spilder tid meget lidt og holder tingene simple. Det er cool at have Mark Pavia tilbage bag kameraet igen efter 19 års tavshed med The Night Flier og håber vi ser mere fra Pavia snart!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 125 26 27 28 2935 Næste

Alle tider er UTC+02:00