DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 2:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 123 24 25 26 2735 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons sep 14, 2016 22:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Fritte skrev:
Danske Nicolas Winding Refn opfinder ikke den dybe tallerken med The Neon Demon. Historien er stort set den samme som i 2010s Black Swan.

Der er mindst lige så meget Mulholland Drive over den, og adskillige paralleller til Beyond The Valley Of The Dolls. Tak for anbefalingen, som jeg hermed bringer videre til folk der savner Lynch fra hans anden storhedstid :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tors sep 15, 2016 7:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg fik genset The Neon Demon i går. Jeg kunne bedre lide slutningen anden gang. Black Swan er dog stadig den bedre film af de to, IMO. Det er alligevel forfriskende at en film som Neon Demon dukker op blandt en horde af superhelte- og gyserfilm. :)


Top
   
 
Indlæg: lør sep 17, 2016 11:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

Jason Bourne (2016)

"Oh my God, that's Jason Bourne!"

Oh my God, ikke flere Bourne-film!

Har man set de foregående "rigtige" Bournes, så har man også set Jason Bourne. Der er INTET nyt at komme efter her. Intet. Nothing. Nada. Zilch. Karakteren er slidt. Historen er den samme. Same shit, different day. Mission: Impossible-franchisen er lysår foran. De følger egentlig også den samme skabelon, men hver film er alligevel anderledes på sin måde. Hvis jeg siger M:I:2, så siger du John Woo, masker og hvide duer. Hvis jeg siger Ghost Protocol, så siger du Burj Khalifa. Hvis jeg siger Rogue Nation, så siger du Tom Cruise der hænger på siden af jumbojet. Det er sjovt. Farverigt. Tom Cruise er charmerende og filmene har som regel en god skurk. Jason Bournes store styrke er Matt Damon, realismen og fede slåskampe og biljagter i de forskellige lande. Ellers er historien fuldstændig ens. Og Moby lukker filmen. Igen.

Der findes bedre film derude.


Top
   
 
Indlæg: lør sep 17, 2016 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Skulle man have en aften, hvor man bare gerne vil se hyggelig film, så bør man spilde et par timer på den new zealandske Hunt for the Wilderpeople. En skøn (og til tider skæv) lille historie om et anbragt bybarn, der skal bo langt væk fra alfarvej. Han skal lære naturen, dyrene og verden omkring sig at kende, før han kan begive sig ud på en ufrivillig og ganske morsom rejse. En skøn film, der fanger de sidste to procent af den natur, som Peter Jackson ikke fik med i sine dværgfilm. Den er til tider fjollet - og ind imellem helt gakket, men det er stadig en af de slags film, som man kun kan hygge sig over. Sam Neill er velsagtens det eneste kendte ansigt, men han er til gengæld også rigtig god. Stor anbefaling herfra.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: søn sep 18, 2016 10:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

The Shallows (2016)

One-location film. I 2000 sad Tom Hanks fast på en ø i en af mine favoritfilm, Cast Away. I 2002 fik vi Phone Booth. 2010 bød på Danny Boyles fremragende 127 Hours. 2012, Man on a Ledge. For et par måneder siden var der Money Monster med George Clooney, som efterlod mig med en flad fornemmelse. Og for nyligt fik vi The Shallows. Filmen har et ultrasimpelt plot: Blake Lively spiller en surfer, der sidder fast på et stykke klippe, ikke langt væk fra strandkanten, mens en glubsk haj svømmer rundt i nærheden og vil æde hende. Simpelt, ikke? Det virker faktisk ganske godt og The Shallows bliver derfor en god omgang katten-efter-musen (eller hajen-efter-mennesket) med en veloplagt (og skøn og charmerende 8) ) Blake Lively. Hun bærer hele filmen. Birollen spilles af Steven Seagull og det er lige før at han stjæler scenerne med næb og vinger. Hajen ser lidt dodgy ud nogle gange. Et lidt digitalt look, men det er heldigvis ikke voldsom distraherende.

Er det den bedste hajfilm siden JAWS? Det vil tiden vise. Deep Blue Sea er jo awesome. Jeg har også et godt forhold til Orca fra 1977 (der godt nok er med en spækhugger).

Anbefalet :thumb:


Senest rettet af Fritte man sep 19, 2016 16:31, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: man sep 19, 2016 14:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mega-optur at du er begyndt at skrive anmeldelser igen, Fritte! :thumb: :thumb: :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man sep 19, 2016 15:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
DeathPosture skrev:
Mega-optur at du er begyndt at skrive anmeldelser igen, Fritte! :thumb: :thumb: :thumb:


:beerchug: Og godt at se dig tilbage på DAHF, DeathPosture! :thumb:


Top
   
 
Indlæg: fre sep 23, 2016 20:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
Snowden (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Jeg var i mandags inde og se Oliver Stones nyeste biografiske film Snowden, ganske gratis takket af Prosa. Stones seneste film har været meget svingende i de sidste (mange) år, men Snowden er faktisk meget tæt på den gode side. Der er ikke vild meget nyt at hente, når man allerede har set Citizenfour, men får alligevel en klump i halsen over hele situationen pga. Stones fantastiske arbejde med politiske temaer på film.

En stor skulderklap til Joseph Gordon-Levit, der giver en fremragende og overbevisende skuespilpræstation som Edward Snowden, IMO. Det samme kan jeg også sige om Nicolas Cage, der har en meget lille rolle.
Selvom en spilletid på 134 minutter, så er den sidste del i 3. akt lidt forhastet sammenklippet end det vi kender til, bl.a. fra dokumentaren. Med alle plusserne og minusserne er det en anbefalet og vellykket Stone-film. Den når dog ikke samme højde som Salvador og JFK, men ja, ret okay.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: lør sep 24, 2016 8:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fedt. Den må jeg lige tjekke ud ved lejlighed, ImpulzE. Jeg kan starte med Citizenfour og så tage Snowden på et billigt stream når den udkommer.


Top
   
 
Indlæg: man sep 26, 2016 10:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Billede
ARQ (Tony Elliott, 2016)
Netflix-produktionen ARQ føles som The Edge of Tomorrow med budgettet fra Primer - bare minus alt det, der gjorde førstnævnte sjov. Det er som sådan ikke nogen dårlig film, men ved stort set samtlige scener sidder man og tænker på tilsvarende, bedre værker.

Verden er (som sædvanligt) ramt af post-apokalyptisk krise, her i form af mad- og energimangel samt atomkrig, der truer med at brede sig fra Australien til resten af jorden. Krigens to parter er et stort, ondt konglomerat (findes der andre typer?) og en gruppe hårdt pressede frihedskæmpere, der har alvorligt brug for et vidundervåben, hvis de ikke skal tabe krigen. Det er i alt fald rammerne, der drypvist bliver serveret for seeren i form af dialog og tv-udsendelser, men i praksis har det ikke den store betydning. Stort set hele filmen foregår i et lille lejlighedskompleks, hvor vores hovedperson ved et tilfælde har opfundet en tidsmaskine. Han og hans ekskæreste vågner op, da deres lejlighed bliver stormet af en gruppe kriminelle. I første omgang er forbryderne bare ude på at få fat i nogle penge, men der var jo lige den detalje med tidsmaskinen. Og så, jf. min indledning, lidt loop-de-loop, mens vores hovedpersoner langsomt lærer fra gang til gang, og de reelle motiver dukker op - for tingene er selvfølgelig ikke, som de ser ud til ved første øjekast.

Det lyder selvfølgelig alt sammen ganske tilforladeligt, men i praksis føles filmen klaustrofobisk på den forkerte måde, persongalleriet - især forbryderne - endimensionelt, og hele den globale krise mere som baggrundspynt end et egentligt element i fortællingen. Af samme grund havde jeg svært ved at engagere mig i hovedpersonernes skæbne og planetens ditto. Til filmens ros skal siges, at der er et par gode twists undervejs og en yderst interessant slutning, men samtidig kunne jeg ikke lade være med at sidde og tabe en smule interesse for hvert loop. For der er vitterligt ikke meget her, man ikke har set andre og bedre steder før - og jeg vil til hver en tid foretrække Edge of Tomorrow, Primer, Timecrimes eller Source Code.
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man sep 26, 2016 12:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg synes nu ARQ fungerer ret godt af sin størrelse og er helt fri for store armbevægelser, når nu vi snakker om Edge of Tomorrow. Det er ingen Primer, men en frisk og spændende bud på tidrejser/timeloop konceptet.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE man sep 26, 2016 12:25, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: man sep 26, 2016 12:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg så også ARQ på Netflix for et par dage siden. Den kan sagtens ses, men jeg tror at jeg har glemt den igen i morgen.


Top
   
 
Indlæg: man sep 26, 2016 14:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
@Impulze: det er selvfølgelig ikke rimeligt at sammenligne ARQ med EoT, men alligevel... budget behøver ikke at være en faktor. Der er lavet en hel del glimrende low- og no-budgetfilm de seneste år inden for denne genre.
Men fint, at den fungerede for dig :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tirs sep 27, 2016 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

Ghostbusters (2016)

Ghostbusters anno 2016 er ikke heeeeeeeelt så forfærdelig, som jeg havde forventet. Det er bestemt ikke Pixels-niveau. Men det er heller ikke nogen klassiker som den gamle film. Lad os starte med al det negative. Chris Hemsworth er forfærdelig. Helt forfærdelig. Jeg er helt vild med ham i rollen som Thor, men i Ghostbusters er han snotdum og irriterende i alle scener han er med i. Og han har en del scener, desværre. Filmens bad guy er også voldsom tam og slet ikke frygtindgydende. Filmen har en del seværdige cameos, men jeg synes ikke at de bliver brugt rigtigt. Den ene af dem (og måske den vigtigste) er endda bare til stor irritation. Man kunne faktisk have brugt dem til at støtte historien i stedet. Den sidste er gemt mellem credits, så bliv endelig hængende. Slutningen kammer over og bliver til festfyrværkeri af farver (læs: Sony big budget spending). Så til det positive. Melissa McCarthy er ikke heeeeeeeelt så irriterende. Hun har højst et par dumme scener, men ellers synes jeg hun er god modvægt til Kristen Wiig. Hun var fornuftig og det synes jeg også om de øvrige ghostbusters. De har hver nogle karakteristiske egenskaber (nørden, loud-mouth'en osv.). Ret fedt at se Andy Garcia i så mange roller for tiden. Han var med i HBOs anden sæson af Ballers, er med i den kommende Passengers og han spiller borgmesteren i Ghostbusters 2016. "Never compare me to the mayor in JAWS!" :D

Der findes værre film derude.


Senest rettet af Fritte tirs sep 27, 2016 18:26, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: tirs sep 27, 2016 16:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Vidste ikke, at Jennifer/Jenny McCarthy var med i den nye Ghostbusters. Det gør den da straks lidt mere interessant ;) :naughty:

Billede

Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 123 24 25 26 2735 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team