DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 3:05

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 124 25 26 27 2835 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs sep 27, 2016 16:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Men pas på, for så er filmen nok ikke vaccineret.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 
Indlæg: ons sep 28, 2016 10:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

Warcraft (2016)

Man skal virkelig være World of Warcraft-connaisseur for at få noget ud af Warcraft. I stedet for at gøre filmen mere tilgængelig for masserne der ikke kender serien (andet end "Orcs vs. Humans"), så bliver man bombarderet med fremmede navne, (grimme) fantasyvæsener, magiske spells og en konflikt man ikke rigtig kan forholde sig til. 40 minutter inde og jeg anede stadig ikke hvad der foregik. Hvorfor ikke lave Warcraft som en slags origin story, hvor man følger en Orc og en Human fra begyndelsen, i stedet for at blive kastet ind i historien? Teknisk set tror jeg at filmen følger spillet meget godt. Den fungerede bare ikke for mig.

Fans only.


Top
   
 
Indlæg: fre sep 30, 2016 10:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

Swiss Army Man (2016)

Hold nu kæft en ringe film!

Paul Danos performance er den eneste redeeming factor i Swiss Army Man. Alt andet er forfærdeligt. Forfærdeligt. Vi skraber bunden af toilethumortønden. Og hvis der er noget jeg ikke magter at se på, så er det toilethumor. Platte jokes en masse! Det er utroligt at skuespillerne overhovedet har kunnet holde en straight face under optagelserne. 20 minutter inde går den hen og bliver en montage af usammenhængende sekvenser. Og sådan forbliver den stort set, op til den elendige (og platte) slutning der runder den af. Og samtidig befrier os for yderligere pinsler.

Spild af tid.


Top
   
 
Indlæg: fre sep 30, 2016 11:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Haha, sådan kan vi jo have forskellige oplevelser. Som skrevet i PIX-tråden kunne jeg overordnet set godt lide den - og det med usammenhængende sekvenser kan jeg ikke nikke genkendende til. Der er så afgjort en rød tråd - den er måske bare ikke så tydelig, men det passede mig helt fint.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: fre sep 30, 2016 14:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
[Vis Spoiler]
Billede

The Jungle Book (2016)

Og det her er så årets største overraskelse og, indtil videre, bedste film, IMO!

Disneys live-action udgave er simpelthen så uimodståelig charmerende at man ikke kan blive andet end i godt humør, når Mowgli (Neel Sethi), Bagheera (Ben Kingsley) og Baloo (Bill Murray) underholder os i alle 106 minutter :D Prøv at se her Legend of Tarzan, Mowgli LØBER Mowgli rundt i junglen! Han spæner i stedet for at lunte! Der er fuld fart over feltet. Jeg er virkelig imponeret over unge Neel Sethi der med spiller overfor CG-karakterer. CG-karakterer der virker LEVENDE. Det her er sgu ikke halv-røvet. Bagheera ligner en rigtig sort panter. Baloo ligner næsten en rigtig bjørn (bjørnen i The Revenant var dog mere ægte). Idris Elba spiller djævelsk godt som Shere Khan. Jeg ville ønske der var mere Scarlett Johansson i form af Kaaaaaa. Hendes scene er smuk og hypnotisk. Og så har vi den herlige King Louie, der bliver spillet af Christopher Walken. "Kid, I've got ears. My ears got ears." :notworthy:

Hvis jeg skulle komme med kritik af denne Jon Favreau-film, så er det at filmen er for sikker. Den spiller kortene rigtig. Det er ikke en film jeg vil kalde mesterværk, men hvis man storhygge sig i 1 time og 46 minutter, så vil jeg på det kraftigste foreslå The Jungle Book!

Anbefalet! :thumb:


Endnu engang tusind tak for tip, Fritte! Dette var en film jeg ville have forsvoret nogensinde at spilde tid på, hvis ikke det havde været for din varme anbefaling!

Billede

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Jungle Book [2016]

"Many strange tales are told of this jungle. But none so strange as the tale of the cub we call Mowgli!"


Er der noget bedre, end at blive superpositivt overrasket over en film, som man i første omgang havde afskrevet fuldstændigt? Sådan havde jeg det i første omgang med Favreaus remake af The Jungle Book, som jeg i første omgang afskrev fuldstændigt. Havde verden virkelig behov for endnu et ligegyldigt remake (af et remake)? Hvad med noget originalitet i stedet for?

Men jeg satte mig ned og så den billigt indkøbte bluray. Og ganske uventet, vidste det sig faktisk, at være en fuldstændig fremragende film. Magisk even. Jeg vil sågar gå så langt, som at sige at det er en af 2016s bedste film - og at den er originalforlægget fra 1967 langt overlegen.

Jeg elsker, at remaket hælder mere til Kiplings originalforlæg end til Disneys 1967-version der, indrømmet, ikke er i blandt deres bedste. Jeg elsker også, at det er lykkedes at lave en film med 100% troværdigt CGI og, især, interaktionen imellem live action-rollen Mowgli (Neel Sethi) og CGI-dyrene. Det er simpelthen blændende flot og yderst troværdigt (give or take lidt tyngdekraft, etc). Den tidsløse historie er gribende, som altid, og så er der sangene overraskende nok også fungerer ret godt.

Måske var det fordi, at jeg gik ind med så lave forventninger, at jeg endte med at blive så positivt overrasket, men jeg skal da lige love for at jeg gik positiv derfra. Den er enormt vellykket, og derfor er mine fingre krydsede for, at Favreaus næste projekt (The Lion King) bliver ligeså vellykket.

Den varme anbefaling gives hermed videre! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man okt 03, 2016 13:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hvis i er til ude-i-hegnet grotesk humor og kan sætte dialog over plot, så er det her måske noget for jer. Giver det mening at en Afghaner tager en kvinde med ud og prøve AK rifler af på deres første date, så kan jeg varmt anbefale den. Og så er der jo nogle ret fede supportrolleindehavere (fy føj et langt ord!) såsom Martin Freeman, Billy Bob Thornton og ikke mindst Alfred Molina - nu med skæg!



Initialerne til filmen er WTF, og det er nok med fuldt overlæg. Jeg kan varmt anbefale at man napper en pils eller en drink, popper nogle popcorn, og sørger for man lander blødt når man triller ned af sofaen.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 04, 2016 10:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

Star Trek Beyond (2016)

Star Trek Beyond er ikke den bedste film i den nye trilogi, men det betyder ikke at det er nogen dårlig film. Den er meget mere laid back og føles som et forlænget TV-afsnit. Her fokuserer man meget mere karakterøjeblikke end balls-to-the-wall action, selvom filmen har nogle ekstremt flotte actonscener. :thumb:

To rigtige gode ting i Beyond: samspillet mellem Bones og Spock, og introduceringen af den nye karakter, Jaylah (spillet af Sofia Boutella). Bones og Spock bliver separeret fra gruppen og har en del scener, hvor de er alene sammen. Dialogen er temmelig morsom og man føler at man er i godt selskab. Det bedste ved Beyond må dog helt klart være den nye karakter, Jaylah. Shit, hun var ass kicking sej! Jeg synes ikke at skurken (spillet af Idris Elba), var ligeså frygtindgydende som Khan. Eller Nero. Han var heller ikke særlig køn med al det makeup. Less is more.

Filmen instrueres af Fast & Furious-veteranen, Justin Lin. Der har givet plads til lidt motorcykelstunts. Ikke noget der fylder meget, men hold fast hvor var det shoddy CG i de scener. Tidligere i filmen skal Simon Pegg undgå at falde ned fra en klippe (jeg mener det er med i traileren). Nøj, det så falsk ud. Ellers er computergrafikken flot hele vejen igennem. Især Enterprise bliver vist godt frem.

Jeg var godt underholdt! :eat:


Top
   
 
Indlæg: man okt 10, 2016 10:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
The Neon Demon (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Det er svært at blive klog på filmen, om det noget er skidt eller godt. Refn’s film svinger lige så bredt i kontrovers og forargelse, som de gør i valg af farver og musik. Bare dét alene gør filmene yderst seværdigt.

The Neon Demon er et væld af visuel frosting og sprøjtende champagne, der langsomt, måske for langsomt, drager en tættere og tættere ind i den syge modebranche og modellernes indre monster, hvor idealerne og tonen ikke fremmer det bedste eller er det sundeste for kvinderne (eller mændene).

Filmen er måske Refn’s måde at give fingeren til branchen på den kreative, chokerende og grusomme måde? For der er nemlig det hele i filmen; jaloux model tøser, nekrofili, Keanu Reeves, en puma og kannibalisme. Noget af det er der mere af end andet og det hele vises ret afdæmpet og visuelt, uden at overdrive. Som nævnt før, er det en film det er svært at blive helt klog på, men du bliver alligevel draget i Refn’s univers af farver og sprøde score fra starten af.

Elle Fanning giver en fantastisk og troværdig præstation, hvor den meget tynde Desmond Harrington, der kort medvirker som fotograf, er skræmmende god. En ting er sikkert, hvis du er til Refn’s film, især de seneste, så vil du også kunne lide denne film - men det er ikke et nyt mesterværk. Jeg er i den gavmilde hjørne, filmen ender på fire ud af fem stjerner.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: man okt 10, 2016 11:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Efter 17 års stilhed (hvoraf de sidste 5-6 stykker var falske løfter), så er sidste og endelige del af Phantasm ude:



Man skal være fan i forvejen, og man skal i særdeleshed have set del fire for at kunne forstå del fem. Som Variety skrev, "It's kinda-sorta like an Alain Resnais movie, only with zombie dwarfs. And four-barrel shotguns. And, of course, floating, blade-bedecked silver spheres." .. og det skal nok passe :)

Ikke just ventetiden værd, men en værdig afslutning på en af historiens mest oversete gyserkomedie franchises.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: man okt 10, 2016 12:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Billede

Hm, damn den var anstrengende at sidde igennem. Filmen virker skam-klippet og forhippet på at nå det hele på sin 1 time og 28 minutter. Og det er ærgerligt, for jeg tror at der er en god film derinde et sted. Dialogen er det rene rod og samtalerne virker hverken troværdige eller gennemarbejde. William H. Macy er altid god, men han er med i sammenlagt lige omkring 45 sekunder. Michael Parks er også altid god og ham skulle man OGSÅ havde brugt noget mere. Jeg er glad for Mel Gibson, men han virker rundtosset og løjerligt væk fra vinduet i Blood Father - måske heste-hormonerne har gjort ham konfus. For Mel er buff som aldrig før, og når man ser ham badet i støv og olie kan man ikke lade være med at tænke; Hold da kæft hvor ville det havde været sejt at se ham i Mad Max: Fury Road!

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 
Indlæg: man okt 10, 2016 12:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
The Wailing 2016
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Da rulleteksterne kørte over lærredet til den koreanske Goksung (The Wailing) i lørdags, var jeg helt målløs af den allerbedste slags. Spektakulær på alle punkter om mysteriet med en ukendt sygdom af en art, der begynder at sprede sig i landsbyen. Vi følger en politimand der trækkes ind i hændelsen og bliver tvunget til at løse mysteriet for at redde sin datter. Sindssyg flot filmet og klippet, en rutsjebanetur med rædsel, intensitet, drama, skræk og shamanisme. Med en varighed på 156 minutter kan den virke for lang, men tro mig, det er det hele værd. Kort sagt, glem alt The Neon Demon, så hellere se den her!

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: man okt 10, 2016 12:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hvor så du den, ImpulzE? Jeg kunne godt tænke mig, at folk skrev, hvor de ser ikke-mainstreamede film. :)

Tænk, hvis de ligger på filmstriben eller en af streamingtjenesterne, og man dermed har en reel mulighed for at blive inspireret til at se filmen.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: man okt 10, 2016 13:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Mike Haggar skrev:
Hvor så du den, ImpulzE? Jeg kunne godt tænke mig, at folk skrev, hvor de ser ikke-mainstreamede film. :)
Tænk, hvis de ligger på filmstriben eller en af streamingtjenesterne, og man dermed har en reel mulighed for at blive inspireret til at se filmen.
Det glemte jeg helt at skrive, sorry. Begge kan vist lejes på itunes(?), men jeg så dem fra Amazon (US).

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: man okt 10, 2016 13:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Modtaget - takker! Jeg må til at have gang i alle de der US-ting igen. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 11, 2016 11:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Fine anmeldelser, især af The Wailing, som er en af den type film, man nemt overser :thumb:

Billede
Kubo and the Two Strings (Travis Knight, 2016)
"If you must blink, do it now. Pay careful attention to everything you see no matter how unusual it may seem. If you look away, even for an instant, then our hero will surely perish."
I strømmen af overproducerede, larmende CGI-film, kan det være svært at blive bemærket. Da min søn på syv og jeg var inde for at se Kubo, blev der forinden vist trailere for Storks og Trolls. Begge dele var 2½ minuts lyd- og lysinferno af den meget kulørte slags, og bagefter var det sgu lidt svært at holde de to adskilt.
Kubo er som de øvrige film fra Laika helt sin egen og skiller sig mærkbart ud fra de øvrige animationsfilm på markedet, inkl. stop motion fra Aardman og Selick og co. - både på godt og ondt.

Vores hovedperson er drengen Kubo, der bor med sin mor i en lille landsby i Japan. Kubos far er død og hans mor er syg, så han tjener penge til den lille familie ved at optræde med sine historier og tilhørende magisk origami på markedspladsen. Han mangler i øvrigt sit ene øje, idet hans bedstefar, Månekongen, har stjålet det. Kubo har fået strenge instrukser om ikke at være ude efter mørkets frembrud, da bedstefaderen og hans to grumme mostre gerne vil have fat i hans andet øje.
Der ville naturligvis ikke være meget historie, hvis Kubo bare gjorde som han skulle, og en aften ligger hans mor død og hans landsby komplet ødelagt. Hans eneste håb er at fremskaffe tre magiske genstande, der kan hjælpe ham med at vinde over Månekongen. Hans eneste hjælp er i form af en abedukke, der er blevet levende, samt en samuraibille.

(Du må godt blinke nu)

Den synopsis var i alt fald aldrig gået i en Dreamworks- eller Sony-film :D På papiret lyder fortællingen om Kubo måske lidt rodet eller forvirret, men det hænger mestendels godt sammen i praksis. Som i alle gode eventyr må man ind imellem affinde sig med, at en del ikke bliver forklaret. Bare følg med.
Men som i et klassisk eventyr er filmen også lidt mere episodisk end strengt nødvendigt. Det må man også bare tage med.

Alle Laikas film handler om outsidere, der har svært ved at blive accepteret af deres omgivelser. Stilen er typisk dyster og ofte makaber og i alt fald meget langt fra de hyggelige Aardman-produktioner. Kubo lever op til firmaets tradition, og dens animation - en fuldstændigt "sømløs" blanding af stop motion og CGI - hæver endnu engang barren for, hvad stop motion kan. Knight bruger de historiske omgivelser til fulde, og især origami-scenerne samt en sekvens på et kæmpe skelet tager kegler. Filmens billedside er dens absolut stærkeste kort.

Desværre tør filmen ikke tage den japanske inspiration og eventyr-skridtet hele vejen. Måske er problemet, at Travis Knight er Laikas chef og derfor har manglet nogle flere nej-sigere, måske er problemet, at man også gerne vil komme de hyperaktive CGI-produktioner i møde - i alt fald slingrer filmen både mht. stil og pacing ind imellem.

Det samlede indtryk er dog stadig godt, og filmens budskaber - om død, tilgivelse og identitet - er vel forløste OG et glimrende afbræk fra animations-normen. At kunne hive den slags bastante emner ned i børneøjenhøjde er ikke en dårlig bedrift. Jeg var ikke særligt imponeret over Laikas forrige, den ret rodede og uvedkommende Box Trolls, men med Kubo er de klart tilbage på rette spor.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 124 25 26 27 2835 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team